Witam wszystkich!
Temat modzenia bądź szeroko pojętego "tuningu" Cytryn C5 jest mało popularny.
Samochód był zakupiony 2,5 roku temu z już wykonanymi drobnymi modyfikacjami. Obecny przebieg licznikowy to 278 000km (rzeczywisty ok. 380 000)
Oto pacjent, Citroen C5 Break (produkcja 08/2004, czyli ostatnie modele I wersji) 2.0HDI 8V:
Wykonane już modyfikacje:
Wymiana koła dwumasowego na sztywne koło zamachowe dedykowane do C5.
Wymiana tarczy, łożyska i docisku na set do Xantii/P. 406 2.1 TD
Usunięcie FAP, wyłączenie EGR oraz przeprogramowanie sterownika silnika.
Efekt: Na obecnym programie przejechane już ponad 70 tys. km bez żadnych problemów.
Hamowany tydzień temu przed modyfikacjami dolotu (Seryjnie 107KM oraz 250Nm):
Jak widać przebieg momentu i mocy jest troszkę "dziwny", ale dobrze się na takim programie jeździ - jest elastyczny przy wyższych prędkościach (dużo jeżdżę po drogach szybkiego ruchu), a za razem radzi sobie w mieście.
10 tys. km temu został wykonany remont uszczelki pod głowicą, a przy okazji:
Wymiana 8 zaworów na nowe, wymiana popychaczy i dźwigienek, delikatne wygładzenie kanałów, regeneracja gniazd zaworów. Sama uszczelka jest niższa niż seria + planowana głowica. Miało być niższe sprężanie.
Samochód jest na osprzęcie Boscha z pompą CP2. Zestaw ten oryginalnie ma dużą wydajność oraz śmiało można powiedzieć, że jest trwały.
Już ponad rok temu odkryłem problem z intercoolerem.
Miał delikatną nieszczelność. Nie była ona odczuwalna na tyle, żeby przeszkadzała, ale ostatnio stwierdziłem, że jak mam płacić 400 zł za oryginalny, i tak mało wydajny IC, więc postawiłem dołożyć troszkę $ i zamontować FMIC.
Pomierzyłem wstępnie i ustaliłem, że wejdzie IC z rdzeniem 550x140x65mm (wym. całkowite 700x140x65mm) i wpasuje się w kratki zderzaka.
Orurowanie to stal nierdzewna 57mm (w sumie poszło ok. 1,5m) oraz kolanka silikonowe zbrojone oraz obejmy SGB.
Wstępne przymniarki:
Tak, wiem, belkę mam pękniętą na środku - już zamówiłem nową i przy najbliższej wymianie palników w światłach, wymienię ją.
Wziąłem się za montaż. Na początek wstępne spasowanie oraz docinanie rur.
Na końcu każdego z łączników (niezależnie od długości) zrobiłem takie fazki wypukłe, żeby przewody się nie ześlizgiwały.
Powstał problem, gdzie umieścić czujnik ciśnienia doładowania, który oryginalnie znajdował się przy wylocie intercoolera po stronie kolektora.
Wyciągnąłem rurę z klapą mieszalnika powietrza (zaraz przez kolektorem), wybebeszyłem, a w miejsce siłownika na podciśnienie wkleiłem na żel cyjanoakrylowy aluminiową rurkę fi8mm.
Założyłem na nią oryginalny czujnik, przeprowadziłem wiązkę w innym miejscu, po czym zabrałem się za dalszy montaż.
PrzY obecnym "programie" turbina dmucha 1,3bara. Spodziewałem się delikatnego laga w reakcji na gaz, lecz nic takiego nie występuje (mimo, że układ wydłużył się o prawie metr). Różnica jest odczuwalna, o ile przy mniejszych prędkościach nie tak bardzo (uszczelnienie, czyli brak wycieków już dużo dało), to przy wyższych znaczna. Dla przybliżenia przyspieszenie ze 140 do 160 trwa tyle co od 60 do 90km/h. Dodatkowo spalanie przy moich prędkościach przelotowych spadło prawie o 0,6 l.
W przyszłym miesiącu wspólnie z Maćkiem z tego forum zabieramy się za dalsze strojenie silnika i zobaczymy co z tego wyjdzie. Celuję w ok. 160km/380Nm
Przyszłościowo myśląc, planuję zmianę turbiny na oryginalną z Mercedesa 220CDI.
Jestem na etapie poszukiwania porządnych hamulców, lecz ciężko w tym temacie - podpowie ktoś coś?
Będę na bieżąco aktualizował poczynania w temacie.
Pozdrawiam!
Bartek
Ostatnio zmieniony przez Sinsemillaa dnia Nie 14 Cze 2015, 11:32, w całości zmieniany 2 razy
Dołączył: 10 Paź 2014 Posty: 335 Skąd jesteś (miejscowość / region): Skąd jesteś Posiadane auto: Citroen C5 II 2.0 HDI Exlusive
Piwa: 51/1
Wysłany: Sro 19 Lis 2014, 18:38
Temat postu:
Re: ( Citroen ) Citroen C5 I Break 2004 2.0HDi poprawianie serii
Witam
Podziwiam za wytrwałość tylko ciągle się zastanawiam po co Jaki jest sens modzenia tanim kosztem HDI-ka?? Jeżeli tylko zabawa i edukacja to jak najbardziej popieram i tylko w takim wypadku modzić diesla HDI dla mnie osobiście to pomyłka, bo zadanie od czasów projektowania, po budowę tego auta było całkowicie odmiennie - ma być to wygodny środek lokomocji z punktu A bo punktu B _________________ Darmowa diagnostyka Lexia
Re: ( Citroen ) Citroen C5 I Break 2004 2.0HDi poprawianie serii
t0bin napisał:
Witam
Podziwiam za wytrwałość tylko ciągle się zastanawiam po co Jaki jest sens modzenia tanim kosztem HDI-ka?? Jeżeli tylko zabawa i edukacja to jak najbardziej popieram i tylko w takim wypadku modzić diesla HDI dla mnie osobiście to pomyłka, bo zadanie od czasów projektowania, po budowę tego auta było całkowicie odmiennie - ma być to wygodny środek lokomocji z punktu A bo punktu B
Tanim, nie tanim. Po części edukacja i zabawa, ale też znaczne poprawienie komfortu. Przy serii bałbym się wyprzedzać, teraz nie mam z tym najmniejszych problemów, głównie o tego typu sprawy chodzi. Na logikę, z tego samochodu, uwzględniając jego masie i przełożeniach - nie zrobi się z tego wyścigówki, ale znacznie usprawni się codzienne użytkowanie.
Re: ( Citroen ) Citroen C5 I Break 2004 2.0HDi poprawianie serii
Z nudów ostatnio skrobnąłem sobie podświetlenie "kapci" i lekko przerobiłem przednią lampkę.
Niestety jak na złość, zabrakło mi taśmy, która leżała sobie już jakiś czas w domu i została rozdysponowana w innych celach, na dniach dokupię i poprawię resztę lampek.
Miałem użyć jakiejś diody 3w, ale jak zacząłem przymierzać z radiatorem, to okazało się, że miejsca na tyle nie ma, więc pociąłem paseczki z taśmy i poprzyklejałem (wcześniej odtłuściłem) w taki sposób:
I tak sobie myślę, że kicha... Wziąłem termokurcze, taśmę dwustronną piankową App i przykleiłem w taki sposób:
Na to wszystko poszła taśma alu, żeby zrobić prowizoryczny odbłyśnik:
Teraz trzeba było zająć się nogami. Z racji braku napięcia na kablach w miejscach oryginalnych z przodu, podczas wygłuszania całego samochodu puściłem sobie kabelki z lampki na górze w miejsca dywaników.
Zastosowałem paski odcinki ok. 20cm zimnych taśm, takich jak w lampce głównej.
Na koniec pomyślałem o bagażniku, z racji, że została mi tam tylko jedna lampka, dzięki której nie widziałem zupełnie nic, postanowiłem podkleić inną taśmę na rolecie i zastosować szybkozłączkę, żeby w razie "w" na szybko rozpiąć. Wiązka oczywiście poszła z oryginalnej lampki. Niestety ten ok. 20cm odcinek taśmy okazał się sprawny w 40%, więc na dniach muszę ją wymienić na nową.
Całość wygląda mniej-więcej tak(fotki ciut za jasne, w rzeczywistości nie razi):
Pozdrawiam,
Bartek
Re: ( Citroen ) Citroen C5 I Break 2004 2.0HDi poprawianie serii
widzę poprawione głośniczki ale na jakie?
p.s. stare zdjęcia znikły, póki temat ciepły może możesz umieścić je na innym serwerku aby było na dłużej. _________________ Pomagam więc Stawiasz Piwo!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.