Witam kolego lukasiasty gdybyś przeczytał ze zrozumieniem kilka linijek no może 2 ostatnie , to nie wiem czy byś post napisał . Zresztą nie ma o co kopi kruszyć , kolega zakładający ten temat sam zdecyduje co zrobić chipować czy nie _________________ diablo2 dla kolegów diabeł
diablo2 z tego co piszesz swoją wiedzę czerpiesz z tego co przeczytasz na forach ja piszę o swoich autach i wyciągniętych wnioskach z ich eksploatacji _________________ Sprzedam:
C5 X7 TOURER
HDI 163KM manual exclusive '14
info w dziale giełda
diablo2 zanim zabierzesz glos poucz sie troche. To, ze Hermes pisze o wyzszym zuzyciu paliwa, nie oznacza, ze jest wyrocznia. On tez moze sie mylic. A odnosnie fapu: jesli myslisz, ze myje sie je bo sa zapchane sadzami, to lepiej naprawde przestan sie odzywac, bo znawca tematu nie jestes. Od jakiegos czasu, a chyba od poczatku wnosisz tylko zamieszanie, powtarzajac bzdury przeczytane w necie. Zyj dalej z taka wiedza, ale nie dziel sie z nia na forum, bo to jest szkodliwe dla innych. Pozniej ludzie smieja sie, ze ktos cytuje forum.
Dużo osób trochę myli pojęcia. Otóż w filtrze nie osiada sadza, która ten filtr zapycha, a cer - związek powstały w wyniku działania tego filtra w połączeniu z dodatkiem (płyn Eoly) przy dopalaniu spalin / sadzy w spalinach.
Odświeżę trochę temat i zapytam jak sprawuję się chip tuning w 2.0hdi 140km z fapem?
Kupiłem niedawno to auto i brakuję mi trochę mocy, we wcześniejszym aucie 1.9tdi 131km miałem zrobiony chip tuning na 161km i świetnie się zbierał.
Dlatego postanowiłem zapytać was jakie są wasze odczucia po zrobieniu takiego chip tuningu w tej odmianie silnikowej.
Czy ma to jakiś znaczący wpływ na Fap, katalizator, egr, dwumese badź wtryski? Bo sam silniki jest bardzo udaną konstrukcją wiec wątpię żeby podniesienie mocy o max. 15% wyrządziło mu wielką krzywde.
Dodam że nie zamierzam robić chip tuningu u Pana Franka tylko w profesjonalnym zakładzie tuningowym, typu V-tech bądź kreator mocy. Nie zamierzam oszczędzać na tego typu zabiegu.
Auto posiadam od roku. Chciałem dzisiaj podnieść moc i podczas hamowania okazało się że auto już posiada wirusa (poprzedni wlasciclel nie pochwalił się). Silnik, który seryjnie ma 163km/340nm obecnie posiada 183km/386nm. Przez rok czasu nie będąc świadomym nie zauwazylem, żeby więcej palił, dymił itp. Mapa sprawdzona została pod kątem ewentualnych błędów ale wygląda ok. Czuję trochę niesmak bo myślałem, że tak się zbiera seria ale z drugiej strony wiem co mam i jestem zadowolony _________________ Mój pierwszy Cytrynian Hydronu
Moim zdaniem cudów w mechanice nie ma. Skoro podniesiemy moc i moment w samochodzie, to wytrzymałość reszty elementów przy takiej samej jeździe się zmniejszy. Czy to zmniejszenie jest problemem ciężko powiedzieć. Czy bardziej wysilone elementy i tak dożyją końca eksploatacji tego auta, czy trzeba je wymieniać często. Pewne jest, że będą żyły krócej. Tu parę zdań na ten temat:
,,Zwiększanie osiągów silnika ma bezdyskusyjny wpływ nie tylko na jego trwałość, ale i na trwałość układu przeniesienia napędu. Wystarczy, że zostanie podwyższone ciśnienie doładowania przy jednoczesnej korekcie dawki paliwa, a efektem będą większe opory przy sprężaniu ładunku i większy wzrost ciśnienia w chwili zapłonu. W rezultacie tłok najpierw dozna większego opóźnienia, a następnie większego przyspieszenia liniowego, co z kolei przełoży się na zwiększone przyspieszenia i opóźnienia kątowe wału korbowego. W efekcie wyraźnie wzrosną drgania skrętne wału.
Jak to ma się do dwumasy? Gdy drgania te są blisko górnej granicy zapasu konstrukcyjnego koła dwumasowego lub zapas ten przekraczają, wówczas koło ulega przeciążaniu i spada jego żywotność. Podwyższone wartości drgań skrętnych występują przy średnich prędkościach obrotowych, czyli w zakresie pracy turbodoładowania. Poprawiając „dół silnika” czyli wartość momentu obrotowego na niskich obrotach silnika, wychylenie części wtórnej koła w stosunku do pierwotnej uzyskuje maksymalne wartości, a przeciążane sprężyny łukowe ulegają skróceniu, a nawet pęknięciu. W efekcie koło dwumasowego zaczyna stukać. W skrajnych przypadkach dochodzi nawet do ścięcia nitów łączących część wtórną dwumasy z tarczą zabierakową.
Zwróćcie też uwagę na inną budowę fabryczną niby tych samych kół dwumasowych w silnikach o różnej mocy.
Dodatkowo zwiększenie ciśnienia doładowania, zwiększenie dawki paliwa, dłuższy czas jej spalania powoduje zawsze podniesienie temperatury w silniku. To w długiej perspektywie czasu musi też mieć wpływ na większe zużycie zaworów, wytrzymałość turbiny np. Zwiększenie tych parametrów to większe ciśnienie w komorach spalania więc i większe zużycie pierścieni w rowkach tłokowych, większa ilość sadzy przedostającej się do oleju. Większa ilość spalin to i większe obciążenie dla filtra cząstek stałych. Będzie musiał to częściej wypalić. Większa dawka paliwowa ( bogatsza mieszanka) w cylindrze to też większe zmywanie filmu olejowego z gładzi cylindrów i w perspektywie szybsze zużycie cylindrów i tłoków.
Jak ktoś ma auto z nieiwelkim przebiegiem i auta wymienia dosyć często, to raczej tych minusów o których pisałem nie zdąży zauważyć. Jednak jak auto ma już sporo nalatane i właściciel zakłada długo okresową eksploatację po tuningu to niestety trzeba te minusy z tym związane brać pod uwagę.
Nie na darmo niewysilone kiedyś silniki, bez turbin wytrzymywały setki tysięcy kilometrów. Teraz już z fabryki wychodzą jak po chipie i czasami mają problem żeby 100 000km zrobić.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.