Dołączył: 13 Sie 2013 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): Katowice Posiadane auto: Citroen, C5, III, 2.0 HDI, 2009
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 22 Paź 2014, 19:39
Temat postu:
C5 2.2 HDI biturbo 170 KM - podwyższone spalanie, szarpanie
Na początek witam wszystkich.
Starałem się doszukać na forach tego co mnie nurtuje ale nigdzie nie znalazłem odpowiedzi. Już opisuje problem i proszę o pomoc.
Właścicielem samochodu jestem od roku i nie było z nim problemów. Kupiłem go jak miał 74000km teraz ma 90000km.
Problemy zaczęły się we wrześniu samochód raz na czas - średnio jeden raz na tankowanie (900km) zaczyna w pewnym momencie spalać dwa razy tyle co zawsze. Średnie spalanie na 3-4 biegu przy prędkości 5-60 to około 6l (proszę, jeśli ktoś się nie zna to niech nie piszę, że chcę, aby auto mało palił bo on tyle powinien i tyle pali pomimo 2.2HDI). W czasie podwyższonego spalania to prawie 12l a chwilowo w czasie przyśpieszania sięga nawet 25l.
Po pierwszym takim numerze byłem u mechanika, który stwierdził, że aby cokolwiek zdiagnozować trzeba go podpiąć go do kompa. Pogrzebał, posprawdzał i okazało się, że czyścił się filtr FAP. Dodał, że filtr zużyty jest w około 10% wiec nie ma co robić, a auto przy czyszczeniu filtra może spalać chwilowo więcej.
Jeżdżę głównie na trasach po 25km do pracy i do domu. Niewiele stoję na światłach więc jest to trasa praktycznie bez przystanków. Zastanawia mnie czy filtr może się tak często zapychać.
Dodam jeszcze, że czasami na 4 biegu czuć lekkie szarpanie. Filtry i olej wymieniałem w lipcu wiec przejechałem max 4000km. Auto nie kopci, nie ma niebieskiego koloru spalin ani szarego. Poza tym problemem wszystko oki.
Czy znacie jakiegoś dobrego mechanika w okolicach Katowic? Nie chcę ryzykować bo Citroeny to jednak specyficzne samochody. Zalecenie mechanika to albo nowy FAP, wycięcie lub regeneracja. Nie mam jednak pewności czy to ten problem.
Proszę o pomoc i pozdrawiam.
Podczas wypalania filtra rośnie bardzo średnie zużycie paliwa. Filtr wypala się co kilkaset kilometrów- u mnie co 250-270. U innych co 500 lub co 800. Nie ma reguły. Do tego samochód włącza podgrzewanie lusterek i tylnej szyby.
Tak właśnie jest, u mnie wypala co 300-400 a pokonuję głównie odcinki po 5-10km w mieście. Gdybym robił więcej w trasie, pewnie wypalałby rzadziej. Nie wiem o ile wzrasta zużycie bo tego nie obserwuję. _________________ Citroen C5 III Tourer 2.0 HDI 138KM VTR+ 2008
VF7RWRHRH54080992
Instrument cluster repairs
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.