Dołączył: 28 Lut 2011 Posty: 45 Skąd jesteś (miejscowość / region): Nowa Ruda Posiadane auto: Peugeot 508 Rxh, 2013r., poj. 2000 cm HDi
Piwa: 0/6
Wysłany: Wto 21 Paź 2014, 12:52
Temat postu:
Sfery zawieszenia hyroactive 3+
Witam, jakie sfery polecacie do w/w zawieszenia. W serwisie nie znają marki producenta, bo przychodzą w pudełkach z logo citroena. Moje autko to C5 2,0 HDI z 2008 r (X7), kombi exlusive. Pozdrawiam _________________ Sick2001
A mój znajomy twierdzi, że najlepsze są z Monroe. Tyle że dwa razy droższe od I.F.H.S. Czytalem, że I.F.H.S to fabrycznie montowane na dzień dobry w C5 sfery. Dzięki za odpowiedzi. A czy w wersji komfort auto nie będzie za miękkie? _________________ Sick2001
Jeszcze jedno. Skoro w serwisie sprzedają I.F.H.S to ładnie rżną z kasy. Na alle... lub innym sklepie w internecie te sfery są po około 300zl. W serwisie pan zazyczy sobie 470 zł za sztukę. Pozdrawiam obsługę serwisów _________________ Sick2001
A u Pana Staszka gdzie podałem link sfery nowe z datą produkcji z przed miesiąca są po 200 zł a na komforcie nie jest za miękko jest idealnie, bo przy wyższych prędkościach autko samo się usztywnia _________________ Darmowa diagnostyka Lexia
Witam, dzięki za linka do Pana Straszna, jedno mnie tylko ciekawi. Żywotność sfer I.F.H.S na polskich drogach. Jakie macie z nimi doświadczenia? Pozdrawiam _________________ Sick2001
_Comet- mój mechanik sprawdził na maszynie. Niestety brak (za małe) ciśnienie. I niestety czuć objawy. Kołysze jak podczas sztormu na morzu. _________________ Sick2001
Dalej podtrzymuję swoje zdanie, że z tymi mk3 jest coś nie tak. A to siłowniki się pocą, a to sfery już nie trzymają... Dziwne, ludzie jeżdżą mk2 i potrafią mieć wszystko jak ta lala - siłowniki suche, sfery trzymają ciśnienie. Oszczędności? Wpadka z dostawcami materiałów? Celowe działanie zarobkowe?
PS. Gdzieś przeczytałem, że mk3 miało akcję serwisową, w której wymieniano te pocące się siłowniki i problem znikał na zawsze. Ponoć także modele po 2012 nie mają już z tym problemu. Może wszystkie te osoby piszące na forum o problemach z hydro w mk3 po prostu nie uczestniczyły w tej akcji?
PS 2. Też mnie interesuje ile te sfery tak realnie wytrzymują po tych naszych "drogach". Ja mam samochód z końca 2006 roku więc 8 lat tłumiły te afrykańskie "drogi". Spadł mi komfort coś, ale najpierw wyreguluję (a przynajmniej skontroluję poprawność) sobie wysokość zawieszenia bo ma ogromny wpływ na pracę całego układu.
hm, ja mam od 8 lat MKI z 2001r i 270 tys. km przebiegu i prawie połowa z tego zrobiona po polskich drogach i do tej pory mam całe hydro w oryginale i nie czuję spadku komfortu. Na trzepakach sprawność amortyzatorów wychodzi zawsze ponad 70%. Podobno takie sprawdzenie nie daje 100% pewności, ale 4 lata temu sprawdzałem sobie wszystkie sfery w ASO i ciśnienie było w normie. Auto pewnie się prowadzi i jest komfortowe więc mniemam, że wszystkie sfery są dalej OK a siłowniki wszystkie mam suche. Jak czytam, że w MKIII po roku siłowniki zaczynają przeciekać to zastanawiam się na sensem zmiany na nowszy model... Generalnie jeśli zamierzacie wymieniać sfery to lepiej je najpierw sprawdzić bo w wielu przypadkach to wywalenie pieniędzy w błoto i brak efektów.
No, ale na co zwrócić uwagę?
Tzn. jakie są odczuwalne/zauważalne objawy, że trzeba zająć się tymi sferami?
Może jakieś praktyczne rady/wskazówki?
Czy np. po 170k i 4-ech latach (samochód ganiany głównie na zachodnich autostradach) -
jest sens drążyć temat?
Jeżeli zawieszenie jest za twarde i nie czujesz komfortu jazdy jak "pontonem" to najprawdopodobniej masz sfery do wymiany ( zbyt niskie ciśnienie w sferach, albo uszkodzona membrana w sferze ), mozna jeszcze sprawdzić po zgaszeniu auta i pozostawieniu w pozycji normalnej przyciskając reką każdy "naroznik" auta tak aby nacisk był tylko na jeden amortyzator i pobujac troche autem i zobaczyć jak amartyzuje, jeżeli jest względnie miękko to powinno być ok ( porównać sobie ze wszystkimi kołami ). _________________ Darmowa diagnostyka Lexia
Panowie, w zawieszeniu hydro są bardzo istotne cztery elementy wpływające na całość pracy tego zawieszenia:
1. Brak luzów we wszelkiej maści elementach metalowo-gumowych. Do sprawdzenia sworznie przednich wahaczy, tuleje przednich wahaczy (po 2), łączniki stabilizatora, gumowe mocowanie tylnej belki do nadwozia, łożyska tylnych wahaczy. To musi być na tip-top.
2. Fabryczna wysokość samochodu. Do regulacji korektory na przednim i tylnych stabilizatorze. Wszelkie odchyłki wpływają na komfort. Ustawić fabryczną wysokość mechanicznie, a potem wpisać do komputera. Uwierzcie mi - daje to baaaardzo wiele.
3. Stan LDS.
4. Stan sfer.
Wiecie kiedy samochód najbardziej traci na komforcie? Owszem, przy walniętych sferach na pewno, ale jeśli wysokość samochodu rzeczywista jest inna niż wpisana w komputer. Wiem to z doświadczenia.
No, ale na co zwrócić uwagę?
Tzn. jakie są odczuwalne/zauważalne objawy, że trzeba zająć się tymi sferami?
Może jakieś praktyczne rady/wskazówki?
Czy np. po 170k i 4-ech latach (samochód ganiany głównie na zachodnich autostradach) -
jest sens drążyć temat?
przy takim przebiegu raczej sporadycznie dochodzi do uszkodzenia sfer. Czy masz jakieś objawy typu twarde odbijanie na jedno lub dwa koła, jakieś dziwne dźwięki na wybojach? Najbardziej pewną metodą jest pomiar cisnienia w sferze. We własnym zakresie możesz sprawdzić czy na każdej osi po nacisku na dane koło auto ugina się z tą samą siłą oraz czy nie słuchać przy tym jakiś metalicznych stuków, itp. Zawieszenie przednie powinno być twardsze niż tył przy próbie uginania.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.