Citroen

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Citroen Xsara Picasso ) Wymiana nagrzewnicy



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen Xsara Picasso ) Wnętrze nadwozia-klimatyzacja-konsola-nawiew
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ireneusz1983

Dyskutant



Dołączył: 12 Wrz 2012
Posty: 83
Skąd jesteś (miejscowość / region): Murowana Goślina
Posiadane auto: Citroen Xsara Picasso 1,6
Piwa: 5/7
Wysłany: Nie 09 Lut 2014, 18:03
Temat postu:

Wymiana nagrzewnicy


Witam.
Nie znalazłem podobnego tematu a myślę ,że moje informacje okażą się przydatne.
Od pewnego czasu zauważyłem znikający płyn chłodzący.
Szukając przy silniku nie znalazłem wycieków, wszystkie tropy prowadziły do nagrzewnicy - mokry dywanik od strony kierowcy i wilgoć za środkowym schowkiem.
Myślałem ,że wymiana nagrzewnicy wiąże się z demontażem pulpitu więc trochę zwlekałem z wymianą.

Okazuje się ,że wymiana do dla osoby mającej średnie zdolności manualne nie sprawi problemu i zajmie około godzinki.
Aby wymienić nagrzewnicę nie trzeba rozkręcać pulpitu!
Wystarczy odkręcić konsolę środkową - 2 śrubki nad zapalniczkami i 2 pod schowkiem, po 2 śrubki i 1 zatrzasku w bocznych materiałowych osłonach konsoli - wkręty typu torx chyba 15. Wysuwamy osłonę.
Aby dostać się do nagrzewnicy należy odkręcić plastik kierujący nawiew na nogi kierowcy - 3 wkręty. Za tym plastikiem jest nagrzewnica - na 3 zatrzaski - może ciężko wychodzić, należy podważać i podstawić poijemnik - wycieknie ok 0,5 - 1l płynu.
Przed wysunięciem (w stronę kierowcy) należy wykręcić 1 śrubę z rurek łączących nagrzewnicę z rurkami idącymi do silnika (klucz 10).
Aby było łatwiej odkręcamy jeszcze rurki od osłony nagrzewnicy - nad pedałem gazu (torx 15).
Można odkręcić 2 płaskowniki idące od podłogi do góry w stronę pulpitu - łącznie 4 śruby (klucz 13). Wysuwamy nagrzewnicę i podmieniamy na nową (za zamiennik zapłaciłem 56zł)
Moja nagrzewnica z tyłu (po przeciwnej stronie od rurek) miała plastikową osłonkę którą musiałem zdjąć aby nagrzewnica cała weszła.
Dodatkowo przykręciłem ją na 2 wkręty (oryginalnie nie ma, są przygotowane otwory więc je wykorzystałem).
Dodam ,iż rurki z auta wchodzą ok 1,5 cm w rurki od nagrzewnicy więc ja odginałem je wkrętakiem aby wyszły.
Małym problemem było złożenie zamiennika - jego otwory do rurek były o ok 0,5mm za małe - papierkiem ściernym 40 starłem lekko rurki idące z auta więc wszystko już pasuje Smile .
Przed złożeniem konsoli proponuję odpalić i spr. czy nic nie kapie.
Płyn udało mi się dolać dopiero po nagrzaniu auta i odpowietrzaniu układu poprzez duszenie węży na chłodnicy i popuszczaniu odpowietrznika na wężu pomiędzy silnikiem a nagrzewnicą.

Niestety nie mam foto, ale myślę ,że nie są one potrzebne - na żywo sprawa wydaje się łatwiejsza niż ja ją opisałem Smile
Powrót do góry
gadu-gadu
janas0081

Czytelnik



Dołączył: 20 Mar 2014
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): Katowice
Posiadane auto: Xsara Picasso
Piwa: 1/0
Wysłany: Czw 20 Mar 2014, 11:52
Temat postu:

Wymiana nagrzewnicy


Witam
Bardzo rzeczowe i dokładne wskazówki jak to zrobić. Potwierdzam że jest to do zrobienia samemu. U mnie wystarczyło zastosowanie silikonu wysokotemperaturowego do uszczelnienia wycieku pomiędzy rurkami a nagrzewnica. koszt 5 zl i dwa browary. Dzieki
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
ireneusz1983

Dyskutant



Dołączył: 12 Wrz 2012
Posty: 83
Skąd jesteś (miejscowość / region): Murowana Goślina
Posiadane auto: Citroen Xsara Picasso 1,6
Piwa: 5/7
Wysłany: Czw 03 Kwi 2014, 16:00
Temat postu:

Re: ( Citroen Xsara Picasso ) Wymiana nagrzewnicy


Niestety po jakimś czasie od wymiany tknęło mnie aby sprawdzić czy jest wszystko ok i moje zdziwienie.... cieknie na łączeniu rurek.
Kierując się wskazówką janas0081 - silikon pomógł Smile
Powrót do góry
gadu-gadu
misiek040

Czytelnik



Dołączył: 15 Lis 2014
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość / region): Miłkowice
Posiadane auto: citroen picasso 2.0 hdi 2003r
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 15 Lis 2014, 20:55
Temat postu:

Re: Wymiana nagrzewnicy


super porada, dzięki niej sam usunąłem usterkę uciekającego płynu z łączenia między nagrzewnicą a rurką, zastosowałem silikon czerwony i pozbyłem się problemu, bardzo dobrze opisał kolega jak należy to zrobić, tak żę polecam te wskazówki można zrobić to samemu i nie ma potrzeby rozbierania całej deski


pozdrawiam misiek040

ireneusz1983 napisał:
Witam.
Nie znalazłem podobnego tematu a myślę ,że moje informacje okażą się przydatne.
Od pewnego czasu zauważyłem znikający płyn chłodzący.
Szukając przy silniku nie znalazłem wycieków, wszystkie tropy prowadziły do nagrzewnicy - mokry dywanik od strony kierowcy i wilgoć za środkowym schowkiem.
Myślałem ,że wymiana nagrzewnicy wiąże się z demontażem pulpitu więc trochę zwlekałem z wymianą.

Okazuje się ,że wymiana do dla osoby mającej średnie zdolności manualne nie sprawi problemu i zajmie około godzinki.
Aby wymienić nagrzewnicę nie trzeba rozkręcać pulpitu!
Wystarczy odkręcić konsolę środkową - 2 śrubki nad zapalniczkami i 2 pod schowkiem, po 2 śrubki i 1 zatrzasku w bocznych materiałowych osłonach konsoli - wkręty typu torx chyba 15. Wysuwamy osłonę.
Aby dostać się do nagrzewnicy należy odkręcić plastik kierujący nawiew na nogi kierowcy - 3 wkręty. Za tym plastikiem jest nagrzewnica - na 3 zatrzaski - może ciężko wychodzić, należy podważać i podstawić poijemnik - wycieknie ok 0,5 - 1l płynu.
Przed wysunięciem (w stronę kierowcy) należy wykręcić 1 śrubę z rurek łączących nagrzewnicę z rurkami idącymi do silnika (klucz 10).
Aby było łatwiej odkręcamy jeszcze rurki od osłony nagrzewnicy - nad pedałem gazu (torx 15).
Można odkręcić 2 płaskowniki idące od podłogi do góry w stronę pulpitu - łącznie 4 śruby (klucz 13). Wysuwamy nagrzewnicę i podmieniamy na nową (za zamiennik zapłaciłem 56zł)
Moja nagrzewnica z tyłu (po przeciwnej stronie od rurek) miała plastikową osłonkę którą musiałem zdjąć aby nagrzewnica cała weszła.
Dodatkowo przykręciłem ją na 2 wkręty (oryginalnie nie ma, są przygotowane otwory więc je wykorzystałem).
Dodam ,iż rurki z auta wchodzą ok 1,5 cm w rurki od nagrzewnicy więc ja odginałem je wkrętakiem aby wyszły.
Małym problemem było złożenie zamiennika - jego otwory do rurek były o ok 0,5mm za małe - papierkiem ściernym 40 starłem lekko rurki idące z auta więc wszystko już pasuje Smile .
Przed złożeniem konsoli proponuję odpalić i spr. czy nic nie kapie.
Płyn udało mi się dolać dopiero po nagrzaniu auta i odpowietrzaniu układu poprzez duszenie węży na chłodnicy i popuszczaniu odpowietrznika na wężu pomiędzy silnikiem a nagrzewnicą.

Niestety nie mam foto, ale myślę ,że nie są one potrzebne - na żywo sprawa wydaje się łatwiejsza niż ja ją opisałem Smile
Powrót do góry
Zbiornik

Czytelnik



Dołączył: 04 Lut 2017
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): Ropczyce
Posiadane auto: Xsara Picasso 1.6 8V LPG 2005r
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 11 Lut 2017, 22:30
Temat postu:

Wymiana nagrzewnicy, wyciek płynu


Dziękuję autorowi za dokładny opis naprawy.
W moim przypadku był cieknący płyn z połączenia chłodnicy z dwururką.
Rozłączyłem to połączenia a oringi nasmarowałem silikonem i złożyłem.
Jestem ciekaw czy we wszystkich XP w tym miejscu połączenia jest tylko jedna śruba??
Otwory są trzy. Ja po naprawie założyłem brakujące śruby dla pewności.
Podczas remontu porobiłem fotki. Może przydadzą się. Wstawię po kolej:

1. Wykręcamy dwie śruby znajdujące się pod schowkiem,


2. Kolejne dwie równolegle znajdujące się nad gniazdem zapalniczki,


3.Po stronie kierowcy i pasażera mamy po dwie śruby i jeden na końcu, w rogu zatrzask plastikowy


4.Wykręcamy wspornik metalowy. Dwie śruby 13.


5.Trzy sruby wykręcamy aby wymontować "trąbke" do nawiewu


6.Wykręcamy śrubę na "dwururce" Jest ona dość wysoko, musimy się pogimnastykować aby dostać. Ale jest konieczna aby można było tymi przewodami potem manewrować.


7.Rozkręcamy łączenie (jak wcześniej pisałem u mnie było oryginalnie na jednej śrubie i może dlatego z czasem puściło płyn)


8.Podstawiamy jakiś płaski pojemnik na płyn i rozchylamy łączenie rurek z chłodnicą. U mnie ciasno siedziało, pomagałem sobie płaskim wkrętakiem. W moim przypadku wysunąłem też odrobinę nagrzewnice. Rurki muszą się cofnąć czyli w stronę silnika. Nim nie rozdzielicie tego łączenia nie wysuwajcie daleko nagrzewnicy. U mnie pouginały się aluminiowe blaszki. Człowiek się uczy na błędach.


9. Gdy płyn ścieknie(około 0,5l) zależnie od usterki wymieniamy nagrzewnicę lub tylko uszczelniamy oringi np silikonem i składamy w odwrotnej kolejności.


Warto poczekać jeśli się silikonu używało. Ja na drugi dzień dolałem złapany płyn i odpaliłem samochód. Nie musiałem odpowietrzać nagrzewnica po chwili napełniła się płynem i było ciepło.

Po tygodniu od naprawy jeszcze parują mi szyby. Nagrzewnica zmoczyła się płynem i teraz odparowuje to na szyby. Myślę że z czasem tłuste opary jak i zapach znikną.
Pozdrawiam
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Sob 11 Lut 2017, 22:30
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen Xsara Picasso ) Wnętrze nadwozia-klimatyzacja-konsola-nawiew Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Citroen Xsara Picasso »

Opinie o samochodach Citroen Xsara Picasso - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen Xsara Picasso ) Wnętrze nadwozia-klimatyzacja-konsola-nawiew

20) klima »

CitroenC-Elysée

32 900

2019r.

107 000 km

mazowieckie

CitroenC4 Grand Picasso

13 500

2010r.

2 318 701 km

mazowieckie

CitroenC3

51 900

2020r.

22 000 km

wielkopolskie

CitroenC4 Picasso

25 500

2012r.

130 000 km

śląskie

CitroenDS5

56 000

2016r.

129 000 km

śląskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System