Twoja samoróbka ma akuratne wymiary. Do blokowania wału przy odkręcaniu i dokręcaniu śruby centralnej ona nie wystarczy - przestrzega przed tym sprzedawca orginalnej blokady - wygnie sie ten trzpień, który wchodzi w koło zamachowe. Ja używałem dodatkowej blokady wieńca koła w postaci grzebienia. Można też, z pomocą drugiej osoby i solidnego śrubokręta spróbować zablokować wieniec, ale grozi to wyłamaniem zęba - widziałem już tak uszkodzony wieniec. Moja blokada wyglądała tak https://www.google.com/search?q=blokada+wienca&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwirsu3wxdjaAhUJbVAKHSi-AAUQ_AUICigB&biw=1280&bih=651#imgrc=3hTGSEZSanI1fM:
Demontaż rozrusznika jest prosty i dostęp w miarę dobry, o ile pamietam aby go wyjąć trzeba też zdemontować wysprzęglik hydrauliczny, ale to trwa moment. Dostęp od spodu, z kanału.
Pozwolę sobie dopisać dla potomnych ponieważ rozrząd padł mi w weekend majowy tzn pompa padła. Ja kupowałem połówkę z tym że musiałem zabrać starą bo w sklepie ciągle wyskakiwała im taka na pięć śrub a nie cztery. Po drugie połówka w moim przypadku była droższa od całej o 20zł ale pracy z połówką jest o wiele mniej.
Teraz jeśli chodzi o blokady.
Wałki to wiadomo choć uważam że warto zakupić sobie ew. pożyczyć a jak macie jak i gdzie dorobić precyzyjne. Odnośnie blokowania koła to opiszę jak jest w moim 2.0 16v 2003r 136km.Nie ma potrzeby ściągania rozrusznika. Jest nad lewą półosią okienko ok 25-30 cm i gdy zablokujemy wałki powinniśmy wyczuć otwór na 7-8mm. Najlepiej zobaczcie sobie zdjęcia blokad to będziecie wiedzieli o co chodzi. Odnośnie odkręcania i strachu przed widmem braku klina na kole..
Jeśli na 100% macie złożony dobrze rozrząd to zostawcie w spokoju tą śrubę jeśli wszystkie blokady wchodzą to nie ma sensu odkręcać jej tylko 4 śruby które trzymają koło pasowe. Ten brak klina umożliwia idealne napięcie ustawienie rozrządu z blokadami jest tam minimalna możliwość regulacji. Wymiana rozrządu w tym aucie to przyjemność uwierzcie bo siedziałem dość długo w subaru. Generalnie polecam blokady bo macie wtedy pewność ja gdy rozbierałem swój rozrząd miałem wałek od str grodzi przestawiony o pół zęba i minimalnie na wale także. Bez blokad na hardkora da się ale koła przy naciąganiu uciekają. Niby nie dużo ale to wszystko wpływa na pracę i trwałość jednostki. _________________ Michał
Jutro będę w garażu jest gdzieś pudełko po nowej pompie. Pasek bosh. Tak myślałem że byłoby za pięknie gdyby był jeden rodzaj kół pasowych itp. Ale i tak jesli masz blokady to małe koło od wału samo przy naciąganiu ustawi się idealnie. Po napięciu paska wystarczy nałożyć klej i dokręcić. _________________ Michał
Witam, w którą stronę należy obracać napinacz paska rozrządu przy jego napinaniu (ew10a)? W prawo tzn. zgodnie z ruchem wskazówek zegara? Czy w lewo jak w przypadku xsary 2,0 16V? _________________ A ja sobie płynę. I płynę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.