tak sie zastanawiam ponieważ przy odpalaniu auta. silnik ruszył na niecałą sekunde i zgasł. przy kolejnej próbie silnik kręcił ale odgłos był nietypowy. wał się krecił ale odgłos nie wychodził poza blok, na moje jakby wszystkie zawory były zamknięte.
pękł pasek?? _________________ NIC NA SIŁĘ. WSZYSTKO MŁOTKIEM
Nigdy nie ma takiej sytuacji że wszystkie są zamknięte (no może prawie nigdy).
Pasek - to możesz sprawdzić organoleptycznie, chyba tak będzie najszybciej...
no muszę odkręcić osłonę i zakuknąć. to, że wszystkie są zamkniete to może wynik małych obrotów i siłą rozpedu wał jeszcze sie obrócił raz lub dwa ale zawory juz sie nie pootwierały?? _________________ NIC NA SIŁĘ. WSZYSTKO MŁOTKIEM
poproś kogoś kumatego o pomoc lub ciągnij auto do mechanika bo kompletnie nie masz pojęcia i rozpisywanie się na ten temat zajmie nam wieki a i tak sam tego nie zrobisz. możesz poczytać na necie na ten temat bo było tego naprawdę dużo a temat dotyczy rozrządu z paskiem, rozrusznika, aku itp.
pozdrawiam _________________ Pomagam więc Stawiasz Piwo!
Zawory to czysta mechanika, tam nie ma czegoś takiego, że przy małej prędkości obrotowej działają inaczej niż przy dużej. Jest krzywka która popycha elementy sterujący położeniem zaworu. Może się tak zdarzyć, że akurat były pozamykane lub otwarte na tyle, że zmieścił się tłok. Tego wszystkiego dowiesz się jak albo zdejmiesz głowice (i będzie widać wyraźnie), albo wymienisz pasek i spróbujesz odpalić.
magdaboom, mam pojecie o czym piszę, wiem jak działa silnik i jak działają zawory, pytanie moje było tylko czy ten silnik jest z bezkolizyjnym rozrządem, zastanwiałem się też czy jest mozliwe aby przy małej prędkości obrotowej silnika pęknięty pasek pociagnął na tyle rozrzad że wawory się pozamykały i juz nie otworzyły. pytam bo mozliwe że ktos miał taki przypadek że pękł pasek ni nie narobił szkód. rozrusznik kręci wałem to wiem, wiem tez że ma ciężko bo za szybko to on ni kreci więc możiwe że zawory sa pozamkane. pytam tylko czy to jest teoretycznie mozliwe w tym silniku. dzisiaj nie było mnie w domu więc nie zajrzałem do silnika, auto nie jest mi potrzebne na juz wiec zajrze w poniedziałek i może stwierdzę cos więcej. sam sie za rozrzad nie bede brał bo nie mam blokad i nie chce narobic ja szkód _________________ NIC NA SIŁĘ. WSZYSTKO MŁOTKIEM
pisząc tą wypowiedz potwierdziłeś w każdym zdaniu że nie masz pojęcia więc oddaj auto komuś!
pisarmen napisał:
magdaboom, mam pojecie o czym piszę, wiem jak działa silnik i jak działają zawory
NIE MASZ POJĘCIA!
pisarmen napisał:
pytanie moje było tylko czy ten silnik jest z bezkolizyjnym rozrządem
DAŁEM CI ODPOWIEDZ W PIERWSZYM POŚCIE A TY DALEJ NIE WIESZ! NIE MASZ POJĘCIA O SILNIKACH ODDAJ AUTO KOMUŚ KTO COŚ KUMA!
pisarmen napisał:
zastanwiałem się też czy jest mozliwe aby przy małej prędkości obrotowej silnika pęknięty pasek pociagnął na tyle rozrzad że zawory się pozamykały i juz nie otworzyły
NAWET NIE WIESZ JAK TO WSZYSTKO DZIAŁA - na necie można w parę sekund znaleźć info że jest możliwość że zawory ustawiły się jak należy o ile silnik zgasł a ty miałeś szczęście, nie ma możliwości żeby wszytskie zawory się zamknęły bo silnik pracuje parami.
pisarmen napisał:
pytam bo mozliwe że ktos miał taki przypadek że pękł pasek ni nie narobił szkód. rozrusznik kręci wałem to wiem, wiem tez że ma ciężko bo za szybko to on ni kreci więc możiwe że zawory sa pozamkane. pytam tylko czy to jest teoretycznie mozliwe w tym silniku
zacznij od sprawdzenia paska, czy jest i w jakim stanie
pisarmen napisał:
dzisiaj nie było mnie w domu więc nie zajrzałem do silnika, auto nie jest mi potrzebne na juz wiec zajrze w poniedziałek i może stwierdzę cos więcej
otworzysz maskę i co dalej?
pisarmen napisał:
sam sie za rozrzad nie bede brał bo nie mam blokad i nie chce narobic ja szkód
blokad - czyli imbusa i śrubokręta? tym można zablokować aby ustawić rozrząd, można też użyć innych narzędzi i nie tylko...
pozdrawiam i życzę szczęścia. _________________ Pomagam więc Stawiasz Piwo!
Blokowanie tymi metodami w Xp.jest b. ryzykowne i lepiej nie zachęcać forumowiczów do takich praktyk.Do wymiany musi się dobrze zablokować rozrząd bo ryzyko kolizji jest zbyt duże. _________________ ton
poczytałem jeszcze trochę i puki co nie mam ochoty (niesprzyjająca aura) oraz odwagi zaglądać do tego silnika. boje się troche że jeśli to pasek to bez zdejmowania i planowania głowicy się nie obejdzie a a na rosnących kosztach mi nie zależy jakoś specjalnie
pytanie do osób robiacych juz rozrząd w tych autach. jak sobie radzicie z tak małą ilościa miejsca, macie jakies patenty??
przypuszczam że bez zdjęcia nadkola i osłon sie nie obejdzie??
w necie widziałem też sestawy do blokowania rozrządu aut francuskich i nie były to jakies fikuśne rzeczy, jak pisaliście juz wcześniej wystarczy imbus i śrubokręt, jakie średnice nają otwory do blokad?? _________________ NIC NA SIŁĘ. WSZYSTKO MŁOTKIEM
Blokowanie tymi metodami w Xp.jest b. ryzykowne i lepiej nie zachęcać forumowiczów do takich praktyk.Do wymiany musi się dobrze zablokować rozrząd bo ryzyko kolizji jest zbyt duże.
to kup sobie zestaw który spełnia ta samą funkcję - chyba nigdy rozrządu nie robiłeś bo nie wiesz jak to działa i jak to się robi inaczej byś głupot nie pisał.
Nie opłaca się kupować żadnych zestawów blokujących rozrząd w HDI!
Powtarzam - poproś kogoś kto się zna lub samemu zdejmij osłonę, od góry aby zobaczyć pasek, zajrzyj od spodu czy tam siedzi itd. następnie można gadać co dalej - może pasek nie pękł tylko przeskoczył itd. _________________ Pomagam więc Stawiasz Piwo!
ja nie mam HDI tylko benzynę
fakt, nigdy rozrzadu nie robiłem ale to nie przeszkadza w tym aby nie zacząć.
sorki, robiłem rozrząd jakieś 20 lat temu ale prymitywny w ursusie c-330 na zebatkach ale to konstrukcja prosta jak budowa cepa dojście piekne i do tego wszystko opisane w książce jak co zrobić. teraz juz takich nie dają _________________ NIC NA SIŁĘ. WSZYSTKO MŁOTKIEM
Jest kolizyjny. Do wymiany są niezbędne blokady. Owszem można bawić się w kuźnie typu Ursus C-330 lub imbusy i śrubokręty, ale raczej nie rokuję sukcesu. Z resztą Koledzy napisali prawie wszystko w temacie. Z praktyki powiem tylko tyle, że miałem do czynienia z 1,8 16V w którym po "fachowej" wymianie okazało się, że rozrząd jest kolizyjny i to bardzo . W starszych rocznikach naprawa głowicy i wymiana jednego tłoka przekracza sens ekonomiczny. Taniej wychodzi wymiana silnika na inną jednostkę z wymianą rozrządu na nowy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen Xsara Picasso ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.