To co chcesz zrobic jest bardzo ryzykowne. To, ze tloki sa nominalne wcae nie oznacza, ze beda pasowac, Zeby cos powiedziec na ten temat, trzeba znac dokladne wymiary cylindrow i to do 2 miejsc po przecinku, a wiec 0.00 i taki pomiar mozna zrobic tylko srednicowka. pomierzyc mikrometrem tloki, sprawdzic dokladnie jakie pasowanie powinno byc[tlok cylinder] i dopiero wtedy mozna powiedziec, czy te tloki moga byc. dobrze, gdyby tloki byly troche wieksze, to mozna by przehonowac troche cylindry i byloby idealnie. Pozostaje problem pierscieni, originalne sa juz pewnie podjechane i raczej nie powinno sie ich montowac, a nowe kosztuja, z kolei tansze[podroby] moga byc za twarde, albo za miekkie i nie beda dobrze pracowac z oryginalnymi cylindrami. Ten twoj mechanik powinien byl najpierw pomierzyc dokladnie cylindry, no ale to jest dla niego za trudne jak widac. Na Twoim miejscu podjechal bym do jakiejs szlifierni z blokiem silnika i ewentualnie z tymi nowymi tlokami i niech to pomierza i ocenia, jakie rozwiazanie jest najlepsze. Mysle, ze najlepiej gdyby oni dobrali nowe tloki, albo zrobic szlif i nadwymiarowe tloki. Tylko tak mozna osiagnac prawidlowe pasowanie. Mozliwe, ze maja dostep do tanich tlokow i to bedzie lepsze niz kombinowanie ze starymi tlokami. Pamietaj, ze nikt nie demontuje silnika na czesci, jak jest on w dobrym stanie. Pomysl: lepiej kupic kompletny blok niz kupowac czesci i razem montowac rozne czesci. Naprawde nie wiem co moge doradzic. Poniosles koszty i ciagle masz problem. Gdybys kupil kompletny blok, albo slupek, dzisiaj autko by smigalo. Tak nie naprawia sie silnika, jesli juz to najpierw dobra weryfikacja wymiarow i ewentualny szlif.
dzieki za wszelkie rady napewno pomierze tuleje i dobiore tloki z pierscieniami akurat znam taki warsztat gdzie robia szlify to napewno beda wiedziec oco chodzi. Jeszcze raz wielkie dzieki i Pozdrawiam
witam ponownie i dalej z problemami z silnikiem otorz okazalo sie ze pierscienie zalozone nowe mialy ksztalt owalny nie okragly i w niektorych miejscach nie przylegaly do tulei gdzie byl luz 0.05 ale juz nie bede sie znim bawil gdyz zamierzam go wymienic na nowy.
Teraz pytanie do ludzi co maja pojecie o silnikach a mianowicie w moim c2 byl DV6 9H01 a chce kupic DV6 9H05 czy ktos moze mi doradzic czy ten silnik bedzie pasowal? Ponoc roznia sie tylko osprzetem ale chcial bym sie upewnic z gory dziekuje
0.05 owalu ? Kto znowu wcisnal Tobie taki kit? A wiecie jak produkuje sie pierscienie? Mozesz mnie oswiecic i powiedziec jak ten owal zostal zmierzony?
Piekarz jest od pieczenia chleba, krawiec od szycia ubran, a mechanik od mechanizmow. Jesli w Twojej okolicy maja taka wiedze, to lepiej, zeb nie zabierali sie za naprawe silnikow. Niech zostana przy wymianach calych elementow. Przerazajace to jest bardzo, swiat idzie do przodu, a prawdziwych mechanikow juz nie ma. W szkole ucza tylko wymiany.
witam ponownie i dalej z problemami z silnikiem otorz okazalo sie ze pierscienie zalozone nowe mialy ksztalt owalny nie okragly i w niektorych miejscach nie przylegaly do tulei gdzie byl luz 0.05 ale juz nie bede sie znim bawil gdyz zamierzam go wymienic na nowy.
Teraz pytanie do ludzi co maja pojecie o silnikach a mianowicie w moim c2 byl DV6 9H01 a chce kupic DV6 9H05 czy ktos moze mi doradzic czy ten silnik bedzie pasowal? Ponoc roznia sie tylko osprzetem ale chcial bym sie upewnic z gory dziekuje
to te pierścienie byłu w końcu nowe...czy "nowe" z innego silnika......co a bzdura że nowy pierścień był owalny ..
chyba raczej dotarl sie do owalu tulei cylindra.......
Branie oleju spowodowane mogą być wieloma czynnikami, od doszczelniaczy po pierścienie. Bez wizyty u dobrego mechanika, właściwej diagnozy się nie obejdzie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C2 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.