Witam
Niestety muszę troszkę odgrzać temat
Też mnie dopadły błedy abs-esp, ręczny i skrzynia. Przestudiowałem bieżący temat i dzisiaj rozebrałem EGR, przeczyściłem, wtyczkę podgiąłem. W Lexii w teście słychać że chodzi i puka, zrobiłem też wymianę w lexii na nowy.
Ale po przejechaniu kilki km znowu wywala błędy.
W Lexii w teście informacji o obwodzie powietrza dolotowego przy włączonym silniku mam takie wartości:
Jak dodam gazu to wartości nie różnią się i równo wzrastają, ale jak puszczę szybko gaz i schodzi na wolne obroty to wtedy jest:
RCO elektrozaworu recyrkulacji spalin - Wartość niewłaściwa
kopiowanie położenia EGR - 0 lub 1 pokazuje
Czy to oznacza, że jednak EGR jest walnięty np. nie otwiera/zamyka się całkowicie?
Witajcie
Odrazu przywitam sie bo jestem nowy i stalem sie posiadaczem wlasnie citroenka wyskakuja mi dokladnie takie same bledy jak w temacie z tym ze wymienilem EGR i blad wyskakuje dalej ale na wysokich obrotach i przy predkosci ok 145 km samochod przechodzi w tryb awaryjny po zgaszeniu silnika wszystko wraca do normy.Dodam jeszcze ze wydaje mi sie ze samochod mi troszke muli.Blad ten jest o tyle [cenzura] bo nie wystepuje zawsze tylko czasmi niema w nim systematycznosci i to sprawia ze jest to strasznie niewygodne do sprawdzenia co zrobic pomocy?
Witam ponownie.
Problem rozwiązany - pomogła wymiana EGR na nowy.
Stary po czyszczeniu chodził w wartościach skrajnych - test w lexi, ale pewnie zacinał się w trakcie, tak jak pisał jacekczewa
Po wymianie wartości:
RCO elektrozaworu recyrkulacji spalin, kopiowanie położenia EGR i okresowy stosunek otwarcia elektrozaworu przepustnicy recyrkulacji spalin - zmieniają się dynamicznie w zależności od obrotów.
Autko śmiga jak nowe i nawet zużycie paliwa jest już w normie bo było większe o około 1-1,5l.
Witam ponownie
Niestety mój problem powrócił
Jak wymieniałem EGR to kupiłem zamiennik bo był tańszy i pochodził ok miesiąc, przejechałem na nim ok 500 km i zaczął znowu wywalać te same błędy, z tym że dodatkowo doszły typowe błędy EGR w Diagbox.
Odesłałem go i dopłaciłem do oryginalnego.
I na oryginalnym po przejechaniu ok. 15-25 km też wyrzuca błędy abs/esp, ręczny i skrzynia.
Zaczyna mnie to powoli wkurzać bo na zamienniku przejeździłem miesiąc, na oryginale kilka km.
Wątpię, aby był walnięty bo w teście informacji o obwodzie powietrza dolotowego przy włączonym silniku EGR działa i zmienia wartości.
Może to przepływomierz lub przepustnica coś nawalają, już sam nie wiem ?
Ma ktoś jakieś pomysły?
PS. Jak przyuczam EGR w diagbox to tylko musze wyłączać i włączać stacyjkę kilka razy i to wszystko. Nie słyszę klikania zaworu w tym czasie - wszystko robione na zimnym silniku.
Pomocy
sprawdz stan styków we wtyczce przyłaczeniowej egr-a, nalezy je podoginac/pościskac ( tak w egr-rze jak i we wtyczce - to stały problem w citro - nawet po jednym odłaczeniu wtyczki)
Witam Szanowne Koleżeństwo.
Wiedziony poradami kolegów, po lekturze tego wątku zszedłem do swojego xsamochodu, podniosłem maskę, zdemontowałem filtr powietrza wraz z całą obudową i... zaworu EGR nie znalazłem - C4GP 2.0 HDI MCP.
Chciałem poprawić styki. A skoro nie znalazłem tego, czego szukałem, poruszyłem wszystkimi wtyczkami, jakie były w tej okolicy. Nie rozpinałem, bo mają jakieś zabezpieczenia, których nie umiałem pokonać a bałem się uszkodzić wtyczki. Podociskałem je jedynie i poszedłem odpalić silnik.
No i się zaczęło.
Pokazały się komunikaty o niedziałającym WSZYSTKIM
ESP/ASR system faulty, Handbrake faulty, antypollution system faulty, breaking system faulty, hamukec ręczy jest zaciągniety i nie da się go zwolnić, świeci się kontrolka akumulatora, STOP, SERVICE, miga kontrolka światełmijania no i wszystkie kontrolki od ABS, ESP/ARS, hamulca ręcznego, hamulca, a na głównym wyświetlaczu zamiast prędkości świecą się dwie poziome kreski. Auto można odpalić, ale nie da się ruszyć, bo trzyma hamulec ręczny. Pewnie jeszcze czegoś nie wymieniłem.
Ponownie zdemontowałem filtr powietrza i znów poruszałem wtyczkami. Odpiąłem akumulator i odczekałem kilka minut. Podłączyłem aku, znów odczekałem kilka minut i ponowiłem próbę. Niestety bez zmian. Wszystko ma mnie gdzieś.
Zepchnąć drania do Wisły, czy ratować?
A jeśli tak, to jak? Elektryk na miejscu pod blokiem, czy laweta?
Zna ktoś jakieś złote rączki od Cytryny w Warszawie?
Ja miałem bardzo podobnie - wszystkie możliwe błędy, które miały związek z hamulcami plus oczywiście Antipollution System Faulty oraz kontrolki SERVICE i check engine. Plus unieruchomione auto bo "się hamulec ręczny zaciągnął".
Zaryzykowałem i odblokowałem hamulce w trybie awaryjnym. Pojechałem do mechanika i naprawił co trzeba.
W moim przypadku był to cały moduł ABS plus wiązka. Bagatela 1500 złotych.
Nie oznacza to oczywiście, że u ciebie będzie to samo Trzeba na pewno podpiąć komputer i szukać. Pewnie jakiś kabelek nie łączy
Udało się rozwiązać problem.
Okazało się, że też nie był winny EGR, przepływka i cały dolot, a po prostu ABS, jakieś głupie kabelki nie łączyły (moduł, czujniki itp.) i stąd te dziwne błędy.
No, ale teraz mam przynajmniej nowy EGR
Pozdrawiam
O zgrozo - dzisiaj rano chcialem przestawic auto pod domem i podjechalem pod garaz, wylaczylem wlaczam i... choinka!! Same bledy - antipolution faulty, gearbox faulty, ABS,ESP, handbrake, airbagi, system napiecia pasow i chyba jeszcze pare rzeczy - slowem wszystko co mozna FAULTY! Nie moglem nawet ruszyc autem bo reczny zaciagniety. Dopiero jak w menu wylaczylem automatyczny reczny to udalo sie ruszyc. Skrzynia automatyczna nie dziala (przelaczyla sie na reczna sama bez wzgledu na polozeni dzwigni) ale jakos dojechalem do miejsca parkingowego i juz go nie ruszam. Problem w tym ze nie da sie juz wlaczyc recznego i samochod sie toczy (podlozylem kamienie pod kola).
Dzien wczesniej zauwazylem jakby dziwne objawy - przy ruszaniu czulem jakby cos lekko blokowalo kola, tak jakby reczny nie byl do konca spuszczony ale pozniej w czasie jazdy juz bylo ok.
No a dzisiaj te cyrki...
Dodam tylko ze jakis czas temu auto bylo w ASO na wymianie sprzegla i dwumasy - nie wiem czy to ma jakies znaczenie... pozniej jednak jezdzilem nim w trasie i zrobilem bezproblemowo jakies 2k kilometrow.
Z EGRem zadnych problemow nie zauwazylem (czyli typowych objawow - spadki mocy itp.).
Czy ktos ma jakis pomysl, da sie jakos moze zresetowac komputer czy cos? Czy jednak wolac mechaniora (tylko pytanie czy dam rade tym zlomem dojechac do warsztatu i czy to bezpieczne?). Plz help!
C4 Grand Picasso 2.0 HDi z automatem. _________________ Citroen C4 Grand Picasso (2008)
No wiec juz jest wszystko jasne. Wezwalem mojego najlepszego, sprawdzonego mechaniora i okazalo sie ze przyczyna jest alternator. Po przylozeniu miernika do akumulatora napiecie strasznie skakalo - najpierw roslo az do nawet 16 V a pozniej stale spadalo do nawet 11 V. Tak wiec teraz pozostala tylko decyzja co do wyboru producenta alternatora (rozpietosc cenowa jest spora) i sprawa powinna byc zalatwiona. _________________ Citroen C4 Grand Picasso (2008)
poniżej przedstawię problem z moja cytrynką. Po odpaleniu auta pojawia mi się komunikat Anti pollution system faulty i świeci się żółta dioda silnika. Auto jeździ bez większych problemów (czasami rano podławi się zadławić przy ruszeniu, jakby na chwilę zabrakło paliwa). Bardzo często włącza się wentylator pod maską, kiedyś włączał się bardzo rzadko, aktualnie praktycznie codziennie przez większą część jazdy pracuje.
Teraz trochę więcej informacji – ten sam problem pojawił mi się w maju tego roku. Pojechałem do ASO i dodali jakiś dodatek do paliwa, wymienili olej oraz filtr oleju. Pomogło. Problem nie występował, samochód przestał się dławić i nie pojawiał się komunikat o Anti-pollution. W październiku (czyli po ok 5 miesiącach) pojawił mi się komunikat o sprawdzeniu oleju (jeżdżę ok 12.000 km na rok), dolałem litr i po kilku dniach pojawił mi się komunikat.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 Picasso ) Elektronika/Elektryka/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.