Witam chce sie jutro zajac wymiana kompletnego rorzadu wraz z pompa wody czy jest cos na co powinienem zwrucic uwage ? mam nadzieje ze wymiana nie jest skomplikowana z gory dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam.
Kazde dzialanie skomplikowane nie jest, o ile ma sie wiedze, jak to zrobic. Do wymiany rozrzadu powinienes miec blokady, bez nich lepiej sie nie zabieraj, ten silnik ma troche skomplikowane ustawianie, oprocz tego prawdopodobnie nie ma klina na wale korbowym. Z tego wniosek, ze nic nie da sie ustawic na oko. Zeby bylo smieszniej, to blokada walu nie wytrzyma momentu odkrecenia i dokrecenia sruby kola pasowego[ do tego sluzy specjalny grzebien na wieniec zebaty kola zamachowego. Wystarczy?... Zrobisz jak zechcesz, ale bez zestawu do ustawiania rozrzadu lepiej pracy nie zaczynaj. Pozdrawiam
to mnie nie pocieszyles skoro trzeba kupowac jakis zestaw do tego a do servisu nie usmiecha mi sie jechac oni za to chca 2 tysie 1tys czesci i 900zl robocizna niby by to robili 5h nie ciekawie to wszystko wyglada a wymienic musze bo mi pasek peknie bo jusz jego zywot sie skonczyl
To w koncu nie ja projektowalem ten silnik. Zestaw paska +pompa to koszt w InterCars 650 do 800 pln. Jak znajdziesz warsztat co ma oprzyrzadowanie do silnikow PSA, to za robocizne nie powinienes wiecej zaplacic jak okolo 300 pln. Moga dojsc : uszczelniacz walu, pasek wielorowkowy i rolki paska, bo i tak to sie demontuje przy rozrzadzie, a uszczelniacz moze podciekac[ ja wymieniam, jak cieknie]. Bardzo mi przykro, ale tak to wyglada. Walki moze ustawisz na oko, ale z walem korbowym bez blokady zapomnij. I nie jest to prosty bolec, w obudowie sprzegla jest duza dziura , a w kole zamachowym otwor bodajze 8 mm. Zeby bylo ciekawiej, to tych otworow jest 7, ale tylko jeden od blokady[pozostale to otwory na sruby od docisku sprzegla].No i ciekawostka: kolko zebate na wale korbowym jest bez klina. Jego polozenie ustalone jest sila docisku sruby. Ot wymyslili, kreatywna technika. Pozdrawiam
A blokade kupisz na allegro. Koszt okolo 85 pln.
Tak w woli ścisłości koło na wale ma klin ,z tym że nie na stałe a jest luz promieniowy w granicach jednego zęba . Jak ma być 100% dobrze to blokada wskazana. Jak się ktoś uprze i pomyśli to zrobi bez,ale potrzebne inne narzędzia.
Kolego nie wysuwaj pochopnie wniosków i nie udzielaj odpowiedzi jak nie masz 100% pewności. Z kołem jest tak jak mówię i nie tylko ten silnik tak ma ,ale masa silników Diesla z grupy PSA też . Co chodzi o blokadę to tak jak napisałem można bez ,ale potrzebny inny przyrząd .Powiem tylko że czujnik zegarowy ,co chodzi o koszt to i tak wyjdzie drożej niż blokada wału, a jak jesteś tak bystry to domyśl się do czego ten czujnik.
Wlasnie dzisiaj poprawialem po takich mechanikach, co wszystko wiedza. Peugeot 206 2.0 16v: silnik chodzil zle, mial dziwne wibracje po dodaniu gazu, szarpal silnikiem na wolnych, twarda dziwna praca, brak mocy i elastycznosci. Wymieniono swiece, cewke, szukano we wtryskach problemu. Okazalo sie, ze nowy rozrzad ktos zalozyl, podobno dobry warsztat, ale na kolach kolorowe punkty, i po sprawdzeniu na blokadach, jeden walek o zabek na kole, a drugi pasowal na pol otworu blokady. Wszyscy mowili, ze rozrzad dobrze ustawiony, a problemu nie mogli usunac. Kpl blokad kosztuje 85 zl i jest idiotoodporny, wiec naprawde nie rozumiem czemu ma sluzyc Twoje pouczanie? Nie interesuje mnie czy silnik ma klin, czy go niema[ bo sa i takie, i takie]. Dla mnie istotne jest poprawne ustawienie i dobra praca silnika po wymianie rozrzadu. Mozesz przekopac, jak to lubisz, mierzeje wislana lyzeczka , ale nie zmuszaj do tego innych.
W przypadku Peugeota ktos przez glupote mechanika poniosl dodatkowe koszty, nie mowiac o straconym czasie, nerwach i zaufaniu.
P.S. A oswiec mnie i napisz co chcesz tym czujnikiem zegarowym mierzyc?
Poddaje się kolego ,nie pytaj mnie więcej o nic ,bo nie wiesz co robię i czym się zajmuję i przekręcaj faktów ,że nakazałem lub sugerowałem ,żeby zrobił ktoś rozrząd bez blokad.
Jeżeli jesteś taki bystry to napisałem że powinieneś domyślić się lub zaczerpnąć wiedzy jak ustawia się rozrządy i do czego służą czujnik zegarowe.
No i tu masz racje. Powiedz mi jak chcesz czujnikiem zegarowym[to naprawde udane] pomierzyc w silniku, czy tloki stoja na rownym poziomie? Samo ustawienie bazy pomiarowej bedzie wielkim sukcesem. A poziom bledow? To po co czujnik , jak wystarczy byle patyk. Krecisz , smecisz, a poziomem wypowiedzi niewiele odbiegasz od swojej wiedzy. Chciales blysnac, ze wiesz , ze w tym silniku jest klin? No to juz wiemy, ze jest. A jakie ma to znaczenie? Najwazniejsze, ze kolega wie, ze nie da sie tego silnika zrobic dobrze i szybko, bez blokad. A o to chodzilo mi na poczatku. I mysle, ze dobrze sie stalo.
Tak jak napisałem wcześniej ,nie chcę ciągnąć tego tematu . Jeżeli chcesz wiedzieć więcej ,bądź też uskuteczniać dyskusję która już nic nie wniesie do tematu ,zęby nie zaśmiecać forum to zapraszam na PW.
Tyle wypowiedzi z mojej strony.
Ja robiłem ten rozrząd w silniku RFJ w C5 MkIII. moje spostrzeżenia są generalnie takie jak napisał dejnekomirek. A więc: 1) bez blokad nie da się zrobić dokładnie tego rozrządu, chyba że ktoś liczy na szczęście. 2) wystarczy zresztą jedna fabryczna blokada - ta do blokowania koła zamachowego przez okienko w jego obudowie. Jako blokady kół wałków rozrządu można zastosować krótkie pręty o średnicy 5 mm ucięte np. ze śruby. 3) Konieczny jest grzebień do zablokowania wieńca koła zamachowego - blokada omówiona w punkcie 2) nie wystarczy do odkręcenia i przykręcenia śruby wału korbowego, ta blokada przenosi siły do 20 Nm, a śrubę dokręca się momentem 40 Nm + 40 stopni. Ja taki grzebień stosowałem. Aby było łatwiej to wykręciłem całkiem rozrusznik. Zamiast grzebienia niektórzy blokują wieniec grubym śrubokrętem włożonym między zęby, ale wiem że te zęby są dość kruche, można ułamać i wtedy dramat. 4) mój silnik miał klin na wale korbowym, ale wycięcie na ten klin na zębatce na wale jest o wiele szersze niż klin - jest to pole do regulacji o kilka stopni kątowych. Dolna zębatka jest ustalana ostatecznie dociskiem koła pasowego, a nie tym klinem 5) Śruba koła pasowego jest wkręcana na klej, zatem trzeba kupić śrubę nową w aso za 12 zł, wtedy ona jest już pokryta odpowiednim klejem. Dobieranie kleju o odpowiedniej sile wiązania do starej śruby mija się z celem. 6) Jeśli się ma blokady, to główna trudność przy składaniu tego rozrządu polega na regulacji naciągu paska - robi się to dwukrotnie, najpierw ustawiając wskaźnik napinacza na polu nadmiernego napięcia,potem dokręca się starą śrubę w wał i kręci się 10 obrotów wałem ręcznie. Potem wkłada się ponownie blokady, wykręca się starą śrubę, luzuje nieco napinacz aż wskazówka napinacza znajdzie się w docelowym polu właściwego napięcia. Wkręca się ostatecznie wtedy nową śrubę, tę za 12 zł, z użyciem klucza dynamometrycznego + 40 stopni katowych. To koniec roboty, ale nie odpala się od razu silnika, tyko ponownie kręci się wałem 2 obroty, wkłada się wszystkie blokady - w celu kontroli poprawności ustawienia, jeśli wszystko OK, to wszystkie trzy blokady muszą wchodzić w swoje otwory. Wszystko to dość skomplikowane, ale nie nadzwyczajnie, najważniejsze to mieć dużo czasu, cały czas głowę na karku, pomyśleć dwa razy zanim przejdzie się do następnej czynności. Ja robiłem to pierwszy raz pół dnia, z kanału, w garażu. Teraz bym to zrobił w dwie godziny. Zanim złozyłem, w górnej osłonie paska na wysokości napinacza wyciąłem małe okienko. Teraz mogę podglądać czy napinacz jest prawidłowo napięty. Po inspekcji zaklejam to okienko szeroką taśmą. Wszystkim podejmującym się tej pracy życzę powodzenia.
Ostatnio zmieniony przez lecsu dnia Sob 28 Cze 2014, 21:45, w całości zmieniany 1 raz
Bardzo sie ciesze, ze ogarnales to wszystko. tak postepuja profesjonalisci. najpierw wiedza, potem konkretne dzialanie i pelen sukces. Oby tak postepowali wszyscy, nawet Ci, co uwazaja takie dzialanie za niepotrzebne, nie mowiac o mechanikach zawodowych. Brawo, zycze wielu milych chwil z Cytrynka. Pozdrawiam
No profesjonalistą to ja nie jestem. Robię dużo amatorsko przy swoim aucie. Ale jak się za coś biorę, to staram się aby to było w miarę ogarnięte, nie na żywioł, czytam najpierw internet i to w wielu miejscach. A zwłaszcza rozrząd, bo tutaj nie ma marginesu na eksperymenty, kolizja zaworów z tłokami w nowoczesnych silnikach może się zdarzyć nawet przy małym błędzie ustawienie rozrządu. Dzieki za miłe słowa. PS. rozrząd który złożyłem śmiga od 4 tys. km, napięcie paska jest idealnie w środku pola pomiarowego (na zimno), bo na gorąco trochę wychodzi poza pole, w kierunku nadmiernego napięcia.
Witam. Tak czytajac ten watek nabralem nadziei ze moze ktos mi pomorze. Pacjentem jest silnik ew10j4. Benzynka bez zmiennych faz rozrzadu. Mam podejrzenie ze jest minimalnie przestawiony rozrzad. Objawem jest wysokie spalanie ( ponizej 10l lpg nie zejdzie nawet w trasie jadac do 110, miasto minimim 14 bez klimy) wczesniej dawal sobie rade po miescie okolo 12,5 w trasie ok 10 ale przy predkosciach do 160-180. Problemy ciagnal sie juz od jakiegos czasu. Auto juz bylo podpinane pod komputery. Fachowcy nic nie widza, sam rowniez sie bawilem. Pozornie elektryka jest w porzadku. Oprocz odczytu czy nie ma bledow sprawdzane "na piechote" odczyty czujnikow tj oscylacje sond lambda itp itd. Swiece filtry cewki i inne takie sprawdzone. Wtryski i reduktor zmienione. Wiele elementow niedomagalo ale pomimo wymiany i ogarniecia tego balaganu nadal spalanie jest kosmiczne. I tak kombinujac od kiedy taki problem wystepuje podejrzenie padlo na rozrzad, jako ze spalanie wzroslo jakos w okresie kiedy byl wymieniony. Sporo jezdze w roznych warunkach i przez pewien czas nie zwrocilem na to uwagi( zwalanie na korki albo ze mrozy albo ze klima...) ale teraz widze ze cos wyraznie jest nie tak. I z tad moje pytanie. A mianowicie. Silnik chodzi niby poprawnie, zasadniczo mozna powiedziec ze zbiera sie normalnie. Ale konsumpcja paliwa jest nie do przyjecia. Widac ewidentnie na komputerze chwilowe spalanie w trakcie rozpedzania sieda do 24L(kiedys lapalo kilkanasie i wszystko bylo ok). Oczywiscie ma to odzwierciedlenie przy dystrybutorze. Moje pytanie brzmi jak prawidlowo nalezy ustawic kolo zebate rozrzadu na wale korbowym? Frez w kole jest wiekszy od klina na wale tak wiec zebatka ma pewien luz katowy a co za tym idzie mozliwosc regulacji. Rozrzad byl wymieniany w warsztacie(niestety sam tego nie robilem) ale bylem przy tym. I z faktow mamy to ze kola na walkach rozrzadu blokujemy przyzadami "na sztywno" czyli tutaj nie da sie popelnic bledu. U mnie w kole pasowym jest jest naciecie na blokade i przy ustawianiu rozrzadu byla takowa zakladana wiec kola rozrzadu powinny byc we wlasciwej pozycji wobec siebie. Tylko pytanie czy wal korbowy nie jest w niewlasciwej pozycji (ze wzgledu na mozliwosc niewielkiego ruchu katowego zebatki wzgledem walu)? W instrukcji w moim silniku (RFN)rozrzad powinien byc blokowany przy uzyciu otworu w kole zamachowym i tutaj juz glowy nie dam czy taka blokada byla uzywana. Na pewno uzyte zostaly 3 blokady(kola na walkach rozrzadu i kola pasowego wraz z kolem zebatym na wale). Wiec panowie podpowiedzcie czy rozrzad do wymiany blokuje sie w trzech czy w czterech punktach w tym silniku? Bo na moj chlopski rozum blokowanie w 3 punktach nic by nie dalo gdyz de facto nadal zostaje kilka stopni niewyregulowanego luzu ktory moze psuc cala robote. Przy czterech blokadach wszystko powinno grac, kola walkow na swoim niejscu, kolo zebate na wale i wal. Ale jakos z instrukcji wychodzi mi ze blokada kola na wale i walu wystepuja zamiennie w zaleznosci od modelu silnika ale moze sie myle. Podpowiedzcie jesli mozecie bo juz mi rece opadaja. Auto sluzy zarobkowo wiec musze ograniczac przestoje. Juz sam zaczalem wszystko sprawdzac bo nikt nic nie widzi. Niestety nie mam nikogo zaufanego komu moglbym sprawe powierzyc. A samo zweryfikowanie poprawnosci ustawienia rozrzadu nie powinno byc trudne o ile ktos zechce podzielic sie wiedza. Juz sporo w ten sposob ogarnalem doczytujac w roznych miejscach ale odnosnie blokowania rozrzadu nie znalazlem tego czego mi brakuje. Z gory dziekuje
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C8 ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.