Dołączył: 06 Kwi 2014 Posty: 11 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Citroen C4
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 06 Kwi 2014, 14:27
Temat postu:
Wymiana olejuw skrzynie biegów
Witam
Moje Auto to C4 z 2007 roku i chciałbym wymieniać olej z skrzyni biegów.
Kupiłem już olej oraz korek z podkładką, ale zanim cos zrobię chciałbym się upewnić, ze zrobię to dobrze.
Znalazłem jakiś obrazek w programie diagnostycznym, ale ma się to nijak do rzeczywistości.
Jak na razie zlokalizowałem 2 otwory. Jeden spustowy (śruba ma w środku kwadrat), a drogi na górze pod maska po zdjęciu filtra powietrza. Jest on przykryty tylko jakimś plastikowym korkiem. Czy to ten do wlewu uleju? Czy powinien być chyba jeszcze trzeci otwór diagnostyczny do sprawdzenia poziomu, czy tak ?
Jeśli jest korek spustowy to musi gdzies byc od sprawdzania poziomu. Ten u góry plastikowy z reguly sluzy do wyrównania ciśnienia w zimnej i rozgrzanej skrzyni zeby nie wypychalo oleju po rozgrzaniu przez uszczelniacze. _________________ Pierwszego TARPANA wyklepano mlotkami - historia lubi się powtarzać!!!
W tym modelu nie ma korka kontrolnego poziomu oleju w skrzyni ani korka wlewu oleju. Spuść olej ze skrzyni i nowy wlej przez odpowietrznik. Czyli ściągasz ten plastikowy kapturek który znalazłeś i wlewasz olej przez otwór pod nim.
W tym modelu nie ma korka kontrolnego poziomu oleju w skrzyni ani korka wlewu oleju. Spuść olej ze skrzyni i nowy wlej przez odpowietrznik. Czyli ściągasz ten plastikowy kapturek który znalazłeś i wlewasz olej przez otwór pod nim.
Konstrukorzy maja rozne dziwne zalozenia ja w Mazdzie 121 nie mialem korka spustowego do oleju w skrzyni byl zas do poziomu. _________________ Pierwszego TARPANA wyklepano mlotkami - historia lubi się powtarzać!!!
Jeszcze jedno…
Może ktoś pomyśli ze jestem nadgorliwy, bo olej wymieniłem przy 45tys ( pierwszy właściciel), ale olej, który spuściłem był po prostu czarny z metalowymi opiłkami.
Cala wymiana zajęła ok 30 minut. Koszt tez nie wielki. Wiec, dla czego miałbym tego nie robić?
Zresztą olej ten pracuje w różnych temperaturach i również z czasem traci swoje właściwości wiec tak samo jak inne plyny nalezy go wymieniac.
To naprawdę dziecinnie proste. Ja tez robiłem to pierwszy raz.
Jedynie, co, to myślę, ze korek spustowy najlepiej przykręcić kluczem dynamometrycznym.
W innych autach może być jeszcze dodatkowa śruba otworu rewizyjnego do kontroli poziomu oleju przy nalewaniu.
Podobno olej zmienić najlepiej po dłuższej trasie kiedy jest on ciepły . – ale komu by się wtedy chciało :)
Jak Ci sprawuję autko na tym oleju ?? jest jakaś różnica przy zmianie biegów, lepiej skrzynia chodzi niż na oleju standardowym to jest totala lub mobila ?? pytam bo na stronie liqui piszą ze może poprawić głośna pracę skrzyni zgodnie z linkiem: http://www.liqui-moly.pl/newsletter/6-2012/news2.html
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 Picasso ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.