Cześć Panowie.
Postanowiłem założyć temat,ponieważ moją cytrynka coś boli a ja za bardzo nie mam pomysłu,gdzie leży problem:)
Otóż,gdy silnik jest zimny to zaczyna nim rzucać/telepać/dławić się ale tylko na biegu jałowym.
Co więcej takie zachowanie jest raczej sporadyczne chociaż widzę,że się nasila i jest częstsze.
Również nie zawsze,gdy auto jest zimne występuje ten problem,więc jest to losowe zachowanie.
Co ciekawe to dławienie występuje chwilę po odpaleniu lub dopiero po 2-3min od odpalenia.
Auto odpala na dotyk i ma moc.Spalanie jest raczej bez zmian,ale odnoszę wrażenie,że fap się dłużej wypala co by wskazywało na świece żarowe.
Citroen był podłączony pod komputer (lexię) i nie wykazał żadnych błędów.
Również parametry są ok-egr,maf,turbo,ciśnienie paliwa itd.
Jedynie korekcja wydatku wtryskiwacza nr 4 jest trochę zawyżona bo wynosi -01.2 mg/wtrysk,gdzie pozostałe są w granicach 00.5mg/wtrysk.
Ogólna suma korekcji wydatku wtrysków wynosi -00.2 lub -00.3mg,więc też wydaje się być ok.
Gdy występuje dławienie silnika to ta korekcja wydatku wtryskiwaczy jest w zasadzie identyczna do tej,gdy silnik pracuje prawidłowo.
Na początku obstawiałem przepalone świece żarowe,ale teraz już sam nie wiem.
Macie Panowie jakieś pomysły?
Re: ( Citroen C4 ) Cytrynka się dławi podczas porannych rozruchów.
Jak nie ma błędów zajrzałbym do filtra paliwa i obejrzałbym wężyki ( te plastikowe) do niego dochodzce i wychodzące, czy tam nie łapie lewego powietrza.
Re: ( Citroen C4 ) Cytrynka się dławi podczas porannych rozruchów.
Dzięki za jakiś odzew
Niestety raczej jest to ślepy strzał,ponieważ gdyby było lewe powietrze to cytryna miałaby również duszności na ciepłym silniku.
Wczoraj z filtra paliwa spuszczałem ropkę bo miałem nadzieję,że jest tam szlam/czy coś się wytrąciło,ale było bardzo czyściutko.
Wyeliminowałem już sporo rzeczy i chyba zostaje jedynie wtrysk lub świece żarowe bo wbrew pozorom one w tych autach grzeją/dogrzewają dość długo.
Wtrysk a raczej korekta wtrysku jest kiepska,ale jak wiadomo to nie musi świadczyć o wtrysku a o cylindrze itd.
A co ciekawe ten 4 wtrysk dopiero po 40s od odpalenia leci łeb na szyję,ale też bez tragedii i wtedy też telepie,dziwne.
Z tego co czytałem źle działający wtrysk dałby o sobie znać również pod obciążeniem czy na ciepłym silniku a nie tylko na zimnym na biegu jałowym.
A zaznaczam,że na ciepłym silniku korekta 4 wtrysku jest bliska trzem pozostałym.
Czy możliwe jest,że wtrysk by kulał,ponieważ nie ma grzania świeży żarowej?
Re: ( Citroen C4 ) Cytrynka się dławi podczas porannych rozruchów.
Niestety wszystko wskazuje na wtrysk mimo,że korekty są w normie,gdy zimny a po nagrzaniu są wręcz idealne.
Świece sprawdzone-wszystkie grzeją.
Dziwne jest natomiast to,że telepanie występuje dopiero 40-60s po odpaleniu tylko wtedy,gdy motor jest zimny.
Jakbyście mieli jakieś sugestię to chętnie je rozważę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.