przyznam ze patrzac na ekonomie silnika 1,6 w dieslu tez jest to ciekawa opcja ale obawiam sie ze wiekszosc ofert to cofniete licnziki, bo nie wierze w 3 letnie diesle z przebiegiem 66000km.
czy diler citroen udzieli mi informacji o autach na podstawie VIN?
niestety większośc dilerów udzieli Ci informacji o aucie gdy zostaniesz właścicielem, czyli masz dokument zakupu może to głupie ale tak właśnie jest w wiekszości aso citroena, chyba że masz jakiegoś znajomego to troche lepiej.....czasami nie dowiesz sie zbyt wiele jesli auto nie było na przeglądach lub akcjach serwisowych
Zadzwon sobie do ASO w Jarosławiu tam przez telefon powinni udzielić Ci informacji o ostatnich przeglądach. Mi sprawdzili i przez telefon bez problemu powiedzieli o wszystkich przeglądach, a samochód sprowadzony był z Niemiec i nie byłem jeszcze właścicielem.
Jeśli w benzynie pod gaz to pewnie szukałbym 1.8 lub 2.0 16V. Ja jakieś pół roku temu kupiłem właśnie 1.8 16V 125 KM i jak narazie jestem zadowolony, gazu nie mam założonego.
Jedyna usterka - wymiana chłodnicy klimatyzacji, zapewne poprzez zaniedbanie poprzedniego właściciela, a przebieg mam koło 145 tys. km.
hej,
auto ma 2.0 wlasnie nim jechalem i bardzo przyjemne wrazenie, chociaz cena troche wysoka, taniej moge miec diesla 2.0 ktory w eksploatacji wyjdzie niewiele drożej...
Postanowiłem podzielić się z Wami moimi wątpliwościami przed zakupem C4 Grand Picasso. Od jakiegoś czasu szukam czegoś dla rodziny póki co 2+1, ale mysle juz o 2+2Smile. Zawsze bałem się diesli (duże koszty w przypadku awarii) dlatego bardziej skłaniam się do benzyny 2.0 no i automat lub półautomat. Benzyna będzie pod gaz (najbardziej ekonomiczna opcja), automat bo żonie łatwiej. Chciałbym się zmieścić w cenie 40tyś zł.
WYbieramy C4 GP ze względu na bezpieczeństwo i funcjonalność, chociaż przyznam że boje się przesiadać z toyoty co cytrynyze wzgdu na zawieszenie oraz przepotężna elektronika w któej nie trudno o problem.
Jak pisałem w poprzednim wątku dzisiaj oglądałem C4 GP, auto zrobiło na mnie wrażenie nie powiem bardzo pozytywne, pełne skórzane jasne fotele, skretne biksenony, szklany dach, a do tego dvd w zaglowkach wyglada super. Ale do czego zmierzam, otóż zacząłem się zastanawiać czy potrzebuje wersji Grand czy wystarczy mi zwykły krótki C4 Picasso.
Dlatego pytanie do was czy różnica między obu wersjami polega tylko na wymiarach? gdzieś doczytałem że krókie picasso mają inne zawiesznie niż wersje grand. Czy krótkie picasso będzie mniej awaryjne? Czy komfort jazdy z tyłu w obu wersjach jest podobny?
Obawiam się tych poduszek w Grand Picasso no i skrzyni MPS ale manual odpada, zastanawiałem się jeszcze nad silnikiem 1.6 diesel ale 110KM to chyba zbyt mało na takie gabaryty.
Odpowiem tak, ja osobiście wybrałbym C4 Picasso w wersji Grand, bo większe, bardziej funkcjonalne, dla takiej rodziny 2 + 2 w sam raz. Ja mam Granda i zawieszenie mam standardowe na sprężynach, nie pneumatyczne, więc da się taki egzemplarz znaleźć, a wiadomo problemów z tym mniej.
Jeździłeś już C4, ale z tego co widzę, to wersja Exclusive i pewnie ma jeszcze więcej elektroniki, może poszukaj uboższej wersji, choć nie koniecznej złej i jak już chcesz automat to wg mnie pełny, choć jak mówię, nie mam doświadczenia bo mam manuala (dla mnie bezpieczniejsza opcja).
Myślę też, że model krótki czy długi nie wpływa zbytnio na jakąś różnicę co do awaryjności bo to w zasadzie te same samochody, różniące się wielkości i kilkoma detalami.
Czy silnik 110 Km to mało ? zależy dla kogo, diesel ma lepszy moment obrotowy, ja mam 125 Km i nie narzekam, nie potrzebuje zawrotnych prędkości, do poruszania mi wystarczy, a autkiem jeździ się przyjemnie.
W tym linku ma fajnie opisane różnice co do wielkości, też warto się zapoznać z instrukcją.
Aha sprawdź sobie auto, jak będziesz miał VIN na stronie bezwypadkowe.net
Dzięki za podpowiedź, szukam granda, to juz pewne. kwestai doboru silnika, w okolicy mam 1.6 diesel 110km, podjade i zobacze jak sie tym jezdzi.
Co do skrzyni, manual odpada ze względu na żone. co do MPS kontra pełny automat, obie skrzynie potrafią się popsuć ale naprawa MPS jest tańsza.
Mam jeszcze pytanei co do diesla 1.6 110km skrzynia MPS, mam na oku auto które ma przejechane 130 000km, wiem ze rozrzad powinienem wymienic przy 270 000km (wiec jeszcze sporo przede mna) ale jakie czynnosci serwisowe powininem wykonac tak do 170 000km?
Może po zakupie takiego diesla z przejechanymi 130 000km nie trzeba nic robic tylko jezdzic? (czy najlepiej wymienic plyny, poduszki etc?)
Nie mam pojecia jak podejsc do takiego diesla. A benzyn w ogloszeniach prawie nie widac a co jest na necie to albo THP ( a tego nie zagazuje) albo rocznik przed 2009 a takiego za bardzo nie chce.
Co do wymian, to ja bym po zakupię od razu wymienił olej, wszystkie filtry (oleju, paliwa, kabinowy), płyn chłodzący oraz hamulcowy, jeśli pneumatyk to jeszcze olej do niego, zrobiłbym serwis klimatyzacji (u mnie po zakupie czynnika chłodzącego nie było w ogóle), pooglądałbym stan tarcz i klocków hamulcowych (też po zakupie miałem tylne klocki do wymiany) i zawieszenia.
W ostatnim poście zapomniałem dodać link, więc się reflektuje teraz
Niewiem czy nie lepiej byłoby jednak poszukać wcześniejszego rocznika i benzyny właśnie 1.8 lub 2.0, ale skoro się upierasz ...
Ja mam z końcówki 2006 i pewnie jakbym wsiadł rocznika 2009 dużej różnicy bym nie odczuł. A za to silniki to sprawdzone i w miarę bezawaryjne konstrukcję (bez większych wydziwień).
też brałbym grad dla rodziny - optymalna wielkość a miejsca nigdy nie za dużo mając dwójkę dzieci
brat również będzie chyba robił przesiadkę właśnie na gp
faktycznie zwykly 1.6 HDI radzi sobie nieźle z tym nadwoziem
silniki diesela faktycznie są droższe w naprawie ale to już nie te czasy gdy trzeba za wtryski czy turbine płacić 2 koła - ceny bardzo spadły
pomyśl jednak o benzynie i instalacji lpg nawet na raty... benzyna jest tania w utrzymaniu i w dodatku chyba nie ma dwumasy
silniki c4 sa idealne do gazowania
musisz pamiętać, że każdy (na bank każdy) egzemplarz sprowadzony z zachodu będzie po kolizji - szczególnie jeśli cena będzie atrakcyjna - najlepiej sprawdzić historię vin i się dowiedzieć co było
do sprawdzenia vin można wykorzystać te płatne portale, które oderują usługę sprawdzenia historii - akurat na zachodznie dużo podmiotów uzupełnia bazę danych np.: firmy ubezpieczeniowe
trzecie to zupelna inna polka bo 2012 roku 2.0 diesel 36tys najechane auto w leasingu, z polskiego salonu i jkezdzone w pl, tylko ze kosztuje 2 razy wiecej...no ale takiego diesla sie nie boje brac. ech...
Autka z ogloszen wygladaja ciekawie, kolor taki jak moj Sprawdz je po VINie na forum, ktory ci wyzej podalem, zadzwon do Aso potwierdzic przebieg i sie nimi przejedz. Oba warte zainteresowania za cene ok 30 tys. nie wiecej, zalezy jak masz do nich daleko, zeby je obejrzec... Silniki super pod gaz, sprawdzone konstrukcje, nie jakies THP czy VTi.
No i ogladalem czarne 1,6 hdi z fap 110km, auto nie ma ksiazki tylko kartki z przegladow, przebieg 131tys km jest wiarygodny. auto niby mialo juz wymieniony rozrzad przy 107 tys km.co mnie zastanawia no ale auto najprawdopodobniej po firmie. jako plus są sprężyny na tyle a nie poduchy i szklany dach, niestety nie ma navi i parktronika. Ale prezentuje sie bardzo ladnie i pozytywnie. niestety mocy troche malo...zostaja benzyny 2.0, tylko tutaj ciezko o dobry egzemplarz...uzbrajam sie w cierpliwosc i szukam, szukam, szukam
Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): Rzeszów Posiadane auto: Citroen C4 Picasso Grand 2.0i LPG rok 2007
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 11 Mar 2014, 23:31
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 Picasso ) prrosba o ocene
Ja po roku jezdzenia C4 GP na pewno nie kupiłbym teraz wersji mniejszej, wyjezdzajac na wakacje z dwójką dzieci zapakowałem bagażnik po sam dach, super sprawa to otwierana oddzielnie szyba.
Mój Grand to 2.0 w benzynie, od razu po kupnie założyłem instalacje gazową i jest ok. Co do diesla się nie wypowiem gdyż nigdy nie szukałem dla siebie takiego auta.
skrzynie mam półautomatyczną, bardzo wygodnie się jeździ, wg mnie o wiele lepiej niż gdyby była manualna.
Jeżeli chodzi o zawieszenie pneumatyczne to mam je u siebie, przed kupnem poprzedni właściciel wymieniał je u na razie mam spokój, mój mechanik twierdzi że co około 70 - 80 tys km te poduszki się zużywają i trzeba je wymienić. Jedyny problem jaki z nim miałem to taki ze przez kompresor do tego zawieszenia pod autem nie ma normalnego zapasu gdzie mogłem zmieścić butle do LPG wiec musiałem wyrzucić jedno siedzenie z 3 rzędu, w którego miejsce zainstalowana została butla, trochę miejsca w bagażniku ubyło ale wszystko ładnie zamaskowałem i jest ok, innej opcji nie było, na zbiorniku 50 l na trasie robię 500km 2.0 silnikiem
Jeżeli chodzi o awaryjność elektroniki to też się tego obawiałem gdyż jest jej tu bardzo dużo ale na razie w przeciągu roku wymieniłem tylko silniczek od ksenonów ( uszkodzony był już zanim kupiłem auto) oraz jedna zarówkę ksenonową.
wersja, którą jechałeś fajna. Zdecydowanie na plus sprężyny i panorama, co do navi i parktronica, chyba nie jest to aż tak ważne ... przynajmniej dla mnie. Najważniejsze to kupić dobry egzemplarz. Jak silnik słaby to faktycznie zostaje Ci szukanie 2.0 lub 1.8 benzyny. Cierpliwości i powodzenia w szukaniu, w końcu znajdziesz ... ja po swojego jechałem prawie 200 km, a było to wtedy jedyne ogłoszenie benzyny na podkarpaciu z manualem (takiej szukałem).
i...znalazlem. w poniedzialek jade do serwisu citroena na przeglad przed zakupem. wybor padł na 2.0 diesel, glownie ze wzgledu na rocznik auta o 2 lata mlodsze. zobaczamy co z tego wyjdzie. opowiem po ewentualnym zakupie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 Picasso ) Oceń swoje auto - opinie i testy użytkowników
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.