po pierwsze kupic nowy, schylic sie, wykręcić stary - wkręcić nowy....wyregulować skok wyłacznika- nowy wyłacznik ma chowany trzpien ( taki samozatrzaskowy-samoregulujący)który należy dostosować do polozenia pedału, trzeba na ten element uważać przy montazu.....
dzieki za odpowiedz.
Jezeli chodzi o wykrecenie - z moich wstepnych ogledzin wynika, że dostęp nie jest latwy. Mam zdjac obicie ?
Co rozumiesz przez regulację ?
Podbijam prośbę kolegi. Również mam problem z wymianą tego czujnika. Dostałem sie do niego od strony pedałów, ale to kiepski dostęp. Najlepiej byłoby zdjąć tą plastikową osłonę pod kierownicą, ale nie wiem jak się za to zabrać a boję się coś urwać.
Będę bardzo wdzięczny za pomoc.
Dzięki, ale to właśnie demontaż elementów tapicerki jest u mnie głównym problemem a niestety wygląda inaczej niż w C4. Z pewnością na forum jest ktoś kto demontował już ten plastik poniżej kierownicy i wie jak to zrobić bez uszkodzenia samochodu Może podzieli się doświadczeniem?
nic nie trzeba demontować - żadnej tapicerki aby wymienic automat stopu, trzeba po prostu położyc sie na dywaniuku wsadzić łapki i głowe głeboko przy pedałach, latarka i troszke smykałki w palcach - automat ( wyłacznik przekręca się o 90 stopni i sam wyskakuje......montaz powrotny podobnie ( oczywiście trzeba także wypiąć wtyczkę), tu naprawdę nie ma żadnej filozofii...........
nic nie trzeba demontować - żadnej tapicerki aby wymienic automat stopu, trzeba po prostu położyc sie na dywaniuku wsadzić łapki i głowe głeboko przy pedałach, latarka i troszke smykałki w palcach - automat ( wyłacznik przekręca się o 90 stopni i sam wyskakuje......montaz powrotny podobnie ( oczywiście trzeba także wypiąć wtyczkę), tu naprawdę nie ma żadnej filozofii...........
Demontaż nadzwyczajnie łatwo poszedł. Ale nie bardzo mi się udaje na razie montaż, tzn dochodzę do punktu gdzie powinienem przekręcić czujnik i napotykam opór.
I tu mam pytanie, na czujniku jest biały element, który można obrócić o 45st. W zależności od położenia trzpień może sie schować bardziej lub mniej. Domyślam się, żę jest jedno położenie do montażu a jak się cały czujnik przekręca to razem z tym białym elementem i zajmuje pozycję "pracy". Muszę to przećwiczyć.
Jakieś wskazówki?
No i pytanie z tym związane, jak dokonać regulacji?
Ogarnąłem, ale istotne jest żeby przy montażu ten biały dżinks był w odpowiednim miejscu, aby wszedł w wycięcie uchwytu. I jest samoregulacja. _________________
Tapicerka
-Wyjąć 3 klipsy zatrzaskujące.
-wykręcić 1 śrubkę torx z prawej
- z lewej (pod dźwignią od maski) wykręcić płaskim śrubokrętem dużą płaską nakrętkę z plastiku.
- Wybić bolec z plastiku fi 5mm obok czujnika
i cała tapicerka wychodzi(odepnij przewód lampki).
Czujnik
-odpinamy zieloną wtyczkę czujnika
-przekręcamy czujnik w lewo i pociągamy do siebie (bolec czujnika będzie wciśnięty)
-wkładamy nowy i przekręcamy w prawo(bolec czujnika będzie długi i sam się wyreguluje)(biała lub czerwona dźwigienka przy czujniku fabrycznie jest schowana za czarnym dynksem i tam ma być podczas wpinania. samo się ustawi tak jak ma być.
-podłączamy wtyczkę.
-zakładamy tapicerkę i gotowe.
Tak było u mnie C4 grand picasso 1,6HDI MCP 2007r
Jak by się upierać to małymi dłońmi da rade wymienić czujnik bez ruszania tapicerki.
Kolego dzięki za opis demontażu tapicerki. Tylko Francuzi mogli wymyślić mocowanie jednego elementu przy użyciu trzech różnych rodzajów śrub/zatrzasków .
Czujnik wymieniony i hula (C4 Grand Picasso 2009 1.6 THP).
Mam jednak pytanie znalazłem 2 niepodłączone niebieskie wtyczki po obu stronach tego czujnika. Czy ktoś kojarzy do czego one są?
Mam pytanie do wszystkich którzy samodzielnie wymieniali czujnik hamulca, przed jego wymianą pokazywały mi się komunikaty - niewłaściwe działanie ABS, niewłaściwe działanie ESP, niewłaściwe działanie hamulca ręcznego, komunikaty te zostały chyba zapisane w BSI - bo są na wydruku z diagnozy komputerowej, błąd P0571, C0040, P0562, U1213,
moje pytanie - czy po samodzielnej wymianie czujnika hamulca (komunikaty już się nie wyświetlają) muszę dokonać powtórną diagnozę komputerową aby wykasować zapisane błędy ? _________________ Citroen C4 Picasso II, 1,2 /130km
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 Picasso ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia- układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.