Niestety, mnie również dopadł Anti pollution system faulty. Z tym, że z innymi błędami
Wczoraj przy jeździe po mieście (ok. 70 km/h delikatnie przyspieszałem) na ekranie wyświetliła się duża ilość komunikatów. Ze stresu spowodowanego wyłączeniem przyspieszenia (i, chyba, całego silnika) nie jestem w stanie opisać jakie dokładnie komunikaty się pojawiły, ale na pewno było Auto handbreak faulty, wspomniany wcześniej antipollution oraz coś z ciśnieniem oleju ("oil pressure" bodajże). Włączyła się pomarańczowa kontrolka "service" oraz czerwona "stop" Zjechałem autem na pobocze, wyłączyłem klimatyzację, wyciągnąłem kluczyk.
Uruchomiłem auto ponownie i powoli ruszyłem do domu. Przejechałem jakieś 5km i włączyłem klimatyzację. Auto po przejechaniu kolejnych 500-700m znów zrobiło dyskotekę komunikatów (te same co wcześniej).
Nie wiem czy to wina klimatyzacji czy przypadek, dzisiaj zrobię kolejne testy.
Samochód to Citroen C5 Grand Picasso 1,5 Diesel z 2009.
Ja, wstyd się przyznać, jestem nogą w tematach samochodowych.
Jak wyczytałem z podobnych tematów dobrym pod komputer z programem diagnostycznym Lexia. Czy jest tu ktoś z Poznania lub okolic, kto pomógłby to wykonać (za okolicznościowy czteropak, sześciopak, ośmiopak lub gotówkę) oraz wskazać kolejne kroki.
Ewentualnie, czy mogę coś posprawdzać sam? Czy w okolicy możecie polecić sprawdzonego mechanika?
Z góry dziękuję za pomoc. Mam nadzieję, że podpięcie się pod wątek (zgodnie z regulaminem) jest dobrym pomysłem
Dzięki za podpowiedź, postaram się sprawdzić w poniedziałek.
W międzyczasie przejechałem się nim na krótkim dystansie (ok. 1km w jedną stronę), bez włączonej klimy.
Przejazdy odbyły się bez problemów i auto zaparkowałem pod blokiem.
Wieczorem wyszedłem i był problem z uruchomieniem. Udało się to dopiero za trzecim razem, po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki.
Witam.
Czy przy wylaczonym programowo EGR, bledy ASR/ESP + Handbrake beda dalej od EGR czy to juz wskazuje na modul pompy ABS ?
Majster co wylaczal twierdzil, ze to bedzie wina pompy ABS
Witam.
Czy przy wylaczonym programowo EGR, bledy ASR/ESP + Handbrake beda dalej od EGR czy to juz wskazuje na modul pompy ABS ?
Majster co wylaczal twierdzil, ze to bedzie wina pompy ABS
Rozumiem,że skrzynia ręczna ?
Zakładając,że akumulator jest w dobrej kondycji,sprawdziłbym pierwszy czujnik przy pedale sprzęgła.Może któryś czujnik ABS jest walnięty.Bez DB trudno powiedzieć.EGR raczej niema nic z tym wspólnego... _________________ Jak mogie to pomogie.
Posiadam DiagBox-a
tak, skrzynia manual. jak na razie czujnik przy pedale hamulca wymieniony. do czujnikow ABS jeszcze nie zagladalem ale DB pokazuje cos dziwnego: przy minimalnym ruszeniu z miejsca gdzie auto sie kula bardzo powoli predkosc z wszystkich kol jest jednakowa ale za duza, czyli faktycznie auto jedzie 2km/h a czujniki pokazuja 15km/h przy okolo faktycznych 15km/h predkosc wykazana przez czujniki to okolo 70km/h, powyzej faktycznej 20km/h czujniki z kol juz predkosci nie podaja ew.komp juz tego nie daje rady zliczyc i pokazuje ---
w sumiebledy ASR/ESP + reczny nie gasna od momentu wylaczenia EGR, przed zabiegiem to jeszcze sie nie zawsze wyswietlalo
tych magikow co wylaczali egr sie nie pytam bo raczej pojecia nie maja. ich zabiegi tunerskie wygladaja tak:
-zgranie softu
-wyslanie mailem do innego magika chyba o wyzszej specjalizacji
-odebranie softu mailem
-wgranie softu
-hamownia
-hajs
100% pewnosci nie moge miec, ze jest wylaczony. powiedzieli, ze jest zaciety i go zamkneli i wylaczyli. raczej faktycznie tak bylo bo po zabiegu auto ozylo. pare dni potem byl DB i z ciekawosci gosc zrobil test zaworu EGR i o dziwo zawor pracowal (wydawal dzwieki), po tym tescie chyba sie otworzyl i znowu go zmulilo _________________ HDi - huk dym inwestycja ? Na razie spokój.
Wróć do nich niech wgrają stary soft bez zmian, jeśli na starym będą problemy to szukanie i sprawdzanie ABS. Jeśli nie to niech poprawiają albo zwrot kasy.
witam
wczoraj do nocy byla walka jest efekt i poprawa, ale...
po wylaczeniu w BSI obecnosci kalkulatora ESP przestaly wychodzic bledy ESP/ASR zostal Handbrake
po zabawie z Recznym w kompie: wymiana linek i silnika, dociaganie linek i kalibracja - HANDBRAKE FAULT nareszcie zniknal ale:
- hamulec dziala (zaciaga i puszcza) , brak sygnalizacji kontrolek , auto nie wie czy jest zaciagniety reczny czy nie czyli brzeczy przy otwarciu drzwi, brak automatycznego zaciagania/puszczania
- brak komunikacji z kalkulatorem hamulca recznego , pewnie dlatego, ze jest wylaczona obecnosc kalkulatora ESP
- ABS dziala
- ESP dziala, jest tylko brak mozliwosci wylaczenia go z klawisza na pulpicie
na chwile obecna zero bledow, przy silniku siedzi wylaczony ale zaciety i w pozycji zamknietej EGR
chyba trzeba bedzie ogarnietego elektryka i niech szuka problemow z pompa ABS. dosc czesto trafialem na posty o magicznym kabelku z osobnym zasilaniem pompy ABS _________________ HDi - huk dym inwestycja ? Na razie spokój.
Jeśli grzebali przy ECU to posprawdzaj czyli powypinaj wszystkie wtyczki z BSM (pod maską), sprawdź czy wszystkie piny są ok, wypnij i wepnij wtyczki przy ECU, sprawdź też wtyczkę przy pompie ABS, może złapała wilgoci i zaśniedziały styki.
Możesz też je jakimś kontaktem potraktować.
no walsnie nie wiem gdzie i przy czym grzebali gdyz nie pozwalali byc na warsztacie (tajemnica handlowa?)
czy do wtyczki pompy ABS jest dojscie bez rozbierania innych elementow? _________________ HDi - huk dym inwestycja ? Na razie spokój.
Witam. Wczoraj na autostradzie przy prędkości powyżej 130 km/h wyskoczył mi błąd esp asr abs break foult. Problem znikał po ponownym odpaleniu samochodu ale pojawiał się po przekroczeniu tych 130km/h. Także odczuwalne było duże bicie na kierownicy. Czytałem dużo wątków na ten temat większość wskazywała na czujniki stop hamulca, inni na egr ogólnie niektórzy wydali kilka tysi i nic nie poradzili a u mnie przyczyna prozaiczna, przed zimą zapomniało mi się wymienić filtr paliwa - koszt 25 pln 5 minut pracy - i problem znikł ani żadnych błędów ani bicia kierownicy, może komuś przyda się ta informacja:)
cris1975 problem z egr wlasnie tak sie zaczyna, najpierw sporadycznie wyskakuja te bledy, pozniej juz czesciej.
na dwa dni przed tym zanim sie egr zacial na stale i auto zmulilo to sie juz swiecilo notorycznie. u mnie po wylaczeniu w sofcie EGR-a auto jezdzi jak trzeba, na dzien dzisiejszy mam tylko wylaczona diagboxem obecnosc kalkulatora ESP, minus tego: nie mozna klawiszem "wylaczyc" ESP i brak informacji o wlaczonym/wylaczonym hamulcu recznym
plus: brak bledow ESP i Handbrake
oprocz tego systemy ABS, ESP/ASR dzialaja normalnie _________________ HDi - huk dym inwestycja ? Na razie spokój.
Dołączył: 28 Sie 2014 Posty: 1305 Skąd jesteś (miejscowość / region): Pruszków Posiadane auto: Renault Kadjar 1.6 dci
Piwa: 211/16
Wysłany: Pią 18 Sty 2019, 16:28
Temat postu:
Re: Problem z ESP ASR Hamulec ręczny błąd
cris1975 napisał:
u mnie przyczyna prozaiczna, przed zimą zapomniało mi się wymienić filtr paliwa - koszt 25 pln 5 minut pracy - i problem znikł ani żadnych błędów ani bicia kierownicy, może komuś przyda się ta informacja:)
No rewelacja, szczególnie filtr paliwa a bicie kierownicy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 Picasso ) Elektronika/Elektryka/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.