Citroen

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Citroen C4 ) Turbina kaput!


Idź do strony 1, 2  Następny
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen C4 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
posepny

Debiutant



Dołączył: 08 Paź 2013
Posty: 13
Skąd jesteś (miejscowość / region): Krk
Posiadane auto: Citroen C4
Piwa: 0/6
Wysłany: Wto 17 Gru 2013, 15:16
Temat postu:

Turbina kaput!


Witam!
Tak się złożyło że popsułem turbinkę, tzn przy obrotach powyzej 2 tys km zaczela strasznie wyc i stracila moc, po rozkreceniu okazalo sie ze poluzowal sie cały wirnik z łopatkami. Auto Citroen C4 2008 rok 1.6 hdi bez fap, przebieg 130.000.I tu moje pytanie, lepiej dla samochodu ja zregenerowac czy odrazu wymienic na nowa ??
Czytam tez ze sama wymiana nie pomaga na dluzsza mete wiec pytanie co jeszcze trzeba zrobic ? Usunac sitko, wymienic przewody olejowe i jest jeszcze cos co trzeba zrobic aby nie padla ponownie ?
Powrót do góry
kristoph

Stały Bywalec



Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 230
Skąd jesteś (miejscowość / region): Geel
Posiadane auto: citroen c4 grand picasso 2.0 hdi 2018r
Piwa: 16/1
Wysłany: Wto 17 Gru 2013, 16:23
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 ) Turbina kaput!


regeneracja turbiny to krótko trwały zabieg chyba że zakład który będzie ją regenerował da ci na nią gwerancję to zależy również jaką masz turbinę jeśli masz turbo o zmiennej geometrii to zalecam nową trudno dostępne części są do nich i są problematyczne po tym zabiegu jak masz Gretta to kupuj nową bo właśnie posiadasz o zmiennej geometrii sitko dawno powinieneś usunąć z przewodu to ze padło ci turbo to wina zapewne zatarcia się turbiny przyczyna zapchane sitko dlaczego tego nie zrobiłeś jeszcze byś jej życie uratował a tak masz nie pożądany wydatek pisz jeśli jeszcze coś chcesz wiedzieć w tym wątku Sad
_________________
A SIÓDMEGO DNIA WSZECHMOCNY STWORZYŁ "CITROENA"
Powrót do góry
skype status Wystawiono 1 piw(a)
posepny

Debiutant



Dołączył: 08 Paź 2013
Posty: 13
Skąd jesteś (miejscowość / region): Krk
Posiadane auto: Citroen C4
Piwa: 0/6
Wysłany: Wto 17 Gru 2013, 16:27
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 ) Turbina kaput!


Nie mialem pojecia ze przez to sitko moga byc takie problemy, czyli jednak kupie nowa, roznica 100-200 zl do regeneracji. Czyli usuniecie sitka plus wymiana przewodow olejowych i powinno nic byc juz wiecej problemu z turbina ? I nie mam pojecia jaka mam turbine gdyz auto stoi 700 km od domu
Powrót do góry
kristoph

Stały Bywalec



Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 230
Skąd jesteś (miejscowość / region): Geel
Posiadane auto: citroen c4 grand picasso 2.0 hdi 2018r
Piwa: 16/1
Wysłany: Wto 17 Gru 2013, 17:01
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 ) Turbina kaput!


nie musisz wymieniać przewodów ale możesz to będzie napewno na plus możesz je dokładnie wyczyścić i bedzie ok a co do sitka to ono jest bardzo małe wielkości małego paznokcia i ręki i mieści się w śróbie imbusowej w przewodzie doprowadzającym smarowanie do turbiny wywalisz to badziewie i więcej nie będziesz miał stresu że turbina padnie tylko zalecam w ów czas wymianę oleju częściej niż dotychczas ale o turbo też trzeba dbać czyli po długich trasach nie wyłączać odrazu silnika tylko pozwolić ostygnąć turbinie by zeszło ciśnienie zawsze odczekaj kilka minut a pózieniej wyłączaj silnik wtedy będziesz miał pewność żę nie zaszkodzisz turbinie!!Pozdrawiam
na tyrbinie masz nazwę firmy wybitą jak pisze GARETT to masz o zmiennej geometri i cholernie jest ona droga mówimy o nówce!!!!
_________________
A SIÓDMEGO DNIA WSZECHMOCNY STWORZYŁ "CITROENA"
Powrót do góry
skype status Wystawiono 1 piw(a)
posepny

Debiutant



Dołączył: 08 Paź 2013
Posty: 13
Skąd jesteś (miejscowość / region): Krk
Posiadane auto: Citroen C4
Piwa: 0/6
Wysłany: Wto 17 Gru 2013, 17:40
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 ) Turbina kaput!


Powiedz mi kolego czy jest szansa ze ktos zupelnie zielony jak ja da rade wymienic ta turbine na nowa i usunac sitko ? Tym bardziej ze nie mam pojecia jaka dokladnie jest to turbina i kupilbym dedykowana do Citroena C4 1.6 hdi np. ta http://allegro.pl/turbosprezarka-peugeot-ford-citroen-1-6-hdi-i3793883319.html? I czy to sitko znajduje sie w punkcie 5 tego opisu http://img542.imageshack.us/img542/686/beztytuuic.png ?Czy zostaje przyciagniecie jej do kraju na lawecie i zlecenie tego komus siedzacemu w temacie ?
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Wto 17 Gru 2013, 17:40
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
pavlo248

Auto Maniak



Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 620
Skąd jesteś (miejscowość / region): lubuskie
Posiadane auto: Citroen C52,0 16V 143KM Exclusive 2006 , Citroen C4 1,6HDI VTR , 407 2,0 HDI
Piwa: 60/0
Wysłany: Wto 17 Gru 2013, 18:11
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 ) Turbina kaput!


kristoph napisał:
nie musisz wymieniać przewodów ale możesz to będzie napewno na plus możesz je dokładnie wyczyścić i bedzie ok a co do sitka to \


Jednym z warunków gwarancji może być wymiana przewodów i usunięcia sitka. W przeciwnym razie sprzedawca może się wypiąć powołując się na punkt w warunkach gwarancji.
Mój dobry kolega który ma warsztat dla aut francuskich mówi, że w przypadku turbin to nie szukać daleko od domu, żeby było blisko na ew. reklamacje.
Powrót do góry
kristoph

Stały Bywalec



Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 230
Skąd jesteś (miejscowość / region): Geel
Posiadane auto: citroen c4 grand picasso 2.0 hdi 2018r
Piwa: 16/1
Wysłany: Sro 18 Gru 2013, 05:32
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 ) Turbina kaput!


samą turbinę wymienisz sam ale z przewodami i sitkiem nie dasz rady sam bo trzeba filtr fab wyciągnąc by się tam dostać powiem tak nie szukaj oszczędności wymień w warsztacie fachowo się tym zajmą i będziesz mał gwarancję sam jak będziesz rzezibił to możesz sobie większych kłopotów narobić a ponad to trzeba w LEXIĄ w BSI pogrzebać po montażu nowej by sprawdzić wydajność czy jest wystarczająca!!!! Pamiętaj c5 nie znosi oszczędności!!!Jeśli nie jesteś pewien jaką masz turbinę wrzuć numer vin do rozkodowania i tam bedzie specyfikacja turbiny i czy ma zmienną geometrię czy nie tylko wpisz nr vin w odpowiednim dziale koledzy ci to rozkodują i dowiesz się wszystko na temat swojego wozu i jego podzespołów Smile
_________________
A SIÓDMEGO DNIA WSZECHMOCNY STWORZYŁ "CITROENA"
Powrót do góry
skype status Wystawiono 1 piw(a)
posepny

Debiutant



Dołączył: 08 Paź 2013
Posty: 13
Skąd jesteś (miejscowość / region): Krk
Posiadane auto: Citroen C4
Piwa: 0/6
Wysłany: Sro 18 Gru 2013, 12:55
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 ) Turbina kaput!


Takie cos mi wyszlo po sprawdzeniu vin na stronie Citroena:

ZNAK HANDLOWY/TYP ELEMENTU CITROEN
LINIA PRODUKTU C4
TYP NADWOZIA HATCHBACK ENTERPRISE 3DRZW
WYKOŃCZENIE SX VTR
SILNIK DIESEL TURBO DV6ATED4
PRZENIESIENIE NAPĘDU SKRZYNIA MECHA 5
RODZAJ FARBY LAKIER METALICZNY DWUWARSTWOWY
KOLOR NADWOZIA EZR - LAKIER SZAROŚĆ ALUMINIUM
TYP TAPICERKI WEWNĘTRZNEJ TKANINA MIXI + SUPEŁK. NOKI "S0"
KOLOR OKŁADSZIN "FZ"
SKRZYNIA BIEGÓW (CHARAKTERYSTYKA) SKRZYNIA MECHA BE4 L
SILNIK (TYP) SILNIK TYP EV/DV
MONOGRAM DODATKOWY, INNE BEZ MONOGRAMU DODATKOWEGO

Dane pojazdu
WYKOŃCZENIE SX VTR
RODZAJ FARBY LAKIER METALICZNY DWUWARSTWOWY
KOLOR NADWOZIA EZR - LAKIER SZAROŚĆ ALUMINIUM
TYP TAPICERKI WEWNĘTRZNEJ TKANINA MIXI + SUPEŁK. NOKI "S0"
KOLOR OKŁADSZIN "FZ"
SKRZYNIA BIEGÓW (CHARAKTERYSTYKA) SKRZYNIA MECHA BE4 L

Zasilanie silnika
FILTR ZBIORNIKA FILTR ZBIORN. WEWN.
SILNIK DIESEL TURBO DV6ATED4
ZASILANIE WTRYSK TURBO WYMIANA BEZPOŚR
CZUJNIK WODY FILTRA PALIWA BEZ CZUJNIKA OBECNOŚCI WODY W OLEJU NAP
BLOK SILNIKA (MATERIAŁ) OBUDOWA CYLINDRÓW ALUMINIOWA
PALIWO OLEJ NAPĘDOWY
USUWANIE ZANIECZYSZCZEŃ (SILNIK) NORMA EMISJI SPALIN EURO 4(SILNIK)
SILNIK (TYP) SILNIK TYP EV/DV
POJEMNOŚĆ SKOKOWA 1600 CM3
KATALIZATOR KATALIZATOR 2 SKŁADNIKI IMPR PŁASKIYNĄ DLN. 50PPM
CHŁODZENIE OLEJU WYMIENNIK WODA/OLEJ SILNIKOWY
SILNIK (CHŁODZENIE) CHŁODNICA GRUB.: 27 - 21 DM2 ALU SPAW
PODGRZANIE OBIEGU GAZU OBUDOWY BEZ PODGRZEWANIA OBIEGU GAZU
AUTODIAGNOSTYKA EOBD AUTODIAGNOST. "EOBD" BEZ PRZYSPIESZOMIERZA
TECHNIKA USUWANIA ZANIECZYSZCZEŃ POJAZDU TECHN. OCZYSZ SPALIN POJAZD EURO 4
FILTR CZĄSTEK (FAP) BEZ FILTRA PRZECIWPYŁOWEGO
WENTYLATOR 1 WENTYLATOR 2 PRĘDKOŚCI 130W NAGRZ.
ODZYSK OPARÓW BENZYNY BEZ POCHŁANIACZA OPARÓW PALIWA
WARIANT SKOJARZONY WTRYSK SYSTEM WTRYSKU BOSCH

Skrzynia biegów, Napęd
PRZENIESIENIE NAPĘDU SKRZYNIA MECHA 5
SKRZYNIA BIEGÓW (CHARAKTERYSTYKA) SKRZYNIA MECHA BE4 L
PRZEKŁADNIA PRZEŁOŻENIE CP 19 X 72
KOŁO STYLIZOWANE KOŁO NA OBR. STAL. 16-CAL.
SPRZĘGŁO SPRZĘGŁO HYDRAULICZNE
UKŁAD RÓŻNICOWY (OBUDOWA) MECHANIZM RÓŻNICOWY 84
OGUMIENIE (WYMIARY, TYP) OPONA 205/55 R16 91V NIE WZMACNIANA
KOŁA ZAMONTOWANE KOŁO 6 I ½ CALA
KOŁO (TYP) MONTAŻ KOŁA NA OBR. STAL. POZIOM 2
WSKAŹNIK SPADKU CIŚNIENIA W OGUMIENIU BEZ WSKAŹNIKA CIŚNIENIA OPON
SKRZYNIA BIEGÓW (TYP) SKRZYNIA MECHA BE4T

Czy odczytam z tego specyfikacje turbiny i czy ma zmienna geometrie ?
Powrót do góry
kristoph

Stały Bywalec



Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 230
Skąd jesteś (miejscowość / region): Geel
Posiadane auto: citroen c4 grand picasso 2.0 hdi 2018r
Piwa: 16/1
Wysłany: Czw 19 Gru 2013, 13:32
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 ) Turbina kaput!


zapewne masz silnik 90 konny i nie posiada filtra cząstek stałych a turbine masz zwykłą nie o zmiennej geometrii!! to masz duzo szczęścia bo fap jest kłopotliwy jak nie wiesz jak o niego dbać więc kupuj sprężarkę i do naprawy ale zalecam warsztat Wink Również posiadasz listwę wtryskową Bosch czyli jedna z lepszych np: listwa Delphi to szit który pada przy około niecałych 200 tyś przebiegu dbaj o wtryskiwacze bo to kosztowna sprawa lej zawsze paliwo pewne lecz nie lei tylko tych paliw droższych wzbogaconych bo ono zabija wtryski ze względu na to że jest za suche i słabą ma smarowność lej zwykłego disla a od czasu do czasu to lepsze choć ja robie tak zawsze jeżdze na zwykłym dislu a co jakiś czas leje środek Forte na obudzenie i odświeżenie układu paliwowego i turbo nie masz pojęcia jak to dobrze wpływa na działanie auta a nianowicie auto odzyskuje swoją moc Pozdro Smile
_________________
A SIÓDMEGO DNIA WSZECHMOCNY STWORZYŁ "CITROENA"
Powrót do góry
skype status Wystawiono 1 piw(a)
posepny

Debiutant



Dołączył: 08 Paź 2013
Posty: 13
Skąd jesteś (miejscowość / region): Krk
Posiadane auto: Citroen C4
Piwa: 0/6
Wysłany: Pią 03 Sty 2014, 15:41
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 ) Turbina kaput!


Turbina juz zregenerowana, wymienione przewody olejowe, wszystkie filtry i olej, sitko usuniete. Lecz przy wchodzeniu na wysokie obroty zaczyna gwizdac, czy to normalne i zniknie po jakims czasie czy odstawic z powrotem do mechanika ?
Powrót do góry
bieluu

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 05 Cze 2011
Posty: 285
Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań
Posiadane auto: Było Citroen C4, Impress, 1.6 HDI 90 HP, 2008; Citroen C3, Impress Luxe, 1.6 HDI 90HP 2008, Jest Kia Ceed Crdi 128
Piwa: 19/2
Wysłany: Pią 03 Sty 2014, 18:32
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 ) Turbina kaput!


a czy posiadasz FAP ??

Jesli tak, to jesli jest przytkany, to mógł zrobić się już luz wzdłużny (poprzeczny) na osi turbiny przez zbyt wysokie ciśnienie wydechu.

Dlatego gwizd..
Albo coś z łopatkami..


PS.

Ok, właśnie doczytałem, że nie masz FAP.. Jednak nie powinna gwizdać, zła regeneracja, albo nie dotarta Turbina, tzn odrazu butowana..
Powrót do góry
posepny

Debiutant



Dołączył: 08 Paź 2013
Posty: 13
Skąd jesteś (miejscowość / region): Krk
Posiadane auto: Citroen C4
Piwa: 0/6
Wysłany: Pią 03 Sty 2014, 19:41
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 ) Turbina kaput!


Fapa nie mam, czyli co ? oddawac na gwarancje ?
Powrót do góry
borillo

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 289
Skąd jesteś (miejscowość / region): Siedlce
Posiadane auto: Citroen C5 II 2.0 HDI (FAP) 2007r.
Piwa: 16/1
Wysłany: Pią 03 Sty 2014, 20:37
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 ) Turbina kaput!


Turbina czy nowa czy po dobrej regeneracji nie ma prawa gwizdać. Jak gwiżdże, to znaczy że jest źle zregenerowana.
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
bieluu

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 05 Cze 2011
Posty: 285
Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań
Posiadane auto: Było Citroen C4, Impress, 1.6 HDI 90 HP, 2008; Citroen C3, Impress Luxe, 1.6 HDI 90HP 2008, Jest Kia Ceed Crdi 128
Piwa: 19/2
Wysłany: Pią 03 Sty 2014, 22:02
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 ) Turbina kaput!


posepny napisał:
Fapa nie mam, czyli co ? oddawac na gwarancje ?


Tak, źle zrobiona.. Nie ma prawa gwizdać..
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
posepny

Debiutant



Dołączył: 08 Paź 2013
Posty: 13
Skąd jesteś (miejscowość / region): Krk
Posiadane auto: Citroen C4
Piwa: 0/6
Wysłany: Wto 07 Sty 2014, 20:22
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 ) Turbina kaput!


Mechanik mowi zeby jezdzic i jak bedzie sie gwizd nawarstwiac to przyjechac, narazie jakby gwizd troche przycichl, no nic pojezdze jeszcze i zobaczymy co bedzie
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen C4 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2
Ogłoszenia sprzedaży - Citroen C4 »

Opinie o samochodach Citroen C4 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia układ zasilania-układ napędowy.


CitroenC4 Cactus

49 000

2017r.

130 000 km

śląskie

CitroenC3 Aircross

52 300

2018r.

113 071 km

podkarpackie

CitroenC5

18 990

2010r.

233 000 km

wielkopolskie

CitroenBerlingo

28 700

2013r.

212 000 km

mazowieckie

CitroenC3

15 900

2010r.

227 000 km

wielkopolskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System