Mam problem z zapalaniem jak tylko przyjdzie ochłodzenie, chyba, że to normalna sytuacja w tym aucie - proszę o wyjaśnienie.
Jak tylko nadejdą chłodniejsze dni, gdzie temperatura w nocy spada do ok zera muszę kilka ładnych sekund czekać na odpalenie. Silnik kręci, ale do odpalenia chwilę to trwa. Gorzej jest jak są temperatury minusowe (i nie mówię tu o takich minusach jak w zeszłym roku ok - 20 st.). Wystarczy, że jest ok -5st na dworze, a silnik żeby zapalić potrzebuje bardzo długiego kręcenia.
Mieliście podobny problem? Co może być przyczyną?
Akumulator nowy
Świece sprawdzałem, są ok
Filtry (w tym paliwa) wymienione
Świece sprawdziłem u mechanika, zawiozłem auto na diagnostykę świec i wyszło, że wszystko jest ok, wszystkie działają. Nie było to ASO, ale porządny prywatny serwis.
Powiedzcie mi jako laikowi od spraw mechaniki samochodowej jak zdiagnozować wtryski? W ASO zaśpiewali mi takie kwoty, że nawet nie chcę myśleć co by powiedzieli jeśli musiałaby nastąpić wymiana.
zacznij od sprawdzenia jakie obroty ma wał skarbowy gdy kręci rozrusznik. jak będzie miał choć trochę za niskie podczas rozruchu to sterownik nie uruchomi silnika. samo sprawdzenie wtrysku to raczej sprawa dla fachowca. nie jedź do aso tylko zakładu uprawniającego diesle. mają tam na pewno odpowiednie narzędzia i maszyny i nie chodzi tu o jakiś tam kawałek, ale stanowisko probiercze przeznaczone do wtryskiwaczy cr.
mnie za testy i przegląd gość z sąsiedniej wioski skasować 80 zł. sama regeneracją to już kosztowała mnie 450 zł/szt.
póki co wszystko działa. ale dopiero dzisiejszej nocy jest miarodajny mróz u mnie.
inna metoda jaką u mnie sprawdziła się przy mrozach niższych niż 10' to podpalenie z 14 V. cZyli przed rozruchów podłączania drugi samochód kablami i lądowaniem lub jak kto woli pobududzalem akumulator. kilka minut i cytryna startowała od strzała. rozrusznik dawał kopa. dla tego właśnie zacZnij od sprawdzenia rozrusznika. ten czasami wystarczy wyczyścić w srodku i bedzie jak nowy. rejestrowany to koszt jednego wtryskiwaczy a już może dac kolosalną różnicę.
Dzięki za odpowiedź. Pytanie mam kolejne - jeśli coś by wyszło z wtryskami, że należy je zregenerować, to regeneracji muszą być poddane wszystkie wtryski, czy też tylko te, na których coś wyjdzie? Pytam się, bo jestem "zielony" jeśli chodzi o mechanikę samochodową, a nie chcę, żeby ktoś mnie w serwisie nabrał i żebym nie zapłacił za coś niepotrzebnie.
Pytanie mam kolejne - jeśli coś by wyszło z wtryskami, że należy je zregenerować, to regeneracji muszą być poddane wszystkie wtryski, czy też tylko te, na których coś wyjdzie?
Tylko te które puszczają.
Rozrusznik też warto sprawdzić - na pewno to nie zaszkodzi.
Akumulator nowy, jaki ma prąd rozruchowy ? Taki jak poprzedni, większy czy mniejszy ?
Zdarza się też że i nowe akumulatory bywają wadliwe, jak masz jakiś inny warto podmienić i poobserwować.
Dawno mnie nie było. Okazało się, że 2 wtryskiwacze wymagały niewielkiej regeneracji, jednak problem po regeneracji nadal występuje. Sprawdzili mi również bodajże ciśnienie w cylindrach i w jednym z cylindrów jest 20 bar a w reszcie trochę więcej. Ile dokładnie nie powiem, bo nie dali mi wydruku ze sprawdzenia, bo powiedzieli, że sprawdzili to gratis, a jakbym chciał druk to musiałbym beknąć prawie 200 zł za diagnostykę :/
a ja troszkę takiej ciekawostki, kupiłem XP we wrześniu i nawet nie sprawdzalem akumulatora jaki on jest itd, zapalał ale tak samo jak u kolegi, czyli długo kręcił, jak było ciepło to krócej to trwało ale i tak jakoś wolno i tak jakoś dziwnie - jakby mu ciężko było,,, no ale zapalał.
dziś temperatura dała popalić no i aku padł całkiem, odchylam fotel a tam jakiś malutki ten akumulator, wyciągam a tam 62Ah a mam 2.0 HDI
poleciałem do sklepu po nowy i,,,? - tak jakby całkowicie inaczej
pozdrawiam
Dziś nad ranem -19 wiec poszedłem odpalić auto około 11 gdy się wygrzało na słońcu i odpalił rewelacyjnie a wczoraj nad ranem -16 i potrzebował dużo kręcenia zanim zaskoczył gdyby nie nowe ako pewnie bym go nie uruchomił.Jak było -6 nad ranem to też długo krecił a potem po kilku godzinach od strzału.
z tą regeneracja wtrysków to troche wszystko na wyrost, najpierw zacznijcie od środków chemicznych które czyszczą układ, przy pierwszych objawach ich zużycia to własnie pomaga, sa serwisy które sie w tym specjalizuja np:http://www.hq.gniezno.pl/oferta/czyszczenie-ukladow-wtryskowych-benzynowych-i-diesla.html
nie reklamuje tylko pokazuje na czy to polega. ogólnie wpinaja się w układ odpalaja auto i z urzadzenie podaja paliwio z domieszka jakiegoś specyfiku, czytałem kiedyś test z użycia tego rodzaju techniki "regeneracji" i badania potwierdziły skuteczność działania.
druga sprawa to prędkość obrotowa wału przy rozruchu, pomimo nowego aku może być za mała z powodu zużytego juz rozrusznika albo słabej masy, jak odkrecenie wyczyszczenie i ponowne przykręcenie nie pomoże to warto sie zainteresować rozrusznikiem, stare silniki jak kreciły wolniej to jeszcze dały rade bo paliwo było dostarczane do wtrysków, obecnie komputer może odciąć dawke i tyle. _________________ NIC NA SIŁĘ. WSZYSTKO MŁOTKIEM
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen Xsara Picasso ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.