Witam. Juz nie mam siły do swojego auta, poszło kupę kasy i znów problem:\
Proszę o wskazówki. Silnik mi klepie na wolnych obrotach i szybciej przy przyspieszaniu. Wymieniłem panewki( choć tamte w sumie nie wyglądały zle), i małe kolo pasowe na wale+ wymiana oleju.
Dźwięk najbardziej jest słyszalny ze środka po prawej stronie. Stukanie rytmiczne,wlasnie po stronie rozrządu, przy prawym kole najbardziej słychać to metaliczne stukanie. Przykładałem pręt, ale w sumie nie mogę zlokalizować dźwięku. Dodam ze auto mi pali ok 11 l na 100. Poduszki sprawdziłem i nie wyglądają źle. Dodam ze stukanie ma ciągle te samo natężenie dźwięku, czy na luzie czy przy przyspieszaniu, zmienia się tylko częstotliwość. Przy leciutkim dodawaniu gazu jakby zanika. Dusząc go na hamulcu, i puszczając sprzęgło tez nie stuka mocniej. Co można jeszcze sprawdzić, bo nie chce już bez sensu wydawać pieniędzy na nietrafne strzały mechaników.. Nie mam już sil do samochodu, silnik hdi miał być bezawaryjny...
Re: ( Citroen C5 ) znow problem! stuka metalicznie silnik
jeśli dźwięk słyszalny jest ze środka silnika to po wykluczeniu panewek na wale zostaje problem z tłokiem (może pukać sworzeń) lub skrzywiony korbowód. Bez rozebrania silnika tego się nie sprawdzi.
Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 718 Skąd jesteś (miejscowość / region): Duisburg Niemcy Posiadane auto: Citroen C5 2.2 hdi 2001r.
Piwa: 76/36
Wysłany: Sob 15 Lut 2014, 00:27
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) znow problem! stuka metalicznie silnik
Rownie dobrze moze pukac popychacz hydrauliczny, niezaleznie od obciazenia w funkcji obrotow, moze byc uszkodzony, jak rowniez krzywka na walku. Rownie dobrze moze popukiwac tlok, szczegolnie jesli na danym cylindrze leje wtryskiwacz[wysokie zuzycie paliwa]. Tak na odleglosc ciezko cokolwiek powiedziec. Przy luznym tloku powinien dzwiek sie zmieniac z nagrzaniem silnika, ten dzwiek jest taki gegajacy. Z kolei popychacz prawie zawsze stuka jednakowo. Radzilbym podejrzec tez na Lexii parametry wtryskiwaczy i zrobic probe przelewowa, taka diagnostyka moze wiele powiedziec o stanie silnika i wtryskow.
Mialem Xantie[chyba podobny silnik?], pukalo jak kupowalem, przejechalem prawie 100tys. i dalej pukalo jak sprzedawalem[mysle, ze jeden wtrysk troche podlewal]. Kupilem silnik na zapas i teraz zostal, bo oryginalny chodzi do dzisiaj i to dobrze, chociaz popukuje, znam nowego wlasciciela.
Re: ( Citroen C5 ) znow problem! stuka metalicznie silnik
Witam. Dziekuje za odpowiedzi. Mam nadzieje ze to nie tlok. Przewertowalem jeszcze internet i mozliwe ze to wtrysk leje? Tzn zawiesila sie iglica w pozycji otwartej? Dzis zrobie test na przelewy. Bo tak jak pisalem spalanie mam masakryczne i to przy spokojnej jezdzie. Przyjade z pracy to dam znac.
Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 718 Skąd jesteś (miejscowość / region): Duisburg Niemcy Posiadane auto: Citroen C5 2.2 hdi 2001r.
Piwa: 76/36
Wysłany: Sob 15 Lut 2014, 11:39
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) znow problem! stuka metalicznie silnik
Gdyby zawiesila sie iglica we wtrysku, mialbys straszne problemy z praca silnika, kopcenie, ciezkie odpalanie, gasniecie,; objawy, jakby rozrzad byl przestawiony. Jesli jestes w stanie zrobic probe przelewowa, to powinno duzo sie wyjasnic. Rowniez korekcje wtryskow Lexia moga duzo podpowiedziec. Ale: to wcale nie oznacza, ze tylko to jest przyczyna stuku. Czasami ciezko okreslic zrodlo stuku, bo silnik sklada sie z wielu elementow, ktore przenosza dzwieki, np. blok, wal korbowy, walek rozrzadu i ciezko jest okreslic zrodlo dzwieku na miejscu, a co dopiero na odleglosc. Druga sprawa, to kazdy silnik jest inny, trzeba osluchania typowych odglosow, jak rowniez kazde ucho jest inne. Byl juz tu problem z silnikiem 2.2 hdi: wedlug uzytkownika stukalo w silniku, a problem byl z wentylatorem chlodnicy.
Na Twoim miejscu pojechalbym do innych ludzi i posluchal co typuja.
Duze spalanie moze wynikac ze zlego stanu wtryskow, ale moze miec tez inne powody. Przydalaby sie dobra diagnostyka calego autka. Mam nadzieje, ze dasz sobie rade i opowiesz co bylo powodem. Pozdrawiam
Dołączył: 30 Wrz 2008 Posty: 3822 Skąd jesteś (miejscowość / region): Starachowice Posiadane auto: Citroen Peugeot Renault
Piwa: 174/25
Wysłany: Sob 15 Lut 2014, 12:22
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) znow problem! stuka metalicznie silnik
Zaprowadz samochód do warsztatu, jak pisał jeden z kliegów, trzeba rozebrać całą góre silnika i sprawdzić łańcuch rozrządu i reszte elementów. Podstawa w hdi to zmiana oleju, nie co 30000 ale co góra 20000 km i nie żadziej niż raz do roku. _________________ Prosze pytać na pw.
Re: ( Citroen C5 ) znow problem! stuka metalicznie silnik
Fakt silnik pali dobrze. Chocbyl okres ze dziwnie nim szarpalo i stukalo cos od czasu do czasu ale mechanik nie umial okreslic przyczyny. Auto nie kopci ale smierdzi strasznie ropa z wydechuna postoju. Mocy wlasnie mu brakuje i musze go cisnac przy ruszaniu. Jutro zrobie przelewy. Dopiero wracam z pracy. Co do gory silnika to nie slychac wlasnie nic procz wtryskiwaczy. Przez kij od szczotki 1,3 wtrysk wydaje dziwny odglos cos w stylu pum pum pum:) w rytm pracy wtrysku. Swozen na tloku tez inaczej stuka, w omedze mialem wybity i na zewnatrz dobrze to bylo slychac. Choc to byla benzyna. Nie nic zobaczymy co wyjdzie i sie pochwale. Choc mimo ze lubie to augo to juz powoli nie mam sil.
Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 718 Skąd jesteś (miejscowość / region): Duisburg Niemcy Posiadane auto: Citroen C5 2.2 hdi 2001r.
Piwa: 76/36
Wysłany: Sob 15 Lut 2014, 21:09
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) znow problem! stuka metalicznie silnik
Mam prosbe. Pochwal sie: jaki konkretnie masz silnik? Obstawiam 2.0 8v, gdyz 16v w tym roczniku raczej nie wystepuje.
Kiedy , jesli, wymieniany byl rozrzad i jak dlugo, od kiedy masz problemy z moca i duzym zuzyciem paliwa. Im wiecej danych, tym latwiej pomyslec nad przyczynami.
Re: ( Citroen C5 ) znow problem! stuka metalicznie silnik
Witam. Silnik 8 zaworow. Rozrzad 1.5 roku temu robilem. Problemy z moca od wakacji. Natomiast duze spalanie. Jakos od pazdziernika. Auto od wakacji zaczelo poszarpywac przy lekkim gazie. I nieraz stukalo i trzeslo buda. Dodam ze jakos po rozrzadzie byly wymieniane koncowki na wtryskach. Wogole nie chcialo jezdzic a okazalo sie ze trzeba wyciac fap:D tacy mechanicy
Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 718 Skąd jesteś (miejscowość / region): Duisburg Niemcy Posiadane auto: Citroen C5 2.2 hdi 2001r.
Piwa: 76/36
Wysłany: Sob 22 Lut 2014, 20:33
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) znow problem! stuka metalicznie silnik
Mimo wszystko radze rowniez test na Lexii, podejrzewam, ze mozesz miec problemy ze sterowaniem podcisnieniowym na silniku, albo zawor EGR zle przcuje. Stuk, stukiem, ale w tym silniku sa rowniez inne problemy. Brak mocy moze byc spowodowany rowniez niesprawnym przeplywomierzem, test
nie pokaze zadnego bledu, a mocy nie bedzie. Nie napisales: po jakim czasie wyszly te ilosci na przelewach? Jesli po okolo trzech minutach, to sa duze i swiadcza o zlym stanie wtryskow. Piszesz, ze zostaly wymienione koncowki- nie bardzo rozumiem;jak to zostalo zrobione? I przez kogo? Te wtryski oddaje sie do serwisu Boscha i tam sa regenerowane. Cos tu sie nie zgadza?
Re: ( Citroen C5 ) znow problem! stuka metalicznie silnik
Dziś wyjąłem pierwszy wtryskiwacz, tam gdzie słyszę stukanie. O dziwo był cały mokry, z końcówki kapało, po wyciągnięciu. Znajdowały się tez na niej jakby grudki czarnego piasku i była cala okopcona. Natomiast 4 wtrysk wg mnie najcichszy, był suchutki. Zamieniłem je miejscami. Niestety stukot pozostał po stronie rozrządu:( Wiec to nie wtrysk. Nie wiem czemu ale wydaje mi się ciszej, gdy ściągnę pasek osprzętu.
Z tej strony gdzie słyszę stukanie, zauważyłem dziwny dźwięk lecący z pod pokrywy zaworów, tak mi się wydaje. Jakby stukanie, szeleszczenie. Po odkręceniu korka wlewu jest dobrze słyszalny. Co do wtrysków. Końcówki wtryskiwaczy są wymienne.
Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 718 Skąd jesteś (miejscowość / region): Duisburg Niemcy Posiadane auto: Citroen C5 2.2 hdi 2001r.
Piwa: 76/36
Wysłany: Sob 22 Lut 2014, 22:37
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) znow problem! stuka metalicznie silnik
kolego rafiom- to,ze mozna je odkrecic nie znaczy, ze mozesz je sobie przekladac. To nie sa wtryskiwacze starego poczciwego diesla. Nie wiem, czy wiesz, ale nawet nieprawidlowe momenty skrecania elementow obudowy wtryskiwacza moga go zniszczyc. Nie mowiac o czystosci. Podziwiam czlowieka, ktory wmowil Tobie, ze mozna te koncowki wymienic, a jeszcze bardziej Ciebie, ze w to uwierzyles. Mysle, ze tu masz odpowiedz na swoj problem i lepiej dajmy sobie spokoj z szukaniem.
Re: ( Citroen C5 ) znow problem! stuka metalicznie silnik
Hm nie wiem o co tu chodzi:) Ale końcówki wtrysków, tzw dysze rozpylające, we wtryskach boscha CR, są jak najbardziej wymienialne. Wiec nie szkoda mi człowieka, który to robił w Bosh-Diesel Service:) Natomiast wtryski dokręciłem z momentem 30Nm. A co do przekładania wtrysków, rozumiem ze chodzi Tobie o kodowanie wtryskiwaczy. Tyle ze mój wtrysk nie jest nowy, i zapewne jego klasa odbiega od tej z nowości. A i kodowanie w tym silniku ma sie pewnie głownie do spełniania norm:) Wtryski przełożyłem na próbę i siedzą już na swoich miejscach.
Wiec może jednak się zajmijmy tym dziwnym stukaniem z pokrywy na FILMIE:)
Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 718 Skąd jesteś (miejscowość / region): Duisburg Niemcy Posiadane auto: Citroen C5 2.2 hdi 2001r.
Piwa: 76/36
Wysłany: Nie 23 Lut 2014, 09:41
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) znow problem! stuka metalicznie silnik
Bardzo pokretnie piszesz. Te wtryski oddaje sie do regeneracji, a nie do wymiany koncowek, wymiana samych koncowek moze nic nie dac. A wczesniej nic nie pisales o regeneracji calych wtryskow. W mechanice uzywa sie pojec precyzyjnych; inaczej nigdy nie oddasz stanu faktycznego.
Tych wtryskow nie koduje sie, ale masz racje z tym, ze lepiej niech siedza na swoich miejscach. Odnosnie stuku: do tej pory nie sprawdziles stanu popychaczy, a przeciez w tym silniku mozna to bardzo latwo zrobic. Po co byly wymienione panewki, gdyz w tych silnikach trzeba artysty, aby one polecialy. Z drugiej strony, jak juz poleca, to wymiana im nie pomoze.
Z calego Twojego opisu wynika, ze bardzo chaotycznie do tej pory ten silnik byl sprawdzany. Do tych silnikow trzeba miec wiedze i trzeba umiec zrobic dobra diagnoze. Dobry mechanik w lot odkryje problemy, a kiepski tylko pomnozy koszty. Jesli w Twojej okolicy brak takowych, to poszukaj w dalszej. Czasami lepiej wymienic caly silnik, niz wymieniac czesci bez powodu, a moze sie uda znalesc problem.
Uwazam, ze powinienes zrobic wnikliwa diagnoze wzgledem mocy, a odnosnie stuku przejrzec sterowanie zaworami, gdyz jedno z drugim nie ma nic na rzeczy. Na tym filmiku pojawia sie tylko lekki szmer, a Ty piszesz o stukaniu silnika. To, ze jest glosny moze naprawde wynikac ze zlego stanu wtryskiwaczy, no ale na to trzeba dobrej diagnozy.
P.S. Przy probie przelewowej podaje sie rowniez czas pomiaru, dopiero wtedy mozna cos powiedziec o stanie wtryskow. Sa okreslone granice dopuszczalne dla poszczegolnych typow wtryskow i do nich nalezy sie odniesc. Takie ilosci w paru minutach sa stanowczo za duze.
Re: ( Citroen C5 ) znow problem! stuka metalicznie silnik
Hej. No widocznie zle sie zrozumielismy. Ale nie wazne. Tak tez wlasnie sie zajme popychaczami, choc tez jakis czas temu je wymienialem. Jesli chodzi o mechanikow, masz racje, sa bardzo chaotyczni. Na dobra sprawe czekaja az cos walnie. Dlatego tez sam juz probuje dojsc usterki. Szkoda mnozyc koszta. Ten jeden wtrysk w pn zawioze do bosha, gdyz jako jedyny jest dziwnie spocony na dyszy. Dziekuje za zainteresowanie z Twojej strony. Jesli nie uda mi sie dojsc usterki, to sprzedam ten samochod. Za duzo nerwow. Pozdrawiam:)
Re: ( Citroen C5 ) znow problem! stuka metalicznie silnik
Juz sadziłem ze nikt na to nie zwróci uwagi:) i sobie sumienie uspakajałem:P nie robiłem pomiaru kompresji, bo ogólnie silnik chodzi równo i nie ma problemów z odpalaniem. Wiec wykluczyłem taka możliwość, choć tez się nad tym zastanawiałem. Aczkolwiek, nie wiem jakie objawy dziura w tłoku by powodowała.
Plan na jutro mam:
Zawieźć wtrysk do boscha.
Zdjąć wałek rozrządu, obadać szklanki i dźwigienki.
( trochę się boje ustawiania rozrządu, choć mam zamiar wziąć marker w rękę i znaczyć pasek względem kół. W sumie ważne by kolo wału i wałka zostały w tych samych pozycjach)
Jeśli tu nie znajdę to się poddaje:\
Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 718 Skąd jesteś (miejscowość / region): Duisburg Niemcy Posiadane auto: Citroen C5 2.2 hdi 2001r.
Piwa: 76/36
Wysłany: Nie 23 Lut 2014, 22:45
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) znow problem! stuka metalicznie silnik
archie39, nie strasz kolegi. gdyby tak bylo, to silnik juz dawno chodzilby na trzech cylindrach. W dieslu trzeba by jechac naprawde na foolgaz i to dosc dlugo, zeby zrobic dziure w tloku[w benzynie duzo szybciej]. Niesprawna koncowka predzej doprowadzi do rozcienczenia oleju w silniku i w konsekwencji do szybszego zuzycia silnika[panewek i innych elementow wymagajacych dobrego smarowania, rowniez turbiny i to w pierwszej kolejnosci. Kompresji nie trzeba sprawdzac, jesli silnik nie byl przegrzany, jeszcze dlugo posluzy. A nawet wymiana ewentualna tez wchodzi w rachube, dobry silnik kosztuje od 600 zl[oczywiscie bez osprzetu]. One sa niezniszczalne. Te pierwsze HDI sa naprawde udane.
Re: ( Citroen C5 ) znow problem! stuka metalicznie silnik
dejnekomirek to mnie trochę pocieszyłeś. Jutro wieczorem wpadnę i zdam relacje. Choć już powoli zaczynam rozglądać się za jakaś Cytryna C4 w benzynie;)
Wtryskiwacz zrobiony. Praktycznie nie rozpylał paliwa:\ Krople z niego wisiały. Czyszczenie i wymiana końcówki(450zl!!! sama końcówka)! A przecież to robiłem:\ Iglica bez wżerów. Wiec jakim cudem znów syf.. W miedzy czasie zajmowałem się autem. Niestety popychaczy nie wyciągnę.. sam nie chce rozpinać rozrządu.
Nagranie ze stukiem o którym wspominałem. Już nie wiem, co mam szukać..
Re: ( Citroen C5 ) znow problem! stuka metalicznie silnik
Hej. No nie chce martwic, ale niestety problem nadal występuję. Auto stało 2 dni na warsztacie.
Do tej pory zostało wyeliminowane:
- popychacze
- wałek
- dzwigienki
- osprzęt na pasku klinowym
- rozrząd
- cieknący wtryskiwacz - zaznaczam ze bym NOK, a przelewy na wszystkich wyszły miarowo! przypomnę ze po wyjęciu kapało z rozpylacza.
- panewki
- kolo pasowe
Pozostaje:
- sworzeń na tłoku, choć w omedze miałem wybity i trochę inaczej to się objawiało jeśli chodzi o wrażenia stukowe, bardzo wyraźny stukot na zewnątrz.
- główne panewki wału- nie mam pojęcia jaki dają dźwięk.
- zawór w głowicy?
Osobiście słuchałem stetoskopem silnika i o dziwo nie da się tego dźwięku wyśledzić. Mimo ze słychać to pukanie gołym uchem przy kole od strony pasażera, z drugiej strony cisza.
Re: ( Citroen C5 ) znow problem! stuka metalicznie silnik
Witam. Jutro wiozę resztę wtrysków do sprawdzenia, bo problem mnie nurtuje.
I mam pytanie.
Czy rozpylacze wtrysków mogą być mokre od oleju silnikowego?
Na 1 i 2 cylindrze mam mokre i brudne od nagaru rozpylacze.
Z zapachu wydaje się jakby to był olej silnikowy. Choć gdyby było tak mokro, to pewnie ubywało by mi oleju i kopcił niemiłosiernie- bo nie mam fapa. A tu nic nie widać. Trochę to dziwne.
Wiec następny update informacji.
Wtryskiwacze zostały umyte w wanience i sprawdzone na stole probierczym.
Wszystkie testy przeszły bez najmniejszego zająknięcia. Wiec z tym jednym był problem który robiłem, ale to nie było rozwiązaniem mojego problemu. Po rozmowie z panem z serwisu, pozostało tylko,
pojechać do warsztatu który wycinał mi fap. Możliwe ze oni mi coś nagmerali i auto może jeździ ciągle w trybie wypalania. Stad duże zużycie paliwa, albo jakiś czujnik.
Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 718 Skąd jesteś (miejscowość / region): Duisburg Niemcy Posiadane auto: Citroen C5 2.2 hdi 2001r.
Piwa: 76/36
Wysłany: Pią 14 Mar 2014, 23:15
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) znow problem! stuka metalicznie silnik
Nie wiem ile tak naprawde pali Twoje auto, ale mysle, ze powinno srednio miescic sie w 7,5 litra. Jezdzilem kombi z takim samym silnikiem i w trasie bez problemu 6.0 przy 120 kmh. Nie wiem czy robiles jakas diagnostyke silnika, mysle o porzadnej, bo jesli mechanicy namawiaja Cie do wymiany panewek w silniku, to lepiej ich zmien, bo jesli w tym silniku cos dzieje sie z panewkami, to konczy sie wymiana silnika- to bylo niepotrzebne. Mysle, ze dobra diagnostyka, Lexia i madry diagnosta moga szybko wykryc przyczyne duzego zuzycia paliwa i byc moze brak prawidlowej mocy. Dziwi mnie tez decyzja o wycieciu fapa, to naprawde dobrze funkcjonuje. Wyciecie wymaga nowego oprogramowania sterownika silnika i calkiem mozliwe, ze tu jest cos namieszane. Zycze powodzenia.
Re: ( Citroen C5 ) znow problem! stuka metalicznie silnik
Dokładnie tak jak mówisz, tez o tym myślę. Porządna diagnoza lexia. Tyle ze mam problem. Gdyż bylem u polecanego na forach mechanika we Wrocławiu( nie podam nazwy by nie robić reklamy). I niestety usłyszałem ze lekko powinno palić po mieście 10, a i dźwięk silnika jest normalny:D Zastanawiam się nad ASO, choć nie wiem, czy nie będzie problemu z softem bez fap, bo znając życie będą chcieli robić update softu.
Moze ktoś zna jakiegoś mechanika który potrafi przeprowadzić porządną diagnozę we Wrocławiu?
Jutro wsadzę wtryski bo dziś nie miałem czasu.
Pozostaje tez kwestia stukającego silnika. Wnioski nasuwają się ze powstaje spalanie stukowe. I muszę znaleźć przyczyny bogatej mieszanki, skoro wtryski mimo dobrego stanu leja.
Układ związany z domieszka paliwa:
- przepływomierz, czujnik temp. powietrza, czujnik temp paliwa.
Coś pominąłem?
Re: ( Citroen C5 ) znow problem! stuka metalicznie silnik
A wiec ciag dalszy...
Oddałem auto do warsztatu który mi wycinał fapa. Stwierdzono ze może być problem z oprogramowaniem sterownika i coś maja w nim lutować.
Moje pytanie bo zauważyłem coś chyba dziwnego:
Czy po odpięciu przepływomierza nie powinien wyskoczyć błąd na desce? Gdy odpiąłem przeplywke i przejechałem się chwile, auto miało trochę mniej mocy, natomiast żaden błąd mi się nie wyświetlił. Za krotka trasę zrobiłem z odpietym?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.