Witam.
Nie znalazłem podobnego tematu a myślę ,że moje informacje okażą się przydatne.
Od pewnego czasu zauważyłem znikający płyn chłodzący.
Szukając przy silniku nie znalazłem wycieków, wszystkie tropy prowadziły do nagrzewnicy - mokry dywanik od strony kierowcy i wilgoć za środkowym schowkiem.
Myślałem ,że wymiana nagrzewnicy wiąże się z demontażem pulpitu więc trochę zwlekałem z wymianą.
Okazuje się ,że wymiana do dla osoby mającej średnie zdolności manualne nie sprawi problemu i zajmie około godzinki.
Aby wymienić nagrzewnicę nie trzeba rozkręcać pulpitu!
Wystarczy odkręcić konsolę środkową - 2 śrubki nad zapalniczkami i 2 pod schowkiem, po 2 śrubki i 1 zatrzasku w bocznych materiałowych osłonach konsoli - wkręty typu torx chyba 15. Wysuwamy osłonę.
Aby dostać się do nagrzewnicy należy odkręcić plastik kierujący nawiew na nogi kierowcy - 3 wkręty. Za tym plastikiem jest nagrzewnica - na 3 zatrzaski - może ciężko wychodzić, należy podważać i podstawić poijemnik - wycieknie ok 0,5 - 1l płynu.
Przed wysunięciem (w stronę kierowcy) należy wykręcić 1 śrubę z rurek łączących nagrzewnicę z rurkami idącymi do silnika (klucz 10).
Aby było łatwiej odkręcamy jeszcze rurki od osłony nagrzewnicy - nad pedałem gazu (torx 15).
Można odkręcić 2 płaskowniki idące od podłogi do góry w stronę pulpitu - łącznie 4 śruby (klucz 13). Wysuwamy nagrzewnicę i podmieniamy na nową (za zamiennik zapłaciłem 56zł)
Moja nagrzewnica z tyłu (po przeciwnej stronie od rurek) miała plastikową osłonkę którą musiałem zdjąć aby nagrzewnica cała weszła.
Dodatkowo przykręciłem ją na 2 wkręty (oryginalnie nie ma, są przygotowane otwory więc je wykorzystałem).
Dodam ,iż rurki z auta wchodzą ok 1,5 cm w rurki od nagrzewnicy więc ja odginałem je wkrętakiem aby wyszły.
Małym problemem było złożenie zamiennika - jego otwory do rurek były o ok 0,5mm za małe - papierkiem ściernym 40 starłem lekko rurki idące z auta więc wszystko już pasuje .
Przed złożeniem konsoli proponuję odpalić i spr. czy nic nie kapie.
Płyn udało mi się dolać dopiero po nagrzaniu auta i odpowietrzaniu układu poprzez duszenie węży na chłodnicy i popuszczaniu odpowietrznika na wężu pomiędzy silnikiem a nagrzewnicą.
Niestety nie mam foto, ale myślę ,że nie są one potrzebne - na żywo sprawa wydaje się łatwiejsza niż ja ją opisałem
Dołączył: 20 Mar 2014 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Katowice Posiadane auto: Xsara Picasso
Piwa: 1/0
Wysłany: Czw 20 Mar 2014, 11:52
Temat postu:
Wymiana nagrzewnicy
Witam
Bardzo rzeczowe i dokładne wskazówki jak to zrobić. Potwierdzam że jest to do zrobienia samemu. U mnie wystarczyło zastosowanie silikonu wysokotemperaturowego do uszczelnienia wycieku pomiędzy rurkami a nagrzewnica. koszt 5 zl i dwa browary. Dzieki
Niestety po jakimś czasie od wymiany tknęło mnie aby sprawdzić czy jest wszystko ok i moje zdziwienie.... cieknie na łączeniu rurek.
Kierując się wskazówką janas0081 - silikon pomógł
super porada, dzięki niej sam usunąłem usterkę uciekającego płynu z łączenia między nagrzewnicą a rurką, zastosowałem silikon czerwony i pozbyłem się problemu, bardzo dobrze opisał kolega jak należy to zrobić, tak żę polecam te wskazówki można zrobić to samemu i nie ma potrzeby rozbierania całej deski
pozdrawiam misiek040
ireneusz1983 napisał:
Witam.
Nie znalazłem podobnego tematu a myślę ,że moje informacje okażą się przydatne.
Od pewnego czasu zauważyłem znikający płyn chłodzący.
Szukając przy silniku nie znalazłem wycieków, wszystkie tropy prowadziły do nagrzewnicy - mokry dywanik od strony kierowcy i wilgoć za środkowym schowkiem.
Myślałem ,że wymiana nagrzewnicy wiąże się z demontażem pulpitu więc trochę zwlekałem z wymianą.
Okazuje się ,że wymiana do dla osoby mającej średnie zdolności manualne nie sprawi problemu i zajmie około godzinki.
Aby wymienić nagrzewnicę nie trzeba rozkręcać pulpitu!
Wystarczy odkręcić konsolę środkową - 2 śrubki nad zapalniczkami i 2 pod schowkiem, po 2 śrubki i 1 zatrzasku w bocznych materiałowych osłonach konsoli - wkręty typu torx chyba 15. Wysuwamy osłonę.
Aby dostać się do nagrzewnicy należy odkręcić plastik kierujący nawiew na nogi kierowcy - 3 wkręty. Za tym plastikiem jest nagrzewnica - na 3 zatrzaski - może ciężko wychodzić, należy podważać i podstawić poijemnik - wycieknie ok 0,5 - 1l płynu.
Przed wysunięciem (w stronę kierowcy) należy wykręcić 1 śrubę z rurek łączących nagrzewnicę z rurkami idącymi do silnika (klucz 10).
Aby było łatwiej odkręcamy jeszcze rurki od osłony nagrzewnicy - nad pedałem gazu (torx 15).
Można odkręcić 2 płaskowniki idące od podłogi do góry w stronę pulpitu - łącznie 4 śruby (klucz 13). Wysuwamy nagrzewnicę i podmieniamy na nową (za zamiennik zapłaciłem 56zł)
Moja nagrzewnica z tyłu (po przeciwnej stronie od rurek) miała plastikową osłonkę którą musiałem zdjąć aby nagrzewnica cała weszła.
Dodatkowo przykręciłem ją na 2 wkręty (oryginalnie nie ma, są przygotowane otwory więc je wykorzystałem).
Dodam ,iż rurki z auta wchodzą ok 1,5 cm w rurki od nagrzewnicy więc ja odginałem je wkrętakiem aby wyszły.
Małym problemem było złożenie zamiennika - jego otwory do rurek były o ok 0,5mm za małe - papierkiem ściernym 40 starłem lekko rurki idące z auta więc wszystko już pasuje .
Przed złożeniem konsoli proponuję odpalić i spr. czy nic nie kapie.
Płyn udało mi się dolać dopiero po nagrzaniu auta i odpowietrzaniu układu poprzez duszenie węży na chłodnicy i popuszczaniu odpowietrznika na wężu pomiędzy silnikiem a nagrzewnicą.
Niestety nie mam foto, ale myślę ,że nie są one potrzebne - na żywo sprawa wydaje się łatwiejsza niż ja ją opisałem
Dziękuję autorowi za dokładny opis naprawy.
W moim przypadku był cieknący płyn z połączenia chłodnicy z dwururką.
Rozłączyłem to połączenia a oringi nasmarowałem silikonem i złożyłem.
Jestem ciekaw czy we wszystkich XP w tym miejscu połączenia jest tylko jedna śruba??
Otwory są trzy. Ja po naprawie założyłem brakujące śruby dla pewności.
Podczas remontu porobiłem fotki. Może przydadzą się. Wstawię po kolej:
1. Wykręcamy dwie śruby znajdujące się pod schowkiem,
2. Kolejne dwie równolegle znajdujące się nad gniazdem zapalniczki,
3.Po stronie kierowcy i pasażera mamy po dwie śruby i jeden na końcu, w rogu zatrzask plastikowy
4.Wykręcamy wspornik metalowy. Dwie śruby 13.
5.Trzy sruby wykręcamy aby wymontować "trąbke" do nawiewu
6.Wykręcamy śrubę na "dwururce" Jest ona dość wysoko, musimy się pogimnastykować aby dostać. Ale jest konieczna aby można było tymi przewodami potem manewrować.
7.Rozkręcamy łączenie (jak wcześniej pisałem u mnie było oryginalnie na jednej śrubie i może dlatego z czasem puściło płyn)
8.Podstawiamy jakiś płaski pojemnik na płyn i rozchylamy łączenie rurek z chłodnicą. U mnie ciasno siedziało, pomagałem sobie płaskim wkrętakiem. W moim przypadku wysunąłem też odrobinę nagrzewnice. Rurki muszą się cofnąć czyli w stronę silnika. Nim nie rozdzielicie tego łączenia nie wysuwajcie daleko nagrzewnicy. U mnie pouginały się aluminiowe blaszki. Człowiek się uczy na błędach.
9. Gdy płyn ścieknie(około 0,5l) zależnie od usterki wymieniamy nagrzewnicę lub tylko uszczelniamy oringi np silikonem i składamy w odwrotnej kolejności.
Warto poczekać jeśli się silikonu używało. Ja na drugi dzień dolałem złapany płyn i odpaliłem samochód. Nie musiałem odpowietrzać nagrzewnica po chwili napełniła się płynem i było ciepło.
Po tygodniu od naprawy jeszcze parują mi szyby. Nagrzewnica zmoczyła się płynem i teraz odparowuje to na szyby. Myślę że z czasem tłuste opary jak i zapach znikną.
Pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.