Dołączył: 30 Mar 2014 Posty: 38 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mława Posiadane auto: A4 B6,obecnie C5 III Tourer Komfort 2.0 16V PB 2009/2010 + LPG
Piwa: 1/1
Wysłany: Nie 13 Kwi 2014, 23:29
Temat postu:
Skrzynia biegów manual - "miałczy"
Nazwałem to "miałczeniem"
Mam ten samochód od 2 tyg. i przy prędkości 50-70 km/h słychać delikatne "miałczenie" ze skrzyni na każdym biegu. Wymiana oleju na 75W80 nic nie wnosi do tematu. Silnik 2.0 16V PB 140 KM . Udokumentowane 130 tys km przebiegu.
Ma ktoś taką przypadłość ,czy ta moja skrzynia jakaś zajechana??
Mam to samo, przy czym ja mam auto od nowości. Miałczy, lekko nawet wyje przy hamowaniu silnikiem. Miałczy najbardziej w czasie jazdy miejskiej, na wszystkich biegach. Miałczy od pierwszego km po zakupie. Teraz mam 70 tys. przebiegu i dalej miałczy, może odrobinę mniej, albo się przyzwyczaiłem. Dwa razy składałem reklamację, dwa razy uznano, że -nie wdając się w szczegóły- mechanicy nic nie słyszą. Byłem u rzeczoznawcy- ten niby słyszał, ale odradzał mi spór z importerem, no bo zjawisko niby mało wymierne, jeden słyszy, inny powie, że nie słyszy, mogę nie wygrać sporu i tylko zapłacę koszty. Dałem spokój i jeżdżę. Skrzynia też od nowości terkoce na biegu jałowym, cichnie po wciśnięciu sprzęgła. Też reklamowałem z efektem jak wyżej. Był kiedyś nawet artykuł w autoswiat o tych skrzyniach w C5 i podobnych perypetiach właściciela. Od osób z branży serwisujących te auta wiem, że 3/4 egzemplarzy tych skrzyń hałasuje. Nie wiem czy jest na to jakiś sposób. Wymiana oleju nie pomaga. Być może kiedyś, gdy zajdzie już potrzeba wymiany sprzęgła, to zlecę przy tej okazji rewizję skrzyni biegów.
No to się uspokoiłem . Jak tak maja inne to trudno.
Terkotać mi nie terkocze ,jest na razie chłodno ,zobaczymy jak przyjdą upały i olej na max się zagrzeje.
Tego terkotania, w przeciwieństwie do miałczenia, nie słychać wewnątrz auta. Ale kiedy jest rozgrzany, posłuchaj przy lewym kole, a niech ktoś wtedy naciska i puszcza sprzęgło. Mam jeszcze uwagę przy okazji dot. oleju silnikowego. Nie wiem jaki był fabryczny. Ale na przeglądach gwarancyjnych zalewano mi w aso 5w30, tymczasem jak dobrze poszukać w internecie we wiarygodnych źródłach, ten silnik wymaga wyłącznie 5w40.
Dołączył: 05 Maj 2010 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): ŚLĄSK Posiadane auto: 2.0 16V 140 KM
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 25 Lip 2014, 09:07
Temat postu:
Olej w skrzyni manualnej
Panowie skrzynie manualne w C5 są dość specyficzne ,szczególnie łożyska.Miałem podobna przypadłość w mojej cytrynie 2.0 16V 140 KM jak kolega z pierwszego postu takie lekkie wycie przy prędkości od 50 do 70 km.Bezwzględnie wymieniać olej najlepiej co 50 000 a unikniecie kosztownych napraw.Każdy olej ma to do siebie że z czasem traci swoje właściwości,co odbija się na podzespołach.Ja osobiście wymieniłem w mojej c5 kupionej z drugiej ręki po przebiegu 150 000 i wątpię że ktoś to robił wcześniej.Olej był czarną mazią , wyglądał na przegrzany i wyeksploatowany,nie wierze że spełniał swoje parametry. Dodatkowo dodałem Ceramizer dwie dawki.Który zdecydowanie poprawił pracę podzespołów skrzyni.Teraz skrzynia pracuje zdecydowanie lepiej i przede wszystkim ciszej bez wycia.Polecam środek,na pewno nie zaszkodzi a może dać efekt.Sama wymiana oleju już nie pomoże w tym wypadku. Poczytajcie..http://www.ceramizer.pl/sklep/glowna/249-ceramizer-do-skrzyni-biegow-dodatek-do-skrzyni-biegow-preparat.html
Ja tak jak napisałem ori przebieg ok 130 tys ,olej w super stanie ,ale wymieniłem . Spróbuję specyfika ,ale nie jestem przekonany do takich wynalazków .
Tego terkotania, w przeciwieństwie do miałczenia, nie słychać wewnątrz auta. Ale kiedy jest rozgrzany, posłuchaj przy lewym kole, a niech ktoś wtedy naciska i puszcza sprzęgło. [color=red]Mam jeszcze uwagę przy okazji dot. oleju silnikowego. Nie wiem jaki był fabryczny. Ale na przeglądach gwarancyjnych zalewano mi w aso 5w30, tymczasem jak dobrze poszukać w internecie we wiarygodnych źródłach, ten silnik wymaga wyłącznie 5w40.
[/color]
Ja jak kupiłem c5 to zalałem castrol 5W30 i zauważyłem że dużo go ubywa, silnik spalał czy coś, ale dość sporo, litre musiałem za jakiś czas dolać. Poczytałem instrukcję i było tam napisane że powinno się zalewać tylko Total 5W40 więc wymieniłem i już praktycznie nie bierze oleju, takie symboliczne 100 ml na 10,000 km
Mam ten sam problem ze skrzynią jak koledzy krucyfiks i zibis70.
Krucyfiks widzę że znalazłeś rozwiązanie. Czytałem o tym specyfiku i zdania są podzielone ale warto spróbować. Mam nadzieję że nie jesteś przedstawicielem handlowym tej firmy .
Ale pytanie moje brzmi jaki do skrzyni wlać olej. Konkretnie.
Marka i parametry i najlepiej ile go zakupić. Bo widzę że temat zszedł na olej silnikowy więc taki trochę offtopic.
Mam ten sam problem ze skrzynią jak koledzy krucyfiks i zibis70.
Krucyfiks widzę że znalazłeś rozwiązanie. Czytałem o tym specyfiku i zdania są podzielone ale warto spróbować. Mam nadzieję że nie jesteś przedstawicielem handlowym tej firmy .
Ale pytanie moje brzmi jaki do skrzyni wlać olej. Konkretnie.
Marka i parametry i najlepiej ile go zakupić. Bo widzę że temat zszedł na olej silnikowy więc taki trochę offtopic.
Nie ma takiego oleju do skrzyni. Chyba wkradł Ci się błąd. Z Totala jest 75W80 lub 75W90. Więc 75W80 bo ten drugi to chyba do ciężarówek bardziej. A może taki by był dobry w tej gwizdającej skrzyni...
Chciałbym wymienić olej w skrzyni. Patrzyłem od spodu i niby jest jakaś śruba, ale z góry (pod obudową filtra powietrza) jest tylko jakiś plastikowy korek i to w dodatku wygląda jakby był przyklejony. To jest odpowietrznik? Jak się do niego zabrać?
Koledzy odświeżę trochę temat dotyczący skrzyń biegów , chodzi o C5 2009 2.0 benz Sedan z manualna skrzynią biegów i pytanie czy jest w skrzyni śruba do kontroli poziomu oleju?
gdzie znajduje się otwór do wlewu oleju?
Dzięki za podpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.