Witam. Wracając z urlopu moja XP nagle osłabła, silnik zaczął falować, aż w końcu zgasła... Stanąłem w niedzielny wieczór gdzieś w lesie, koło Piły... po kilku godzinach i szukania mechanika znalazł się jakiś miejscowy amator który sprawdził świece i okazało się że pali tylko na 1 cylinder, a pozostałe 3 są tylko zalewane benzyną. Od razu uznał że to wina cewki. Do domu dojechałem na 1 cylindrze, ledwo się tocząc. Moje pytanie brzmi: czy cewka mogła się zepsuć tak sama z siebie ? Czy przed wymianą cewki powinienem dokulać się do jakiegoś warsztatu i podpiąć XP pod komputer ?
Z góry dzięki za odpowiedź
Dołączył: 04 Cze 2014 Posty: 20 Skąd jesteś (miejscowość / region): Dolny Śląsk Posiadane auto: c4 sedan
Piwa: 1/1
Wysłany: Czw 24 Lip 2014, 11:29
Temat postu:
Re: ( Citroen Xsara Picasso ) Cewka zapłonowa
Kupujesz nową cewkę Co do tego czy warto odwiedzić warsztat – ja zawsze dmucham na zimne i z byle [cenzura]łami ganiam u siebie we Wrocku do Zulugaraż.
uszkodzenie cewki jest bardzo prawdopodobne, kupić nowa i zainstalowac.....
i przez te nieszczęsne cewki pikusia uważam za padło . teraz na cewce 1rok i 7mies. i boję się nad morze jechać [ chyba trzeba wydać ponad 400 zł. i czuć się pewniej] zaczynają się objawy jak przed padnięciem poprzedniej po 2 latach [ rano odpala kilka dni od jednego obrotu , a za kilka dn trzeba kręcić 2 razy.]
No i zamówiłem nową cewkę, przyszła do domu, od razu zamówiłem nowe świece, bo już kilka lat miały i czas wymienić. Wyczekałem aż przestanie padać deszcz, podnoszę maskę do góry i ... wielkie zdziwienie... silnik mokry od deszczu... Uszczelka przy masce była uszkodzona w jednym miejscu, przez co woda wpływała prosto na korek wlewu oleju, a stamtąd prosto na świece i cewkę... zapewne jest to główna przyczyna awarii. Uszczelkę przykleiłem, wymieniłem świece, zamontowałem cewkę i śmigam
Pytanie dodatkowe : jaką ustawić przerwę na świecach ? bo mam 0,6 mm, a w starych świecach była 1,2 mm ? dodam, że nie zauważam żadnej różnicy przy odpalaniu po zmniejszeniu przerw.
zastanawia mnie jedno....piszesz że masz problem z silnikiem/zapalaniem a nie zaglądasz pod maskę....rownie dobrze moglo by tam nie być silnika ....woda w ukladzie wysokiego napiecia (cewki/świece) powoduje upływności i silnik wtedy nie pracuje na wszystkie gary a także powoduje wypalanie izolacji na cewce przez co powstaje utrata iskry .....
najwazniejsze że wszystko działa....
No nie zaglądam skoro nie mam po co A z drugiej strony czy Ty też w deszczu chodzisz otwierać maskę w aucie ??? Kurcze taki przypadek to pewnie jeden na milion...
Witam, mam problem z określeniem czy cewka zapłonowa jest sprawna. Przyspieszając na zimnym silniku mój Picasso 1.8 16V 2000r czasem skacze do przodu. Objawy wydaja kierować mnie na niesprawną cewkę tzn. początek jej końca. Dziś wyjąłem ją z samochodu i sprawdziłem jej rezystancje. Rezystancja dla uzwojenia pierwotnego cewki wynosi 0,8Ohm. Pomiar tej oporności wykonałem podłączając omomierz do pinów w gnieździe cewki. Najpierw sprawdziłem miedzy pinami nr 1 i 3 a potem między nr 2 i 3. W obu przypadkach 0,8 Ohm. rezystancja dla uzwojenia wtórnego wynosi 20,7 kOhm. Omomierz wpiąłem miedzy cewki dla cylindrów 1 i 4 potem między końcówki 2 i 3. Moja cewka to Sagem BBC 2.2 ND.E >PBT-GF20< 9634131480 2526118A. Zastanawiam się jakie powinny być prawidłowe wartości dla tej cewki. Dla tego samochodu. Proszę o informacje, jeśli ktoś sprawdzał swoją cewkę.
No nie zaglądam skoro nie mam po co A z drugiej strony czy Ty też w deszczu chodzisz otwierać maskę w aucie ??? Kurcze taki przypadek to pewnie jeden na milion...
jesli cos nie jest ok to zaglądam.....
zalewanie woda to można powiedziec ze rzecz normalna i to nie tylko w citroenie
Witam, mam problem z określeniem czy cewka zapłonowa jest sprawna. Przyspieszając na zimnym silniku mój Picasso 1.8 16V 2000r czasem skacze do przodu. Objawy wydaja kierować mnie na niesprawną cewkę tzn. początek jej końca. Dziś wyjąłem ją z samochodu i sprawdziłem jej rezystancje. Rezystancja dla uzwojenia pierwotnego cewki wynosi 0,8Ohm. Pomiar tej oporności wykonałem podłączając omomierz do pinów w gnieździe cewki. Najpierw sprawdziłem miedzy pinami nr 1 i 3 a potem między nr 2 i 3. W obu przypadkach 0,8 Ohm. rezystancja dla uzwojenia wtórnego wynosi 20,7 kOhm. Omomierz wpiąłem miedzy cewki dla cylindrów 1 i 4 potem między końcówki 2 i 3. Moja cewka to Sagem BBC 2.2 ND.E >PBT-GF20< 9634131480 2526118A. Zastanawiam się jakie powinny być prawidłowe wartości dla tej cewki. Dla tego samochodu. Proszę o informacje, jeśli ktoś sprawdzał swoją cewkę.
sprawnośc cewki to nie tyko rezystacja obwodów pierwotnych i wtórnych uzwojen, ważne jest by przy indukowaniu np. wysokiego napięcia nie było przebicia miedzyzwojowego lub przebicia do "masy"......- omomierzem przy napięciu kilku voltów nie zbadasz tego .....
Czyli nie ma możliwości sprawdzenia poprawności działania cewki wykonując pomiary miernikiem? Jest ktoś może z okolić Warszawy żebym mógł podmienić cewkę i sprawdzić czy objawy w moim samochodzie spowodowane są przez jej wadliwe działanie? Pozdrawiam
Ja mialem inny problem. Zalozylem lpg i dwa tygodnie bez objaw. Przyjechalem do domuu po nocnej zmianie okolo 40 km. Zona poprosila zebym ja zawiozl do pracy ok 3 km. Zawiozlem ale gdy ona wusiadala z auta zamykajac drzwi nagle silnik oslabl. Dojechalem do domu, sprawdzilem swiece wymienilem na nowe. Wyjelem je na wszystkich byla iskra. Jak sie okazalo iskra byla na wszystkich ale nie zawsze. Wymiana cewki 540 pln org u elektromechanika. Gdybym wiedzial co jest za 300 sam bym to zrobil. Uwarzajcie na mechanikow. Ale tylko mechanij ma dobra relacje ze sklepem i moze iddac czesci.. ale i tak to wykorzysta zeby zarobic _________________ wszystko dla xsarkiii
Ja mialem inny problem. Zalozylem lpg i dwa tygodnie bez objaw. Przyjechalem do domuu po nocnej zmianie okolo 40 km. Zona poprosila zebym ja zawiozl do pracy ok 3 km. Zawiozlem ale gdy ona wusiadala z auta zamykajac drzwi nagle silnik oslabl. Dojechalem do domu, sprawdzilem swiece wymienilem na nowe. Wyjelem je na wszystkich byla iskra. Jak sie okazalo iskra byla na wszystkich ale nie zawsze. Wymiana cewki 540 pln org u elektromechanika. Gdybym wiedzial co jest za 300 sam bym to zrobil. Uwarzajcie na mechanikow. Ale tylko mechanij ma dobra relacje ze sklepem i moze iddac czesci.. ale i tak to wykorzysta zeby zarobic _________________ wszystko dla xsarkiii
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen Xsara Picasso ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.