Citroen

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Citroen ) Citroen C5 I Break 2004 2.0HDi poprawianie serii



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen ) Tuning
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sinsemillaa

Debiutant



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 29
Skąd jesteś (miejscowość / region): Częstochowa/Wrocław
Posiadane auto: Citroen C5 Break 2.0HDi 8V 2004r
Piwa: 1/0
Wysłany: Sro 19 Lis 2014, 02:35
Temat postu:

Citroen C5 I Break 2004 2.0HDi poprawianie serii


Witam wszystkich!
Temat modzenia bądź szeroko pojętego "tuningu" Cytryn C5 jest mało popularny.
Samochód był zakupiony 2,5 roku temu z już wykonanymi drobnymi modyfikacjami. Obecny przebieg licznikowy to 278 000km (rzeczywisty ok. 380 000)
Oto pacjent, Citroen C5 Break (produkcja 08/2004, czyli ostatnie modele I wersji) 2.0HDI 8V:

Wykonane już modyfikacje:
Wymiana koła dwumasowego na sztywne koło zamachowe dedykowane do C5.
Wymiana tarczy, łożyska i docisku na set do Xantii/P. 406 2.1 TD
Usunięcie FAP, wyłączenie EGR oraz przeprogramowanie sterownika silnika.
Efekt: Na obecnym programie przejechane już ponad 70 tys. km bez żadnych problemów.
Hamowany tydzień temu przed modyfikacjami dolotu (Seryjnie 107KM oraz 250Nm):

Jak widać przebieg momentu i mocy jest troszkę "dziwny", ale dobrze się na takim programie jeździ - jest elastyczny przy wyższych prędkościach (dużo jeżdżę po drogach szybkiego ruchu), a za razem radzi sobie w mieście.
10 tys. km temu został wykonany remont uszczelki pod głowicą, a przy okazji:
Wymiana 8 zaworów na nowe, wymiana popychaczy i dźwigienek, delikatne wygładzenie kanałów, regeneracja gniazd zaworów. Sama uszczelka jest niższa niż seria + planowana głowica. Miało być niższe sprężanie.
Samochód jest na osprzęcie Boscha z pompą CP2. Zestaw ten oryginalnie ma dużą wydajność oraz śmiało można powiedzieć, że jest trwały.
Już ponad rok temu odkryłem problem z intercoolerem.

Miał delikatną nieszczelność. Nie była ona odczuwalna na tyle, żeby przeszkadzała, ale ostatnio stwierdziłem, że jak mam płacić 400 zł za oryginalny, i tak mało wydajny IC, więc postawiłem dołożyć troszkę $ i zamontować FMIC.
Pomierzyłem wstępnie i ustaliłem, że wejdzie IC z rdzeniem 550x140x65mm (wym. całkowite 700x140x65mm) i wpasuje się w kratki zderzaka.
Orurowanie to stal nierdzewna 57mm (w sumie poszło ok. 1,5m) oraz kolanka silikonowe zbrojone oraz obejmy SGB.

Wstępne przymniarki:







Tak, wiem, belkę mam pękniętą na środku - już zamówiłem nową i przy najbliższej wymianie palników w światłach, wymienię ją.
Wziąłem się za montaż. Na początek wstępne spasowanie oraz docinanie rur.
Na końcu każdego z łączników (niezależnie od długości) zrobiłem takie fazki wypukłe, żeby przewody się nie ześlizgiwały.



Powstał problem, gdzie umieścić czujnik ciśnienia doładowania, który oryginalnie znajdował się przy wylocie intercoolera po stronie kolektora.
Wyciągnąłem rurę z klapą mieszalnika powietrza (zaraz przez kolektorem), wybebeszyłem, a w miejsce siłownika na podciśnienie wkleiłem na żel cyjanoakrylowy aluminiową rurkę fi8mm.

Założyłem na nią oryginalny czujnik, przeprowadziłem wiązkę w innym miejscu, po czym zabrałem się za dalszy montaż.










PrzY obecnym "programie" turbina dmucha 1,3bara. Spodziewałem się delikatnego laga w reakcji na gaz, lecz nic takiego nie występuje (mimo, że układ wydłużył się o prawie metr). Różnica jest odczuwalna, o ile przy mniejszych prędkościach nie tak bardzo (uszczelnienie, czyli brak wycieków już dużo dało), to przy wyższych znaczna. Dla przybliżenia przyspieszenie ze 140 do 160 trwa tyle co od 60 do 90km/h. Dodatkowo spalanie przy moich prędkościach przelotowych spadło prawie o 0,6 l.
W przyszłym miesiącu wspólnie z Maćkiem z tego forum zabieramy się za dalsze strojenie silnika i zobaczymy co z tego wyjdzie. Celuję w ok. 160km/380Nm
Przyszłościowo myśląc, planuję zmianę turbiny na oryginalną z Mercedesa 220CDI.
Jestem na etapie poszukiwania porządnych hamulców, lecz ciężko w tym temacie - podpowie ktoś coś?
Będę na bieżąco aktualizował poczynania w temacie.
Pozdrawiam!
Bartek


Ostatnio zmieniony przez Sinsemillaa dnia Nie 14 Cze 2015, 11:32, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
gadu-gadu
t0bin

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 10 Paź 2014
Posty: 335
Skąd jesteś (miejscowość / region): Skąd jesteś
Posiadane auto: Citroen C5 II 2.0 HDI Exlusive
Piwa: 51/1
Wysłany: Sro 19 Lis 2014, 18:38
Temat postu:

Re: ( Citroen ) Citroen C5 I Break 2004 2.0HDi poprawianie serii


Witam
Podziwiam za wytrwałość tylko ciągle się zastanawiam po co Smile Jaki jest sens modzenia tanim kosztem HDI-ka?? Jeżeli tylko zabawa i edukacja to jak najbardziej popieram i tylko w takim wypadku Smile modzić diesla HDI dla mnie osobiście to pomyłka, bo zadanie od czasów projektowania, po budowę tego auta było całkowicie odmiennie - ma być to wygodny środek lokomocji z punktu A bo punktu B Smile
_________________
Darmowa diagnostyka Lexia




Pomogłem?? Postaw piwo Smile

Powrót do góry
Sinsemillaa

Debiutant



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 29
Skąd jesteś (miejscowość / region): Częstochowa/Wrocław
Posiadane auto: Citroen C5 Break 2.0HDi 8V 2004r
Piwa: 1/0
Wysłany: Pią 21 Lis 2014, 12:24
Temat postu:

Re: ( Citroen ) Citroen C5 I Break 2004 2.0HDi poprawianie serii


t0bin napisał:
Witam
Podziwiam za wytrwałość tylko ciągle się zastanawiam po co Smile Jaki jest sens modzenia tanim kosztem HDI-ka?? Jeżeli tylko zabawa i edukacja to jak najbardziej popieram i tylko w takim wypadku Smile modzić diesla HDI dla mnie osobiście to pomyłka, bo zadanie od czasów projektowania, po budowę tego auta było całkowicie odmiennie - ma być to wygodny środek lokomocji z punktu A bo punktu B Smile

Tanim, nie tanim. Po części edukacja i zabawa, ale też znaczne poprawienie komfortu. Przy serii bałbym się wyprzedzać, teraz nie mam z tym najmniejszych problemów, głównie o tego typu sprawy chodzi. Na logikę, z tego samochodu, uwzględniając jego masie i przełożeniach - nie zrobi się z tego wyścigówki, ale znacznie usprawni się codzienne użytkowanie.
Powrót do góry
gadu-gadu
Sinsemillaa

Debiutant



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 29
Skąd jesteś (miejscowość / region): Częstochowa/Wrocław
Posiadane auto: Citroen C5 Break 2.0HDi 8V 2004r
Piwa: 1/0
Wysłany: Pią 28 Lis 2014, 22:10
Temat postu:

Re: ( Citroen ) Citroen C5 I Break 2004 2.0HDi poprawianie serii


Z nudów ostatnio skrobnąłem sobie podświetlenie "kapci" i lekko przerobiłem przednią lampkę.
Niestety jak na złość, zabrakło mi taśmy, która leżała sobie już jakiś czas w domu i została rozdysponowana w innych celach, na dniach dokupię i poprawię resztę lampek.
Miałem użyć jakiejś diody 3w, ale jak zacząłem przymierzać z radiatorem, to okazało się, że miejsca na tyle nie ma, więc pociąłem paseczki z taśmy i poprzyklejałem (wcześniej odtłuściłem) w taki sposób:

I tak sobie myślę, że kicha... Wziąłem termokurcze, taśmę dwustronną piankową App i przykleiłem w taki sposób:

Na to wszystko poszła taśma alu, żeby zrobić prowizoryczny odbłyśnik:



Teraz trzeba było zająć się nogami. Z racji braku napięcia na kablach w miejscach oryginalnych z przodu, podczas wygłuszania całego samochodu puściłem sobie kabelki z lampki na górze w miejsca dywaników.
Zastosowałem paski odcinki ok. 20cm zimnych taśm, takich jak w lampce głównej.

Na koniec pomyślałem o bagażniku, z racji, że została mi tam tylko jedna lampka, dzięki której nie widziałem zupełnie nic, postanowiłem podkleić inną taśmę na rolecie i zastosować szybkozłączkę, żeby w razie "w" na szybko rozpiąć. Wiązka oczywiście poszła z oryginalnej lampki. Niestety ten ok. 20cm odcinek taśmy okazał się sprawny w 40%, więc na dniach muszę ją wymienić na nową.




Całość wygląda mniej-więcej tak(fotki ciut za jasne, w rzeczywistości nie razi):



Pozdrawiam,
Bartek
Powrót do góry
gadu-gadu
magdaboom

Auto Maniak



Dołączył: 31 Mar 2011
Posty: 1293
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław
Posiadane auto: Citroen Xsara 2.0 HDI. 110 KM, Berlingo 2.0 HDI, 307 2.0 HDI, C5 1.6HDI 110KM
Piwa: 128/23
Wysłany: Sob 20 Gru 2014, 22:22
Temat postu:

Re: ( Citroen ) Citroen C5 I Break 2004 2.0HDi poprawianie serii


widzę poprawione głośniczki ale na jakie?
p.s. stare zdjęcia znikły, póki temat ciepły może możesz umieścić je na innym serwerku aby było na dłużej.
_________________
Pomagam więc Stawiasz Piwo!
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Sob 20 Gru 2014, 22:22
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
wolgan

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 19 Lis 2022
Posty: 415
Skąd jesteś (miejscowość / region): asdasd
Posiadane auto: asdads
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 19 Lis 2022, 21:26
Temat postu:

Re: ( Citroen ) Citroen C5 I Break 2004 2.0HDi poprawianie serii


(spam_removed)
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen ) Tuning Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1





 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen ) Tuning

12) Tuning »
15) felgi »

CitroenC3

24 900

2015r.

84 000 km

wielkopolskie

CitroenDS4

52 900

2015r.

190 000 km

mazowieckie

CitroenC4 Picasso

46 900

2016r.

102 000 km

wielkopolskie

CitroenC2

9 500

2008r.

128 056 km

mazowieckie

CitroenC4 Grand Picasso

19 990

2010r.

189 000 km

wielkopolskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System