Re: ( Citroen C5 ) Problem z automatyczną skrzynią biegów AM6
Naprawiłem kompleksowo, cena j.w napisałem. No różnica jest kolosalna, brak uczucia trzęsienia samochodem przy zmianie z 3,4, płynna zmiana biegów bez jakiś kopnięć, szarpnięć, brak prześlizgów np. przy wyprzedzaniu, kiedy skrzynia zmieniała bieg (obroty potrafiły przy tej samej prędkości podskoczyć o 500 na tym samym biegu i wtedy następowała zmiana biegu). Poza tym gwarancja na rok lub 50 000 km. W razie czego jakby ktoś potrzebował to mam namiar na inny zakład, bardzo dobry w centralnej Polsce, gdzie posiadają NOWE skrzynie od SAABa i przekładają wszystkie wnętrzności do obudowy z Citroena. Cena wymiany na nową skrzynię z olejem 7995 zł i gwarancja na dwa lata.
Oczywiście w moim przypadku awaria wynikała z zaniedbań poprzednich właścicieli, gdzie nie było robione wymian oleju. Samochód był do końca serwisowany w Citroenie.
Dołączył: 02 Maj 2011 Posty: 340 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowsze Posiadane auto: C5 II 2.0 HDI 138 BVA6 HA3+ Exclusive
Piwa: 44/1
Wysłany: Czw 15 Sty 2015, 00:59
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Problem z automatyczną skrzynią biegów AM6
kanarowski napisał:
W razie czego jakby ktoś potrzebował to mam namiar na inny zakład, bardzo dobry w centralnej Polsce, gdzie posiadają NOWE skrzynie od SAABa i przekładają wszystkie wnętrzności do obudowy z Citroena. Cena wymiany na nową skrzynię z olejem 7995 zł i gwarancja na dwa lata.
Proponuję podać namiar na tę firmę tu w wątku. Zwykle bywa tak, że ktoś potrzebujący odnajduje taki wątek po iluś tam miesiącach, próbuje się skontaktować z autorem wątku by uzyskać informacje, a autor już nie odwiedza forum więc nie odpowie... A tak, informacja zostanie, dostępna dla każdego. Myślę że moderatorzy są w stanie (przy odrobinie rozsądku) potraktować to jako użyteczną informację, a nie reklamę.
Cytat:
Oczywiście w moim przypadku awaria wynikała z zaniedbań poprzednich właścicieli, gdzie nie było robione wymian oleju. Samochód był do końca serwisowany w Citroenie.
No to teraz tylko pilnuj wymian oleju co te powiedzmy 50-60 kkm i będzie cacy - prędzej silnik zdechnie niż skrzynia.
Cytat:
Samochód był do końca serwisowany w Citroenie.
Mam nadzieję że kiedyś w końcu znajdzie się ktoś z rozwaloną skrzynią i wystarczającą ilością czasu i chęci by POZWAĆ Citroena (i parę innych marek) za wprowadzanie w błąd co do wymian oleju w tych skrzyniach, co skutkuje takimi kosztami jakie Ty musiałeś ponieść. To jest EWIDENTNIE działanie na szkodę klientów.
Re: ( Citroen C5 ) Problem z automatyczną skrzynią biegów AM6
Nie chciałem zakładać nowego tematu więc może ktoś tu mi odpowie na kilka pytań.
Mam C5 2.0 HDI AM6 i ogólnie jestem zadowolony są tylko 2 ALE:
podczas jazdy kiedy dojeżdżam do skrzyżowania i chce przyspieszyć auto ma ok 2-3 sek zwłokę zanim zareguje na gaz podobnie podczas jazdy wciskam gaz a on ok 2-3 sek myśli nim zaczynie przyspieszać - czy ten typ tak ma??
Drugie pytanie - jak się skrzynia rozgrzeje to przy prędkości ok 90-100 km/h słychać ze skrzyni takie jakby wycie delikatne jakby wyrobione łożysko (taki odgłos) nie wiem kiedy i czy w ogóle był wymieniany olej, czy to może być jego wina? Słychać to tylko na rozgrzanym już silniku i skrzyni.
Jaki olej polecacie do tej skrzyni i czy jest ktoś w okolicach Bydgoszczy kto mógłby mi pomóc z wymianą oleju w skrzyni z instrukcji jakie znalazłem w sieci wynika że to nic trudnego tylko trzeba mieć Lexie lub Digabox żeby zczytać temp oleju chyba.
Przed kupnem byłem u mechanika na lexi i żadnych błędów skrzynia nie miała.
Dołączył: 02 Maj 2011 Posty: 340 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowsze Posiadane auto: C5 II 2.0 HDI 138 BVA6 HA3+ Exclusive
Piwa: 44/1
Wysłany: Czw 19 Lut 2015, 01:18
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Problem z automatyczną skrzynią biegów AM6
ws3031 napisał:
podczas jazdy kiedy dojeżdżam do skrzyżowania i chce przyspieszyć auto ma ok 2-3 sek zwłokę zanim zareguje na gaz podobnie podczas jazdy wciskam gaz a on ok 2-3 sek myśli nim zaczynie przyspieszać - czy ten typ tak ma??
A któryś inny konwencjonalny (z hydrokinetycznym przeniesieniem napędu) automat nie ma? Chyba każdy ma... Napęd jest przenoszony przez olej, który ma swoją bezwładność. Sam musi zacząć wirować w konwerterze z inną prędkością, rozbujać kierownicę itp - to po prostu musi chwilę trwać.
Fakt jest taki, że te 2 sekundy to wcale nie jest dłużej (a chyba raczej krócej) niż w manualu, gdzie żeby w miarę żwawo przyspieszyć też musisz zredukować przełożenie (puścić gaz, wcisnąć sprzęgło, przełożyć lewarek, puścić sprżęgło, wcisnąć gaz). W automacie masz tylko ZŁUDZENIE że to trwa długo bo jedynie wciskasz gaz i czekasz na reakcję nic nie robiąc, podczas gdy w manualu jesteś zajęty wachlowaniem pedałami i lewarkiem, więc nie ma bezczynnego czekania na reakcję, choć w rzeczywistości trwa to tyle samo albo dłużej (zależnie od umiejętności kierowcy).
Cytat:
jak się skrzynia rozgrzeje to przy prędkości ok 90-100 km/h słychać ze skrzyni takie jakby wycie delikatne jakby wyrobione łożysko (taki odgłos) nie wiem kiedy i czy w ogóle był wymieniany olej, czy to może być jego wina?
Trudno nie słysząc tego odgłosu odpowiedzieć Ci ze 100% pewnością, ale właśnie taki delikatny odgłos buczenia występuje wtedy gdy załącza się converter lock-up (sprzęgło w konwerterze skrzyni mechanicznie spina przeniesienie napędu tak, że odbywa się ono w 100% mechanicznie a nie przez olej). To się dzieje właśnie w okolicach podanej przez Ciebie prędkości, zawsze po wrzuceniu 6. biegu, czasem na 5. biegu (jeśli dalej nie przyspieszasz i jedziesz ze stałą prędkością na niskich obrotach silnika).
Sprawdź to tak: jedź na 6-tce ze stałą prędkością powiedzmy 80-90 km/h (powinno być słychać buczenie) i wtedy depnij na gaz żeby szybko przyspieszyć - skrzynia powinna zredukować bieg na 5. i rozłączyć blokadę konwertera - buczenie powinno zniknąć. Jeśli tak się dzieje to jest to właśnie converter lock-up i wszystko jest w porządku.
Cytat:
Jaki olej polecacie do tej skrzyni.
Jest już cała masa wątków na ten temat - poszukaj, poczytaj, bo to temat rzeka. Jeśli auto masz z 2007 roku to masz AM6B, czyli olej zgodny z JWS 3309.
Jedno co NA PEWNO się udało ustalić, to że 100% odpowiednikami oleju (a właściwie to nie odpowiednikami tylko to jest po prostu TEN SAM OLEJ Esso) który leje ASO Citroen (kosztującego bandyckie pieniądze - 500 zł za 2 l bańkę) są kilkukrotnie tańsze Mobil JWS 3309 oraz Volvo 1161640 - lejąc któryś z tych olejów masz 100% pewności że zalewasz skrzynię tym samym olejem co zalecany przez producenta auta i który on sam leje.
Ludzie natomiast leją różne rzeczy, z jakim efektem do końca nie wiadomo bo skutki będą widoczne pewnie po 50,000 czy więcej km. Problem w tym, że nawet jeśli inne oleje rzeczywiście spełniają JWS 3309, to różnią się składem chemicznym, a że przy wymianie statycznej wymieniasz tylko część oleju to nie wiadomo jakie reakcje chemiczne będą jak się zmieszają różne oleje z różnymi dodatkami/uszlachetniaczami. Tego nikt nie zagwarantuje.
Dlatego ja uporczywie namawiam do nalania Mobil JWS 3309 albo Volvo 1161640, wtedy nie ma żadnego ryzyka bo to ten sam olej co w Citroenie - robiony przez ExxonMobil / Esso i tylko butelkowany/konfekcjonowany dla różnych producentów.
Re: ( Citroen C5 ) Problem z automatyczną skrzynią biegów AM6
Dzięki za wyczerpująco odpowiedź. Zaleje skrzynie tym Mobilem, o którym wspomniałeś, bo wymiana oleju i tak jest w planie. Do do reszty to chyba trzeba sie będzie przyzwyczaić. Choć jak mówisz, że to opóźnione jest naturalne, ja nie miałem z tym do czynienia w Scenicu 2001, vw polo 1997, bmw e36 1996, wszystkie te auta były w automacie i żaden nie miał takiego opóźnienia w cytrynie różnica jest dramatyczna w porównaniu do w/w aut
Choć jak mówisz, że to opóźnione jest naturalne, ja nie miałem z tym do czynienia w Scenicu 2001, vw polo 1997, bmw e36 1996, wszystkie te auta były w automacie i żaden nie miał takiego opóźnienia w cytrynie różnica jest dramatyczna w porównaniu do w/w aut
No cóż, trudno mi ocenić nie mogąc się przejechać Twoim autem.... W mojej C5 nie jest to nic irytującego, ot chwila opóźnienia, myślę że rzędu sekundy - reakcja na pewno nie jest wolniejsza niż gdybym w manualu musiał zrobić redukcję żeby przyspieszyć, a uważam że raczej szybsza. Jeśli rzeczywiście u Ciebie to opóźnienie jest tak odczuwalne, to może olej jest już bardzo spracowany. Skrzynia ma licznik zużycia oleju (zwiększa go na bieżąco na podstawie warunków eksploatacji) i przy dużych wartościach tego licznika zmienia stosownie parametry pracy. Jeśli ten licznik u Ciebie ma już jakąś gigantyczną wartość to wszystko może pracować odczywalnie wolniej bo skrzynia zupełnie inaczej wysterowuje np. blok elektrozaworów, stąd te opóźnienia.
Licznik zużycia oleju można sprawdzić w Lexii - bardzo duże wartości świadczą o tym, że skrzynia była mocno katowana, i należy się spodziewać że przy wymianie wypłynie z niej smoła zamiast oleju. U mnie przez 4 lata ten licznik zwiększył wartość o jakieś 3000-4000, ale widziałem w Internecie odczyty tego licznika z wartościami rzędu setek tysięcy czy nawet milionów, więc można sobie wyobrazić jak w takiej skrzyni olej wygląda....
Co do wymiany oleju, skrzynię trzeba rozgrzać do odpowiedniej temperatury (60 stopni). Przy statycznej wymianie wypłynie tego oleju tylko część, jakieś 3 litry, więc w skrzyni zostaje 4 litry starego (to co jest w konwerterze nie wyleci), więc dobrze jest zrobić kilka wymian między którymi robisz kilkadziesiąt km jazdy żeby się to wszystko wymieszało. Dopiero po 3 takich wymianach masz w miarę wymieniony olej. Jedna statyczna wymiana tylko rozcieńczy smołę. Można oczywiście zrobić wymianę dynamiczną, ale to już trzeba umieć i mieć do tego sprzęt. Przy wymianie dynamicznej i tak nie zaoszczędzisz na oleju, bo przepompować go trzeba wcale nie mniej niż przy trzech wymianach statycznych (dobre 11-12 litrów przeleci), a za robociznę zapłacisz więcej i ryzyko spaprania skrzyni też większe jeśli fachowiec nie wie co robi. Więc ja jednak polecam kilkukrotną wymianę statyczną.
Bardzo ważne jest, żeby nalać dobry poziom, ani nie za mało ani nie za dużo, bo to najprostsza droga to rozwalenia skrzyni. Jest procedura kontroli poziomu oleju - ma bardzo powoli kapać przelewem po kropelce. Tak z grubsza, jeśli leci ciurkiem, odczekać aż będzie bardzo powoli kapał po kropelce. Jeśli w ogóle nie leci, dolać pół litra i odczekać aż strumień przejdzie w pojedyńcze kropelki.
Re: ( Citroen C5 ) Problem z automatyczną skrzynią biegów AM6
A czy sama temperatura jest bardzo istotna czy po prostu rozgrzać silnik do normalnej pracy zrobić ok 15 km i wymieniać olej czy trzeba tylko z lexią przy dokładnie 60 stopniach.
Co do tego spowolnienia jest to baardzo zauważalne dziś specjalnie liczyłem stoperem dochodziło do ponad 4 sekund a czasami tylko 2 i wtedy jest rzeczywiście w miarę ok ale jak było 4 sek to dramat moim zdaniem. Sam zobacz wciskasz gaz i policz do 4 sek to jest naprawdę odczuwalne. Zobaczę po wymianie co będzie. ręcznie już bym 2 razy biegi zmienił.
Dołączył: 02 Maj 2011 Posty: 340 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowsze Posiadane auto: C5 II 2.0 HDI 138 BVA6 HA3+ Exclusive
Piwa: 44/1
Wysłany: Pią 20 Lut 2015, 11:18
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Problem z automatyczną skrzynią biegów AM6
ws3031 napisał:
A czy sama temperatura jest bardzo istotna czy po prostu rozgrzać silnik do normalnej pracy zrobić ok 15 km i wymieniać olej czy trzeba tylko z lexią przy dokładnie 60 stopniach.
Generalnie z tym rozgrzaniem to przede wszystkim chodzi o to żeby olej się rozgrzał bo wtedy po prostu więcej go wyleci i łatwiej. Ale z drugiej strony, warto jednak się trzymać tej zalecanej temperatury, bo jak będziesz wlewał nowy olej to on się będzie nagrzewał od skrzyni i jeśli skrzynia będzie za gorąca to wejdzie tego oleju odrobinę inna ilość niż przy zalecanej temperaturze (bo gorący olej jest rzadszy, więc zajmuje więcej miejsca). Jak chcesz być spokojny że wszystko jest cacy, to trzymaj się tej zalecanej temperatury 60-65 stopni - no ale do tego będzie potrzebna Lexia. Na oko to trudno wycelować z temperaturą, bo skrzynia dość szybko łapie wysoką temperaturę i nawet po niedługiej jeździe potrafi mieć prawie 100 stopni, a to jednak sporo więcej niż 60...
ws3031 napisał:
Co do tego spowolnienia jest to baardzo zauważalne dziś specjalnie liczyłem stoperem dochodziło do ponad 4 sekund a czasami tylko 2 i wtedy jest rzeczywiście w miarę ok ale jak było 4 sek to dramat moim zdaniem. Sam zobacz wciskasz gaz i policz do 4 sek to jest naprawdę odczuwalne. Zobaczę po wymianie co będzie. ręcznie już bym 2 razy biegi zmienił.
Takie opóźnienie na pewno nie jest normalne. Jak pisałem, u mnie jest to 1-2 sekundy max, nigdy nie było więcej przez 8 lat eksploatacji...
Jeśli innych problemów ze skrzynią nie ma (gładko przerzuca biegi, nie szarpie itp) to moim zdaniem jest to po prostu spracowany olej. Tak jak pisałem, skrzynia na bieżąco uaktualnia licznik zużycia oleju na podstawie warunków eksploatacji, i w oparciu o wartość tego licznika steruje swoją pracą, inaczej wysterowując elektrozawory itp. Mnie kiedyś jeden baran w ASO skasował ten licznik i zanim udało mi się odtworzyć pierwotną wartość eksperymentowałem z kilkoma różnymi wartościami - sposób pracy skrzyni różnił się GIGANTYCZNIE.
Ja na Twoim miejscu, jeszcze przed zmianą oleju, zacząłbym od sprawdzenia wartości licznika zużycia oleju - to jest 2 minuty roboty, wystarczy podjechać do kogoś kto ma Lexię. U mnie po 8 latach ten licznik ma wartość kilka tysięcy i skrzynia chodzi idealnie. Jeśli zobaczysz u siebie wartość licznika rzędu np. setek tysięcy czy milionów to będziesz wiedział, że w skrzyni masz jedną wielką smołę, i będziesz się mógł lepiej przygotować do wymiany oleju, bo w takim wypadku na pewno trzeba będzie zrobić co najmniej 3 wymiany statyczne (więc będziesz potrzebował z 10 litrów oleju), a kto wie czy nie więcej. Po prostu z tak zjechanym olejem należałoby wymieniać tyle razy ile będzie potrzeba żeby po kolejnej wymianie zaczął już lecieć czysty, inaczej to nie ma sensu...
Dołączył: 28 Cze 2014 Posty: 37 Skąd jesteś (miejscowość / region): pomorskie Posiadane auto: citroen C5 III
Piwa: 0/4
Wysłany: Sro 03 Cze 2015, 23:25
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Problem z automatyczną skrzynią biegów AM6
a czy możecie mi doradzić czy lepiej wymieniać olej w skrzyni kilka razy normalnie, statycznie czy lepiej wymienić raz dynamicznie?
jaka różnica w kosztach obu wymian?
auto zaczęło mi niedawno szrapać przy zmianie z 5 na 4, delikatne uderzenie zwalniające auto. jakie to mogą być przyczyny? prawdopodobnie nigdy niewymieniany olej
Re: ( Citroen C5 ) Problem z automatyczną skrzynią biegów AM6
duch1156 napisał:
a czy możecie mi doradzić czy lepiej wymieniać olej w skrzyni kilka razy normalnie, statycznie czy lepiej wymienić raz dynamicznie?
jaka różnica w kosztach obu wymian?
auto zaczęło mi niedawno szrapać przy zmianie z 5 na 4, delikatne uderzenie zwalniające auto. jakie to mogą być przyczyny? prawdopodobnie nigdy niewymieniany olej
A jaki masz przebieg? Zapewne lepiej wymienić dynamicznie, koszt około 800 zł z płukaniem skrzyni. Filtra nie wymienisz, trzeba skrzynię rozbierać. Koszt jednorazowej wymiany statycznej to ok. 300-350 zł w zależności od warsztatu. Przy statycznej na raz idzie wymienić ok. 4 litrów, a w skrzyni jest z tego co pamiętam nieco ponad 7 l. Więc pewnie przy statycznej wymianie musisz wymienić olej z 4-5 razy. I zrób to jak najszybciej, bo ja nie zdążyłem, niestety, a koszt naprawy skrzyni to 7-8 tys. zł.
Dołączył: 28 Cze 2014 Posty: 37 Skąd jesteś (miejscowość / region): pomorskie Posiadane auto: citroen C5 III
Piwa: 0/4
Wysłany: Wto 09 Cze 2015, 18:41
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Problem z automatyczną skrzynią biegów AM6
skoro dynamicznie wychodzi dokładniej i taniej to kalkulacja jest prosta! przebieg około 200 000, prawdopodobnie nigdy nie wymieniany olej więc trochę jestem przestraszony szarpaniem przy zmianie z 5 na 4
jakieś serwisy wymieniające dynamicznie olej w okolicach gdańska?
Re: ( Citroen C5 ) Problem z automatyczną skrzynią biegów AM6
duch1156 napisał:
skoro dynamicznie wychodzi dokładniej i taniej to kalkulacja jest prosta! przebieg około 200 000, prawdopodobnie nigdy nie wymieniany olej więc trochę jestem przestraszony szarpaniem przy zmianie z 5 na 4
jakieś serwisy wymieniające dynamicznie olej w okolicach gdańska?
Dołączył: 14 Maj 2015 Posty: 330 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bad Rothenfelde Posiadane auto: Grand C4 Picasso II FL '16 EAT6 150PS
Piwa: 12/5
Wysłany: Wto 09 Cze 2015, 22:55
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Problem z automatyczną skrzynią biegów AM6
Sprzedający zgodnie z zaleceniem dystrybutora/serwisu/producenta oleju nie zmieniał
Wykonałem telefon do serwisu Citroena w Osnabrück bo tu mam najbliżej i oczywiście "nie ma opcji wymiany"
Kolejny telefon do ASO w Deszcznie koło Gorzowa gdzie kupowałem wieki temu C4 "nie ma opcji wymiany"
Dalej próbowałem u Teodora Myszkowskiego który kiedyś zmieniał mi olej w Oplu i dostałem odpowiedź, że "przy tym przebiegu jeśli olej nie był wcześniej wymieniany to wymiana oleju może być niebezpieczna i przeprowadzana jest na własną odpowiedzialność."
mimo to z uporem maniaka będę dążył aby jednak zmienić olej w imię zasady, że lepiej zapobiegać niż leczyć.
Cytat:
"Olej ATF powinien bezwględnie odpowiadać specyfikacji JWS 3309 przy skrzyniach automatycznych AM6 w samochodach których silniki odpowiadają normie spalin Euro IV, a w przypadku silników z normą spalin Euro V olej do skrzyni AM6 powinien odpowiadać specyfikacji AW1.
Cytat z instrukcji wymiany oleju w AM6:
UWAGA : Olej typu AW-1 do skrzyń biegów AT6 i AM6 z silnikiem Euro 5 jest specyficzny i nie
może być zastąpiony przez olej typu "JWS 3309".
Rodzaj oleju (Kolor czerwony) :
• Silnik EURO 5 : Olej AW-1
• Silnik EURO 4 : Olej JWS 3309 ESSO
Na korku pod filtrem powietrza ma na czerwono przekreślone JWS 3309.
"
czy w tej sytuacji zostaje mi tylko oryginał ?
EDIT :
po przewertowaniu zachodnich forów dochodzę do wniosku, że do aut po 2010 ( EURO 5 ) lać powinniśmy :
PSA 9734.R7
GM 93 165 147
VOLVO 31256774
Byłem właśnie w innym ASO w szkopii i gość mi powiedział, że jeśli nie oryginał to tylko
Total Fluidmatic MV LV
Zaczynam mieć powoli mętlik w głowie _________________
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.