Citroen

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyfelgilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Citroen C4 ) Wypalanie FAP



 
postów na stronie: 10 20 50
       Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen C4 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Samspade

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 20 Sty 2014
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość/region): Południowe mazowsze
Posiadane auto: Citroen C4 1.6 hdi 110KM
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 03 Mar 2014, 14:11
Temat postu:

Wypalanie FAP


Witam.
Jestem od niedawna posiadaczem C4. Czy ktoś mógłby powiedzieć jak wygląda wypalanie sadzy w filtrze? W sensie czy jest jakaś informacja o tym na wyświetlaczu? Czy są jakieś wymagane minimalne obroty?
Powrót do góry
kubaPb

Przyjaciel Portalu
Przyjaciel Portalu


Dołączył: 21 Wrz 2013
Posty: 377
Skąd jesteś (miejscowość/region): Białystok
Posiadane auto: C4
Piwa: 14/1
Wysłany: Pon 03 Mar 2014, 14:59
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 ) Wypalanie FAP


Jak bedziesz mial zapchany zapalic ci sie kontrolka i właczy tryb serwisowy i lipa. Ja bym proponował nie czekać tylko jechac na wycięcie fapa.A wypalanie sadzy wyglada:

Nasz filtr zacznie się wypalać jeżeli nastąpią dogodne warunki do rozpoczęcia wypalania:
a) dobrze rozgrzany silnik, tj. temperatura około 80 stopni,
b) rozgrzany układ wydechowy, co ma bezpośredni związek z dobrze nagrzanym silnikiem,
c) prędkość autka, chociaż jak układ jest wystarczająco rozgrzany to sterownik odpali wypalanie nawet przy zerowej prędkości - stojąc na światełkach lub w korku,
d) filtr jest odpowiednio nasycony, czyli jego wartość nasycenia jest powyżej 80%,

i min 30-40km jazdy ciaglej.
Powrót do góry
Samspade

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 20 Sty 2014
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość/region): Południowe mazowsze
Posiadane auto: Citroen C4 1.6 hdi 110KM
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 03 Mar 2014, 15:28
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 ) Wypalanie FAP


A czy jest jakaś informacja że sadza się wypala?
Powrót do góry
kubaPb

Przyjaciel Portalu
Przyjaciel Portalu


Dołączył: 21 Wrz 2013
Posty: 377
Skąd jesteś (miejscowość/region): Białystok
Posiadane auto: C4
Piwa: 14/1
Wysłany: Pon 03 Mar 2014, 16:02
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 ) Wypalanie FAP


Nie, na czuja.
Lepiej jedz wytnij fapa i taniej będzie cie to kosztowało. Kumpel w grand vitara suzuki mial 3/4 razy bład fapa i w koncu sie zdenerwował. Pojechał, wyciął i od razu happy.
Powrót do góry
dejnekomirek

Przyjaciel Portalu
Przyjaciel Portalu


Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 371
Skąd jesteś (miejscowość/region): Duisburg Niemcy
Posiadane auto: Citroen C5 2.2 hdi 2001r.
Piwa: 35/11
Wysłany: Pon 03 Mar 2014, 17:20
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 ) Wypalanie FAP


Taak. I zyl dlugo i szczesliwie. Fap to nie bolacy zab i nie usuwa sie go przy pierwszej okazji. Teraz nie mam czasu, odpisze pozniej, wieczorem
Powrót do góry
skype status
Reklama








Wysłany: Pon 03 Mar 2014, 17:20
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
kubaPb

Przyjaciel Portalu
Przyjaciel Portalu


Dołączył: 21 Wrz 2013
Posty: 377
Skąd jesteś (miejscowość/region): Białystok
Posiadane auto: C4
Piwa: 14/1
Wysłany: Pon 03 Mar 2014, 19:16
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 ) Wypalanie FAP


Fapa mozna bez problemu tylko w dobrym warsztacie zeby nie bylo problemow.
Powrót do góry
mskgs

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 125
Skąd jesteś (miejscowość/region): Kraków
Posiadane auto: C5
Piwa: 5/0
Wysłany: Pon 03 Mar 2014, 23:12
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 ) Wypalanie FAP


Nie rozumiem, po co wycinać FAP w momencie kiedy nie sprawia on problemów ?
Powrót do góry
dejnekomirek

Przyjaciel Portalu
Przyjaciel Portalu


Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 371
Skąd jesteś (miejscowość/region): Duisburg Niemcy
Posiadane auto: Citroen C5 2.2 hdi 2001r.
Piwa: 35/11
Wysłany: Pon 03 Mar 2014, 23:51
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 ) Wypalanie FAP


Zeby okreslic stan fapa trzeba sprawdzic na pracujacym silniku jego parametry. Mozna to zrobic testerem, najlepiej Lexia. Dla filtra istotne jest cisnienie roznicowe i zapelnienie filtra sadzami. Jesli cisnienie przekroczy wartoc krytyczna, sterownik silnika wlacza faze regeneracji[wypalanie] filtra. Do uruchomienia wypalania musza byc spelnione warunki: temperatura silnika powyzej 60 stopni i predkosc pojazdu powyzej 60 km/h. Wypalanie trwa okolo 10 min. W tym czasie wlacza sie ogrzewanie tylnej szyby i lusterek, warto to wykorzystac do podlaczenia diody, aby widziec kiedy zaczyna sie wypalanie. Jesli wypalanie nie zastanie zakonczone, przy nastepnej jezdzie zacznie sie znowu, po spelnieniu w/w warunkow. W Citroenach stosuje sie filtry mokre, tzn. do paliwa dodawany jest plyn, obnizajacy do 400 stopni temperature wypalania. Pozostalosci tego plynu zostaja w filtrze i po pewnym czasie wypelniaja filtr, co jest powodem wymiany, lub koniecznoscia jego wymycia woda. Okres zapelnienia to okolo 160 do 200 tys km. Generalnie fap jest bezobslugowy, do czasu zuzycia dodatku wszystko dziala prawidlowo, o ile oczywiscie wypalanie filtra zachodzi prawidlowo. Bledem duzym jest wyciecie fapa sprawnego, tym bardziej, ze wyciecie fapa wymaga zmiany oprogramowania sterownika silnika. Pozdrawiam
Powrót do góry
skype status
ROEN

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 18 Wrz 2013
Posty: 14
Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa
Posiadane auto: C4 1.6 HDi 115 Vitamin
Piwa: 1/0
Wysłany: Wto 15 Kwi 2014, 22:44
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 ) Wypalanie FAP


witam wszystkich, info o działaniu FAP jakie przysłano mi z Citroen Polska:

podstawowe dane dotyczące działania filtra cząstek (FAP) :
Zbieranie się cząstek w filtrze prowadzi, z upływem czasu, do jego zatkania.
W tym celu należy okresowo je spalać.
Temperatura spalania tych cząstek wynosi około 550ºC. Jest to trudna do osiągnięcia temperatura w FAP. Na przykład podczas jazdy miejskiej, osiągana temperatura wynosi około 150ºC.
Aby zwiększyć temperaturę spalin, stosuje się jeden lub dwa wtryski dodatkowe oraz ewentualnie obciąża się silnik przez włączenie elektrycznych odbiorników. Pozwala to na zwiększenie temperatury o około 300ºC.
W warunkach niesprzyjających osiąga się temperaturę około 450ºC.
Aby uzyskać regenerację, stosuje się dodatek do paliwa, który pozwala na zapalenie się sadzy w temperaturze 450ºC. Jest to zadanie tlenku ceru (katalizator chemiczny).
Regeneracja polega na okresowym spalaniu cząsteczek zatrzymanych w filtrze, aby utrzymać go w strefie optymalnego działania i zapewnić najlepsze osiągi silnikowi.
Istnieją dwa przypadki regeneracji :
 Regeneracja naturalna.
Gdy temperatura układu wydechowego samoistnie osiąga próg regeneracji (z dodaniem dodatku Tº 450ºC), następuje naturalne spalenie cząstek w filtrze. Żadna pomoc z zewnątrz nie jest użyta aby spowodować regenerację. Na temperaturę spalin i wewnętrzna filtra wpływają bezpośrednio tylko warunki jazdy.
 Regeneracja sztuczna.
Pomoc w regeneracji jest to zespół urządzeń sterowanych przez kalkulator silnika, mających na celu zwiększenie temperatury spalin, aż do progu spalania cząsteczek.
Aby osiągnąć próg regeneracji, do paliwa jest dodawany związek EolysŸ składający się z tlenku ceru (wyprodukowany przez RHODIA), który obniża temperaturę spalania cząsteczek do 450ºC.
Tlenek ceru łączy się z sadzami podczas spalania paliwa.
Tlenek ceru znajduje się w roztworze nieorganicznym, przechowywanym w dodatkowym zbiorniku blisko zbiornika paliwa. Do wtryśnięcia odpowiedniej ilości dodatku do dolanej objętości paliwa do zbiornika, został opracowany specjalny system sterowania dodatkiem.
Określenie poziomów obciążenia filtra :
 Ilość cząsteczek obecnych w filtrze, tlenek ceru i osady, zmienią jego utratę obciążenia (ciśnienie wejściowe jest różne od ciśnienia wyjściowego).
 Wartość ta jest stale mierzona i przedstawia poziom obciążenia filtra.
 Kartografie kalkulatora wtrysku zwierają sześć poziomów działania, określonych przez krzywe, na podstawie obliczeń wydatku objętościowego spalin.
Wydatek objętościowy spalin jest obliczany głównie na podstawie następujących parametrów :
 ciśnienie różnicowe,
 temperatura spalin za katalizatorem,
 wydatek powietrza dolotowego,
 ciśnienie atmosferyczne.
W zależności od tych parametrów kalkulator silnika, na podstawie posiadanej kartografii, zarządza regenerację filtra cząstek lub nie. Ma to na celu utrzymanie stanu filtra cząstek w optymalnym stanie działania. Regeneracja następuje podczas jazdy samochodu w momencie wystąpienia sprzyjających ku temu warunkach. System nadzoru filtra cząstek nie czeka, aż do momentu całkowitego zatkania filtra. Uruchamia jego regenerację w oparciu o parametry ustalone przez producenta tj. przebieg między kolejnymi regeneracjami, sposób jazdy, profil drogi, rodzaj wykonywanych przebiegów (miasto, autostrada, od drzwi do drzwi,…)
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
kubaPb

Przyjaciel Portalu
Przyjaciel Portalu


Dołączył: 21 Wrz 2013
Posty: 377
Skąd jesteś (miejscowość/region): Białystok
Posiadane auto: C4
Piwa: 14/1
Wysłany: Sro 16 Kwi 2014, 08:52
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 ) Wypalanie FAP


No i po przeczytaniu tej obszernej informacji z Citroena, pierwsze co bym zrobił to pojechał i wyciął tego fapa i tyle. Niestety ale mam kilku znajomych co mieli problemy z dpf/fap i po przygodach z tym pojechali, wycieli i spokoj.
Powrót do góry
carla2002

Dyskutant
Dyskutant


Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 72
Skąd jesteś (miejscowość/region): Olsztyn
Posiadane auto: Citroen C4 1.6 HDI 110KM by Loeb, 2007
Piwa: 0/4
Wysłany: Sro 16 Kwi 2014, 09:10
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 ) Wypalanie FAP


@ROEN dzięki za informację w której znalazło się coś czego brakowało mi w całej układance Smile
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
       Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen C4 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Citroen C4 »

Opinie o samochodach Citroen C4 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia układ zasilania-układ napędowy.


Citroen

DS4

85 400

2013r.

8 000 km

łódzkie

Citroen

C4

16 800

2006r.

103 000 km

śląskie

Citroen

C5

62 900

2012r.

72 186 km

śląskie

Citroen

DS3

69 900

2014r.

2 380 km

łódzkie

Citroen

C4 Picasso

67 900

2013r.

24 500 km

śląskie




Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group

bezpłatne ogłoszenia motoryzacyjne


Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2014 Created by idealneT and OM System