2.0hdi skrzynia MCP i trochę inne obiawy niż kangur
Kiedy po dłuższym postoju(auto wystygnięte) próbuje ruszyć autem bardzo wolno rusza po mimo wysokich obrotów(rusza powyżej 1500obr/min i przy 2000obr/min toczy się powoli). Szybko zmienia bieg na 2(przynajmniej pojawia się 2 na wyświetlaczu) i po tym mimo że wciskam gaz auto zachowuje się jakby napęd został rozłączony, obroty rosną ale auto zwalnia. Dzieje się tak tylko w temperaturze poniżej 2C, w wyższych temperaturach jest tylko delikatny kangur. Brak komunikatu o błędach na wyświetlaczu.
Nauczyłem się z tym radzić. Wystarczy przełączyć na manula i przejechać kilka metrów(ok.100-200m) na biegu 1, później przełączyć na 2 przejechać kilka metrów i można przejść na automat. Później już jest wszystko normalnie dopóki auto nie wystygnie i jest poniżej 2C.
Pytanie:
Czy to objaw padającego sprzęgła lub wsprzęglika?
Czy to coś z samym robotem sterującym sprzęgłem?
Może ktoś się spotkał z takim objawem, proszę o kontakt lub wypowiedz na forum.
Chciałbym wiedzieć czy wymiana sprzęgła kompletnego coś da, czy to bardziej coś ze sterowaniem/robotem.
Re: ( Citroen C4 Picasso ) 2.0hdi skrzynia MCP i trochę inne obiawy niż kangur
przyuczenie skrzyni biegów ( przenoszenia momentu oraz punktu styku sprzegła) i nie jezdź z tym zbyt długo bo będzie cie to kosztować nowy komplet sprzegła ( 2,5 tys)..... jesli już sie nie skończyło
oczywiście serwis powinien Ci wykonać to przyuczenie na "zimno" czyli po nocnym postoju...i nie daj się zbyć serwisowi że tak się nie robi.!!!!
Jesli zaproponują zmianę softu skrzyni to zmień ( jakieś 150 zeta plus) będziesz miał sprawniejsze sterowanie ....
Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 718 Skąd jesteś (miejscowość / region): Duisburg Niemcy Posiadane auto: Citroen C5 2.2 hdi 2001r.
Piwa: 76/36
Wysłany: Pią 06 Gru 2013, 21:12
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 Picasso ) 2.0hdi skrzynia MCP i trochę inne obiawy niż kangur
Witam. Sprawdz prosze poziom oleju w zbiorniczku na skrzyni, mozliwe,ze jest za niski poziom. Pompa moze miec problem z wytworzeniem cisnienia w ukladzie sterujacym. Po nagrzaniu oleju, jego poziom troche sie podnosi i wszystko ok.
Re: ( Citroen C4 Picasso ) 2.0hdi skrzynia MCP i trochę inne obiawy niż kangur
Dziękuje za odpowiedzi.
"Poziom w zbiorniczku na skrzyni" - nie, nie sprawdzałem i nie widziałem żeby któryś z mechaników to robił. Jeden tylko wspominał że czasami jak siłownik przecieka to potrafią wymienić na rzadszy olej, ale to jest tylko półśrodek. Mechanik sprawdzał i podobno u mnie olej był nie ruszany.
Myślałem że jest to układ zamknięty i uzupełnia się go tylko przy wymianie jakiegoś elementu tego systemu.
Gdzie znajduje się ten zbiornik?
Można sprawdzić bez rozbierania auta?
Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 718 Skąd jesteś (miejscowość / region): Duisburg Niemcy Posiadane auto: Citroen C5 2.2 hdi 2001r.
Piwa: 76/36
Wysłany: Sob 07 Gru 2013, 11:33
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 Picasso ) 2.0hdi skrzynia MCP i trochę inne obiawy niż kangur
Ten zbiorniczek jest na skrzyni biegow z przodu. Poziom sprawdza sie po spuszczeniu cisnienia Lexia i po prostu uzupelnia.
Ta skrzynia potrzebuje idealnego sprzegla. Jest typu SAC, a wiec wymaga oprzyrzadowania do montazu. No i myslacych mechanikow, niestety.
Zycze powodzenia
Re: ( Citroen C4 Picasso ) 2.0hdi skrzynia MCP i trochę inne obiawy niż kangur
Dziękuję nowe podpowiedzi.
Gdzie mogę znaleźć myślącego mechanika w okolicy Łodzi lub w Warszawie?
Bylem z rozrządem na Dzialkowej w Wawie-bylo długo, ale skutecznie.
W Łodzi na Lodowej-chcieli rozbierac choć wiedzieli ze nic nie zrobią, zainkasowali 120zl za informacje na temat stanu auta .
Re: ( Citroen C4 Picasso ) 2.0hdi skrzynia MCP i trochę inne obiawy niż kangur
z rozrzadem długo ????? max 3 godziny wraz z odpowietrzeniem układu chlodzenia myśle że wsród kowali samochodowych znajdziesz jakiechoś mechanika od citroenów, nie dopuszczaj partaczy do auta bo narobia więcej szkody niż pożytku ,aby przeprowadzić proces uczenia skrzyni naprawde trzeba na tym sie znać......
Re: ( Citroen C4 Picasso ) 2.0hdi skrzynia MCP i trochę inne obiawy niż kangur
Wymiana rozrząd, oleju silnikowego, filtra paliwa oraz naprawa gwintu korka spustu oleju zajęło im około 6 godzin. Nie wyglądało na to że się na tym nie znają tylko że rezerwują sobie czas na zaś.
Słowa krytyki można znaleźć na każdego mechanika, ale proszę o Waszych sprawdzonych mechaników.
Te dwa warsztaty znalazłem na tym forum, ale nie wiem czy zajmowali się serwisem skrzyni MCP.
Re: ( Citroen C4 Picasso ) 2.0hdi skrzynia MCP i trochę inne obiawy niż kangur
polecam serwis na ul. Zielonej (Warszawa, Sadyba). Czy robią MCP tego nie wiem, ale robiłem u nich rozrząd, pełen przegląd i jakieś drobiazgi i było bardzo o.k. Na placu przed serwisem same cytryny i peugeoty, tylko w tych się specjalizują.
Re: ( Citroen C4 Picasso ) 2.0hdi skrzynia MCP i trochę inne obiawy niż kangur
Dziękuję z wypowiedzi.
Dziś się pogorszylo.
Po odpaleniu i probie przeloczenia na inny tryb niż "neutralny" sam powraca do "N" i zglasza błąd skrzyni. Brak możliwości ruszenia autem, ale po kilku minutach pracy na biegu jalowym jak auto sie rozgrzalo wszystko wróciło do normy. Jednak musialem zgasic i odpalic ponownie aby błąd skasowac.
Jutro jadę na sprawdzenie oleju w silowniku.
Mam nadzieje ze bedzie to cos prostego w zdiagnozowaniu, a nie nienaprawialna usterka (ten typ tak ma, albo bedziemy wymieniac moze trafimy).
Re: ( Citroen C4 Picasso ) 2.0hdi skrzynia MCP i trochę inne obiawy niż kangur
Jestem po wizycie w warsztacie. Sprawdzony olej w siłowniku zmiany biegów oraz błędy skrzyni.
Powtarzający się błąd związany z "niemożliwością wrzucenia biegu".
Następny krok to już wymiana kompletnego sprzęgła i dwumasy
Re: ( Citroen C4 Picasso ) 2.0hdi skrzynia MCP i trochę inne obiawy niż kangur
Sprzęgło, dwumasa i wysprzęgli zamówiony w Atmil-u.
Warsztat umówiony, mają mieć przyrząd do SAC.
Sprzedawca także przestrzegał aby tego narzędzia używali.
Dwumasa to na 100% już strasznie na postoju hałasuj, ciekawe czy też te dziwne objawy miną po wymianie.
Czy powinni po rozebraniu sprzęgła jeszcze jakieś uszczelniacze, simeringi lub łożyska wymienić(tak przy okazji)?
Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 718 Skąd jesteś (miejscowość / region): Duisburg Niemcy Posiadane auto: Citroen C5 2.2 hdi 2001r.
Piwa: 76/36
Wysłany: Pon 23 Gru 2013, 22:11
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 Picasso ) 2.0hdi skrzynia MCP i trochę inne obiawy niż kangur
Odpowiem tak: sam osobiscie wymieniam tylko to co jest uszkodzone, tzn jesli widac przeciek oleju, to wymieniam Simmering, wzgl. inne uszczelki. Oryginaly sluza przez dlugie lata dobra praca. Simmering najszybciej puszcza, gdy problem jest z lozyskami walu, luz na wale jest powodem wyciekow. Oczywiscie wymieniam kompl. sprzegla, najlepiej z zalakowanego pudelka- mam pewnosc, ze nikt nie ingerowal w niego. Dwumase w przypadku tej skrzyni tez lepiej wymienic przy wymianie sprzegla, jej niesprawnosc tez moze generowac problemy z wysprzeglaniem, a w tej skrzyni to sprzeglo jest najwazniejsze do jej poprawnej pracy. Przed demontazem skrzyni dobrze jest spuscic cisnienie w hydraulice skrzyni, po wymianie lozyska oporowego i montazu skrzyni, trzeba odpowietrzyc uklad i sprawdzic poziom oleju w zbiorniczku[ po spuszczeniu cisnienia- max]. I gotowe. I mysle, ze zadnego przyuczania nie trzeba bedzie przeprowadzac. Istotne jest, aby sprzeglo pracowalo poprawnie w zakresie kontrolowanym czujnikami polozenia lozyska oporowego. Do spuszczenia cisnienia i odpowietrzania potrzebna jest Lexia.
Na lozyska chyba jeszcze za wczesnie, ale nie zaszkodzi sprawdzic, szczegolnie na polosi napedowej. Niektorzy twierdza, ze rowniez Simmeringi polosi sa do wymiany, ale ja wymieniam tylko te ktore ciekna.
Zycze powodzenia
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 Picasso ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia- układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.