Dołączył: 14 Mar 2013 Posty: 188 Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole Posiadane auto: C4 1,6i 16V
Piwa: 13/1
Wysłany: Wto 23 Cze 2015, 11:34
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Problem z automatyczną skrzynią biegów AM6
Po przewertowaniu zachodnich stron dojdziesz do wniosku, że teoretycznie można też wlać olej Selenia (grupa fiata na tym jeździ) oraz np. Motorcraft Fordowski. Rosjanie leją olej konfekcjonowany dla Toyoty do Aisina. Naprawdę dużo tu już zostało napisane. Wyważasz otwarte drzwi. Poczytaj sobie moje posty. Możesz spróbować wlać olej marki Aisin - ATF0WS. Ten gość od Fluidmatic strzela w ciemno tylko dlatego, że Citroen zaleca płyny spod marki Total. Co do przebiegu 200k i polecenia Myszkowskiego żeby nie zmieniać, o którym gdzieś pisałeś to ja bym zrobił kontrolę poziomu oleju i zobaczył co tam pływa. Procedurę znajdziesz w necie. W zależności co zastaniesz podjąłbym decyzję czy zmieniać czy nie.
Szukaj VOLVO 31256775 - ten sam olej tylko w bańce 4 litry - wychodzi taniej za litr. Na Allegro są po 290 brutto. W ASO Volvo można wynegocjować za 280 netto (a jak się nie będzie chciało faktury/paragonu to może i taniej ). Przy cenie z Allegro to wychodzi jakieś 72 zł / litr, co jest naprawdę dobrą ceną, bo badziewne oleje w ogóle nie mające nic wspólnego z AW-1 kosztują po 55-60 zł za litr i więcej. Więc chyba warto dołożyć 15-20 zł na litrze za olej, który jest konkretnie do tej skrzyni, a nie "do wszystkiego do czego się da".
Dołączył: 18 Maj 2008 Posty: 11 Skąd jesteś (miejscowość / region): dolnośląskie Posiadane auto: Citroen C5 X7 2.0HDI 163 KM sedan Exclusive
Piwa: 0/5
Wysłany: Sob 17 Paź 2015, 17:35
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Problem z automatyczną skrzynią biegów AM6
Witam, przymierzam się do wymiany oleju w swojej skrzyni. Zakupiłem 11 l oleju MOBIL ATF 3309.
Wczoraj wjechałem na kanał aby przyjrzeć się jak to wygląda i nie bardzo wiem, który tj. korek przelewowy (do kontroli poziomu) i korek spustowy? Znalazłem taki opis: http://service.citroen.com/dtt/CDP/donnees/pl_PL/2007_c4/c4_page_293_294_vid_rem_niv_bv_am6c.pdf
Wg rysunku drugiego cyfra 3 tj. korek wlewu (napełniania) a nie wiem, który to korek spustu i kontroli poziomu?
1. Czy oba te korki znajdują się w jednym miejscu? Na rys. 1 górnym są to pkt 1 i 2.
2. Chciałem też spytać o uszczelki, może ktoś wie jakie do wymiany przygotować, piszą, że trzeba wymienić do wlewu i do spustu.
Może ktoś ma jeszcze jaki inny opis lub inną instrukcję wymiany oleju?
Szukając na youtube znalazłem fajny filmik instruktażowy, ale on jest do starszej skrzyni:
https://www.youtube.com/watch?v=BZoSrCRQTLg
Dołączył: 14 Mar 2013 Posty: 188 Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole Posiadane auto: C4 1,6i 16V
Piwa: 13/1
Wysłany: Pon 19 Paź 2015, 13:56
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Problem z automatyczną skrzynią biegów AM6
1.Tak
2. Zależnie od stanu. Majątku to nie kosztuje możesz kupić.Od biedy będzie się pocić.
Kontrola wewnętrzna śruba (mniejsza), spust większa tak jak w wielu innych skrzyniach. Kup sobie te śrubkę do kontroli w ASO, bo jest z bardzo miękkiego materiału łatwo uszkodzić. Często się to zdarza.
https://www.drive2.ru/l/4268600/
Dołączył: 18 Maj 2008 Posty: 11 Skąd jesteś (miejscowość / region): dolnośląskie Posiadane auto: Citroen C5 X7 2.0HDI 163 KM sedan Exclusive
Piwa: 0/5
Wysłany: Pon 19 Paź 2015, 19:58
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Problem z automatyczną skrzynią biegów AM6
Dzięki Sosboite
Z tą śrubką to chyba będę musiał zaryzykować, bo do najbliższego ASO mam ponad 100 km.
Jeżeli możesz to powiedz mi czy te podkładki to trzeba jedną do wlewu i drugą do spustu?
Obie trzeba wymienić?
Czy można je kupić w sklepie motoryzacyjnym, jeżeli tak to jakie?
Dołączył: 18 Maj 2008 Posty: 11 Skąd jesteś (miejscowość / region): dolnośląskie Posiadane auto: Citroen C5 X7 2.0HDI 163 KM sedan Exclusive
Piwa: 0/5
Wysłany: Sob 21 Lis 2015, 19:44
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Problem z automatyczną skrzynią biegów AM6
sosboite napisał:
Podaj im VIN ,poproś to Ci może wyślą komplet. Pod małą do kontroli przychodzi gumowy oring. Raczej nie do dostania w sklepie motoryzacyjnym.
Dzięki za poradę, śrubę kontrolną do korka spustowego zamówiłem. Jest to część o nr katalogowym 220848, koszt z podkładką ok 6 zł. Olej wymieniony wg instrukcji.
Mam 2 jeszcze 2 pytania.
1. Oglądając filmik, https://www.youtube.com/watch?v=BZoSrCRQTLg autor filmu, robi tą wymianę po raz drugi, wcześniej przed przejechaniem kilkudziesięciu kilometrów robił mu mechanik.
Na filmie, odkręcając korek kontrolny wylewa mu się bardzo duża nadwyżka oleju. Czy on miał wlane za dużo tego oleju? Skąd taka nadwyżka?
2. Mówi się że ten pomiar kontrolny powinien być wykonany w temp. 60 stopni, niektórzy mówią, że nawet trzeba podłączyć do kontroli temperatury Lexię. Co będzie gdy temperatura będzie np 30 stopni? Przecież ten przyrost objętości oleju nie będzie aż tak duży. Myślę, że nie więcej niż 25ml, ale pewności nie mam. Nie wiem dlaczego taka dokładność, przecież odpalając np samochód zimą i jadąc np 3 km, to ten olej nie zagrzeje się nawet do 20 stopni.
O co tu chodzi?
Dołączył: 15 Lip 2014 Posty: 172 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: 607 3.0 v6 4Hp20 sed/ C5 (X7) 2.0HDi AM6 kom
Piwa: 4/9
Wysłany: Sob 21 Lis 2015, 22:29
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Problem z automatyczną skrzynią biegów AM6
Cieplejszy jest bardziej rozrzedzony i łatwiej wypływa, stąd ponoć ma większą skłonność wypłynąć w większej ilości i tym samym zabrać więcej mułu z dna (taką opinię gdzieś zasłyszałem).
Dołączył: 18 Maj 2008 Posty: 11 Skąd jesteś (miejscowość / region): dolnośląskie Posiadane auto: Citroen C5 X7 2.0HDI 163 KM sedan Exclusive
Piwa: 0/5
Wysłany: Sob 21 Lis 2015, 23:19
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Problem z automatyczną skrzynią biegów AM6
To wiem, że cieplejszy lepiej zbiera zanieczyszczenia, ale po co jak pytałem wcześniej, do sprawdzania kontroli stanu poziomu oleju trzymać się tych 60stopni? Przecież wlewając i sprawdzając stan oleju, który będzie rozgrzany powiedzmy do 30 stopni. to myślę, że nie wlejemy go więcej , jak kilka lub kilkanaście kropli.
Dołączył: 14 Mar 2013 Posty: 188 Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole Posiadane auto: C4 1,6i 16V
Piwa: 13/1
Wysłany: Pon 07 Gru 2015, 19:12
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Problem z automatyczną skrzynią biegów AM6
Chodzi o rozszerzalność temperaturową metalu i oleju. Skąd wziąłeś kilkanaście kropli. O te 25ml nie pytam bo to kompletne sci fi.
Procedura w Oplu jest trochę inna pomimo, że to ta sama skrzynia(AF40). Tam dolewają określoną ilość w zależności od odczytanej Techem temp. z tego co pamiętam. Byłbym sceptyczny w kwestii tych kilkunastu kropel.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.