Witam. od zeszłego roku mam pewien problem ze swoim samochodem:
Gdy temperatura na zewnątrz jest powyżej 10`C jest wszystko w porządku.
Natomiast gdy spada poniżej tych 10`C to zaczynają się robić problemy, po odpaleniu auto po ok 1.5 minucie zaczyna buczeć, jęczeć. czy jak to można jeszcze inaczej nazwać, podczas jazdy tego nie słychać, na zewnątrz też nic nie zauważyłem. Tylko w środku. Po nagrzaniu auta do 1 kreski temperatury wszystko ustaje. I znów to samo zaczyna się dziać jak ostygnie. Podkreślam, że to dzieje się tylko i wyłącznie, gdy temperatura spadnie poniżej 10`C Proszę o pomoc, lub jakąkolwiek rade/ Auto to Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI 2003r
Pozdrawiam
skoro problem został rozwiązany to napisz w jaki sposób,
z kolei u siebie zauważyłem że przy temp. poniżej 10* zaczyna się dziwnie zachowywać silnik - nierówne obroty i czasem słychać brzęczenie z okolic nadkola.
Jak napisałem to dopiero odzewy Smile tzn podstawowy najbardziej [ cenzura ].... problem usunięty. tzn do wymiany rolka prowadząca i pasek, ponieważ na kole pasowym i na alternatorze nie było tzw tłumika drgań, co spowodowało wywalenie rolki i popękanie paska. Została zastosowana tańsza opcja, czyli założenie tłumika drgań na alternator. a drugi problem pozostał. jest takie huczenie cichsze do momentu rozgrzania oraz gwiżdżenie przy dodawaniu gazu, problem mija jak auto się rozgrzeje, tego nie zrobiłem bo juz nie mam siły. koszt ww. naprawy to:
pasek 70zł
koło pasowe alternatora 155zł
koło napinacza paska 120zł
czujnik temperatury cieczy 43zł
robocizna 100zł
ten objaw zaczyna sie dopiero w okresie zimowo jesiennym. jak temperatura jest około 10`C na plusie. latem jest ok. Filtry oleje ok. Auto się rozgrzeje i gwizd znika;/
ten objaw zaczyna sie dopiero w okresie zimowo jesiennym. jak temperatura jest około 10`C na plusie. latem jest ok. Filtry oleje ok. Auto się rozgrzeje i gwizd znika;/
To nie wiele wyjaśnia.Sugeruje jedynie że przy zimnym a więc gęściejszym oleju nie ma dobrego przepływu do turbiny a po rozgrzaniu jest.Nie wiem jak jest w tym modelu,ale w moim była siatka na wlocie rurki smarującej turbiny,którą obligatoryjnie trzeba usunąć(tak nakazał producent po wielu przypadkach zatkania się tego filterka).Być może to jeszcze coś innego,czego nie jestem w stanie wymyślić,w każdym jednak razie nie radzę ignorować gwizdu i zwlekać z jego zdiagnozowaniem. _________________ ton
A jestem w stanie sam usunąć tą siatkę? Możesz jakieś foto dać? czy coś, gdzie ona się znajduje? Nie znam się w ogóle na mechanice, i nie wiem, czy sam sobie poradzę. Brat wczoraj pożyczył mój samochód na tydzień, i poprosiłem, żeby go "przegonił" trochę, mówił, że jechał 150/h tak ok 20km. I jak zadzwoniłem do niego rano jak auto, to powiedział, że nie słyszy żadnych gwizdów czy też szumów. Może być tak, że przepalił jakiś nagar?
Witam, powracając do tematu wczesniejszego na temat buczenia. to dowiedziałem się, że zaczyna mi buczeć, huczeć czy jak to inaczej nazwać dopiero po wyłączeniu ssania. nie mam pojęcia co to może być. Poradzi ktoś/coś?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen Xsara Picasso ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.