Dołączył: 05 Paź 2015 Posty: 307 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: BYŁ C5 III 2.0 HDi 163KM, jest coś o wiele piękniejszego, ale też francuzik ;)
Piwa: 8/2
Wysłany: Czw 03 Mar 2016, 14:52
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Trzeszczący zawias drzwi w C5
szczepan73ms napisał:
Musisz zadzwonić zapytać. Niektóre ASO nie chcą nawet zamówić jakiejś du...lki bez przyjechania i wpłacenia zaliczki.
Bez przesady, to nie średniowiecze Zaliczkę można zrobić przelewem.
A czy ten zawias jest tak specyficzny, że nie da się zamówić przez jakiś sklep internetowy? Np. Motostację?
Do Mazd mieli oryginalne części bez problemu.
Witajcie ja rozwiązałem problem nawiercajac otwory w górnych częściach zawiasów i wstrzyknelem tam rozrobiony tawot z olejem duża strzykawa i załatwiona sprawa nic nie trzeszczy otwory 6mm zaślepione kołkami rozporkowymi czarnymi robota 30 min koszt 15 zł pozdrawiam
Dołączył: 21 Maj 2014 Posty: 125 Skąd jesteś (miejscowość / region): Przemyśl Posiadane auto: citroen c5 X7 sedan exclusive
Piwa: 7/0
Wysłany: Wto 12 Kwi 2016, 14:37
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Trzeszczący zawias drzwi w C5
O ! . W końcu jakiś konkretny pomysł . Przyznam że ja też się do tego przymierzałem ale stwierdziłem że potrzebowałbym o wiele dłuższe wiertło żeby wywiercić otwór z góry ( wiertarka się nie zmieści ) . Napisz więc czy wywierciłeś je w górnej części ale z boku czy faktycznie centralnie pionowo w górnej obudowie ??
Można nawiercić z boku ale w górnej części.
Żeby ta metoda zadziałała to najlepiej rozszczelnić dolny dekielek poprzez np zdjęcie i założenie. Wówczas podczas aplikowania smaru z olejem przez ten dekielek będzie uciekać powietrze i dzięki temu wypełnimy ogranicznik w całości. Napełniamy do momentu, aż od spodu (przez dekielek) zacznie wyłazić smar, wtedy jesteśmy pewni, że zrobiliśmy to porządnie. Zatykamy otwór, dociskamy dekielek i wykonujemy kilkanaście cykli otwarcia i zamknięcia drzwi. Jeżeli trzeszczenie nie zniknie całkowicie po tym zabiegu to znaczy, że ogranicznik potrzebuje trochę czasu aby smar mógł trafić w każdy zakamarek.
U mnie tak było. Po zabiegu było dużo lepiej, ale idealna cisza nastała dopiero po kilku dniach. Jeżeli po kilkunastu dniach jeszcze będzie coś trzeszczeć to polecam powtórzyć czynność.
Najważniejsze w tym wszystkim aby ogranicznik wypełnić całkowicie smarem.
Przez pierwsze kilkanaście dni smar wyłaził nieszczelnościami - został wypchany nadmiar i teraz już prawie 8 miesięcy mam ograniczniki jak nowe (cichutkie)
Ja nie bawiłem się w zdejmowanie dolnego dekielka. Obawiałem się ze za bardzo go zmasakruje. Nawierciłem górny dekielek od bocznej strony. Otwór 5mm. Następnie strzykawką 10 ml zaaplikowałem Ok 30-40 ml smaru litowego. Przy braku zdjęcia dolnego dekielka powietrze nie ma za bardzo dokąd uciekać podczas wypełnienia puszki smarem, wiec czasami potrafi wypychać smar z otworu z powrotem. Po całej operacji całość działa jak nowa.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Nadwozie.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.