Dołączył: 19 Maj 2014 Posty: 7 Skąd jesteś (miejscowość / region): kieleckie Posiadane auto: Citroen xantia 1998 r. 2,0 16v
Piwa: 0/2
Wysłany: Czw 19 Cze 2014, 00:59
Temat postu:
xantia x2 2.0 16v RFV-pozycja tłoków do ustawiania rozrządu
Witam. Pomóżcie ,bo to orka na ugorze. Zmieniany miałem rozrząd i od odebrania samochodu mam wibrację-dygotanie przenoszącą się na karoserie i szukam już przyczyny zaczynając od rozrządu. Sprawdzam rozrząd ,po zgraniu otworów na blokady zmierzyłem wysokość położenia tłoków. 1 i 4 jest wyżej od 2 i 3 o 6mm.Pomiar od końca szyjki otworu do wkręcenia świec ( szyjki otworów świec wystają na około 1cm z głowicy i od ich góry mierzyłem do powierzchni tłoków) . Czy ktoś może to sprawdził czy faktycznie po ustawieniu znaków rozrządu tłoki są na jednakowej wysokości,bo jak czytam każdy pisze tłoki na równej wysokości?
Aby tłoki były na równej wysokości nie wychodzi mi aby to wyszło przestawiając pasek rozrządu o jeden ząbek na dolnym kole paska na wale.
Silnik pali równo na cztery cylindry ale dotykając jego np. na wolnych obrotach ,czuć w trakcie pracy rytmiczne dygotanie jakby co 0,5 sekundy,a na wysokich obrotach czuć szybko jakby wibrowało i czuje się to też na pedałach jakby wibrowały .Wygląda jakby poduszka nie mogła tego dygotania wytłumić. Poduszki oryginalne -całe i dobrze siedzą.Jak patrzę na górną poduszkę (na nadkolu )od której odchodzi obejma stabilizująca na boki ,to ten odbój boczny od strony zderzaka opiera się o nadkole,drugi ten pod skosem od strony szyby ma luz do blachy pod katem w nadkolu.Sprawdzam co jest powodem i nic nie opiera o silnik.Poduszki całe . Znaki rozrządu zgodne ,a czuć to dygotanie nawet na końcu wydechu.Mam już dość i bez pomocy nie znajdę.Napierając na silnik wibracja wzrasta bez różnicy czy napychamy jego w stronę szyby czy od szyby.
Jesli znaki sie pokrywają ( a tak twierdzisz) to nie ma czego szukać w rozrządzie ( przeciez nikt nie przestawił wykorbienia w silniku czy też kół pasowych bo wchodzą na wałek w jeden określony sposób), podejrzewam że przy wymianie rozrządu przy podpieraniu silnika ( lewarkiem,żabką) zerwana została poduszka silnika ( nie widac tego gołym okiem) i dlatego są drgania.......
Napisalismy juz mnostwo o tych silnikach[16v] i wyjatkowo odpowiem: do robienia rozrzadu potrzebne sa specjalne blokady, a szczegolnie ta na kole zamachowym. Tloki musza byc na jednakowej pozycji, a do ewentualnej korekty, kolo zebate na wale ma luz na klinie. Blokada sluzy do ustawiania, a do dokrecenia sruby kola pasowego, blokuje sie wieniec zebaty[blokada jest za slaba]. Ustawienie rozrzadu ma bardzo duze znaczenie dla poprawnej pracy silnika. Jesli masz tak ustawione , jak piszesz, to po pierwsze ktos to skopal, a po drugie jestes bardzo odwazny, dajac auto w takie rece. Zle ustawienie moze skonczyc sie demolka silnika, ale chyba bogaty jestes? Pozdrawiam
Jak ci napisali, ustawiasz na blokady i skręcasz, na boczne odboje nie może być naprężenia, tak sa wyprofilowane , jak przestawisz to moze wibrować. _________________ Prosze pytać na pw.
Witam i dziękuję za odpowiedź.Wymianę rozrządu robił zakład renomowany. Sprawdzali mi już rozrząd i operacja opierała się na sprawdzeniu ,że blokady pasują na znaki. Nikt nie patrzy na tłoki skoro blokady pasują i sam to ustaliłem .Mechanik z którym rozmawiałem mówi ,że wysokość tłoków opisywana jako niby równa,jest umowna a nie do mm . Szukając przyczyny zmierzyłem sam po nich wysokości tłoków po zgraniu blokad i jak mierzę od góry szyjki świec które wystają nad głowicę ,to wychodzi że pierwszy i czwarty tłok jest wyżej o 6mm od 2 i 3 i dlatego pytam czy aby faktycznie mają być równo.Kręcąc wałem aby były równo ,nie wychodzi aby był przestawiony o ząbek dlatego leżę, szukam i myślę już o tym luzie koła na wale. Poduszka niby cała. Zakładałem drugą- zamiennik i wibruje jeszcze gorzej. Zapytam więc o koło zębate na wale i o luz na klinie,bo tylko to zostaje.Ile jest jego? Może tu jest przyczyna ,że przestawione jest na luzie klina i dlatego jest ta różnica w wysokości? A może w lubelskim jest ktoś z Was , kto sprawdzi to i poprawi ,bo inaczej zostaje tylko Serwis ASO.
Problem moze tez dotyczyc zle osadzonej blokady: na kole zamachowym jest w sumie 7 otworow, ktore pasuja do blokady. 6 z nich to otwory na sruby od sprzegla i jedna wypada tuz obok otworu na blokade. Zdarzylo mi sie kiedys tak zablokowac silnik[ wlasnie 2.0 16v], ale szybko odkrylem , ze silnik nie pracuje poprawnie i doszedlem, gdzie byl problem. A swoja droga tloki musza byc na jednej wysokosci, wszystkie silniki 16v tak maja[PSA oczywiscie]. Radze jeszcze raz sprawdzic ustawienie rozrzadu, wystarczy gore ustawic na znaki[otwory] i z podnosnika zajrzec w otwor od blokady[ lusterkiem i z dobrym swiatlem: w duzym otworze w obudowie sprzegla musi byc otwor od blokady na kole zamachowym[ swoja droga nie rozumiem, dlaczego takie cos wymyslono, przeciez to jest chore].
Te silniki sa bardzo wymagajace, jesli chodzi o wiedze i umiejetnosci mechanika.
swoja droga nie rozumiem, dlaczego takie cos wymyslono, przeciez to jest chore].
Te silniki sa bardzo wymagajace, jesli chodzi o wiedze i umiejetnosci mechanika.
Żeby utrudnić garażowcom, aby ludzie jeździli do ASO.
Więc zostaje jak widzę ASO w Lublinie . Tylko nie robili mi tzw.garażowcy,bo ci pewnie szybko odnaleźliby pomyłkę ,a firma. Reklamacja usługi ograniczyła się do wsadzenia kołków w blokady i nikt nawet nie sprawdzał pozycji tłoków,bo nikt niby tego nie robi. Silnik chodzi równo na cztery,a że czuć dygotanie i rezonans słychać i tu zaczyna się że może to poduszka.Ale wcześniej nie było tego i płacąc grubą kasę bo z rozrządem i wymianą 1k , zostaję sam z problemem. Zadzwonię do ASO i umówię się.Mam też pytanie w sprawie kolejności elementów poduszki aby wyeliminować tu,że coś źle. Widzę,że jest duża, okrągła podkładka i dana jest pod nadkole pod nakrętkę gwintu poduszki.Od góry nadkola poduszka okrągła metalową częścią ,a na nią bezpośrednio na część gumową z zatopioną metalowa podkładką nakręcona jest stożkowa część metalowa .Na nią zaś idzie mocowanie z odbojami i w te mocowanie łapa do silnika. Podkładka okrągła co jak widzę jest w zestawach poduszek ,ta co mam ją pod nadkolem nie idzie przypadkiem między część gumową ,a metalowy stożek ?
Jak blokady ładnie wchodzą , silnik pracuje równo to raczej rozrząd bym zostawił. Pomyłki raczej z otworami nie można zrobic mając odpowiedni przyrząd. Skup sie raczej na ustawieniu poduszek, czasami silnik sie przesuwa przy manipulacji i po skręceniu wszystkiego nie wisi swobodnie tylko napiera na jedna strone poduszki i pojawia sie wibracja przenoszona na nadwozie. Proponuję najpierw poluzować poduszkę przy skrzyni i uruchomić silnik, sprawdz czy jest rużnica, powinien sie ruszyć na fasolkach. _________________ Prosze pytać na pw.
Też myślę,że rozrząd jest dobrze ustawiony. . Wszyscy piszą,że po zgraniu znaków-blokad rozrządu tłoki powinny być na jednakowej wysokości i zastanawiało mnie jedno. Koło pasowe wchodzi po klinie na wał ,otwór w górnej części koła jest na blokadę i blokada popada w określonym miejscu.Po włożeniu blokady mam tłok 1i 4 wyżej od 3i 2 o 6mm. Koło pasowe przecież siedzi na klinie i nie ma innego ustawienia aby po zgraniu otworu jego na blokadę tłoki były na identycznej wysokości.Trzeba byłoby otwór blokady w kole pasowym wywiercić o kilka mm bardziej w lewą stronę Skoro tłok 1i4 minął o 3mm w górę punkt zgrywania się z tłokami 2i 3 które obniżyły się o 3mm i blokada popada ,to tłoki nie mogą być na identycznej wysokości .Może ktoś zada sobie trudu aby rozwiać niejasności i zmierzy czy tłoki są równo jak koło pasowe-dolne popada na blokadę. Koło pasowe nowe założone.
A czy zagladales jak osadzone jest kolo zabate paska na wale? I ile luzu ma to kolo na wale? Moze lepiej skonczyc ten temat, bo jakos ciagle nie jestes przekonany. Nikt normalny tego nie wymyslil, no ale teraz trzeba po prostu tylko dobrze montowac to razem. Odnosnie pomylki, tez tak myslalem, a jednak udalo mi sie wsadzic blokade w nieprawidlowy otwor i dopiero, jak silnik zle pracowal, polapalem sie, ze cos jest nie tak. Te silniki naprawde wymagaja duzej wiedzy i dokladnosci w montazu rozrzadu. Czy naprawde tak ciezko sprawdzic, czy te otwory sa w odpowiednich miejscach? I nie sugeruj sie kolem pasowym, instrukcja mowi o kole zamachowym i tej komicznej blokadzie. Jesli pisza o jednakowej wysokosci tlokow, to tak powinno byc [dokladnie, a nie okolo] i mimo wszystko szukalbym tu problemu. Przestawiony rozrzad generuje naprawde bardzo zla prace silnika i zadna poduszka silnika nie powoduje zadnego bujania, czy tez drgan zespolunapedowego. Zly stan poduszek moze tylko wywolywac tylko przenoszenie drgan [halasu] na karoserie. Oczywiscie zerwana poduszka tez moze powodowac duze ruchy zespolu napedowego, ale nie na postoju . Wibracje silnika na postoju musza byc spowodowane zla praca , albo zlym wywazeniem jakiejs wirujacej masy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen Xantia ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.