Witam!
Tak się złożyło że popsułem turbinkę, tzn przy obrotach powyzej 2 tys km zaczela strasznie wyc i stracila moc, po rozkreceniu okazalo sie ze poluzowal sie cały wirnik z łopatkami. Auto Citroen C4 2008 rok 1.6 hdi bez fap, przebieg 130.000.I tu moje pytanie, lepiej dla samochodu ja zregenerowac czy odrazu wymienic na nowa ??
Czytam tez ze sama wymiana nie pomaga na dluzsza mete wiec pytanie co jeszcze trzeba zrobic ? Usunac sitko, wymienic przewody olejowe i jest jeszcze cos co trzeba zrobic aby nie padla ponownie ?
regeneracja turbiny to krótko trwały zabieg chyba że zakład który będzie ją regenerował da ci na nią gwerancję to zależy również jaką masz turbinę jeśli masz turbo o zmiennej geometrii to zalecam nową trudno dostępne części są do nich i są problematyczne po tym zabiegu jak masz Gretta to kupuj nową bo właśnie posiadasz o zmiennej geometrii sitko dawno powinieneś usunąć z przewodu to ze padło ci turbo to wina zapewne zatarcia się turbiny przyczyna zapchane sitko dlaczego tego nie zrobiłeś jeszcze byś jej życie uratował a tak masz nie pożądany wydatek pisz jeśli jeszcze coś chcesz wiedzieć w tym wątku _________________ A SIÓDMEGO DNIA WSZECHMOCNY STWORZYŁ "CITROENA"
Nie mialem pojecia ze przez to sitko moga byc takie problemy, czyli jednak kupie nowa, roznica 100-200 zl do regeneracji. Czyli usuniecie sitka plus wymiana przewodow olejowych i powinno nic byc juz wiecej problemu z turbina ? I nie mam pojecia jaka mam turbine gdyz auto stoi 700 km od domu
nie musisz wymieniać przewodów ale możesz to będzie napewno na plus możesz je dokładnie wyczyścić i bedzie ok a co do sitka to ono jest bardzo małe wielkości małego paznokcia i ręki i mieści się w śróbie imbusowej w przewodzie doprowadzającym smarowanie do turbiny wywalisz to badziewie i więcej nie będziesz miał stresu że turbina padnie tylko zalecam w ów czas wymianę oleju częściej niż dotychczas ale o turbo też trzeba dbać czyli po długich trasach nie wyłączać odrazu silnika tylko pozwolić ostygnąć turbinie by zeszło ciśnienie zawsze odczekaj kilka minut a pózieniej wyłączaj silnik wtedy będziesz miał pewność żę nie zaszkodzisz turbinie!!Pozdrawiam
na tyrbinie masz nazwę firmy wybitą jak pisze GARETT to masz o zmiennej geometri i cholernie jest ona droga mówimy o nówce!!!! _________________ A SIÓDMEGO DNIA WSZECHMOCNY STWORZYŁ "CITROENA"
nie musisz wymieniać przewodów ale możesz to będzie napewno na plus możesz je dokładnie wyczyścić i bedzie ok a co do sitka to \
Jednym z warunków gwarancji może być wymiana przewodów i usunięcia sitka. W przeciwnym razie sprzedawca może się wypiąć powołując się na punkt w warunkach gwarancji.
Mój dobry kolega który ma warsztat dla aut francuskich mówi, że w przypadku turbin to nie szukać daleko od domu, żeby było blisko na ew. reklamacje.
samą turbinę wymienisz sam ale z przewodami i sitkiem nie dasz rady sam bo trzeba filtr fab wyciągnąc by się tam dostać powiem tak nie szukaj oszczędności wymień w warsztacie fachowo się tym zajmą i będziesz mał gwarancję sam jak będziesz rzezibił to możesz sobie większych kłopotów narobić a ponad to trzeba w LEXIĄ w BSI pogrzebać po montażu nowej by sprawdzić wydajność czy jest wystarczająca!!!! Pamiętaj c5 nie znosi oszczędności!!!Jeśli nie jesteś pewien jaką masz turbinę wrzuć numer vin do rozkodowania i tam bedzie specyfikacja turbiny i czy ma zmienną geometrię czy nie tylko wpisz nr vin w odpowiednim dziale koledzy ci to rozkodują i dowiesz się wszystko na temat swojego wozu i jego podzespołów _________________ A SIÓDMEGO DNIA WSZECHMOCNY STWORZYŁ "CITROENA"
Takie cos mi wyszlo po sprawdzeniu vin na stronie Citroena:
ZNAK HANDLOWY/TYP ELEMENTU CITROEN
LINIA PRODUKTU C4
TYP NADWOZIA HATCHBACK ENTERPRISE 3DRZW
WYKOŃCZENIE SX VTR
SILNIK DIESEL TURBO DV6ATED4
PRZENIESIENIE NAPĘDU SKRZYNIA MECHA 5
RODZAJ FARBY LAKIER METALICZNY DWUWARSTWOWY
KOLOR NADWOZIA EZR - LAKIER SZAROŚĆ ALUMINIUM
TYP TAPICERKI WEWNĘTRZNEJ TKANINA MIXI + SUPEŁK. NOKI "S0"
KOLOR OKŁADSZIN "FZ"
SKRZYNIA BIEGÓW (CHARAKTERYSTYKA) SKRZYNIA MECHA BE4 L
SILNIK (TYP) SILNIK TYP EV/DV
MONOGRAM DODATKOWY, INNE BEZ MONOGRAMU DODATKOWEGO
Dane pojazdu
WYKOŃCZENIE SX VTR
RODZAJ FARBY LAKIER METALICZNY DWUWARSTWOWY
KOLOR NADWOZIA EZR - LAKIER SZAROŚĆ ALUMINIUM
TYP TAPICERKI WEWNĘTRZNEJ TKANINA MIXI + SUPEŁK. NOKI "S0"
KOLOR OKŁADSZIN "FZ"
SKRZYNIA BIEGÓW (CHARAKTERYSTYKA) SKRZYNIA MECHA BE4 L
Zasilanie silnika
FILTR ZBIORNIKA FILTR ZBIORN. WEWN.
SILNIK DIESEL TURBO DV6ATED4
ZASILANIE WTRYSK TURBO WYMIANA BEZPOŚR
CZUJNIK WODY FILTRA PALIWA BEZ CZUJNIKA OBECNOŚCI WODY W OLEJU NAP
BLOK SILNIKA (MATERIAŁ) OBUDOWA CYLINDRÓW ALUMINIOWA
PALIWO OLEJ NAPĘDOWY
USUWANIE ZANIECZYSZCZEŃ (SILNIK) NORMA EMISJI SPALIN EURO 4(SILNIK)
SILNIK (TYP) SILNIK TYP EV/DV
POJEMNOŚĆ SKOKOWA 1600 CM3
KATALIZATOR KATALIZATOR 2 SKŁADNIKI IMPR PŁASKIYNĄ DLN. 50PPM
CHŁODZENIE OLEJU WYMIENNIK WODA/OLEJ SILNIKOWY
SILNIK (CHŁODZENIE) CHŁODNICA GRUB.: 27 - 21 DM2 ALU SPAW
PODGRZANIE OBIEGU GAZU OBUDOWY BEZ PODGRZEWANIA OBIEGU GAZU
AUTODIAGNOSTYKA EOBD AUTODIAGNOST. "EOBD" BEZ PRZYSPIESZOMIERZA
TECHNIKA USUWANIA ZANIECZYSZCZEŃ POJAZDU TECHN. OCZYSZ SPALIN POJAZD EURO 4
FILTR CZĄSTEK (FAP) BEZ FILTRA PRZECIWPYŁOWEGO
WENTYLATOR 1 WENTYLATOR 2 PRĘDKOŚCI 130W NAGRZ.
ODZYSK OPARÓW BENZYNY BEZ POCHŁANIACZA OPARÓW PALIWA
WARIANT SKOJARZONY WTRYSK SYSTEM WTRYSKU BOSCH
Skrzynia biegów, Napęd
PRZENIESIENIE NAPĘDU SKRZYNIA MECHA 5
SKRZYNIA BIEGÓW (CHARAKTERYSTYKA) SKRZYNIA MECHA BE4 L
PRZEKŁADNIA PRZEŁOŻENIE CP 19 X 72
KOŁO STYLIZOWANE KOŁO NA OBR. STAL. 16-CAL.
SPRZĘGŁO SPRZĘGŁO HYDRAULICZNE
UKŁAD RÓŻNICOWY (OBUDOWA) MECHANIZM RÓŻNICOWY 84
OGUMIENIE (WYMIARY, TYP) OPONA 205/55 R16 91V NIE WZMACNIANA
KOŁA ZAMONTOWANE KOŁO 6 I ½ CALA
KOŁO (TYP) MONTAŻ KOŁA NA OBR. STAL. POZIOM 2
WSKAŹNIK SPADKU CIŚNIENIA W OGUMIENIU BEZ WSKAŹNIKA CIŚNIENIA OPON
SKRZYNIA BIEGÓW (TYP) SKRZYNIA MECHA BE4T
Czy odczytam z tego specyfikacje turbiny i czy ma zmienna geometrie ?
zapewne masz silnik 90 konny i nie posiada filtra cząstek stałych a turbine masz zwykłą nie o zmiennej geometrii!! to masz duzo szczęścia bo fap jest kłopotliwy jak nie wiesz jak o niego dbać więc kupuj sprężarkę i do naprawy ale zalecam warsztat Również posiadasz listwę wtryskową Bosch czyli jedna z lepszych np: listwa Delphi to szit który pada przy około niecałych 200 tyś przebiegu dbaj o wtryskiwacze bo to kosztowna sprawa lej zawsze paliwo pewne lecz nie lei tylko tych paliw droższych wzbogaconych bo ono zabija wtryski ze względu na to że jest za suche i słabą ma smarowność lej zwykłego disla a od czasu do czasu to lepsze choć ja robie tak zawsze jeżdze na zwykłym dislu a co jakiś czas leje środek Forte na obudzenie i odświeżenie układu paliwowego i turbo nie masz pojęcia jak to dobrze wpływa na działanie auta a nianowicie auto odzyskuje swoją moc Pozdro _________________ A SIÓDMEGO DNIA WSZECHMOCNY STWORZYŁ "CITROENA"
Turbina juz zregenerowana, wymienione przewody olejowe, wszystkie filtry i olej, sitko usuniete. Lecz przy wchodzeniu na wysokie obroty zaczyna gwizdac, czy to normalne i zniknie po jakims czasie czy odstawic z powrotem do mechanika ?
Mechanik mowi zeby jezdzic i jak bedzie sie gwizd nawarstwiac to przyjechac, narazie jakby gwizd troche przycichl, no nic pojezdze jeszcze i zobaczymy co bedzie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.