Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 718 Skąd jesteś (miejscowość / region): Duisburg Niemcy Posiadane auto: Citroen C5 2.2 hdi 2001r.
Piwa: 76/36
Wysłany: Nie 23 Lut 2014, 09:41
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) znow problem! stuka metalicznie silnik
Bardzo pokretnie piszesz. Te wtryski oddaje sie do regeneracji, a nie do wymiany koncowek, wymiana samych koncowek moze nic nie dac. A wczesniej nic nie pisales o regeneracji calych wtryskow. W mechanice uzywa sie pojec precyzyjnych; inaczej nigdy nie oddasz stanu faktycznego.
Tych wtryskow nie koduje sie, ale masz racje z tym, ze lepiej niech siedza na swoich miejscach. Odnosnie stuku: do tej pory nie sprawdziles stanu popychaczy, a przeciez w tym silniku mozna to bardzo latwo zrobic. Po co byly wymienione panewki, gdyz w tych silnikach trzeba artysty, aby one polecialy. Z drugiej strony, jak juz poleca, to wymiana im nie pomoze.
Z calego Twojego opisu wynika, ze bardzo chaotycznie do tej pory ten silnik byl sprawdzany. Do tych silnikow trzeba miec wiedze i trzeba umiec zrobic dobra diagnoze. Dobry mechanik w lot odkryje problemy, a kiepski tylko pomnozy koszty. Jesli w Twojej okolicy brak takowych, to poszukaj w dalszej. Czasami lepiej wymienic caly silnik, niz wymieniac czesci bez powodu, a moze sie uda znalesc problem.
Uwazam, ze powinienes zrobic wnikliwa diagnoze wzgledem mocy, a odnosnie stuku przejrzec sterowanie zaworami, gdyz jedno z drugim nie ma nic na rzeczy. Na tym filmiku pojawia sie tylko lekki szmer, a Ty piszesz o stukaniu silnika. To, ze jest glosny moze naprawde wynikac ze zlego stanu wtryskiwaczy, no ale na to trzeba dobrej diagnozy.
P.S. Przy probie przelewowej podaje sie rowniez czas pomiaru, dopiero wtedy mozna cos powiedziec o stanie wtryskow. Sa okreslone granice dopuszczalne dla poszczegolnych typow wtryskow i do nich nalezy sie odniesc. Takie ilosci w paru minutach sa stanowczo za duze.
Re: ( Citroen C5 ) znow problem! stuka metalicznie silnik
Hej. No widocznie zle sie zrozumielismy. Ale nie wazne. Tak tez wlasnie sie zajme popychaczami, choc tez jakis czas temu je wymienialem. Jesli chodzi o mechanikow, masz racje, sa bardzo chaotyczni. Na dobra sprawe czekaja az cos walnie. Dlatego tez sam juz probuje dojsc usterki. Szkoda mnozyc koszta. Ten jeden wtrysk w pn zawioze do bosha, gdyz jako jedyny jest dziwnie spocony na dyszy. Dziekuje za zainteresowanie z Twojej strony. Jesli nie uda mi sie dojsc usterki, to sprzedam ten samochod. Za duzo nerwow. Pozdrawiam:)
Re: ( Citroen C5 ) znow problem! stuka metalicznie silnik
Juz sadziłem ze nikt na to nie zwróci uwagi:) i sobie sumienie uspakajałem:P nie robiłem pomiaru kompresji, bo ogólnie silnik chodzi równo i nie ma problemów z odpalaniem. Wiec wykluczyłem taka możliwość, choć tez się nad tym zastanawiałem. Aczkolwiek, nie wiem jakie objawy dziura w tłoku by powodowała.
Plan na jutro mam:
Zawieźć wtrysk do boscha.
Zdjąć wałek rozrządu, obadać szklanki i dźwigienki.
( trochę się boje ustawiania rozrządu, choć mam zamiar wziąć marker w rękę i znaczyć pasek względem kół. W sumie ważne by kolo wału i wałka zostały w tych samych pozycjach)
Jeśli tu nie znajdę to się poddaje:\
Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 718 Skąd jesteś (miejscowość / region): Duisburg Niemcy Posiadane auto: Citroen C5 2.2 hdi 2001r.
Piwa: 76/36
Wysłany: Nie 23 Lut 2014, 22:45
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) znow problem! stuka metalicznie silnik
archie39, nie strasz kolegi. gdyby tak bylo, to silnik juz dawno chodzilby na trzech cylindrach. W dieslu trzeba by jechac naprawde na foolgaz i to dosc dlugo, zeby zrobic dziure w tloku[w benzynie duzo szybciej]. Niesprawna koncowka predzej doprowadzi do rozcienczenia oleju w silniku i w konsekwencji do szybszego zuzycia silnika[panewek i innych elementow wymagajacych dobrego smarowania, rowniez turbiny i to w pierwszej kolejnosci. Kompresji nie trzeba sprawdzac, jesli silnik nie byl przegrzany, jeszcze dlugo posluzy. A nawet wymiana ewentualna tez wchodzi w rachube, dobry silnik kosztuje od 600 zl[oczywiscie bez osprzetu]. One sa niezniszczalne. Te pierwsze HDI sa naprawde udane.
Re: ( Citroen C5 ) znow problem! stuka metalicznie silnik
dejnekomirek to mnie trochę pocieszyłeś. Jutro wieczorem wpadnę i zdam relacje. Choć już powoli zaczynam rozglądać się za jakaś Cytryna C4 w benzynie;)
Wtryskiwacz zrobiony. Praktycznie nie rozpylał paliwa:\ Krople z niego wisiały. Czyszczenie i wymiana końcówki(450zl!!! sama końcówka)! A przecież to robiłem:\ Iglica bez wżerów. Wiec jakim cudem znów syf.. W miedzy czasie zajmowałem się autem. Niestety popychaczy nie wyciągnę.. sam nie chce rozpinać rozrządu.
Nagranie ze stukiem o którym wspominałem. Już nie wiem, co mam szukać..
Re: ( Citroen C5 ) znow problem! stuka metalicznie silnik
Hej. No nie chce martwic, ale niestety problem nadal występuję. Auto stało 2 dni na warsztacie.
Do tej pory zostało wyeliminowane:
- popychacze
- wałek
- dzwigienki
- osprzęt na pasku klinowym
- rozrząd
- cieknący wtryskiwacz - zaznaczam ze bym NOK, a przelewy na wszystkich wyszły miarowo! przypomnę ze po wyjęciu kapało z rozpylacza.
- panewki
- kolo pasowe
Pozostaje:
- sworzeń na tłoku, choć w omedze miałem wybity i trochę inaczej to się objawiało jeśli chodzi o wrażenia stukowe, bardzo wyraźny stukot na zewnątrz.
- główne panewki wału- nie mam pojęcia jaki dają dźwięk.
- zawór w głowicy?
Osobiście słuchałem stetoskopem silnika i o dziwo nie da się tego dźwięku wyśledzić. Mimo ze słychać to pukanie gołym uchem przy kole od strony pasażera, z drugiej strony cisza.
Re: ( Citroen C5 ) znow problem! stuka metalicznie silnik
Witam. Jutro wiozę resztę wtrysków do sprawdzenia, bo problem mnie nurtuje.
I mam pytanie.
Czy rozpylacze wtrysków mogą być mokre od oleju silnikowego?
Na 1 i 2 cylindrze mam mokre i brudne od nagaru rozpylacze.
Z zapachu wydaje się jakby to był olej silnikowy. Choć gdyby było tak mokro, to pewnie ubywało by mi oleju i kopcił niemiłosiernie- bo nie mam fapa. A tu nic nie widać. Trochę to dziwne.
Wiec następny update informacji.
Wtryskiwacze zostały umyte w wanience i sprawdzone na stole probierczym.
Wszystkie testy przeszły bez najmniejszego zająknięcia. Wiec z tym jednym był problem który robiłem, ale to nie było rozwiązaniem mojego problemu. Po rozmowie z panem z serwisu, pozostało tylko,
pojechać do warsztatu który wycinał mi fap. Możliwe ze oni mi coś nagmerali i auto może jeździ ciągle w trybie wypalania. Stad duże zużycie paliwa, albo jakiś czujnik.
Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 718 Skąd jesteś (miejscowość / region): Duisburg Niemcy Posiadane auto: Citroen C5 2.2 hdi 2001r.
Piwa: 76/36
Wysłany: Pią 14 Mar 2014, 23:15
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) znow problem! stuka metalicznie silnik
Nie wiem ile tak naprawde pali Twoje auto, ale mysle, ze powinno srednio miescic sie w 7,5 litra. Jezdzilem kombi z takim samym silnikiem i w trasie bez problemu 6.0 przy 120 kmh. Nie wiem czy robiles jakas diagnostyke silnika, mysle o porzadnej, bo jesli mechanicy namawiaja Cie do wymiany panewek w silniku, to lepiej ich zmien, bo jesli w tym silniku cos dzieje sie z panewkami, to konczy sie wymiana silnika- to bylo niepotrzebne. Mysle, ze dobra diagnostyka, Lexia i madry diagnosta moga szybko wykryc przyczyne duzego zuzycia paliwa i byc moze brak prawidlowej mocy. Dziwi mnie tez decyzja o wycieciu fapa, to naprawde dobrze funkcjonuje. Wyciecie wymaga nowego oprogramowania sterownika silnika i calkiem mozliwe, ze tu jest cos namieszane. Zycze powodzenia.
Re: ( Citroen C5 ) znow problem! stuka metalicznie silnik
Dokładnie tak jak mówisz, tez o tym myślę. Porządna diagnoza lexia. Tyle ze mam problem. Gdyż bylem u polecanego na forach mechanika we Wrocławiu( nie podam nazwy by nie robić reklamy). I niestety usłyszałem ze lekko powinno palić po mieście 10, a i dźwięk silnika jest normalny:D Zastanawiam się nad ASO, choć nie wiem, czy nie będzie problemu z softem bez fap, bo znając życie będą chcieli robić update softu.
Moze ktoś zna jakiegoś mechanika który potrafi przeprowadzić porządną diagnozę we Wrocławiu?
Jutro wsadzę wtryski bo dziś nie miałem czasu.
Pozostaje tez kwestia stukającego silnika. Wnioski nasuwają się ze powstaje spalanie stukowe. I muszę znaleźć przyczyny bogatej mieszanki, skoro wtryski mimo dobrego stanu leja.
Układ związany z domieszka paliwa:
- przepływomierz, czujnik temp. powietrza, czujnik temp paliwa.
Coś pominąłem?
Re: ( Citroen C5 ) znow problem! stuka metalicznie silnik
A wiec ciag dalszy...
Oddałem auto do warsztatu który mi wycinał fapa. Stwierdzono ze może być problem z oprogramowaniem sterownika i coś maja w nim lutować.
Moje pytanie bo zauważyłem coś chyba dziwnego:
Czy po odpięciu przepływomierza nie powinien wyskoczyć błąd na desce? Gdy odpiąłem przeplywke i przejechałem się chwile, auto miało trochę mniej mocy, natomiast żaden błąd mi się nie wyświetlił. Za krotka trasę zrobiłem z odpietym?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.