Witam. Tak czytajac ten watek nabralem nadziei ze moze ktos mi pomorze. Pacjentem jest silnik ew10j4. Benzynka bez zmiennych faz rozrzadu. Mam podejrzenie ze jest minimalnie przestawiony rozrzad. Objawem jest wysokie spalanie ( ponizej 10l lpg nie zejdzie nawet w trasie jadac do 110, miasto minimim 14 bez klimy) wczesniej dawal sobie rade po miescie okolo 12,5 w trasie ok 10 ale przy predkosciach do 160-180. Problemy ciagnal sie juz od jakiegos czasu. Auto juz bylo podpinane pod komputery. Fachowcy nic nie widza, sam rowniez sie bawilem. Pozornie elektryka jest w porzadku. Oprocz odczytu czy nie ma bledow sprawdzane "na piechote" odczyty czujnikow tj oscylacje sond lambda itp itd. Swiece filtry cewki i inne takie sprawdzone. Wtryski i reduktor zmienione. Wiele elementow niedomagalo ale pomimo wymiany i ogarniecia tego balaganu nadal spalanie jest kosmiczne. I tak kombinujac od kiedy taki problem wystepuje podejrzenie padlo na rozrzad, jako ze spalanie wzroslo jakos w okresie kiedy byl wymieniony. Sporo jezdze w roznych warunkach i przez pewien czas nie zwrocilem na to uwagi( zwalanie na korki albo ze mrozy albo ze klima...) ale teraz widze ze cos wyraznie jest nie tak. I z tad moje pytanie. A mianowicie. Silnik chodzi niby poprawnie, zasadniczo mozna powiedziec ze zbiera sie normalnie. Ale konsumpcja paliwa jest nie do przyjecia. Widac ewidentnie na komputerze chwilowe spalanie w trakcie rozpedzania sieda do 24L(kiedys lapalo kilkanasie i wszystko bylo ok). Oczywiscie ma to odzwierciedlenie przy dystrybutorze. Moje pytanie brzmi jak prawidlowo nalezy ustawic kolo zebate rozrzadu na wale korbowym? Frez w kole jest wiekszy od klina na wale tak wiec zebatka ma pewien luz katowy a co za tym idzie mozliwosc regulacji. Rozrzad byl wymieniany w warsztacie(niestety sam tego nie robilem) ale bylem przy tym. I z faktow mamy to ze kola na walkach rozrzadu blokujemy przyzadami "na sztywno" czyli tutaj nie da sie popelnic bledu. U mnie w kole pasowym jest jest naciecie na blokade i przy ustawianiu rozrzadu byla takowa zakladana wiec kola rozrzadu powinny byc we wlasciwej pozycji wobec siebie. Tylko pytanie czy wal korbowy nie jest w niewlasciwej pozycji (ze wzgledu na mozliwosc niewielkiego ruchu katowego zebatki wzgledem walu)? W instrukcji w moim silniku (RFN)rozrzad powinien byc blokowany przy uzyciu otworu w kole zamachowym i tutaj juz glowy nie dam czy taka blokada byla uzywana. Na pewno uzyte zostaly 3 blokady(kola na walkach rozrzadu i kola pasowego wraz z kolem zebatym na wale). Wiec panowie podpowiedzcie czy rozrzad do wymiany blokuje sie w trzech czy w czterech punktach w tym silniku? Bo na moj chlopski rozum blokowanie w 3 punktach nic by nie dalo gdyz de facto nadal zostaje kilka stopni niewyregulowanego luzu ktory moze psuc cala robote. Przy czterech blokadach wszystko powinno grac, kola walkow na swoim niejscu, kolo zebate na wale i wal. Ale jakos z instrukcji wychodzi mi ze blokada kola na wale i walu wystepuja zamiennie w zaleznosci od modelu silnika ale moze sie myle. Podpowiedzcie jesli mozecie bo juz mi rece opadaja. Auto sluzy zarobkowo wiec musze ograniczac przestoje. Juz sam zaczalem wszystko sprawdzac bo nikt nic nie widzi. Niestety nie mam nikogo zaufanego komu moglbym sprawe powierzyc. A samo zweryfikowanie poprawnosci ustawienia rozrzadu nie powinno byc trudne o ile ktos zechce podzielic sie wiedza. Juz sporo w ten sposob ogarnalem doczytujac w roznych miejscach ale odnosnie blokowania rozrzadu nie znalazlem tego czego mi brakuje. Z gory dziekuje
Napisz jak sprawy się potoczyły. Ja nie robiłem nigdy RFN ale myślę, że skoro w RFN klin jest za wąski, to trzeba robić tak jak w RFJ, czyli jednoczasowo muszą być blokady wałków i musi być blokada w otwór w kole zamachowym, inaczej się przestawi na tym za wąskim klinie. Podobnie samo sprawdzenie poprawności ustawienia: blokada w koło zamachowe i wtedy blokady kół wałków muszą idealnie pasować. Jeśli nie pasują te trzy blokady na raz, to znaczy, że jest przestawiony rozrząd i trzeba robić od nowa. Pamiętaj, że przyjmuje się, że pasek raz założony, który pochodził trochę i musi być zdjęty, nie nadaje się do ponownego napinania - jest "jednorazowy" choćby przepracował tylko kilka tys. km.
Witam,
jestem posiadaczem Citroena C5 2008 z silnikiem 2.0 RFJ. Przymierzam się do samodzielnego w wymiany rozrządu w tym aucie tak jak to opisywał na poprzedniej stronie kolega lescu. Mam podnośnik samochodowy, instrukcję, blokady, myślę że odpowiednią wiedzę i jakieś tam doświadczenie. Pytanie: czy odkręcając i przykręcając tą śrubę wału korbowego (22"), muszę blokować wieniec zębaty koła zamachowego tym specjalnym grzebieniem, jeśli do tej śruby użyję klucza pneumatycznego? Czy blokada koła zamachowego wytrzyma? Jak to jest w praktyce jeśli używa się klucza pneumatycznego?
Nie było odpowiedzi, ale odpowiedziałem sobie sam, po wymianie rozrządu w swojej C5 mkIII z silnikiem 2.0 RFJ. Dysponując kluczem udarowym, nie potrzeba blokować koła zamachowego tym specjalnym grzebieniem i wyciągać w tym celu rozrusznika. Klucz udarowy z łatwością odkręci i przykręci śrubę koła pasowego nie wytwarzając praktycznie żadnego momenty obrotowego na wale korbowym, dlatego blokada koła zamachowego nie ulegnie uszkodzeniu. Największa trudność dla mnie to było odkręcenie i przykręcenie osłon paska rozrządu, ze względu na ciasnotę. Po zdjęciu osłon jest więcej miejsca i już nie ma tego typu problemów. I jeszcze jedno ciekawe spostrzeżenie: Tak samo jak kolega lescu, zrobiłem otwór w osłonie paska aby widzieć wskazówkę rolki napinającej. Zaobserwowałem, że im wyższa temperatura tym pasek jest mocniej napinany i jest to zjawisko jak najbardziej normalne, związane z rozszerzalnością cieplną całego silnika.
Skoro mowa o blokadzie... W tym silniku j/w nie potrzebny jest grzebień a okrągły trzpień, który wsuwa się w otwór obudowy sprzęgła od strony koła zamachowego. W obudowie ma jakieś 30 mm a w kole ok 10 mm. Piszę około bo nie pamiętam dokładnie... Co ciekawe - w automacie otwór w kole jest mniejszy ... _________________ Jak mogie to pomogie.
Posiadam DiagBox-a
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C8 ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.