Wymiana EGR - lekko szarpie podczas przyspieszania
Cześć.
Ostatnio wymieniłem EGR bo mój stary już niedomagał i po wymianie mam takie objawy, że podczas przyspieszania tak na 0.5-1s auto traci moc (leciutko szarpnie) a potem już jedzie normalnie. Czytałem w necie, że trzeba zrobić adaptacje i ją zrobiłem diagbox -> kalkulator kontroli silnika -> naprawa -> opakowanie naprawa -> części zamienne -> wymiana elektrycznego zaworu EGR , zrobiłem również "wymiana przepustnicy dozownika egr i wymiana przepustnicy dozownika egr i wymiana przepustnicy na przewodzie bypass dozownika EGR" i niestety nic to nie zmieniło.
Sprawdzałem błędy - nic nie ma, parametry pracy silnika są prawidłowe itd. auto odzyskało moc, na starym był bardzo przymulony dopóki turbo się nie załączyło, teraz jest o niebo lepiej.
Ogólnie podczas tej "adaptacji" EGR niczego nie słyszałem a niby powinno być słychać ten zawór. Sprawdziłem jeszcze informacje w diagboxie i "ostatnie uczenie zaworu EGR" oraz przepustnicy EGR ostatnie jak i pierwsze były prawidłowe.
Gdzieś na necie czytałem, że niby czasami tak bywa z nowymi EGR i po jakimś czasie "się wyrabia" i już nie ma tego "szarpania".
Dodam, że podczas dynamicznego przyspieszania nie odczuwa się takiego problemu.
Zawór jest nowy DELPHI dobrany po numerze VIN.
Czy ktoś z was miał taki problem po wymianie EGR na nowy? Nie wiem czy jeździć i czekać aż wszystko się "wyrobi" czy też demontować nowy EGR, montować niesprawny stary i tamten odesłać na reklamacje?
Posiadane auto: Citroen C4 1.6 HDi 109 km 2006 rok hatchback 5D
Wykluczam przepływomierz (w grudniu wymieniony na nowy), wtryski (regenerowane w grudniu), turbo (regenerowane w styczniu) oraz FAP (diagbox pokazuje 29 % zapchania).
Jak masz diagboxa to popatrz na parametry a sprawa powinna się wyjaśnić.
Ewentualnie odłącz przepływomierz i sprawdź czy szarpie-jeżeli nie to albo przepływka albo egr.
To,że nowe nic nie znaczy.
Na innym forum przeczytałem, że ktoś miał dokładnie taki sam problem jak ja, wymienił "maf" i "sztangę" (ktoś może powiedzieć co to jest?) i problemy ustały.
Spróbuję jeszcze zobaczyć jak to jest z tym otwarciem/zamykaniem EGR podczas jazdy i na postoju, ponieważ z tego co przeczytałem to po około minucie postoju zawór EGR powinien się zamknąć.
Skoro pod obciążeniem masz usterkę to i pod obciążeniem sprawdzaj parametry.
Musisz pojeździć z laptopem.Włącz logi lub zwyczajnie nagrywaj ekran z włączonym diagboxem i usterka sama wyjdzie.
Maf-przepływomierz
Sztanga-sztanga/gruszka turbiny
Obie te wartości masz w diagboxie.
Dawki zadane i aktualne powinny być podobne.
Jechałem z kompem ale nic nadzwyczajnego nie widziałem nawet podczas tego "szarpnięcia"
Maf był podmieniany i nic, gruszka turbiny jest nowa i tutaj odrzucam tą możliwość.
Zamówię nowy zawór egr, podmienię i sprawdzę czy będzie śmigać.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.