Jestem posiadaczem Citroena C4 1.6HDI 90 KM (2005r.-Silnik 9HX).
Codziennie rano mam problem z pracą silnika po rozruchu: szarpie, nierówno pracuje, przerywa, kopci jak smok na szaro/ siwo i gryzie spalinami. Diagnostyka komputerowa pokazała błąd przekaźnika świec żarowych. Od kolegi podmieniłem przekaźnik i dalej to samo.
Gdy auto się rozgrzeje silnik chodzi ładnie, nie kopci ani nic. Podczas jazdy moc trzyma, nie dymi.
Podejrzenie padło na wtryskiwacze, ale nie wiem na ile te objawy się zgadzają z uszkodzeniem wtryskiwaczy.
Powiem jeszcze że auto dymi przy porannym rozruchu, ale podczas ruszania słychać klepanie wtrysku jakby chodził na sucho.
Gdyby coś było z przekaźnikiem, to miałbyś problemy z odpalaniem w zimne dni, aczkolwiek jeśli świece są niepodgrzewane na zimnym silniku, to może szarpać. Miałem podobnie w innym aucie. Warto sprawdzić same świece żarowe przy okazji.
uszkodzone sa świece ( co do błedu - trzeba wymienić) aczkolwiek nie one w tej chwili sa problemem... trzeba zrobic diagnostyke, sprawdzić korektę wtryskiwaczy jest duże prawdodobieństwo że którys wtryskiwacz się przycina...
wykonałem właśnie test przelewowy wtryskiwaczy w 1.6 hdi (109 KM) C4 Picasso.Do przelewów podpięte zostały wężyki, auto odpalone, po stosunkowo krótkiej chwili zapełniło, wężyk na cylindrze nr 3, na 4-tym,było jakieś 75% (nr3), nr 1 i 2 odpowiednio 30 i 35 % (nr 3). No wynikałoby,że na podstawie porównania do tych pierwszych dwóch, to 3 i 4 do roboty, ale mechanik-pompiarz (z tym,ze nie robi wtryskiwaczy CR, te wysyła), stwierdził, że bardzo często wtryski równo zużyte, dają efekt na próbie jednego bardzo zużytego.
Tak naprawdę, po rozruchu, auto potrafi sie zatrząść, jakby którys cylinder kulał,czasami też na wolnych (na światłach,czy w korku),czuć lekkie bujanie(nie zawsze).No i z okolicy właśnie 3 i 4 ego cylindra, jest czasami lekkie cykanie/stukanie.Natomiast, nie ma żadnych błędów, kłopotów z rozruchem, jakiegoś kopcenia, auto żwawe, spalanie po miescie ok.6,5 litra.
Zastanawiam się, czy szukac dziury w całym i wyciągać je do sprawdzenia na stół, czy na razie zostawić.Coby nie mówić, skoro auto ogólnie jeździ dobrze, szkoda mi wyrzucać 1600 złotych na kompletna regenerację,a z gadki z jednym z warsztatów, to wyczułem,że samo uszczelnienie, to pewnie nie załatwi sprawy itd.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.