Witam, więc zdecydowałem, że chcę pobawić się w tuning mojego auta. Mam pewien obraz już jak będzie wyglądał ( gleba, felga i polerka) ale chce podnieść moc. Wiem, ze zabawy w jakieś wymiany turbin to nie jest najlepszy pomysł ( większa turbina większa turbo dziura) po za tym ciężko uzyskać gdzieś konkretna odpowiedź jak to będzie działać czy już ktoś tego próbował... Chip tuning to najczęściej droga w którą jestem odsyłany i TAK to tez na pewno zrobię, ale mam pytanie, własnie dotyczące między innymi Chipu, ponieważ mam zamiar się wybrać w miejsce gdzie będzie hamownia i gdzie panowie zrobią mapę pod auto. Chciałbym przed wizytą np. założyć filtr sportowy ( sam wkład ) co mógłbym zrobić jeszcze? Czy powinienem się przygotować na zmianę sprzęgła ? W moim aucie jest skrzynia biegów typu MCP. Czy zmiana tłumika to dobry pomysł? Czy wyrzucenie FAP-u podnosi moc, czy tylko sprawia, że mamy mniej do popsucia się w aucie ? Przepraszam za długi post i za wiele pytań na raz, mam nadzieje, że uda mi się wywołać dyskusję na ten temat Czekam na odpowiedzi i sugestię.
Re: ( Citroen ) siły na zamiary ;) tuning mechaniczny
Odpowiedź jest jedna i prosta, chcesz mieć przyspieszone problemy ze skrzynią MCP to zrób sobie tuning typu power box itp. Zauważ że przy skrzyniach MCP Citroen specjalnie obniża moment.
Dołączył: 07 Sie 2012 Posty: 26 Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin Posiadane auto: C5 II, 2.0 HDi, 07'
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 03 Kwi 2014, 11:09
Temat postu:
Re: ( Citroen ) siły na zamiary ;) tuning mechaniczny
Wg mnie gra niewarta świeczki. Zrób sobie go trochę z zewnątrz i tyle
1.6 HDI to nie najlepsze silniki - wiem z autopsji.
Ja myślałem nad SWAPem na 2.0 hdi, ale udało się sprzedać tak jak stał..
Re: ( Citroen ) siły na zamiary ;) tuning mechaniczny
swap nie wchodzi w grę, samochód ma przejechane 40k km, sam chip ( tak jak pisałem wyżej nie mam zamiaru podpinać na ulicy pod domem jakichś podejrzanych kosteczek z aukcji na internecie za 50- zł - profesjonalny warsztat) więc sam chip może dać rezultaty w granicach 130 KM i 285Nm... większy intercooler ?
Dołączył: 07 Sie 2012 Posty: 26 Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin Posiadane auto: C5 II, 2.0 HDi, 07'
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 03 Kwi 2014, 19:25
Temat postu:
Re: ( Citroen ) siły na zamiary ;) tuning mechaniczny
W takim razie wymieniaj olej co 10-15 tyś, mój 1.6 HDI podziekował po 90 tyś a miałem auto od nowości.
I nie jestem odosobnioną jednostką, po prostu lipna konstrukcja
Re: ( Citroen ) siły na zamiary ;) tuning mechaniczny
dejnekomirek napisał:
Kto powiedzial, ze Citroen obniza moment w skrzyniach mpc?
Ja tak powiedziałem. Skoro uważasz, że tak nie jest to wytłumacz mi poszę dlaczego silniki 2,0 HDi w których jest normalna skrzynia mają 320 Nm, a te z MCP tylko 270 Nm. Skrzynia jest podejżewam ta sama i tu się może źle wyraziłem ale pewnie własnie chodzi o sprzęgło i przenoszenie wyższego momentu.
Re: ( Citroen ) siły na zamiary ;) tuning mechaniczny
dejnekomirek napisał:
A jednak chyba zle przeczytales; 2.0 hdi ma 340Nm i brak skrzyni mpc, a silnik 1.6 hdi ma 270Nm i oba rodzaje skrzyn biegow, a pelny automat wystepuje tylko w 1.6 benzyna. I jakos nigdzie nie ma ograniczenia mocy i momentu miedzy skrzynia mpc, a normalna mechaniczna.
Kolego rozmawiamy o dwóch różnych silnikach. Ja mówię o silniku 2,0 HDi 100 kW i to właśnie w tym silniku w C4P przy skrzyni MCP moment jest ograniczony do 270 Nm. Natomiast ten sam silnik w C4 lub C5 ze zwykłą skrzynią ma moment 320 Nm. W tym okresie produkcji wogóle nie montowano zwykłych skrzyń do silnika 2,0 HDi w C4P. Zwykłe skrzynie były montowane jedynie do 1,6 HDi jeżeli mówimy tylko o dieslach w C4P. Natomiast Ty mówisz o silniku 2,0 HDi 110 kW i tu moment rzeczywiście wynosi 340 Nm.
Re: ( Citroen ) siły na zamiary ;) tuning mechaniczny
2.0 HDi 135[7] R4 2,0 l (1997 cm³), DOHC, turbo wtrysk common rail 85,00 mm × 88,00 mm 17,6:1 136 KM (100 kW) przy 4000 obr/min 270 Nm przy 2000 obr/min 12,4 s 195 km/h dla MCP
Sechsstufen-Automatik - skrzynia automatyczna, nie MCP
Re: ( Citroen ) siły na zamiary ;) tuning mechaniczny
Moze ja ci troch pomoge bo mam c4 tylko bez automatu i fapa i sam chce zrobic chiptunnig swojego.
Mam 1.6 hdi 109km bez fapa ze skrzyniq manualna 5biegowa.
Od obydwu firm distalem infirmacje iz bez problemu mozna wzmocnic ten silnik o 20-35km i 50-70nm
w bezpiecznym zakresie.
Jedno ale tak jak powiedzial dejnekomirek, problemem tych silnikow jest smarowanie turbiny..
Jezeli lejesz najlepszy olej syntetyczy,przy vwymianie oleju co 10-15tys zmieniasz filtry wszystkie na dobrej firmy,lejesz oen dobra rop i przede wszytkim dbaszno turbine czyli chlodzisz przed wylaczeniem itp to na twoim miejscu nie balbym sie tylko jechal i wzmacnial. Odnosnie fitra to mozesz sprobowac wsadzic wydajniejszy,ale rowniez nie musisz. wazne abys oddal auto w rece doswiadczonych osob co znaja sie na tym.Odpusc power boxy bo szkoda pieniedzyl
Uzytkownik puma ma c4 vanz silnikiem 1.6 hdi 112;ten nowszy i podkrecil go 40k km temu i nic mu sie nie dzieje.
Pamietaj ze dobrze zrobiona mapa silnika nie zepsuje auta i sprzgla.Sprzeglo oczywiscie ze moz pasc ale jak bedziesz ciagle palil gume itp. Silniki 1.6hdi sa bardzo trwala konstrukcja,w busach po 500k km robia ale o taki silnik trzeba ,tak jak o kazdego diesla..
Odnosnie gleby to pierwsze zaloz ladne duze kolo,a pozniej mozsznw ostatecznosci wstawic sprezyny eibach pro kit -300mm. I bedzie ladnie
Odnosnie polerki...ufff za malo miejsca do pisnia,za duzo slow:) warto zrobic bo widok lsniacego lakieru jest niezapomniany:)
Ja wczoraj zrobil zapasy kosmetykow do auta a jutro odbieram nowy odkurzacz pioracy i w przyszly weekend do akcji jakbys chcial wiecej pogada o detalingu pisz na prv ;
Re: ( Citroen ) siły na zamiary ;) tuning mechaniczny
Kolego nie wiem co szło na rynek niemiecki. Dzisiaj potwierdziłem wiadomości w ASO nie napiszę w którym bo nie o to chodzi. W/g specyfikacji silnik 2,0 HDi 100 kW z zautomatyzowaną skrzynią ma 270 Nm. W internecie roi się od danych to potwierdzających. Ja rozumie że mozna się pomylić w jednym przypadku, ale czy cały internet się myli.
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa) Idź do strony 1, 2Następny
Strona 1 z 2
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.