Oglądam kolejne autko. Tym razem jest to wersja z automatem i po rozkodowaniu VIN wyszło, że skrzynia to BVA AM6C1. Czy ktoś coś może na ten temat powiedzieć ? Jak z awaryjnością ? Serwisowaniem ?
Re: ( Citroen C5 ) Opinia na temat automatycznej skrzyni biegów
u mnie także jak na razie wszystko ok, jestem zadowolony z automatycznej skrzyni lepiej mi się jeździ niż manualem więc jak zastanawiasz się nad zakupem c5 to tylko 2,0 163KM hydro i automat, miałem 2,0 140KM w manualu sedan co prawda z hydro ale jakiś niedosyt czułem. _________________ pozdr Teka
Re: ( Citroen C5 ) Opinia na temat automatycznej skrzyni biegów
Podbiję temat, żeby nie zakładać nowego wątku. Ja mam ogólne pytanie o wrażenia z jazdy pomiędzy manualem a automatem w C5 2.0 hdi 163 KM (MKIII). Planuję właśnie zakup tego samochodu i nie wiem co wybrać, czytałem posty o skrzyni, pojawiają się rozrzucone po różnych tematach, więc może warto zebrać w jednym miejscu wszystko. Najlepiej, gdyby wypowiedział się ktoś kto oblatał oba rozwiązania ale oczywiście nie ma przeszkód aby wszyscy posiadacze tego silnika dorzucili swoje zdanie.
Ogólnie wiem, że automat sprawia, iż auto (przynajmniej na papierze) gorzej przyspiesza i trochę więcej pali -jak to się ma do realnych odczuć z jazdy i podczas wizyt na stacji paliw ?
Zaznaczę może, że poruszam się po trasach mieszanych, z lekką przewagą miasta (wiem, diesle nie są od tego ale nie chcę benzyny) i czy w takim miejskim ruchu ergonomiczną przewagę ma manual ? W znaczeniu,czy sprawniej się z taką skrzynią porusza ?
Dołączył: 23 Wrz 2013 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: C5
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 28 Sty 2014, 17:26
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Opinia na temat automatycznej skrzyni biegów
Nawiązując do tematu głównego czyli awaryjności skrzyni, osobiście miałem doświadczenia z automatem z silnikiem 2.7 HDI. Samochód od momentu odbioru samochodu z salonu do przebiegu 170 000 km, nie miał z nią nawet najmniejszego problemu.
Obecnie w firmie w której pracuję mamy kilka szt z automatem z silnikiem 2.0 HDI 163 KM (rok prod 2012) samochodu co prawda nie mają dużych przebiegów, ale niektóre z nich mają przebieg 60 000 - również 0 problemów.
Co do porównania 2.0 HDI 163KM automat i manual - wszystko zależy od nogi kierowcy. Spalanie jest bardzo podobne, chyba że w automacie często korzysta się z trybu sport lub manualnej zmiany. Spalanie 8-12l Przyśpieszenie w manualu lepsze (nie ma tak zwanej czarnej dziury gdy nagle naciśnie się na pedał gazu - automat potrzebuje chwilę żeby zareagować), chyba że używa się trybu sport (wtedy podobne). W automacie jest jeszcze opcja zmiany ręcznej, wtedy samochód też lepiej przyśpiesza.
Reasumując 2.0 HDI 163 KM to dobra opcja, aczkolwiek zdecydowanie lepszą 3.0 jeśli ma się kasę. Spalanie niewiele większe, a wrażenia z jazdy zupełnie inne.
Re: ( Citroen C5 ) Opinia na temat automatycznej skrzyni biegów
Dorzucę coś od siebie.
Mam 3 auto z automatem i nigdy manuala. Czy się gorzej zbiera, nie sądzę, kwestia dobrej nogi, różnica w reakcji jest znikoma, ale w drugą stronę zyskuje się na redukcji w górę, bo nie marnujesz czasu na wysprzęglanie.
Jeśli automat ma minimum 5 biegów, nie trzeba nic więcej chcieć, jedynie minimum 140 koni pod maską oczywiście. Inaczej automat nie ma sensu bytu.
Sprawa awaryjności, w serwisie pewnie powiedzą żę są bezobsługowe, ja bym zadzwonił do dobrego warsztatu od skrzyń. AL4 powinna mieć wymieniany olej co 100tys. (zalecenie producenta) a w serwisie mówią że nie
Dlatego też, jeśli kupujesz dopytaj sie czy był wymieniany może olej. dla świętego spokoju lepiej wymienić, koszt kilka stówek a spokój i przyjemność z jazdy zapewniona.
P.S.
Właśnie kupiłem C5 i olej wymieniam
Re: ( Citroen C5 ) Opinia na temat automatycznej skrzyni biegów
Ostatnie 4 lata jeździłem C5 138 KM z manualem, od 8 miesięcy C5 163 KM z automatem.
Początkowo miałem odczucia zgodne z powszechnymi opiniami - „dziura” w gazie, większe zużycie paliwa. Teraz po przejechaniu 12 tys. km mam już inne zdanie.
1 . Zużycie paliwa
Notuję skrupulatnie tankowania – taką mam fobię ale to daje mi przewagę nad tymi, którzy arbitralnie rzucają jakieś bzdurne wartości na podstawie odczytów zużycia z komputera czy kilku incydentalnie zanotowanych przy dystrybutorze tankowań.
Zużycie średnie przy jeździe głównie pozamiejskiej i autostradowej:
7.2 l/100 km – manual
7.4 l/100 km - automat
zużycie przy prędkościach średnich 50-70 km/godz.
6.3 l/100 km – manual
6.5 l/100 km - automat
Czy to istotna różnica? Każdy odpowie sobie sam.
W jeździe miejskiej sytuacja wygląda gorzej (ok. 1/100km) ale ponieważ nie mam przebiegów czysto miejskich nie chcę się wypowiadać w tej kwestii.
2. „Dziura” w gazie gdy chcemy przyspieszyć i potrzebna jest redukcja biegu.
Jest takie odczucie ale wynika ono z intuicyjnego porównywania efektów wciskania pedału gazu a przecież w manualu trzeba wcześniej wysprzęglić, wrzucić bieg i puścić sprzęgło.
Jeśli porównać czasy pomiędzy podjęciem decyzji o przyspieszeniu a efektem czyli uzyskaniem oczekiwanej prędkości to okaże się, że automat jest podobny a czasem szybszy.
Oczywiście wszystko co piszę odnosi się do spokojnego używania skrzyni a nie pseudorajdowych wyczynów.
Co do awaryjności – jak każde urządzenie – może się popsuć.
Jedyny znany mi przypadek poważnej awarii ASB został sprokurowany przez kolegę, który do przebiegu 130 tys. nie wymienił oleju a na dodatek wybrał się latem do Grecji z przyczepą ignorując komunikaty o zbyt wysokiej temp. oleju.
Re: ( Citroen C5 ) Opinia na temat automatycznej skrzyni biegów
dla mnie obecne c5 to pierwszy automat
jesli chodzi o wieksze zuzycie paliwa, to tak jak napisal kolega oring, wogole bym sie tym nie przejmowal. zakladam ze jesli ktos jest w stanie wydac 40-50 tys. na samochod to nawet litr/100km wiecej nie jest dla niego problemem.
co do uzytkowania to ja jednak czuje duza roznice (na minus automatu) glownie w miescie. pewnie zalezy to od stylu jazdy ale z manualem o wiele wygodniejsze bylo dynamiczne wlaczanie sie do ruchu, zmiana pasa itd. myslalem ze sie przyzwyczaje ale jednak nie.
ja uzywam jednak tego samochodu glownie na trasach a tam juz ma duzo zalet. gdybym mial kupowac glownie do miasta to wybralbym manuala.
Re: ( Citroen C5 ) Opinia na temat automatycznej skrzyni biegów
Jak pisałem po mieście nie jeżdżę dużo ale zgadzam się z kol. lennyak. Włączanie się z wlotu podporządkowanego to słabość automatu. Są jednak sytuacje w których ASB w ruchu miejskim daje radę lepiej. Choćby gdy stoimy w korku to "podciąganie' co chwilę o kilka metrów na półsprzęgle jest bez porównania bardziej kłopotliwe niż gaz/hamulec w automacie a już gdy do tego dojdzie pochylenie np. na wlocie skrzyżowania z sygnalizacją to ASB w połączeniu z hamulcem elektrycznym - ideał.
Re: ( Citroen C5 ) Opinia na temat automatycznej skrzyni biegów
Witam kolegów,
ja robię dosyć dużo kilometrów automatem, bo około 3,5 do 4 tys. miesięcznie, z czego 60% poza miastem.
Moje wrażenia co do jazdy automatem są bardzo pozytywne, autko chodzi bardzo dobrze, dosyć szybko zmienia biegi i nie odczuwam żadnego dyskomfortu w związku z "dziurą" w gazie.
Gdy potrzebuję zaszaleć na światłach, to jednym przyciśnięciem palca włączam tryb sportowy w skrzyni i bez problemu pierwszy wyskakuję na zielonym.
Podciąganie na światłach oraz ruszanie pod górkę, które opisał kolega oring to prawdziwa bajka.
Zużycie paliwa jest na tyle nieduże, że nie stanowi większego problemu.
Dołączył: 03 Mar 2013 Posty: 94 Skąd jesteś (miejscowość / region): Częstochowa Posiadane auto: Citroen C5 Exklusive tourer 2,0hdic 2010r citroen c4 eksklusive 2.0 benzyna 2007r Ford Mondeo mk5 2.0 HDI 180 KM Titanium 2015r
Piwa: 2/1
Wysłany: Sob 01 Mar 2014, 22:09
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Opinia na temat automatycznej skrzyni biegów
Witam, moje kolejne auto z automatem i następne też. płynna zmiana biegów ok 0.2 sekundy. Szybciej niz w manualu.wymiana oleju co 80 tys,km.Średnie zuzycie paliwa 7.1 l za 2013 rok.
Re: ( Citroen C5 ) Opinia na temat automatycznej skrzyni biegów
Witajcie. A ja napiszę coś takiego. Otóż jeździłem już wieloma automatami różnych marek - europejskich i japońskich. Obecnie mam skrzynię AL4 i powiem szczerze - Powiesiłbym na suchej gałęzi konstruktora tej skrzyni. Jak można było takie dziadostwo wypuścić na drogę. Specyfika pracy odbiega od ogólnego standardu jaki powinna spełniać skrzynia automatyczna. Bardziej jej do manuala, a te redukcje biegów są koszmarne. Zupełny brak komfortu z jazdy automatem jaki miałem do tej pory. Już nawet skrzynia 4HP20 pomimo tego że też stara jest o niebo lepsza. Gdybym wiedział o charakterystyce pracy skrzyni AL4 nigdy bym tego nie kupił. Porażka na całej linii. Fajny samochodzik z tej Cytrynki lecz cały urok psuje beznadziejna skrzynia. A mogło być tak fajnie.........
Dołączył: 02 Maj 2011 Posty: 340 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowsze Posiadane auto: C5 II 2.0 HDI 138 BVA6 HA3+ Exclusive
Piwa: 44/1
Wysłany: Czw 11 Wrz 2014, 00:28
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Opinia na temat automatycznej skrzyni biegów
Jeżdżę C5 II ze skrzynią AM6 ósmy rok - bezawaryjnie. Jakość pracy skrzyni, płynność zmiany biegów - nadal taka sama jak w dniu zakupu. Czyli po prostu super. Ten automat zmienia biegi szybciej i płynniej niż dobry kierowca.
Jak ktoś lubi jeździć dynamicznie i ciągnąć do wyższych obrotów to wystarczy włączyć tryb Sport skrzyni - ciągnie wtedy nawet do 4000 i bardzo żwawo reaguje na pedał gazu - robi szybki kick-down przy przyspieszaniu, itp.
Można też przełączać się na sekwencję (ręczną zmianę biegów) i wymuszać wyższe obroty - na 4. biegu w trybie sekwencyjnym przy 80 km/h depnięcie na pedał gazu daje takiego kopa jakby auto miało z 50 koni więcej, a reakcja jest błyskawiczna.
Co do zużycia paliwa... problem nie istnieje. Auto (2.0 HDI 138 KM) pali mi miasto 7.0 - 8.5 l, trasa 5.0 - 5.5 l, w zimie jakieś 0.5 l więcej. Jak na ważącą 1600 kg C5 to wynik więcej niż bardzo dobry, i nie zauważyłem by właściciele aut z tym samym silnikiem ale ze skrzynią manualną mieli jakieś zauważalnie niższe spalanie.
Poza tym, to jest po prostu nieprawda że "automat więcej pali" (w każdym razie nowoczesny). Jeśli w ogóle jest jakieś większe spalanie to nie dlatego że skrzynia jest automatyczna tylko dlatego, że automatyczna skrzynia WAŻY dobre 70-80 kg więcej niż manualna, więc po prostu masa auta jest cały czas o kilkadziesiąt kg większa - to tak jakby cały czas wozić dodatkową osobę. NA TO idą te dodatkowe mililitry paliwa a nie na to że to "automat".
Dla porównania, wcześniej miałem C5 2.0 benzyna (143 KM) w manualu i po mieście palił dobre 10 l (i więcej), a na trasie ponad 6, więc automat w dieslu pali prawie 3 l / 100 km mniej niż benzyna z manualem.
Do dynamiki nie mam żadnych zastrzeżeń. Jeśli tylko ktoś chce i nie żal mu paliwa, to jak mocno depnie (szczególnie w trybie Sport) to ze świateł (nawet taką krową jak C5) prawie zawsze będzie pierwszy.
Po prawie 8 latach jeżdżenia z tą skrzynią NIE planuję przesiadać się na manual nigdy w życiu. To tak jakbym chciał nowoczesną automatyczną pralkę zamienić na Franię.
Re: ( Citroen C5 ) Opinia na temat automatycznej skrzyni biegów
hed, auto z automatem hydrokinetycznym bedzie palilo wiecej i nie wynika to roznicy wagi tylko z rodzaju przeniesienia napedu. przeniesienie napedu za na sztywno (sprzeglo i tryby) jest bardziej efektywne niz poprzez olej jak to sie dzieje w automacie hydrokinetycznym. z tego samego powodu auta z automatami maja gorsze osiagi niz ich odpowiedniki z manualami. na trasie roznice moga byc malo zauwazalne ale w miescie gdzie czesto przyspieszasz juz zdecydowanie widac roznice w spalaniu.
sytuacja jest inna w przypadku skrzyn dwusprzeglowych gdzie przeniesienie napedu jest podobne jak w manualach a zautomatyzowana jest jedynie zmiana biegow.
inna sprawa to odczucia z jazdy manualem i automatem, mam na mysli reakcje na gaz, hamowanie silnikiem itd. jak dla mnie roznica jest duza, jednym to nie robi roznicy innym tak. najlepiej pojezdzic i samemu wyciagnac wnioski
Dołączył: 02 Maj 2011 Posty: 340 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowsze Posiadane auto: C5 II 2.0 HDI 138 BVA6 HA3+ Exclusive
Piwa: 44/1
Wysłany: Pią 12 Wrz 2014, 06:08
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Opinia na temat automatycznej skrzyni biegów
lennyak napisał:
hed, auto z automatem hydrokinetycznym bedzie palilo wiecej i nie wynika to roznicy wagi tylko z rodzaju przeniesienia napedu
To dość ciekawe założenie że masa auta nie ma żadnego wpływu na jego spalanie, szczególnie dodatkowa masa rzędu kilkudziesięciu kg - i szczególnie w jeździe po mieście gdzie co i rusz trzeba tę większą masę od nowa rozpędzać od zera (w odróżnieniu od trasy gdzie jak już rozbujasz to leci). A różnica wagi skrzyni manualnej i automatycznej to dobre 60-70 kg - tyle co pasażer, którego byś stale woził ze sobą.
Wiele razy widziałem różne zestawienia zużycia paliwa, np. gdy producent się chwalił że zredukowanie masy pojazdu o 60 czy 80 kg umożliwiło zmniejszenie spalania o 0,5 l / 100 km. Jeśli więc moja C5 z automatem waży 60-70 kg więcej niż taka sama z manualem i pali 0,5 l / 100 km więcej niż taka sama z manualem, to nie pozostaje jakakolwiek różnica w spalaniu, która mogłaby wynikać z czegokolwiek innego niż waga, np. z rodzaju przeniesienia napędu.
Cytat:
przeniesienie napedu za na sztywno (sprzeglo i tryby) jest bardziej efektywne niz poprzez olej jak to sie dzieje w automacie hydrokinetycznym.
Ależ oczywiście że tak. Tylko że to co automat traci na przeniesieniu napędu przez olej to ODZYSKUJE na innych parametrach, np. na DUŻO BARDZIEJ OPTYMALNYM PRZEŁĄCZANIU BIEGÓW (przy optymalnej prędkości obrotowej silnika) niż większość kierowców. Nawet najlepszy kierowca (nie mówiąc już o przeciętnym) ileś tam razy dziennie przeciągnie jakiś bieg, albo przerzuci za szybko, albo zredukuje za wcześnie itp., co odbija się na spalaniu. A automat ZAWSZE przerzuca tak jak go zaprogramowano, przy optymalnych obrotach. Ponadto automat zazwyczaj WYSPRZĘGLA SZYBCIEJ niż przeciętny kierowca, przez co występuje mniejszy spadek obrotów podczas zmiany biegów. Zanim koleś naciśnie sprzęgło, przełoży wajchę i puści sprzęgło to w diabły często idzie dobre 1000 obrotów na które od nowa trzeba wchodzić po każdej zmianie biegu, a automat się wyrabia przy dwukrotnie mniejszym spadku obrotów - i tak setki razy dziennie.
Po trzecie wreszcie, nawet w klasycznych automatach jak AM6 są już takie nowatorskie rozwiązania jak Torque Converter Lock-Up oraz Slipping Lock-Up - po załączeniu się trybu Lock-Up konwertera napęd jest przenoszony w 100% mechanicznie bez żadnego poślizgu i jakiejkolwiek utraty mocy, a w trybie Slipping Lock-Up przeniesienie napędu jest mieszane (napęd jest spinany i rozpinany mechanicznie wielokrotnie - pulsacyjnie, w zależności od poślizgu, aby go na bieżąco redukować). Tam jest w konwerterze po prostu dodatkowe mechaniczne sprzęgło sterowane elektronicznie czasowo blokujące konwerter i biorące na siebie przeniesienie napędu.
Uwierz mi, jak zbilansujesz to co automat traci na przeniesieniu napędu (ale tylko gdy nie jest aktywny Lock-up konwertera) i to co zyskuje na bardziej optymalnej zmianie biegów - to okaże się że spalanie w porównaniu z manualem wychodzi na ZERO a jeśli w ogóle jest jakakolwiek różnica to tylko ze względu na te dodatkowe kilkadziesiat kilo masy.
Cytat:
z tego samego powodu auta z automatami maja gorsze osiagi niz ich odpowiedniki z manualami.
Akurat sam zryw mają zdecydowanie lepszy - moment obrotowy jest wtedy nawet podwajany. Dopiero później jest gorzej, wydajność zaczyna spadać bo spada konwersja momentu obrotowego, ale to znów tylko do momentu załączenia się Lock-up konwertera, bo wtedy napęd zaczyna być przenoszony mechanicznie. Gdyby wzorem biegów krótkodystansowych były wyścigi samochodowe na krótkie dystanse rzędu kilkuset metrów to startowałyby w nich same automaty. Zobacz jak automatem odchodzisz ze świateł - przez pierwsze sekundy wszystkich zostawiasz z tyłu, dopiero potem Cię doganiają i zaczynają przeganiać, a potem znów się wyrównuje. W przyspieszaniu od 0 do setki automat (pod koniec) przegra z manualem o jakąś sekundę, ale w przyspieszaniu do 50-tki wygra.
Cytat:
inna sprawa to odczucia z jazdy manualem i automatem, mam na mysli reakcje na gaz, hamowanie silnikiem itd. jak dla mnie roznica jest duza, jednym to nie robi roznicy innym tak. najlepiej pojezdzic i samemu wyciagnac wnioski
15 lat jeździłem z manualem, 8 lat jeżdżę z automatem, więc porównanie mam dobre. Auto z automatem bardzo dobrze reaguje na gaz (wymusza się nim np. kick-down), hamowanie silnikiem też jest bardzo dobre - wystarczy nauczyć się odpowiednio operować pedałem gazu - szybkością i siłą jego nacisku lub puszczenia. Jeśli wie się jak to robić to różnicy nie ma, a do tego wajchą nie trzeba machać i sprzęgła naciskać.
Re: ( Citroen C5 ) Opinia na temat automatycznej skrzyni biegów
oczywiscie ze masa wplywa na spalanie ale nie az w takim stopniu. dane techniczne swiadcza ze konstruktorzy klasycznych automatow maja jeszcze sporo do zrobienia zeby dorownac efektywnosci manualnej skrzyni.
to akurat dane dla mojego modelu, roznica w wadze niecale 50 kg a przyspieszena i spalania znacznie sie jednak roznia. wedlug twojej teorii z piecioma pasazerami i bagazem powinien palic i przyspieszac sie jak Jelcz
Dołączył: 02 Maj 2011 Posty: 340 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowsze Posiadane auto: C5 II 2.0 HDI 138 BVA6 HA3+ Exclusive
Piwa: 44/1
Wysłany: Pon 15 Wrz 2014, 01:17
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Opinia na temat automatycznej skrzyni biegów
lennyak napisał:
oczywiscie ze masa wplywa na spalanie ale nie az w takim stopniu. dane techniczne swiadcza ze konstruktorzy klasycznych automatow maja jeszcze sporo do zrobienia zeby dorownac efektywnosci manualnej skrzyni.
to akurat dane dla mojego modelu, roznica w wadze niecale 50 kg a przyspieszena i spalania znacznie sie jednak roznia.
Tylko że te dane producenta można sobie wsadzić w buty.
Z jednej strony, producent dla mojego auta podaje 9.9 l po mieście, a ja OSIEM lat jeżdżę tym samochodem i nigdy nie miałem powyżej 8.6 l (a w zimie 9 l), a zazwyczaj mam w granicach 7.8 - 7.9. Pytanie brzmi co jest bardziej zgodne z prawdą: co podaje producent czy to co ja sam mam od 8 lat. Od 8 lat się dziwię, że z automatem mam takie spalanie jakie producent podaje dla manuala - ale co ja zrobię że tak jest 8 lat z rzędu? Trzeba się cieszyć, bo przecież nie smucić. A że kilka innych osób na tym forum dla aut z tym samym silnikiem i skrzynią podało identyczne spalanie jak moje, więc to najwyraźniej producent mijał się z prawdą.
Z osiągami z kolei odwrotnie: co z tego że producent dla skrzyni manualnej podaje przyspieszenie do setki o 1 sekundę lepsze niż w automacie, jeśli normalny kierowca podczas normalnej jazdy nie zmienia biegów tak szybko jak ten "wzorcowy" kierowca producenta w czasie testu na podstawie którego obliczono te osiągi (oczywiście najlepsze jakie się da). Miałem poprzednio C5 2.0i 143 KM w manualu i kiedyś próbowałem osiągnąć przyspieszenie podane dla tego silnika/skrzyni przez producenta: MAŁO SIĘ NIE ZES**ŁEM, tak szybko trzeba było lewarkiem i sprzęgłem operować by się zmieścić w takim czasie. Tylko że normalnie tak NIKT nie jeździ bo by mu po minucie ręka i noga odpadły.
Zastanów się jak wygląda taki pomiar przyspieszenia z manualną skrzynią - gaz do dechy i przerzucanie biegów NAJSZYBCIEJ JAK SIĘ DA - proszę, nie mów mi że ktoś tak NORMALNIE jeździ, bo nawet gdyby chciał to po paru minutach wymięknie.
Więc te osiągi to też tylko teoria, a w praktyce przy normalnej szybkości zmiany biegów przez normalnego kierowcę przyspieszenia zapewne wychodzą takie same (jeśli nie gorsze) jak w automacie - który zmienia biegi miliony razy z tą samą szybkością i bez zmęczenia.
O czym tu zresztą debatować.... decyzję o zakupie automatu podjąłem gdy raz poprzednią C5-tką z manualem pojechałem do Wrocławia i utknąłem w 4-godzinnym korku w którym co kilkanaście sekund trzeba się było przesuwać o metr. Noga od naciskania i popuszczania sprzęgła mi tak wysiadła że przez dwa dni nie mogłem normalnie chodzić. Automatem jeżdżę 8 rok i nie przypominam sobie bym choć przez sekundę kiedyś żałował że nie mam manuala, ani na trasie, ani w mieście. W takich korkach dziękuję Bogu za to że mam automat, i to samo na trasie - np. jak jadę z włączonym tempomatem i co byle większa górka nie muszę ręcznie redukować biegu jak to było w manualu bo inaczej silnik ledwo dychał. Tempomat z manualem w górzystym terenie to D*PA nie tempomat, zresztą niekoniecznie aż górzystym - nawet w świętokrzyskiem. Służę jeszcze setką innych przykładów
Szwagier ma C5 1.6 HDi z manualem i ilekroć jedzie w moim aucie to pieje z zachwytu nad jego dynamiką, a jak ja jadę jego autem to po cichu myślę sobie: co za ospała krowa. Nic manual nie pomoże jak silnik słaby, a jak silnik dobry to i automat w niczym nie przeszkadza, a wręcz przeciwnie. Coś jak z klimą - jak ja włączę klimę w swoim aucie to spadku mocy nie widzę żadnego, a znam takich co na upartego chcieli mieć klimę w autach z silniczkami np. 1.4 a teraz jeżdżą z wyłączoną bo "moc odbiera i nie da się jeździć". To nie klima winna tylko silnik za słaby, i z automatem dokładnie tak samo - jak silnik będzie za słaby to i manual z niego rakiety nie zrobi, a tylko namachać się trzeba.
A wszelkie dyskusje że "automat więcej pali" są tak bezsensowne jak to że "klima więcej pali". Znam takich co cały rok na zimówkach potrafią przejeździć bo nie chce im się zmienić, klima włączona non-stop nawet jak okno otwarte (żeby zaszpanować zimnym łokciem) i jakoś ich nie rusza że przez to spalanie mają większe. Nie mówiąc już o ich zero-jedynkowym sposobie jazdy, przy którym spalanie pewnie mają rzędu 15 l/100 bo poniżej czerwonego pola biegów nie zmieniają. Ale jakbyś im tylko wspomniał o automacie to zaraz by było "bleeee, automat więcej pali"
Cytat:
wedlug twojej teorii z piecioma pasazerami i bagazem powinien palic i przyspieszac sie jak Jelcz Smile
No, pięciu pasażerów i bagaż to może być nawet i pół tony czyli jedna trzecia masy auta, więc chyba byś jednak odczuł różnicę jeżdżąc z takim ładunkiem po mieście. Dodatkowe 2-2,5 l / 100 km i +3 sekundy do setki wcale by mnie nie zdziwiło.
Dołączył: 19 Kwi 2014 Posty: 52 Skąd jesteś (miejscowość / region): DKL Posiadane auto: Renault Vel Satis 2006r 2.2DCi
Piwa: 2/1
Wysłany: Pon 15 Wrz 2014, 08:01
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Opinia na temat automatycznej skrzyni biegów
Po pierwsze. Super się czyta Twoje posty hedgehog Nie chodzi nawet o przekazywanie doświadczeń, ale o sam sposób wypowiedzi, dla mnie bajka
Po drugie.
hedgehog napisał:
No, pięciu pasażerów i bagaż to może być nawet i pół tony czyli jedna trzecia masy auta, więc chyba byś jednak odczuł różnicę jeżdżąc z takim ładunkiem po mieście. Dodatkowe 2-2,5 l / 100 km i +3 sekundy do setki wcale by mnie nie zdziwiło.
Jechałem w tym roku do Chorwacji 1200km czwórka dorosłych i półtora roczne dziecko + bagażnik po dach naprawdę ciężkie pakunki. Średnie spalanie w tamtą stronę, gdzie jechałem 100-120km/h wyniosło 5.7L Dojechałem na jednym baku. Jakie miałbym spalanie jadąc sam? Może nawet 4.9L? W automacie? Niemożliwe Jeśłi nawet automat pali więcej niż manual, to jest wart każdego mililitra paliwa więcej.
Re: ( Citroen C5 ) Opinia na temat automatycznej skrzyni biegów
Ale fakt faktem, klasyczny automat ze sprzęgłem hydrokinetycznym będzie więcej palił od tego samego silnika ze skrzynią manualną. Po prostu występują straty przy takim przekazaniu napędu i tak jest. Stąd równolegle istnieją skrzynie bezstopniowe (CVT) lub dwusprzęgłowe (DSG, PDK). Oczywiście wszystkie mają plusy i minusy, jak wszystko Jak są szybsze, to droższe w naprawie, jak są tańsze, to są wolniejsze, itd., itp.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.