Citroen

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Citroen C8 ) Wymiana Rorzadu C8 2,0i 16V benz


Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen C8 ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ameks

Czytelnik



Dołączył: 31 Sty 2018
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowieckie
Posiadane auto: C8
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 31 Sty 2018, 15:35
Temat postu:

Re: ( Citroen C8 ) Wymiana Rorzadu C8 2,0i 16V benz


Witam
Czy wymieniał ktoś rozrząd w ew10a ze zmiennymi fazami rozrządu?? Potrzebuję pomocy w tym temacie
Powrót do góry
lecsu

Stały Bywalec



Dołączył: 16 Lut 2014
Posty: 194
Skąd jesteś (miejscowość / region): łódzkie
Posiadane auto: citroen C5 x7 tourer 2.0i16V 2008
Piwa: 24/2
Wysłany: Sro 31 Sty 2018, 17:39
Temat postu:

Re: ( Citroen C8 ) Wymiana Rorzadu C8 2,0i 16V benz


Baryla60564 napisał:
Witam. Tak czytajac ten watek nabralem nadziei ze moze ktos mi pomorze. Pacjentem jest silnik ew10j4. Benzynka bez zmiennych faz rozrzadu. Mam podejrzenie ze jest minimalnie przestawiony rozrzad. Objawem jest wysokie spalanie ( ponizej 10l lpg nie zejdzie nawet w trasie jadac do 110, miasto minimim 14 bez klimy) wczesniej dawal sobie rade po miescie okolo 12,5 w trasie ok 10 ale przy predkosciach do 160-180. Problemy ciagnal sie juz od jakiegos czasu. Auto juz bylo podpinane pod komputery. Fachowcy nic nie widza, sam rowniez sie bawilem. Pozornie elektryka jest w porzadku. Oprocz odczytu czy nie ma bledow sprawdzane "na piechote" odczyty czujnikow tj oscylacje sond lambda itp itd. Swiece filtry cewki i inne takie sprawdzone. Wtryski i reduktor zmienione. Wiele elementow niedomagalo ale pomimo wymiany i ogarniecia tego balaganu nadal spalanie jest kosmiczne. I tak kombinujac od kiedy taki problem wystepuje podejrzenie padlo na rozrzad, jako ze spalanie wzroslo jakos w okresie kiedy byl wymieniony. Sporo jezdze w roznych warunkach i przez pewien czas nie zwrocilem na to uwagi( zwalanie na korki albo ze mrozy albo ze klima...) ale teraz widze ze cos wyraznie jest nie tak. I z tad moje pytanie. A mianowicie. Silnik chodzi niby poprawnie, zasadniczo mozna powiedziec ze zbiera sie normalnie. Ale konsumpcja paliwa jest nie do przyjecia. Widac ewidentnie na komputerze chwilowe spalanie w trakcie rozpedzania sieda do 24L(kiedys lapalo kilkanasie i wszystko bylo ok). Oczywiscie ma to odzwierciedlenie przy dystrybutorze. Moje pytanie brzmi jak prawidlowo nalezy ustawic kolo zebate rozrzadu na wale korbowym? Frez w kole jest wiekszy od klina na wale tak wiec zebatka ma pewien luz katowy a co za tym idzie mozliwosc regulacji. Rozrzad byl wymieniany w warsztacie(niestety sam tego nie robilem) ale bylem przy tym. I z faktow mamy to ze kola na walkach rozrzadu blokujemy przyzadami "na sztywno" czyli tutaj nie da sie popelnic bledu. U mnie w kole pasowym jest jest naciecie na blokade i przy ustawianiu rozrzadu byla takowa zakladana wiec kola rozrzadu powinny byc we wlasciwej pozycji wobec siebie. Tylko pytanie czy wal korbowy nie jest w niewlasciwej pozycji (ze wzgledu na mozliwosc niewielkiego ruchu katowego zebatki wzgledem walu)? W instrukcji w moim silniku (RFN)rozrzad powinien byc blokowany przy uzyciu otworu w kole zamachowym i tutaj juz glowy nie dam czy taka blokada byla uzywana. Na pewno uzyte zostaly 3 blokady(kola na walkach rozrzadu i kola pasowego wraz z kolem zebatym na wale). Wiec panowie podpowiedzcie czy rozrzad do wymiany blokuje sie w trzech czy w czterech punktach w tym silniku? Bo na moj chlopski rozum blokowanie w 3 punktach nic by nie dalo gdyz de facto nadal zostaje kilka stopni niewyregulowanego luzu ktory moze psuc cala robote. Przy czterech blokadach wszystko powinno grac, kola walkow na swoim niejscu, kolo zebate na wale i wal. Ale jakos z instrukcji wychodzi mi ze blokada kola na wale i walu wystepuja zamiennie w zaleznosci od modelu silnika ale moze sie myle. Podpowiedzcie jesli mozecie bo juz mi rece opadaja. Auto sluzy zarobkowo wiec musze ograniczac przestoje. Juz sam zaczalem wszystko sprawdzac bo nikt nic nie widzi. Niestety nie mam nikogo zaufanego komu moglbym sprawe powierzyc. A samo zweryfikowanie poprawnosci ustawienia rozrzadu nie powinno byc trudne o ile ktos zechce podzielic sie wiedza. Juz sporo w ten sposob ogarnalem doczytujac w roznych miejscach ale odnosnie blokowania rozrzadu nie znalazlem tego czego mi brakuje. Z gory dziekuje
Napisz jak sprawy się potoczyły. Ja nie robiłem nigdy RFN ale myślę, że skoro w RFN klin jest za wąski, to trzeba robić tak jak w RFJ, czyli jednoczasowo muszą być blokady wałków i musi być blokada w otwór w kole zamachowym, inaczej się przestawi na tym za wąskim klinie. Podobnie samo sprawdzenie poprawności ustawienia: blokada w koło zamachowe i wtedy blokady kół wałków muszą idealnie pasować. Jeśli nie pasują te trzy blokady na raz, to znaczy, że jest przestawiony rozrząd i trzeba robić od nowa. Pamiętaj, że przyjmuje się, że pasek raz założony, który pochodził trochę i musi być zdjęty, nie nadaje się do ponownego napinania - jest "jednorazowy" choćby przepracował tylko kilka tys. km.
Powrót do góry
zbikow

Czytelnik



Dołączył: 17 Mar 2016
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość / region): Radom
Posiadane auto: Citroen C5 Tourer Exlusive 2.0pb/lpg
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 26 Sie 2020, 13:50
Temat postu:

Re: ( Citroen C8 ) Wymiana Rorzadu C8 2,0i 16V benz


Witam,
jestem posiadaczem Citroena C5 2008 z silnikiem 2.0 RFJ. Przymierzam się do samodzielnego w wymiany rozrządu w tym aucie tak jak to opisywał na poprzedniej stronie kolega lescu. Mam podnośnik samochodowy, instrukcję, blokady, myślę że odpowiednią wiedzę i jakieś tam doświadczenie. Pytanie: czy odkręcając i przykręcając tą śrubę wału korbowego (22"), muszę blokować wieniec zębaty koła zamachowego tym specjalnym grzebieniem, jeśli do tej śruby użyję klucza pneumatycznego? Czy blokada koła zamachowego wytrzyma? Jak to jest w praktyce jeśli używa się klucza pneumatycznego?
Powrót do góry
zbikow

Czytelnik



Dołączył: 17 Mar 2016
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość / region): Radom
Posiadane auto: Citroen C5 Tourer Exlusive 2.0pb/lpg
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 14 Wrz 2020, 20:29
Temat postu:

Re: ( Citroen C8 ) Wymiana Rorzadu C8 2,0i 16V benz


Nie było odpowiedzi, ale odpowiedziałem sobie sam, po wymianie rozrządu w swojej C5 mkIII z silnikiem 2.0 RFJ. Dysponując kluczem udarowym, nie potrzeba blokować koła zamachowego tym specjalnym grzebieniem i wyciągać w tym celu rozrusznika. Klucz udarowy z łatwością odkręci i przykręci śrubę koła pasowego nie wytwarzając praktycznie żadnego momenty obrotowego na wale korbowym, dlatego blokada koła zamachowego nie ulegnie uszkodzeniu. Największa trudność dla mnie to było odkręcenie i przykręcenie osłon paska rozrządu, ze względu na ciasnotę. Po zdjęciu osłon jest więcej miejsca i już nie ma tego typu problemów. I jeszcze jedno ciekawe spostrzeżenie: Tak samo jak kolega lescu, zrobiłem otwór w osłonie paska aby widzieć wskazówkę rolki napinającej. Zaobserwowałem, że im wyższa temperatura tym pasek jest mocniej napinany i jest to zjawisko jak najbardziej normalne, związane z rozszerzalnością cieplną całego silnika.
Powrót do góry
radzio77

Auto Maniak



Dołączył: 11 Wrz 2011
Posty: 2317
Skąd jesteś (miejscowość / region): Ostrów
Posiadane auto: Xantia 2.0 C5 Break 2.0+lpg C5 X7 Tourer 2.0 16V
Piwa: 225/3
Wysłany: Czw 17 Wrz 2020, 11:54
Temat postu:

Re: ( Citroen C8 ) Wymiana Rorzadu C8 2,0i 16V benz


Skoro mowa o blokadzie... W tym silniku j/w nie potrzebny jest grzebień a okrągły trzpień, który wsuwa się w otwór obudowy sprzęgła od strony koła zamachowego. W obudowie ma jakieś 30 mm a w kole ok 10 mm. Piszę około bo nie pamiętam dokładnie... Co ciekawe - w automacie otwór w kole jest mniejszy ... Smile
_________________
Jak mogie to pomogie.
Posiadam DiagBox-a
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Czw 17 Wrz 2020, 11:54
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen C8 ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2
Ogłoszenia sprzedaży - Citroen C8 »

Opinie o samochodach Citroen C8 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C8 ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.


CitroenC3 Aircross

69 850

2022r.

27 500 km

wielkopolskie

CitroenBerlingo

50 100

2018r.

176 003 km

podkarpackie

CitroenSaxo

4 000

2001r.

249 000 km

lubelskie

CitroenC1

8 790

2007r.

226 631 km

pomorskie

CitroenC3 Picasso

23 900

2014r.

198 000 km

pomorskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System