Citroen

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Citroen Xantia ) xantia x2 2.0 16v RFV-pozycja tłoków do ustawiania rozrządu



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen Xantia ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pitagoras

Czytelnik



Dołączył: 19 Maj 2014
Posty: 7
Skąd jesteś (miejscowość / region): kieleckie
Posiadane auto: Citroen xantia 1998 r. 2,0 16v
Piwa: 0/2
Wysłany: Czw 19 Cze 2014, 00:59
Temat postu:

xantia x2 2.0 16v RFV-pozycja tłoków do ustawiania rozrządu


Witam. Pomóżcie ,bo to orka na ugorze. Zmieniany miałem rozrząd i od odebrania samochodu mam wibrację-dygotanie przenoszącą się na karoserie i szukam już przyczyny zaczynając od rozrządu. Sprawdzam rozrząd ,po zgraniu otworów na blokady zmierzyłem wysokość położenia tłoków. 1 i 4 jest wyżej od 2 i 3 o 6mm.Pomiar od końca szyjki otworu do wkręcenia świec ( szyjki otworów świec wystają na około 1cm z głowicy i od ich góry mierzyłem do powierzchni tłoków) . Czy ktoś może to sprawdził czy faktycznie po ustawieniu znaków rozrządu tłoki są na jednakowej wysokości,bo jak czytam każdy pisze tłoki na równej wysokości?
Aby tłoki były na równej wysokości nie wychodzi mi aby to wyszło przestawiając pasek rozrządu o jeden ząbek na dolnym kole paska na wale.
Silnik pali równo na cztery cylindry ale dotykając jego np. na wolnych obrotach ,czuć w trakcie pracy rytmiczne dygotanie jakby co 0,5 sekundy,a na wysokich obrotach czuć szybko jakby wibrowało i czuje się to też na pedałach jakby wibrowały .Wygląda jakby poduszka nie mogła tego dygotania wytłumić. Poduszki oryginalne -całe i dobrze siedzą.Jak patrzę na górną poduszkę (na nadkolu )od której odchodzi obejma stabilizująca na boki ,to ten odbój boczny od strony zderzaka opiera się o nadkole,drugi ten pod skosem od strony szyby ma luz do blachy pod katem w nadkolu.Sprawdzam co jest powodem i nic nie opiera o silnik.Poduszki całe . Znaki rozrządu zgodne ,a czuć to dygotanie nawet na końcu wydechu.Mam już dość i bez pomocy nie znajdę.Napierając na silnik wibracja wzrasta bez różnicy czy napychamy jego w stronę szyby czy od szyby.
Powrót do góry
jacekczewa

Auto Maniak



Dołączył: 17 Kwi 2009
Posty: 3784
Skąd jesteś (miejscowość / region): Czestochowa
Posiadane auto: Citro DS 5 2,0 hdi 163 KM 2014R
Piwa: 323/2
Wysłany: Czw 19 Cze 2014, 08:54
Temat postu:

Re: ( Citroen Xantia ) xantia x2 2.0 16v RFV-pozycja tłoków do ustawiania rozrządu


Jesli znaki sie pokrywają ( a tak twierdzisz) to nie ma czego szukać w rozrządzie ( przeciez nikt nie przestawił wykorbienia w silniku czy też kół pasowych bo wchodzą na wałek w jeden określony sposób), podejrzewam że przy wymianie rozrządu przy podpieraniu silnika ( lewarkiem,żabką) zerwana została poduszka silnika ( nie widac tego gołym okiem) i dlatego są drgania.......
Powrót do góry
gadu-gadu
dejnekomirek

Auto Maniak



Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 718
Skąd jesteś (miejscowość / region): Duisburg Niemcy
Posiadane auto: Citroen C5 2.2 hdi 2001r.
Piwa: 76/36
Wysłany: Czw 19 Cze 2014, 08:57
Temat postu:

Re: ( Citroen Xantia ) xantia x2 2.0 16v RFV-pozycja tłoków do ustawiania rozrządu


Napisalismy juz mnostwo o tych silnikach[16v] i wyjatkowo odpowiem: do robienia rozrzadu potrzebne sa specjalne blokady, a szczegolnie ta na kole zamachowym. Tloki musza byc na jednakowej pozycji, a do ewentualnej korekty, kolo zebate na wale ma luz na klinie. Blokada sluzy do ustawiania, a do dokrecenia sruby kola pasowego, blokuje sie wieniec zebaty[blokada jest za slaba]. Ustawienie rozrzadu ma bardzo duze znaczenie dla poprawnej pracy silnika. Jesli masz tak ustawione , jak piszesz, to po pierwsze ktos to skopal, a po drugie jestes bardzo odwazny, dajac auto w takie rece. Zle ustawienie moze skonczyc sie demolka silnika, ale chyba bogaty jestes? Pozdrawiam
Powrót do góry
skype status Wystawiono 1 piw(a)
HERMES
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 3814
Skąd jesteś (miejscowość / region): Starachowice
Posiadane auto: Citroen Peugeot Renault
Piwa: 174/25
Wysłany: Czw 19 Cze 2014, 09:31
Temat postu:

Re: ( Citroen Xantia ) xantia x2 2.0 16v RFV-pozycja tłoków do ustawiania rozrządu


Jak ci napisali, ustawiasz na blokady i skręcasz, na boczne odboje nie może być naprężenia, tak sa wyprofilowane , jak przestawisz to moze wibrować.
_________________
Prosze pytać na pw.
Powrót do góry
komunikator tlen - status skype status
pitagoras

Czytelnik



Dołączył: 19 Maj 2014
Posty: 7
Skąd jesteś (miejscowość / region): kieleckie
Posiadane auto: Citroen xantia 1998 r. 2,0 16v
Piwa: 0/2
Wysłany: Czw 19 Cze 2014, 12:28
Temat postu:

Re: ( Citroen Xantia ) xantia x2 2.0 16v RFV-pozycja tłoków


Witam i dziękuję za odpowiedź.Wymianę rozrządu robił zakład renomowany. Sprawdzali mi już rozrząd i operacja opierała się na sprawdzeniu ,że blokady pasują na znaki. Nikt nie patrzy na tłoki skoro blokady pasują i sam to ustaliłem .Mechanik z którym rozmawiałem mówi ,że wysokość tłoków opisywana jako niby równa,jest umowna a nie do mm . Szukając przyczyny zmierzyłem sam po nich wysokości tłoków po zgraniu blokad i jak mierzę od góry szyjki świec które wystają nad głowicę ,to wychodzi że pierwszy i czwarty tłok jest wyżej o 6mm od 2 i 3 i dlatego pytam czy aby faktycznie mają być równo.Kręcąc wałem aby były równo ,nie wychodzi aby był przestawiony o ząbek dlatego leżę, szukam i myślę już o tym luzie koła na wale. Poduszka niby cała. Zakładałem drugą- zamiennik i wibruje jeszcze gorzej. Zapytam więc o koło zębate na wale i o luz na klinie,bo tylko to zostaje.Ile jest jego? Może tu jest przyczyna ,że przestawione jest na luzie klina i dlatego jest ta różnica w wysokości? A może w lubelskim jest ktoś z Was , kto sprawdzi to i poprawi ,bo inaczej zostaje tylko Serwis ASO.
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Czw 19 Cze 2014, 12:28
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
dejnekomirek

Auto Maniak



Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 718
Skąd jesteś (miejscowość / region): Duisburg Niemcy
Posiadane auto: Citroen C5 2.2 hdi 2001r.
Piwa: 76/36
Wysłany: Czw 19 Cze 2014, 18:32
Temat postu:

Re: ( Citroen Xantia ) xantia x2 2.0 16v RFV-pozycja tłoków do ustawiania rozrządu


Problem moze tez dotyczyc zle osadzonej blokady: na kole zamachowym jest w sumie 7 otworow, ktore pasuja do blokady. 6 z nich to otwory na sruby od sprzegla i jedna wypada tuz obok otworu na blokade. Zdarzylo mi sie kiedys tak zablokowac silnik[ wlasnie 2.0 16v], ale szybko odkrylem , ze silnik nie pracuje poprawnie i doszedlem, gdzie byl problem. A swoja droga tloki musza byc na jednej wysokosci, wszystkie silniki 16v tak maja[PSA oczywiscie]. Radze jeszcze raz sprawdzic ustawienie rozrzadu, wystarczy gore ustawic na znaki[otwory] i z podnosnika zajrzec w otwor od blokady[ lusterkiem i z dobrym swiatlem: w duzym otworze w obudowie sprzegla musi byc otwor od blokady na kole zamachowym[ swoja droga nie rozumiem, dlaczego takie cos wymyslono, przeciez to jest chore].
Te silniki sa bardzo wymagajace, jesli chodzi o wiedze i umiejetnosci mechanika.
Powrót do góry
skype status
pavlo248

Auto Maniak



Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 620
Skąd jesteś (miejscowość / region): lubuskie
Posiadane auto: Citroen C52,0 16V 143KM Exclusive 2006 , Citroen C4 1,6HDI VTR , 407 2,0 HDI
Piwa: 60/0
Wysłany: Czw 19 Cze 2014, 21:29
Temat postu:

Re: ( Citroen Xantia ) xantia x2 2.0 16v RFV-pozycja tłoków do ustawiania rozrządu


dejnekomirek napisał:
swoja droga nie rozumiem, dlaczego takie cos wymyslono, przeciez to jest chore].
Te silniki sa bardzo wymagajace, jesli chodzi o wiedze i umiejetnosci mechanika.


Żeby utrudnić garażowcom, aby ludzie jeździli do ASO.
Powrót do góry
pitagoras

Czytelnik



Dołączył: 19 Maj 2014
Posty: 7
Skąd jesteś (miejscowość / region): kieleckie
Posiadane auto: Citroen xantia 1998 r. 2,0 16v
Piwa: 0/2
Wysłany: Czw 19 Cze 2014, 22:32
Temat postu:

Re: ( Citroen Xantia ) xantia x2 2.0 16v RFV-pozycja tłoków do ustawiania rozrządu


Więc zostaje jak widzę ASO w Lublinie . Tylko nie robili mi tzw.garażowcy,bo ci pewnie szybko odnaleźliby pomyłkę ,a firma. Reklamacja usługi ograniczyła się do wsadzenia kołków w blokady i nikt nawet nie sprawdzał pozycji tłoków,bo nikt niby tego nie robi. Silnik chodzi równo na cztery,a że czuć dygotanie i rezonans słychać i tu zaczyna się że może to poduszka.Ale wcześniej nie było tego i płacąc grubą kasę bo z rozrządem i wymianą 1k , zostaję sam z problemem. Zadzwonię do ASO i umówię się.Mam też pytanie w sprawie kolejności elementów poduszki aby wyeliminować tu,że coś źle. Widzę,że jest duża, okrągła podkładka i dana jest pod nadkole pod nakrętkę gwintu poduszki.Od góry nadkola poduszka okrągła metalową częścią ,a na nią bezpośrednio na część gumową z zatopioną metalowa podkładką nakręcona jest stożkowa część metalowa .Na nią zaś idzie mocowanie z odbojami i w te mocowanie łapa do silnika. Podkładka okrągła co jak widzę jest w zestawach poduszek ,ta co mam ją pod nadkolem nie idzie przypadkiem między część gumową ,a metalowy stożek ?
Powrót do góry
HERMES
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 3814
Skąd jesteś (miejscowość / region): Starachowice
Posiadane auto: Citroen Peugeot Renault
Piwa: 174/25
Wysłany: Pią 20 Cze 2014, 20:58
Temat postu:

Re: ( Citroen Xantia ) xantia x2 2.0 16v RFV-pozycja tłoków do ustawiania rozrządu


Jak blokady ładnie wchodzą , silnik pracuje równo to raczej rozrząd bym zostawił. Pomyłki raczej z otworami nie można zrobic mając odpowiedni przyrząd. Skup sie raczej na ustawieniu poduszek, czasami silnik sie przesuwa przy manipulacji i po skręceniu wszystkiego nie wisi swobodnie tylko napiera na jedna strone poduszki i pojawia sie wibracja przenoszona na nadwozie. Proponuję najpierw poluzować poduszkę przy skrzyni i uruchomić silnik, sprawdz czy jest rużnica, powinien sie ruszyć na fasolkach.
_________________
Prosze pytać na pw.
Powrót do góry
komunikator tlen - status skype status
pitagoras

Czytelnik



Dołączył: 19 Maj 2014
Posty: 7
Skąd jesteś (miejscowość / region): kieleckie
Posiadane auto: Citroen xantia 1998 r. 2,0 16v
Piwa: 0/2
Wysłany: Sob 21 Cze 2014, 22:32
Temat postu:

Re: ( Citroen Xantia ) xantia x2 2.0 16v RFV-pozycja tłoków do ustawiania rozrządu


Też myślę,że rozrząd jest dobrze ustawiony. . Wszyscy piszą,że po zgraniu znaków-blokad rozrządu tłoki powinny być na jednakowej wysokości i zastanawiało mnie jedno. Koło pasowe wchodzi po klinie na wał ,otwór w górnej części koła jest na blokadę i blokada popada w określonym miejscu.Po włożeniu blokady mam tłok 1i 4 wyżej od 3i 2 o 6mm. Koło pasowe przecież siedzi na klinie i nie ma innego ustawienia aby po zgraniu otworu jego na blokadę tłoki były na identycznej wysokości.Trzeba byłoby otwór blokady w kole pasowym wywiercić o kilka mm bardziej w lewą stronęWink Skoro tłok 1i4 minął o 3mm w górę punkt zgrywania się z tłokami 2i 3 które obniżyły się o 3mm i blokada popada ,to tłoki nie mogą być na identycznej wysokości .Może ktoś zada sobie trudu aby rozwiać niejasności i zmierzy czy tłoki są równo jak koło pasowe-dolne popada na blokadę. Koło pasowe nowe założone.
Powrót do góry
dejnekomirek

Auto Maniak



Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 718
Skąd jesteś (miejscowość / region): Duisburg Niemcy
Posiadane auto: Citroen C5 2.2 hdi 2001r.
Piwa: 76/36
Wysłany: Sob 21 Cze 2014, 23:51
Temat postu:

Re: ( Citroen Xantia ) xantia x2 2.0 16v RFV-pozycja tłoków do ustawiania rozrządu


A czy zagladales jak osadzone jest kolo zabate paska na wale? I ile luzu ma to kolo na wale? Moze lepiej skonczyc ten temat, bo jakos ciagle nie jestes przekonany. Nikt normalny tego nie wymyslil, no ale teraz trzeba po prostu tylko dobrze montowac to razem. Odnosnie pomylki, tez tak myslalem, a jednak udalo mi sie wsadzic blokade w nieprawidlowy otwor i dopiero, jak silnik zle pracowal, polapalem sie, ze cos jest nie tak. Te silniki naprawde wymagaja duzej wiedzy i dokladnosci w montazu rozrzadu. Czy naprawde tak ciezko sprawdzic, czy te otwory sa w odpowiednich miejscach? I nie sugeruj sie kolem pasowym, instrukcja mowi o kole zamachowym i tej komicznej blokadzie. Jesli pisza o jednakowej wysokosci tlokow, to tak powinno byc [dokladnie, a nie okolo] i mimo wszystko szukalbym tu problemu. Przestawiony rozrzad generuje naprawde bardzo zla prace silnika i zadna poduszka silnika nie powoduje zadnego bujania, czy tez drgan zespolunapedowego. Zly stan poduszek moze tylko wywolywac tylko przenoszenie drgan [halasu] na karoserie. Oczywiscie zerwana poduszka tez moze powodowac duze ruchy zespolu napedowego, ale nie na postoju . Wibracje silnika na postoju musza byc spowodowane zla praca , albo zlym wywazeniem jakiejs wirujacej masy.
Powrót do góry
skype status
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen Xantia ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Citroen Xantia »

Opinie o samochodach Citroen Xantia - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen Xantia ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.

15) Bagnet »

CitroenC4 Picasso

22 000

2014r.

218 000 km

lubelskie

CitroenC4 Grand Picasso

66 300

2017r.

90 328 km

podkarpackie

CitroenC4 Picasso

25 500

2012r.

130 000 km

śląskie

CitroenBerlingo

50 100

2018r.

176 003 km

podkarpackie

CitroenC3

51 900

2020r.

22 000 km

wielkopolskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System