Citroen

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Citroen C5 ) 2.0 HDI chip tuning a filtr FAP


Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen C5 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
diablo2

Auto Maniak



Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 1446
Skąd jesteś (miejscowość / region): Legnica
Posiadane auto: obecnie brak było C5 II z 2005 r diesel :-)
Piwa: 84/27
Wysłany: Czw 03 Lip 2014, 21:15
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) 2.0 HDI chip tuning a filtr FAP


Witam Twisted Evil kolego lukasiasty gdybyś przeczytał ze zrozumieniem kilka linijek no może 2 ostatnie , to nie wiem czy byś post napisał . Zresztą nie ma o co kopi kruszyć , kolega zakładający ten temat sam zdecyduje co zrobić Twisted Evil chipować czy nie Wink
_________________
diablo2 dla kolegów diabeł Twisted Evil

Powrót do góry
gadu-gadu
ether

Dyskutant



Dołączył: 13 Lip 2013
Posty: 52
Skąd jesteś (miejscowość / region): Sulejów
Posiadane auto: Citroen C5, 2009, 2.0 HDI, 180 KM (chip)
Piwa: 0/2
Wysłany: Czw 03 Lip 2014, 21:35
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) 2.0 HDI chip tuning a filtr FAP


Konkretnie, to wyświetla się komunikat Antypollution s.f. Byłem już z tym - w serwisie wykazało, że sadzy mam 3%. Przelotu mam ok. 160.000.
Powrót do góry
lukasiasty

Dyskutant



Dołączył: 07 Sty 2014
Posty: 99
Skąd jesteś (miejscowość / region): sza
Posiadane auto: octavia II elegance 2.0 tdi 140@177km C5X7 TOURER EXCLUSIVE HDI163KM
Piwa: 6/11
Wysłany: Czw 03 Lip 2014, 22:01
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) 2.0 HDI chip tuning a filtr FAP


diablo2 z tego co piszesz swoją wiedzę czerpiesz z tego co przeczytasz na forach Laughing ja piszę o swoich autach i wyciągniętych wnioskach z ich eksploatacji Exclamation
_________________
Sprzedam:
C5 X7 TOURER
HDI 163KM manual exclusive '14
info w dziale giełda
Powrót do góry
dejnekomirek

Auto Maniak



Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 718
Skąd jesteś (miejscowość / region): Duisburg Niemcy
Posiadane auto: Citroen C5 2.2 hdi 2001r.
Piwa: 76/36
Wysłany: Pią 04 Lip 2014, 07:14
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) 2.0 HDI chip tuning a filtr FAP


diablo2 zanim zabierzesz glos poucz sie troche. To, ze Hermes pisze o wyzszym zuzyciu paliwa, nie oznacza, ze jest wyrocznia. On tez moze sie mylic. A odnosnie fapu: jesli myslisz, ze myje sie je bo sa zapchane sadzami, to lepiej naprawde przestan sie odzywac, bo znawca tematu nie jestes. Od jakiegos czasu, a chyba od poczatku wnosisz tylko zamieszanie, powtarzajac bzdury przeczytane w necie. Zyj dalej z taka wiedza, ale nie dziel sie z nia na forum, bo to jest szkodliwe dla innych. Pozniej ludzie smieja sie, ze ktos cytuje forum.
Powrót do góry
skype status
Raynor

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 16 Lip 2013
Posty: 275
Skąd jesteś (miejscowość / region): Brzeg
Posiadane auto: Citroen C5 II 2.0 HDI 138, FAP, automat AM6, HA3+
Piwa: 15/5
Wysłany: Pią 04 Lip 2014, 09:40
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) 2.0 HDI chip tuning a filtr FAP


Dużo osób trochę myli pojęcia. Otóż w filtrze nie osiada sadza, która ten filtr zapycha, a cer - związek powstały w wyniku działania tego filtra w połączeniu z dodatkiem (płyn Eoly) przy dopalaniu spalin / sadzy w spalinach.
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Pią 04 Lip 2014, 09:40
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
LGV8V

Debiutant



Dołączył: 25 Maj 2016
Posty: 14
Skąd jesteś (miejscowość / region): Siedlce
Posiadane auto: C5 Tourer 2.0hdi 140km 2011r. Przebieg 178tyś.
Piwa: 0/1
Wysłany: Pią 03 Cze 2016, 08:26
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) 2.0 HDI chip tuning a filtr FAP


Odświeżę trochę temat i zapytam jak sprawuję się chip tuning w 2.0hdi 140km z fapem?
Kupiłem niedawno to auto i brakuję mi trochę mocy, we wcześniejszym aucie 1.9tdi 131km miałem zrobiony chip tuning na 161km i świetnie się zbierał.
Dlatego postanowiłem zapytać was jakie są wasze odczucia po zrobieniu takiego chip tuningu w tej odmianie silnikowej.
Czy ma to jakiś znaczący wpływ na Fap, katalizator, egr, dwumese badź wtryski? Bo sam silniki jest bardzo udaną konstrukcją wiec wątpię żeby podniesienie mocy o max. 15% wyrządziło mu wielką krzywde. Smile

Dodam że nie zamierzam robić chip tuningu u Pana Franka tylko w profesjonalnym zakładzie tuningowym, typu V-tech bądź kreator mocy. Nie zamierzam oszczędzać na tego typu zabiegu.
Powrót do góry
Rambo83

Debiutant



Dołączył: 10 Wrz 2021
Posty: 33
Skąd jesteś (miejscowość / region): Suwalki
Posiadane auto: Citroen c5 Exclusive 2.0 Hdi. 2010
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 30 Wrz 2022, 22:54
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) 2.0 HDI chip tuning a filtr FAP


Witam

Auto posiadam od roku. Chciałem dzisiaj podnieść moc i podczas hamowania okazało się że auto już posiada wirusa (poprzedni wlasciclel nie pochwalił się). Silnik, który seryjnie ma 163km/340nm obecnie posiada 183km/386nm. Przez rok czasu nie będąc świadomym nie zauwazylem, żeby więcej palił, dymił itp. Mapa sprawdzona została pod kątem ewentualnych błędów ale wygląda ok. Czuję trochę niesmak bo myślałem, że tak się zbiera seria ale z drugiej strony wiem co mam i jestem zadowolony
_________________
Mój pierwszy Cytrynian Hydronu
Powrót do góry
redhunter

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 03 Kwi 2022
Posty: 307
Skąd jesteś (miejscowość / region): Cieszyn
Posiadane auto: Citroen C5 Exclusive, 1997, 2011
Piwa: 21/7
Wysłany: Sob 01 Paź 2022, 07:26
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) 2.0 HDI chip tuning a filtr FAP


Moim zdaniem cudów w mechanice nie ma. Skoro podniesiemy moc i moment w samochodzie, to wytrzymałość reszty elementów przy takiej samej jeździe się zmniejszy. Czy to zmniejszenie jest problemem ciężko powiedzieć. Czy bardziej wysilone elementy i tak dożyją końca eksploatacji tego auta, czy trzeba je wymieniać często. Pewne jest, że będą żyły krócej. Tu parę zdań na ten temat:
,,Zwiększanie osiągów silnika ma bezdyskusyjny wpływ nie tylko na jego trwałość, ale i na trwałość układu przeniesienia napędu. Wystarczy, że zostanie podwyższone ciśnienie doładowania przy jednoczesnej korekcie dawki paliwa, a efektem będą większe opory przy sprężaniu ładunku i większy wzrost ciśnienia w chwili zapłonu. W rezultacie tłok najpierw dozna większego opóźnienia, a następnie większego przyspieszenia liniowego, co z kolei przełoży się na zwiększone przyspieszenia i opóźnienia kątowe wału korbowego. W efekcie wyraźnie wzrosną drgania skrętne wału.
Jak to ma się do dwumasy? Gdy drgania te są blisko górnej granicy zapasu konstrukcyjnego koła dwumasowego lub zapas ten przekraczają, wówczas koło ulega przeciążaniu i spada jego żywotność. Podwyższone wartości drgań skrętnych występują przy średnich prędkościach obrotowych, czyli w zakresie pracy turbodoładowania. Poprawiając „dół silnika” czyli wartość momentu obrotowego na niskich obrotach silnika, wychylenie części wtórnej koła w stosunku do pierwotnej uzyskuje maksymalne wartości, a przeciążane sprężyny łukowe ulegają skróceniu, a nawet pęknięciu. W efekcie koło dwumasowego zaczyna stukać. W skrajnych przypadkach dochodzi nawet do ścięcia nitów łączących część wtórną dwumasy z tarczą zabierakową.

Zwróćcie też uwagę na inną budowę fabryczną niby tych samych kół dwumasowych w silnikach o różnej mocy.

https://dailydriver.pl/porady/technika/chiptuning-a-trwalosc-kola-dwumasowego-o-ile-mozna-podniesc-moc-silnika/
Powrót do góry
redhunter

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 03 Kwi 2022
Posty: 307
Skąd jesteś (miejscowość / region): Cieszyn
Posiadane auto: Citroen C5 Exclusive, 1997, 2011
Piwa: 21/7
Wysłany: Nie 02 Paź 2022, 09:27
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) 2.0 HDI chip tuning a filtr FAP


Dodatkowo zwiększenie ciśnienia doładowania, zwiększenie dawki paliwa, dłuższy czas jej spalania powoduje zawsze podniesienie temperatury w silniku. To w długiej perspektywie czasu musi też mieć wpływ na większe zużycie zaworów, wytrzymałość turbiny np. Zwiększenie tych parametrów to większe ciśnienie w komorach spalania więc i większe zużycie pierścieni w rowkach tłokowych, większa ilość sadzy przedostającej się do oleju. Większa ilość spalin to i większe obciążenie dla filtra cząstek stałych. Będzie musiał to częściej wypalić. Większa dawka paliwowa ( bogatsza mieszanka) w cylindrze to też większe zmywanie filmu olejowego z gładzi cylindrów i w perspektywie szybsze zużycie cylindrów i tłoków.
Jak ktoś ma auto z nieiwelkim przebiegiem i auta wymienia dosyć często, to raczej tych minusów o których pisałem nie zdąży zauważyć. Jednak jak auto ma już sporo nalatane i właściciel zakłada długo okresową eksploatację po tuningu to niestety trzeba te minusy z tym związane brać pod uwagę.
Nie na darmo niewysilone kiedyś silniki, bez turbin wytrzymywały setki tysięcy kilometrów. Teraz już z fabryki wychodzą jak po chipie i czasami mają problem żeby 100 000km zrobić.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen C5 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2
Ogłoszenia sprzedaży - Citroen C5 »

Opinie o samochodach Citroen C5 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.


CitroenBerlingo

12 999

2007r.

201 000 km

warmińsko-mazurskie

CitroenBerlingo

76 800

2018r.

93 203 km

podkarpackie

CitroenC3

18 900

2010r.

227 000 km

wielkopolskie

CitroenC1

8 790

2007r.

226 631 km

pomorskie

CitroenBerlingo

27 900

2010r.

170 687 km

łódzkie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System