Potrzebuję pomocy w wymianie tylnych klocków przy mojej cytrynie,
po odkręceniu koła zauważyłem że na docisku od dołu jest jakieś dodatkowe urządzenie, czy wie ktoś co to jest i jak to zdjąć aby dostać się do śruby.
Do czego służy nie wiem,ale ściągnąć bardzo prosto.
Zdejmujesz tą plastikową zatyczkę z tyłu i kluczem typu torx odkręcasz,potem masz dostęp do tej śruby mocującej jarzmo.
A czy moze mi ktos opisac jakie sruby i gdzie odkrecic aby wyjac klocki.
Bo ja poleglem po odkreceniu zacisku, za nic nie moglem go zdjac z tarczy.Mozliwe ze zle sie zabralem do roboty i odkrecilem niewlasciwe sruby bo to byly te mocujace zacisk i tloczek razem do zawieszenia. Zdjecie zacisku z klockami blokowala tarcza hamulcowa. wymienialem w podobny sposob w fordzie i bylo ok. teraz mam C4 GP. i sobie nie radze. Jesli mi ktos podpowie to bede wdzieczny. Chodzi mi oczywiscie o tyl. Wszystkie czynnosci tj. zwolnienie hamulca recznego i zdjecie klemy wykonalem tarcza sie obracala.
Do wymiany klocków wystarczy odkręcić dwie śruby na klucz 13 z czego ta dolna jest pod tą bańką, zsunąć jarzmo i wyjąć klocki.Przed założeniem nowych wkręcić cylinderek do końca. Nie zapomnij wyczyścić i nasmarować
prowadnic z jarzma,lubią się czasami przycierać.
Klocki zmienione, zabawy na strone faktycznie po okolo 30 minut, najwiecej silowania jest z wkreceniem tloczka z uwaga na gumke ochronna tloczka bo sie skreca, a reszta poszla dobrze.
Dołączył: 06 Sie 2012 Posty: 28 Skąd jesteś (miejscowość / region): Jaworzno Posiadane auto: Citroen C4 picasso Grand 2.0i
Piwa: 0/1
Wysłany: Sro 19 Mar 2014, 22:58
Temat postu:
wymiana tarcz tył + klocki
Witam szanownych forumowiczów. Mam pewien problem ponieważ z rozkręceniem hamulców na tyle sobie poradziłem ale niestety gorzej z cylinderkami. Czy może ktoś mi powiedzieć jak wkręcać te cylinderki? wiem że należy je wkręcać w przeciwnych stronach ale przy lewym kole w którą stronę kręcić? zgodnie z ruchem wskazówek zegara czy w przeciwną stronę? Byłbym dozgonnie wdzięczny za odpowiedź.
PS. Czy po wymianie tarcz i klocków trzeba w jakiś sposób dostroić ręczny hamulec czy sam się dostroi do grubości klocków i tarczy? _________________ Franki 23
Z tego co pamiętam to lewą stronę wkręcasz w prawo, a prawą w lewo, zobaczysz podczas wkręcania czy tłoczek się chowa czy wysuwa. Podczas wkręcania trzeba jeszcze lekko wciskać wkręcany tłoczek. Po wymianie układ sam sie dostosuje nic nie trzeba robić.
Też muszę pilnie wymienić klocki z tyłu. Ale w moim modelu hamulec ręczny jest "permanentnie" automatyczny bez możliwości przejścia z nim w tryb ręczny. Zatem jak go zwolnić przed wymianą klocków? Czy trzeba go mechanicznie rozpinać czy nie? Czy po zamontowaniu nowych klocków ręczny trzeba przyuczać? Dodam na koniec, że autoryzowany serwis krzyknął mi za wymianę 480 zł all inn czyli w ciul drogo! Choć w pierwszej wersji krzyknęli 580 zł ale na moje parsknięcie śmiechem do słuchawki zeszli o 100 zł...Ale to nadal wg mnie za drogo.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.