Citroen

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Citroen C5 ) C5 mk2 RD4 - dołożenie bluetootha


Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen C5 ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Raynor

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 16 Lip 2013
Posty: 275
Skąd jesteś (miejscowość / region): Brzeg
Posiadane auto: Citroen C5 II 2.0 HDI 138, FAP, automat AM6, HA3+
Piwa: 15/5
Wysłany: Pon 07 Lip 2014, 10:44
Temat postu:

C5 mk2 RD4 - dołożenie bluetootha


Samochód jak w podpisie. Posiadam radio RD4 i dokładany bluetooth Parrota. Obok kierownicy mam sterowanie tym bluetoothem (zielona i czerwona słuchawka) a obok lusterka wstecznego wystaje mi mikrofon.

Chciałbym wstawić fabrycznego bluetootha. Pytania:
1. Czy wiązki do tego modułu (pod zegarami) są w każdym samochodzie czy może się zdarzyć, że nic tam nie będzie skoro go nie miałem fabrycznie?
2. Gdzie znajduje się mikrofon obsługujący rozmowy z fabrycznego bluetootha? Czy ten koło lusterka wstecznego może być fabryczny?
3. Czy fabryczny bluetooth jest dostarczany z mikrofonem? Na wszystkich zdjęciach jest tylko ten czarny prostokątny moduł z białym gniazdem. Czy to wszystko co jest potrzebne?
Powrót do góry
Raynor

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 16 Lip 2013
Posty: 275
Skąd jesteś (miejscowość / region): Brzeg
Posiadane auto: Citroen C5 II 2.0 HDI 138, FAP, automat AM6, HA3+
Piwa: 15/5
Wysłany: Pon 21 Lip 2014, 09:20
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) C5 mk2 RD4 - dołożenie bluetootha


Odpowiem sam sobie, może komuś się przyda.

W Citroenie C5 mk2 był stosowany fabryczny moduł KLM Siemens (czarny z jednym białym gniazdem). Miejsce dla niego jest pod zegarami. Ponieważ na allegro znalazłem te moduły aż z 3 różnymi numerami (wszystkie z C4 albo Peugeota 407), to zadzwoniłem sobie do Citroena. Odpowiedź - "w C5 mk2 nie było fabrycznych modułów, montowano na zamówienie Parrota i takiego Pan ma zamontowanego". Tak, zgadza się, mam Parrota. Pan nie dowierzał mi, że były fabryczne i jeszcze skontaktował się z działem serwisu. Pan z serwisu też potwierdził, że nie ma czegoś takiego jak fabryczny zestaw. Oni zawsze(!) montowali Parroty.

Na dniach zakupiłem interfejs. Podłączyłem się i w zakładce Zestaw głośnomówiący - brak zestawu KLM. Fachowość Citroena pozostawię bez komentarza. Może w Polsce nie wiedzieli biedacy, że jest taki moduł i każdemu szpecili samochód Parrotem przykręcanym do deski (mam samochód krajowy).

Co ciekawe, na stronie citroen service jest rozpisany cały system audio. Jest zmieniarka do RD4, jest ten moduł bluetootha, ale... nie ma wiązki między bluetoothem a RD4 i nie ma mikrofonu! Jak się wejdzie w C4, to tam w wykazie części jest wiązka oraz mikrofon. Ciekawe...

Co więcej. Aby działał ten bluetooth, to radio RD4 musi mieć przycisk "TEL" zamiast "Band", a wyświetlacz musi być typu C. Wszystko mam. Kostki mam rozpisane, dorobienie wiązki pikuś. Mikrofon mi wisi koło lusterka wstecznego z Parrota (w obudowie na podsufitce jest specjalne miejsce na fabryczny mikrofon, którego nie ma w liście części... takie smaczki). Trzeba także uaktywnić 5 zakładkę w RD4 za pomocą interfejsu. Wtedy w Menu jest 5 zakładek, a na wyświetlaczu obok temperatury pojawia się symbol telefonu (przekreślony przy braku sparowania). Niby wszystko jasne.

Czy ktoś wie z jakim dokładnie numerem seryjnym wychodziły te moduły KLM Siemens do C5 mk2? Na allegro są 3:
- 9662258380 (S122288001 E)
- 9665099680 (S122288001 F)
- 9659765480 (S122288001 D)

Na wszystkich jest symbol zarówno Citroen jak i Peugeota jednakże sprzedawcy zaznaczają, że są to moduły albo z C4 albo z Peugeota.

PS. Są także nowsze moduły (mają dwa gniazda z boku) do C5 mk3.

Może ktoś ma taki moduł i posiada interfejs i mógłby odczytać numer seryjny / oznaczenie / kod / cokolwiek?
Powrót do góry
hedgehog

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 340
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowsze
Posiadane auto: C5 II 2.0 HDI 138 BVA6 HA3+ Exclusive
Piwa: 44/1
Wysłany: Sob 23 Sie 2014, 03:29
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) C5 mk2 RD4 - dołożenie bluetootha


Raynor napisał:
zadzwoniłem sobie do Citroena. Odpowiedź - "w C5 mk2 nie było fabrycznych modułów, montowano na zamówienie Parrota i takiego Pan ma zamontowanego". Tak, zgadza się, mam Parrota. Pan nie dowierzał mi, że były fabryczne i jeszcze skontaktował się z działem serwisu. Pan z serwisu też potwierdził, że nie ma czegoś takiego jak fabryczny zestaw. Oni zawsze(!) montowali Parroty.

Nie chcę się brzydko wyrażać więc nie napiszę co o nich myślę - i to od wielu lat. Dodam tylko, że w polskim salonie Citroena zakupiłem w styczniu 2007 r. C5 II 2.0 HDi Automat Exclusive (wyprodukowany wg. RPO w listopadzie 2006) z fabrycznym Bluetoothem. Rok później mój szwagier zakupił C5 II 1.6 HDi SX również z fabrycznym Bluetoothem. Krótko mówiąc, Citroen Polska nie wie co sam importuje i sprzedaje. Nikt mi nigdy żadnego Parrota nie proponował. W latach 2007-2008 Bluetooth fabrycznie był we wszystkich wyższych wersjach wyposażenia więc żaden Parrot nie był potrzebny - może w poprzednich latach tak, ale na pewno nie w dwóch ostatnich latach produkcji MkII.

Ale to dla nich typowe. Gdy zbierałem się do zakupu tej C5-tki to dość długo wahałem się między 2.0 HDi Automat Exclusive i 2.0i benzyna Automat Exclusive. Benzyna była z 10,000 tańsza i przedtem miałem C5 z silnikiem benzynowym 2.0i którym mi się dobrze jeździło (choć spalanie było paskudne), ale dużą przewagą 2.0 HDi było to, że w dieslu był już automat AM6 a w benzynie nadal stara AL4. Ale na moim wyborze ostatecznie zaważyło to, że ten 2.0 HDi Automat Exclusive dodatkowo miał HA3+ z automatyczną regulacją sztywności i trybem Sport (oprócz tego HA3+ był wtedy tylko w 3.0 V6 i 2.2 HDi ale to wtedy była zupełnie inna półka cenowa, kolejne 10-20 tys. więcej) - więc za te 10,000 w stosunku do benzyny dostawało się "w cenie" nie tylko diesla ale i dużo lepszy automat i lepsze zawieszenie, a więc sam silnik diesla stanowił tylko część tej wyższej ceny i już dawno się spłacił w dużo niższym spalaniu i mniejszej cenie za litr paliwa. Więc wybrałem tego diesla - dealer zapytał się dlaczego, więc powiedziałem, że ze względu na lepszy automat oraz Hydractive 3+. I tu się zaczęło: stanowczo zaprzeczyli żeby 2.0 HDi Automat Exclusive miał HA3+, zadzwonili nawet do CP i tam też im powiedziano że nie ma. Przestraszyłem się i zacząłem nalegać by to dokładnie sprawdzili. TYDZIEŃ zeszło zanim w końcu się upewnili że HA3+ jednak jest tak jak im od początku mówiłem, a udało im się to sprawdzić tylko tak, że na drugim końcu Polski znaleźli innego dealera który miał akurat 2.0 HDi Automat Exclusive i po prostu poszedł i organoleptycznie sprawdził czy jest przycisk Sport Smile. Nie wspomnę już nawet, że generalnie tę C5 kupiłem "w ciemno" nawet nie mogąc się przejechać i sprawdzić jak ten silnik i automat chodzą, bo na przełomie 2006/2007 nigdzie w promieniu 400 km w każdą stronę nie było w żadnym salonie (łącznie z CP w Wa-wie) diesla 2.0 z automatem do jazd testowych - wszędzie za demówki robiły 1.6 HDi z manualem.

Cytat:
Jest zmieniarka do RD4

Właśnie chodzi mi po głowie żeby kupić na Allegro jakiś tani emulator zmieniarki na karty pamięci i podłączyć go jako zmieniarkę. Gdzieś widziałem że już ktoś tak zrobił w RD4 i nawet fajnie to działa - pokazuje tytuły, foldery widzi jako płyty w zmieniarce itp, działa sterowanie przy kierownicy, wszystko jak ze zmieniarką, a utworów na kartę można wrzucić tysiące.

Cytat:
jest ten moduł bluetootha, ale... nie ma wiązki między bluetoothem a RD4 i nie ma mikrofonu!

U mnie fabrycznie mikrofon jest w tym białym na podsufitce, nad lusterkiem wstecznym, tam gdzie są lampki. Na środku jest taka kratka w której jest mikrofon, a po obu bokach są dziurki od czujników pojemnościowych fabrycznego alarmu.

Cytat:
Trzeba także uaktywnić 5 zakładkę w RD4 za pomocą interfejsu.

Z tego co pamiętam w L. w ustawieniach RD4 wybiera się co ma być na danym AUX-ie. Dla AUX1 wybiera się "Reserved for KML/Nomad" czy coś takiego. Nie pamiętam czy trzeba coś jeszcze - chyba jeszcze gdzieś w telekodowaniu RD4 jest opcja "Zestaw głośnomówiący obecny/brak" którą trzeba włączyć. Sam Bluetooth pojawia się na liście rozpoznanych ECU jako osobne urządzenie, z własnymi opcjami, ale tam są same duperele.

Cytat:
Wtedy w Menu jest 5 zakładek, a na wyświetlaczu obok temperatury pojawia się symbol telefonu (przekreślony przy braku sparowania). Niby wszystko jasne.

Zgadza się. Przy parowaniu trzeba w telefonie wstukać kod parowania 1234. Moduł pokazuje się w telefonie jako "C5", ale jeśli kupisz od Peugeota lub innego Citroena to pewnie będzie się pokazywać jako model samochodu z którego go wydłubano. O ile pamiętam da się dowolnie zmienić nazwę w telekodowaniu modułu KML.

Cytat:
Czy ktoś wie z jakim dokładnie numerem seryjnym wychodziły te moduły KLM Siemens do C5 mk2? Na allegro są 3:
- 9662258380 (S122288001 E)
- 9665099680 (S122288001 F)
- 9659765480 (S122288001 D)

U mnie jest 9662258380, wersja oprogramowania 02,50. Kilkakrotnie prosiłem w ASO żeby sprawdzili czy nie ma nowszej wersji softu do zaktualizowania, zawsze mówili że nie ale obawiam się, że nawet nie chciało im się sprawdzić, bo oni generalnie nigdy do niczego (silnik, skrzynia, radio RD4, zawieszenie) nie mieli nowego oprogramowania, ile razy bym nie pytał przez te 7 lat.

Od jakiegoś czasu zastanawiam się, czy może ten 9665099680 byłby trochę lepszy / nowocześniejszy zważywszy na wyższy numer - ma taką samą wtyczkę więc możnaby łatwo zamienić. Bo ten fabryczny jest dość już jednak przestarzały, m.in. nie ma obsługi profilu PBAP (Phone Book Access Profile) tylko nadal komunikuje się jakimś archaicznym IrMC, którego niedługo żadne nowe telefony nie będą wspierać. Nie mówiąc już o braku streamingu muzyki z telefonu (co mają nowe moduły Bluetooth w nowych autach - profil A2DP). Od jakiegoś czasu używam BlackBerry Z10 i z nim działa wszystko (jest identyfikacja rozmówcy, książka, lista połączeń, działa wybieranie głosowe itp.) ale wcześniej miałem już kilka innych telefonów (np. wszystkie Nokie na Symbianie czy MeeGo z ostatnich paru lat) gdzie nie działała synchronizacja kontaktów i list połączeń i nie było identyfikacji rozmówcy, nawet numeru na wyświetlaczu nie pokazywał tylko "Incoming call" - na szczęście wybieranie głosowe nadal działało. Dało się normalnie rozmawiać i wybrać numer czy kontakt głosem, ale nawet nie wiadomo było kto dzwoni i odbierało się w ciemno. Obecnie profil PBAP jest już standardem więc niedługo ten 9662258380 będzie mało przydatny, no chyba że jest do niego aktualizacja oprogramowania nowsza niż ta 02,50 która jest u mnie....

Cytat:
PS. Są także nowsze moduły (mają dwa gniazda z boku) do C5 mk3.

No właśnie - mają inne gniazda. Trzebaby się bawić w przeróbki kabli.... a nawet nie wiadomo czy by działały z RD4 (a w każdym razie z tym RD4 z tą wersją oprogramowania bo są i nowsze RD4 w nowszej linii stylistycznej do nowszych modeli aut).

Cytat:
Może ktoś ma taki moduł i posiada interfejs i mógłby odczytać numer seryjny / oznaczenie / kod / cokolwiek?

Kiedyś jak miałem podpięty samochód pod L. to zrobiłem sobie zrzuty różnych ekranów żeby mieć różne numerki pod ręką i tak się składa że akurat zrzut z KMLa mam, więc mogę od razu podać:

PSA reference: 9662258380
Additional number: 9662258380
Supplier: SIEMENS
Software version: 02,50
Calibration reference: 9662258580
Diagnostic message system: 965400669A
Diagnostic message system number: C
Powrót do góry
Raynor

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 16 Lip 2013
Posty: 275
Skąd jesteś (miejscowość / region): Brzeg
Posiadane auto: Citroen C5 II 2.0 HDI 138, FAP, automat AM6, HA3+
Piwa: 15/5
Wysłany: Sob 23 Sie 2014, 16:27
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) C5 mk2 RD4 - dołożenie bluetootha


Panie Kolego, z nieba mi spadasz Wink W końcu ktoś napisał jaki ma numer tej części. Super, dzięki kolego. Teraz chociaż wiem co mam kupić Smile

Z telekodowaniem to wiem. Ba, mam nawet ustawione AUX1 pod KLM Siemens Smile Tylko, że go nie mam... Wink

No jest trochę lipa z tym Citroenem. Wcześniej jeździłem Lybrą i tam jest naprawdę wszystko zorganizowane. Szedłem do małego saloniku Fiata na zadupiu, pan odpalał ePer, ja podałem numer części, zamówienie szło do Bielsko-Białej bodajże i za około 3 dni miałem część. Oryginalną część pasującą na 100% do mojej wersji samochodu. A trochę brałem, od amortyzatorów, gumowe uszczelki, włączniki czy plastykowe elementy. Choć muszę przyznać, że zaślepkę śrubki przy klamce tylnych drzwi Citroen w Opolu też w kilka dni załatwił.

W Citroenie albo nie wiedzą albo nie chce im się szukać albo cokolwiek inne. Ja mam samochód z przełomu 2006/2007. Wersja Exclusive ale niestety bez fabrycznego bluetootha, za to z Parrotem. Co ciekawe, identyfikacja po VINie nie mówi o tym, ale w ASO jakoś to widzą. Niestety o fabrycznym module wiedza zerowa! Teraz mogę coś powalczyć, chociaż i tak mam pod górkę. W serwisówce bowiem nie ma wiązki między BT a radiem. W liście części, a na schemacie jest, ale jako jedna wiązka bez rozpiski pinów. Podobnie z mikrofonem. Wiem, że ma być w obudowie lampy sufitowej, ale w serwisówce nie ma takiej części! Z lakonicznych informacji wydedukowałem, że mikrofon wpina się w RD4. Z BT też wpinamy się w RD4. Tylko niektórzy pisali jeszcze, że BT łączy się z BSI. No i tu mam zagwózdkę...

PS. Gdzieś na forum Peugeota czytałem, że ludzie aktualizowali soft BT. Więc raczej się da. Pytanie czy Citroen też to wie i umie zrobić...
Powrót do góry
hedgehog

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 340
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowsze
Posiadane auto: C5 II 2.0 HDI 138 BVA6 HA3+ Exclusive
Piwa: 44/1
Wysłany: Sob 23 Sie 2014, 18:10
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) C5 mk2 RD4 - dołożenie bluetootha


Raynor napisał:
Panie Kolego, z nieba mi spadasz Wink W końcu ktoś napisał jaki ma numer tej części. Super, dzięki kolego. Teraz chociaż wiem co mam kupić Smile

Zawsze do usług Smile

Raynor napisał:
Z telekodowaniem to wiem. Ba, mam nawet ustawione AUX1 pod KLM Siemens Smile Tylko, że go nie mam... Wink

Jest w ustawieniach radia (tam gdzie włącza się też zmieniarkę) opcja "Zestaw głośnomówiący" którą przełącza się między Tak/Nie czy też Jest/Brak, więc pewnie to też będziesz musiał włączyć. U mnie oczywiście jest włączona.

Jak już kupisz moduł, to mam prośbę: podaj proszę jaką będziesz miał wersję oprogramowania w tym module. Bo jeśli będzie wyższa niż 02,50 to ja się zabarykaduję w ASO, przypnę łańcuchem do kaloryfera i nie wyjdę dopóki mi nie zaktualizują, bo już nie będą mieli wymówki że nowszej nie ma.

Raynor napisał:
No jest trochę lipa z tym Citroenem. Wcześniej jeździłem Lybrą i tam jest naprawdę wszystko zorganizowane. Szedłem do małego saloniku Fiata na zadupiu, pan odpalał ePer, ja podałem numer części, zamówienie szło do Bielsko-Białej bodajże i za około 3 dni miałem część. Oryginalną część pasującą na 100% do mojej wersji samochodu.

Powiem tak: akurat z częściami to w ASO nie ma problemu, na to nie mogę słowa powiedzieć. Wszystko mogą sprowadzić, po VINie wiedzą dokładnie jaka wersja itp. To jest w ich interesie bo na tym nieźle zarabiają... Natomiast aktualizować softu jakoś nie chcą - być może opłata za korzystanie z oprogramowania jest jakoś uzależniona od ilości połączeń z serwerem czy pobrań oprogramowania i im się nie opłaca... Ja rozumiem, że od wielu lat może już nie być nowego oprogramowania do tego silnika 136 KM bo nie jest już w tej wersji produkowany, ale np. skrzynia AM6 jest cały czas ta sama i nie wierzę że od 7 lat nie było ani jednej aktualizacji. To samo z zawieszeniem czy sprawdzaniem ciśnienia w ogumieniu, które mają jakiegoś buga bo generują jakieś fantomowe błędy o nieprawidłowej prędkości pojazdu rzędu 655 km/h i kącie skrętu kierownicy np. -455 stopni - nie tylko u mnie ale w dwóch innych C5-tkach które są w rodzinie, czyli nie usterka tylko błąd softu. 80% loga jest tego dziadostwa.

Cytat:
W Citroenie albo nie wiedzą albo nie chce im się szukać albo cokolwiek inne. Ja mam samochód z przełomu 2006/2007. Wersja Exclusive ale niestety bez fabrycznego bluetootha, za to z Parrotem. Co ciekawe, identyfikacja po VINie nie mówi o tym, ale w ASO jakoś to widzą.

Na moje oko to było tak, że w pewnym momencie Citroen Polska (albo Francja) podjął decyzję o tym, że w Exclusivie ma być na standardowym wyposażeniu Bluetooth, ale że mieli jeszcze w Polsce na stocku trochę już sprowadzonych sztuk wyprodukowanych jeszcze bez Bluetootha to wsadzili do nich tego Parrota (bo dużo łatwiej), a nowe dostawali już z fabrycznym Bluetoothem. Dlatego im ten Parrot wyskakuje a Tobie nie, bo to ich własne polskie doposażenie, nie francuskie - wyskakuje im w akcesoriach a nie w wyposażeniu fabrycznym. To tak jak w ASO zamówisz montaż "ich" bagażnika dachowego czy webasto - też będą go mieli wpisanego w wyposażeniu dodatkowym, a w fabrycznym wyposażeniu wyskakiwać nie będzie. Ja widocznie miałem szczęście i moja C5 była już nie ze stocku (z "zapasów magazynowych") tylko z zamówienia - fakt że czekałem na niego prawie 3 tygodnie od zamówienia.

Cytat:
Niestety o fabrycznym module wiedza zerowa!

W świetle tego co napisałem wyżej, wydaje mi się że oni wiedzą dlaczego jest ten Parrot, tylko nie mówią o tym dlatego, bo jeszcze jakiś klient zacząłby się awanturować żeby mu wymienili na fabryczny moduł, skoro ktoś kto kupił tydzień później miał już fabrycznego. A tak udają że fabrycznych nigdy nie było i mają spokój.

Cytat:
Teraz mogę coś powalczyć, chociaż i tak mam pod górkę. W serwisówce bowiem nie ma wiązki między BT a radiem. W liście części, a na schemacie jest, ale jako jedna wiązka bez rozpiski pinów. Podobnie z mikrofonem. Wiem, że ma być w obudowie lampy sufitowej, ale w serwisówce nie ma takiej części!

Co do wiązki, ja bym zrobił tak: spisał z service.citroen.com jej numer części i na bezczelnego poszedł do ASO i kazał zamówić tę część, bez wdawania się w dyskusję co to jest i do czego potrzebne (bo tak naprawdę to guzik im do tego). Przecież nie mogą odmówić sprowadzenia części zamiennej która ma swój numer.

Natomiast co do mikrofonu, jeśli go nie ma w częściach C5 to sprawdź w C4 czy w C8 - to przecież będzie ten sam mikrofon. Jeśli tam będzie numer części to spisuj i zamawiaj tak samo jak wiązkę. Ja u siebie mam kalkulator od czujników parkowania z C6 i pięknie działa (mój oryginalny rozkalibrowano mi jakimś cudem w serwisie - jak do nich jechalem na przegląd to wszystko było dobrze a po wyjeździe z ASO przestał działać przód a tył działał ze złymi odległościami - a potem powiedzieli że to nie oni, nic się nie da zrobić i mogą mi jedynie sprowadzić nowy za 850 zł i telekodować za 100 zł, więc kupiłem na szrocie od C6 bo akurat taki mieli za 150 zł podpiąłem i działał idealnie bez żadnego telekodowania Smile). Więc jeśli ECU czujników parkowania z innego modelu działa to mikrofon też będzie Smile

A w ostateczności idź do ASO Peugeota i tam zapytaj o wiązkę i mikrofon do RD4 w Peugeocie 407 z rocznika 2007 bo przecież to są identyczne części - tam w serwisie są bardziej gramotni ludzie, a i ceny części wydają się niższe. Ja mam radio RD4 z Puga 407 (bo w fabrycznym nie było MP3) i wszystko działa Smile

Raynor napisał:
Z lakonicznych informacji wydedukowałem, że mikrofon wpina się w RD4. Z BT też wpinamy się w RD4. Tylko niektórzy pisali jeszcze, że BT łączy się z BSI. No i tu mam zagwózdkę...

Masz tu wszyściutko krok po kroku (łącznie z mikrofonem, podpięciem do BSI itp) ze zdjeciami i schematami (co prawda w nowej C5 ale z radiem RD4 więc bez jakiejkolwiek różnicy), tyle że po francusku, ale Google Translate da radę Smile Przy odrobinie szczęścia chyba nic ponad tą dokumentację nie będzie Ci potrzebne (oprócz części) Smile

http://citrotemp.cricou.net/c5x7/Installation%20bluetooth%20origine%20C5%20II%20(X7).pdf

(forum przycina link więc skopiuj go w całości do przeglądarki)

Cytat:
PS. Gdzieś na forum Peugeota czytałem, że ludzie aktualizowali soft BT. Więc raczej się da. Pytanie czy Citroen też to wie i umie zrobić...

O ile dobrze słyszałem, to Peugot Planety umożliwiały dostęp do serwera PUGa. A L. niestety jest "offline".
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
Reklama








Wysłany: Sob 23 Sie 2014, 18:10
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
Raynor

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 16 Lip 2013
Posty: 275
Skąd jesteś (miejscowość / region): Brzeg
Posiadane auto: Citroen C5 II 2.0 HDI 138, FAP, automat AM6, HA3+
Piwa: 15/5
Wysłany: Nie 24 Sie 2014, 17:31
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) C5 mk2 RD4 - dołożenie bluetootha


Dziękować Very Happy Tego nie znalazłem a jest tam wszystko! Teraz mam trochę urwanie głowy, ale jak się uspokoi, to wezmę się za to.

Widzę, że tam mają KLM jeszcze w innym numerze - wersja H... Dlatego kontaktowałem się z Citroenem bo chciałem wiedzieć który numer mogę bez problemu wstawić do C5.

Co do wiązki to też już sprawdzałem w C4. Tam jest i mikrofon i wiązka Smile Ale dlaczego tego nie ma w dziale C5, tego nie wiem i nie rozumiem. Specjalnie zadzwoniłem do ASO aby się wszystkiego dowiedzieć - wyszła lipa z tego. Może w poniedziałek zadzwonię jeszcze gdzieś do Warszawy albo Szczecina. Może tam będą lepiej zorientowani.
Powrót do góry
hedgehog

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 340
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowsze
Posiadane auto: C5 II 2.0 HDI 138 BVA6 HA3+ Exclusive
Piwa: 44/1
Wysłany: Nie 24 Sie 2014, 17:59
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) C5 mk2 RD4 - dołożenie bluetootha


Raynor napisał:
Dziękować Very Happy Tego nie znalazłem a jest tam wszystko!

Do usług Very Happy

Raynor napisał:
Widzę, że tam mają KLM jeszcze w innym numerze - wersja H...

Bo to jest opis do C5 III gdzie pewnie był już nowszy moduł.... W C5 II trzeba zrobić wszystko tak samo tylko tylko z modułem który był w C5 II, np. takim jak mój, albo zaryzykować z tym nowszym modułem - może będzie miał większą funkcjonalność, np. wsparcie dla PBAP czy streamingu muzyki.

Cytat:
Co do wiązki to też już sprawdzałem w C4. Tam jest i mikrofon i wiązka Smile Ale dlaczego tego nie ma w dziale C5, tego nie wiem i nie rozumiem.

Ta dokumentacja w service.citroen.com ma takie kwiatki. Czasem są części z numerkiem na obrazku a nie ma ich na liście, czasem jest jakaś część na liście a nie ma jej na obrazku.

Ten fabryczny BT pojawił się w C5 II już pod koniec produkcji, więc widocznie ktoś niedbale naniósł to na istniejącą dokumentację.

Cytat:
Specjalnie zadzwoniłem do ASO aby się wszystkiego dowiedzieć - wyszła lipa z tego. Może w poniedziałek zadzwonię jeszcze gdzieś do Warszawy albo Szczecina. Może tam będą lepiej zorientowani.

Jak Ci się nie uda to idź do ASO Peugeota. Oni nawet numery części mają te same, a są jakoś bardziej komunikatywni.

Albo poszukaj na Alledrogo. Np. tu jest cały komplet: radio RD4 z MP3, pełna wiązka przewodów, moduł BT, mikrofon - wszystko wydłubane z jednego samochodu więc na pewno będzie działać ze sobą

http://allegro.pl/radio-mp3-zestaw-glosnomowiacy-blueth-peugeot-407-i4528401692.html

Radio (swoje albo "nowe") możesz potem sprzedać i wyjdzie Cię tyle samo albo mniej co dokupowanie osobno BT, mikrofonu i kombinowanie z kabelkami...
Powrót do góry
saided

Debiutant



Dołączył: 01 Kwi 2013
Posty: 36
Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań
Posiadane auto: Citroen C5 tourer exslusive 2009 2.0HDII 140KM
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 25 Sie 2014, 18:35
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) C5 mk2 RD4 - dołożenie bluetootha


pisze tylko w kwestii wyjasnienia z fabryczn bluetooth.
mam c5 2009, 2.0hdi exclusive i fabrycznego bluta brak;)
dlatego na dniach bede montowal burego..
a co do aso,to powieezieli mi ze jest mozliwosc dolozenia bluta ale tylko w komplecie z cala navi,cos okolo 3k zl jak pamietam:))
Powrót do góry
hedgehog

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 340
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowsze
Posiadane auto: C5 II 2.0 HDI 138 BVA6 HA3+ Exclusive
Piwa: 44/1
Wysłany: Pon 25 Sie 2014, 19:42
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) C5 mk2 RD4 - dołożenie bluetootha


saided napisał:
dlatego na dniach bede montowal burego..

Ja miałem Parrota w pierwszej C5-tce w 2006 r. Działał dobrze, sciszał muzykę na czas połączenia, dźwięk był OK itp., ale to jednak nie to co wbudowany Bluetooth. Osobny wyświetlacz, osobne sterowanie, mikrofon... Gdybym teraz nie miał fabrycznego, to też wsadziłbym fabryczny. Nawet jak ktoś nie ma zdolności do majsterkowania to (jak w linku wyżej) można na Allegro kupić całe komplety z pełnym okablowaniem, więc wystarczy poupychać kabelki i wpiąć gdzie trzeba, potem parę kliknięć w Lexii i to wszystko. Dołożenie innego Bluetootha np. Parrot / Bury wcale nie jest dużo mniej pracochłonne, taniej też nie wychodzi niż oryginalne BT na Allegro.
Powrót do góry
Raynor

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 16 Lip 2013
Posty: 275
Skąd jesteś (miejscowość / region): Brzeg
Posiadane auto: Citroen C5 II 2.0 HDI 138, FAP, automat AM6, HA3+
Piwa: 15/5
Wysłany: Pon 25 Sie 2014, 20:07
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) C5 mk2 RD4 - dołożenie bluetootha


Już kupione Smile Zobaczymy co z tego będzie.

Powiem tylko tyle, że moja obecna konfiguracja radia i wyświetlacza powoduje błąd. Dlaczego? Bo mam uaktywnione wyjście dla KLMa, ale go nie mam. Ot, taka citroenowska zagwózdka Wink
Powrót do góry
hedgehog

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 340
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowsze
Posiadane auto: C5 II 2.0 HDI 138 BVA6 HA3+ Exclusive
Piwa: 44/1
Wysłany: Wto 26 Sie 2014, 06:16
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) C5 mk2 RD4 - dołożenie bluetootha


Raynor napisał:
Już kupione Smile Zobaczymy co z tego będzie.

Gratuluję! Daj znać jak idzie Razz I napisz proszę którą wersję modułu kupiłeś.

Raynor napisał:
Powiem tylko tyle, że moja obecna konfiguracja radia i wyświetlacza powoduje błąd. Dlaczego? Bo mam uaktywnione wyjście dla KLMa, ale go nie mam. Ot, taka citroenowska zagwózdka Wink

Mój wyświetlacz od samego początku generuje błąd "Brak stałego + na wyświetlaczu" - ale to jest jakiś fantomowy błąd Lexii a nie faktyczny bo wyświetlacz oczywiście chodzi gdy kluczyka nie ma w stacyjce więc stałego plusa dostaje. Widziałem już w sieci całą masę innych ludzi opisujących ten sam błąd, więc zjawisko jest powszechne. Zresztą ten błąd się pojawia tylko jeśli wejdzie się w diagnostykę samego wyświetlacza i potem wyjdzie. Przy normalnym wstępnym skanowaniu wszystkich ECU błędu nie ma. Przy kolejnym podłączeniu też nie ma - znika sam z siebie. Czyli że on nie pojawia się w czasie użytkowania pojazdu tylko po podpięciu interfejsu. Do rejestru nigdy się nie zapisał. Ot, niedoróba oprogramowania, jakich pewnie jest więcej.
Powrót do góry
Raynor

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 16 Lip 2013
Posty: 275
Skąd jesteś (miejscowość / region): Brzeg
Posiadane auto: Citroen C5 II 2.0 HDI 138, FAP, automat AM6, HA3+
Piwa: 15/5
Wysłany: Wto 26 Sie 2014, 08:04
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) C5 mk2 RD4 - dołożenie bluetootha


Wyświetlacz tak, też mi generuje błąd tego stałego plusa. To wiem. Ale mi jakiś geniusz z Citroena uaktywnił wejście w radiu na moduł BT, którego nie mam przecież bo mam Parrota dokładanego. Przez to radio cały czas wali błąd o braku / usterce urządzenia na wejściu 1 czy coś w ten deseń. Bo ma skonfigurowane to urządzenie, ale nie może się z nim połączyć. O to mi chodziło Smile
Powrót do góry
hedgehog

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 340
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowsze
Posiadane auto: C5 II 2.0 HDI 138 BVA6 HA3+ Exclusive
Piwa: 44/1
Wysłany: Wto 26 Sie 2014, 08:43
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) C5 mk2 RD4 - dołożenie bluetootha


Raynor napisał:
Wyświetlacz tak, też mi generuje błąd tego stałego plusa. To wiem. Ale mi jakiś geniusz z Citroena uaktywnił wejście w radiu na moduł BT, którego nie mam przecież bo mam Parrota dokładanego. Przez to radio cały czas wali błąd o braku / usterce urządzenia na wejściu 1 czy coś w ten deseń. Bo ma skonfigurowane to urządzenie, ale nie może się z nim połączyć. O to mi chodziło Smile

Jeśli Parrota podpięli Ci do np. AUX1 to powinni dla AUX1 wybrać ustawienie "Classic" (bo w takim wypadku zewnętrzny zestaw BT jest tylko zwykłym źródłem dźwięku z funkcją Mute, a nie kolejnym ECU w systemie), a oni pewnie ustawili "Reserved for KML/Nomad" jak dla fabrycznego BT który komunikuje się z BSI, RD4 i wyświetlaczem.

Zanim podłączysz ten fabryczny moduł, jeśli chcesz się pozbyć błedów, to przełącz ustawienie AUXa z "KML/Nomad" na "Klasyczne" i powinno być dobrze. Ewentualnie jeszcze w ustawieniach wyświetlacza trzeba wyłączyć obsługę telefonu, bo przecież Parrot z wyświetlaczem nie gada, a pewnie i tam włączyli jak do fabrycznego Bluetootha. Fachowcy.
Powrót do góry
hedgehog

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 340
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowsze
Posiadane auto: C5 II 2.0 HDI 138 BVA6 HA3+ Exclusive
Piwa: 44/1
Wysłany: Sro 27 Sie 2014, 03:59
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) C5 mk2 RD4 - dołożenie bluetootha


Szkoda że Nomad V2 potrzebuje nowszego wyświetlacza (też C, ale z nowym oprogramowaniem) i radia (RD4, ale też z nowym softem) do pełnej fukcjonalności... Ma port USB, więc wystarczy kabelek i można podpiąć USB Box, na wyjściu ma stereo (a nie mono jak KML), w pełni obsługuje streaming muzyki przez Bluetooth z telefonu, obsługuje wszystkie nowe profile (np. PBAP)... Ale trochę za dużo do wymiany jak dla mnie... Roboty w sumie nic, bo wystarczy kabelki przepiąć, ale sumaryczny koszt za duży no chyba że się swoje stare graty sprzeda.
Powrót do góry
Raynor

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 16 Lip 2013
Posty: 275
Skąd jesteś (miejscowość / region): Brzeg
Posiadane auto: Citroen C5 II 2.0 HDI 138, FAP, automat AM6, HA3+
Piwa: 15/5
Wysłany: Nie 31 Sie 2014, 21:35
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) C5 mk2 RD4 - dołożenie bluetootha


Informuję z postępów prac - może dla kogoś się przyda.

Zdemontowałem swojego dotychczasowego Parrota - będzie wystawiony na sprzedaż.

Wiązka od Peugeota nie pasowała niestety - wtyczka do licznika miała mniej pinów (pewnie skrzynią się różniły samochody) i nie mogłem jej podmienić. Wykorzystam ją jednak do zrobienia swojej.

Podmieniłem manetkę częściowo, tzn. podmieniłem jej obudowę z symbolem słuchawki, a zostawiłem swoje przyciski bo moje mikrostyki są prawie jak nowe w porównaniu z tą co przyszła.

Podmieniłem radio. Musiałem podmienić front radia, bo ten co przyszedł był srebrny, a w C5 jest grafitowy. Zakodowałem radio i działa. W radiu mam uaktywnione wejście jako Zestaw głośnomówiący. Tutaj wszystko jest ok.

W wyświetlaczu C mam uaktywnioną opcję Zestaw głośnomówiący, ale ikony BT brak. Piątej zakładki w opcjach także brak. Wersja wyświetlacza to 12.01 albo 12.10 (piszę z głowy) i z tego co czytałem mogą być problemy - działanie tej wersji jest w kratkę. U jednych ikona BT się pojawia u innych nie. Tutaj nie jest wszystko ok.

Podłączyłem mikrofon. W lampce podsufitowej jest złączka na mikrofon, także wszystko plug and play. Wiązka kończy się koło BSI i jest po prostu zwinięta. Dolutuję przewody do wtyczki modułu BT i będzie ok. Tutaj jest jeszcze do zrobienia.

Wiązka do radia jest do przerobienia, ale schematy mam. Tutaj jest jeszcze do zrobienia.

Moduł BT nie ma fabrycznej podstawy do zamontowania go za zegarami, ale jutro sprawdzę w ASO za ile można to dokupić. Tutaj jest jeszcze do sprawdzenia.


Zostało mi zrobienie wiązki, muszę dokupić sobie parę elementów aby nie ingerować w istniejące okablowanie (aby nie ciąć przewodów) tylko zrobić plug and play.

Martwi mnie ten wyświetlacz. Według tego co czytałem, ikona BT powinna się już wyświetlić nawet jak nie ma fizycznego modułu. Albo się pojawi po zmontowaniu wszystkiego albo należę do tej grupy szczęśliwców którym ta wersja softu akurat nie działa Sad
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen C5 ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4
Ogłoszenia sprzedaży - Citroen C5 »

Opinie o samochodach Citroen C5 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.


CitroenC3

15 900

2010r.

227 000 km

wielkopolskie

CitroenC4 Cactus

58 000

2019r.

90 000 km

śląskie

CitroenC5

18 990

2010r.

233 000 km

wielkopolskie

CitroenC3

55 990

2021r.

20 000 km

śląskie

CitroenC5

29 600

2014r.

290 000 km

śląskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System