Dołączył: 24 Cze 2014 Posty: 273 Skąd jesteś (miejscowość / region): mazowsze Posiadane auto: Peugeot 3008 1.2 130 KM z 2018r.
Piwa: 3/4
Wysłany: Czw 25 Wrz 2014, 19:21
Temat postu:
Doładowanie akumulatora
Witam, jestem nowym posiadaczem Picasso, podpowiedzcie jak podłączyć prostownik do akumulatora ? Klemę plusową widać doskonale ale gdzie szukać klemy minusowej. Jak się do niej najprościej dostać w celu podłączenia prostownika.
"Plus jest dostępny a minus podłączasz do takiej śruby z "gwiazdką", którą zobaczysz po podniesieniu klapy silnika z przodu nad grilem. Śruba jest stalowa, nielakierowana"
czytając ten wątek rozumiem, iż bez problemu mogę podłączyć prostownik i podładować akumulator...
ładować bez odłączenia którejkolwiek z klem? _________________ PawloS
OK.
Mam nadzieję, iż później po podłączeniu + komputer nie będzie świrował
U mnie nic się nie dzieje po podłączeniu, wszystko jest tak jak było, jedynie zegar trzeba nastawić, ja tam wolę odpiąć klemę plus bo nie ufam mojemu prostownikowi
Sprostuje: to czy bezpiecznie ładować auto z podłączonym aku czy nie to temat niejednoznaczny ale prosty. Kolega tam wspomniał o prostowniku z mikroprocesorem. To jest generalnie bzdura, wymyśliła sobie jakaś firma, która chce zarabiać na jeleniach kase. Po co mikroprocesor do ładowania kwasówki 12V? Przykładasz takie napięcie jakie odpowiada pożądanemu stopniowi naładowania aku i zostawiasz, aku przyjmuje prąd dopóki dane napięcie mu na to pozwoli i/lub do momentu kiedy nastąpi gazowanie. Tak naprawdę naładowanie do pełna występuje rzadko, bo proces trwałby długo, a zysk pojemności byłby niewielki. Problemem z ładowaniem prostownikiem impulsowym jest to, że generuje on napięcie DC, ale nie w taki sposób jak się myśli, czyli jak jest 14V to jest w czasie 14V, linia prosta na wykresie i tyle. W praktyce tak nie ma, a przebieg jest prostokątny. Np. 10V z wypełnieniem 0,5 daje 5V, ale prawda jest taka, że układ dostaje 10V z odpowiednim wypełnieniem dla uzyskania wartości oczekiwanej. I to może uszkodzić elektronikę, która np. oczekuje 12V zasilania, a dostaje np. 24V z wypełnieniem 0,5. Taki przebieg nie jest najlepszy do zasilania czułej elektroniki w aucie, ale mając wyjęty kluczyk ograniczamy odbiory na tyle, że nic nie powinno się wydarzyć. Dochodzi kolejny temat, czyli przetwornice wejściowe w elektronice auta, które same sobie ustalają napięcie zasilania na stałym poziomie, a zasilać je można np. z zakresu 10-20V. Normalne jest, że obwody są przewymiarowane i zabezpieczone. Druga rzecz to filtr prostownika na wyjściu układu. Jeżeli prostownik ma dobry filtr to przebieg można przefiltrować, żeby faktycznie był linią prostą lub prawie prostą w czasie co spowoduje, że negatywny wpływ będzie właściwie znikomy. Zależnie od prostownika, napięcie ładowania musi wynosić przynajmniej te 13,8V, a do pełnego naładowania aku potrzebne będzie ponad 14V, ale czas ładowania wydłuży się znacznie. Czy takie napięcie zaszkodzi? Nie, tak jak mówiłem elektronika nie jest zaprojektowana na 12V, bo w aucie nie ma stałego napięcia, zmienia się ono w stałych granicach i tolerancja musi być brana pod uwagę. Poza tym jest napięcie ładowania alternatora, który działa razem z pracą auta, więc tym bardziej wysokie napięcie nie zaszkodzi. Zresztą alternator z mostkiem diodowym daje jak można się domyślić przebieg o wyglądzie sinusoidy od wartości 0 do wartości 2*pi, zapętlony w czasie. Nie jest to linia prosta napięcia w czasie. Podsumowując: ładować na podłączonym? Tak, ale lepiej odłączyć dla świętego spokoju, klemy są w C4 na klipsy, więc zdjąć plus to 5 sekund.
Dołączył: 25 Sie 2016 Posty: 16 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: C4 Picasso 1.6 HDI 2010 r., C3 1.4 2003 r.
Piwa: 0/3
Wysłany: Pon 28 Lis 2016, 22:23
Temat postu:
minus akumulator
Witam
podbijam temat, gdzie jest "minus" w akumulatorze C4 Picasso? tzn. wiem, że gdzie jest ale jak naładować akumulator? czy jest to w ogóle możliwe żeby ładować ten akumulator nie podpinając klemy minusowej? tylko gdzieś indziej? jeżeli tak to gdzie? poprosiłbym ewentualnie o zdjęcie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 Picasso ) Elektronika/Elektryka/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.