aby uniknąć kosztownej naprawy czyli połamanych klap mieszalnika powietrza, skutek połamania tych klap to zazwyczaj jest od pasażera zimne powietrze a od pasażera ciepłe powietrze i tak na przemian koszt takiej naprawy to jakieś 1400 zł ze względu na demontaż całej deski rozdzielczej i kolumny kierownicy auto jest rozbierane wewnątrz na części pierwsze mowa o desce rozdzielczej, łamią się tam klapy plastikowe które regulują powietrzem ciepłym i zimnym łamią się gdy zmieniamy na najwyższym biegu dmuchawy kierunek nadmuchu czyli na szybę na nogi czy na kierowcę i tak na przemian powietrze o duzej mocy uderza w te klapy one napierają z duzą siłą na to powietrze by zmienić kierunek nadmuchu jaki życzymy sobie i wtedy dochodzi do połamania ów klap w mieszalniku aby tego uniknąć zalecane jest przed zmianą kierunku nadmuchu zejść na pozycję co najmniej drugą (siła nawiewu) i dopiero w ów czas znienić kierunek nawiewu, to pozwoli uniknąć kosztownej i kłopotliwej naprawy mam nadzieje że w ten sposób przyczynie się do pozostawienia kilka złotych w waszych kieszeniach _________________ A SIÓDMEGO DNIA WSZECHMOCNY STWORZYŁ "CITROENA"
Ostatnio zmieniony przez kristoph dnia Czw 05 Gru 2013, 10:37, w całości zmieniany 1 raz
hej, myślę, że dla wielu to bardzo pomocna porada
a ja zapytam jeszcze o taki szczegół:
czy w przypadku gdy klima jest wyłączona, temp. ustawiona na 21, siła nadmuchu na ( 2,5) czy konieczne jest wybieranie kierunku nadmuchu?
mam na myśli klawisze z ikoną: na szybę, na wprost, na nogi.
gdzie kierowany jest nadmuch jeśli nie naciśniemy żadnego z klawiszy? _________________
Ta porada jest dobra pod warunkiem, że klima nie jest ustawiona na auto bo wtedy system robi co chce i najczęściej wtedy zużywają się klapy lub gniazda. Ja w 90% używam ręcznych ustawień i wtedy można zapanować nad przełączaniem kierunków nawiewu przy silnym nadmuchu.
witam, podpowiedz mi jak u Ciebie jest to poustawiane? ....też nie mam w zwyczaju jeździć w zimie na klimie. Co najwyżej 1x na miesiąc włączę ją przy sprzyjających warunkach aby olej z czynnikiem przesmarował układ.
Pozdrawiam _________________
odpowiem tak jak masz siłę nadmuchu ustawioną na 2,5 to nic się nie dzieje możesz dowoli zmieniać kierunek nadmuchu i również nie musisz tego robić to zależy jakiego komfortu oczekujesz, chyba że masz ustawiony na 7 lub 8 i zaczniesz zmieniać kierunek to w tym momencie dochodzi do uszkodzeń klap a jak masz włączone AUTO to nic sie nie dzieje bo siła nadmuchu jest optymalna czyli najniższa ale jak zmienisz kierunek ręcznie to Auto się wyłączy i tak ja na przykład z tej opcji tylko korzystam latem ale i to nie zawsze!!!!jeśli nie zmienisz kierunku nadmuchu a wyświetlacz to potwierdzi czyli ikona to kierunek nadmuchu jest rozłożony na wszystkie strefy po trochu co nie ma żadnego wpływu na działanie mieszalnika i klap tylko ma znaczenie siła nadmuchu pod czas zmiany strefy nadmuchu zawsze powinna by itd,,,,,, ć ta wartość najmniejsza bądz wyłączona w ogóle podczas tej zmiany!! _________________ A SIÓDMEGO DNIA WSZECHMOCNY STWORZYŁ "CITROENA"
Martimo może masz rację że w nowszych modelach są wzmocnione klapy i się nie urywają ale ja opisywałem temat dla mk 1 i mk 2 a co do nowszych modeli wolał bym sie nie przekonywać jak są klapy wzmocnione i ile wytrzymają tym bardziej że opcja jaką opisałem nie wymaga wielkiego nakładu manualnego i wysiłku więc decyzja czy ktoś ją będzie stosował w nowych modelach czy też nie nalezy do właścicieli ów pojazdów od 2008 roku :lol:Ja po prostu chciałem w ten sposób pomóc i ostrzec innych kolegów przed kłopotami i wydatkami jakie czekają a 1400 zeta za taką głupotę to w mojej ocenie wygórowana cena i tu chyba podzielisz moję zdanie a co do naprawy bez wymiany klap czyli do naprawy klejenia starych klap to cena jest niższa o połowę ale nie uwierzysz czym kleją te klapy widziałem na własne oczy w serwisie KLEJEM SUPER GLUE i czy jest to tak skuteczna metoda napewno nie długo i tak nie wytrzymają i czy cena warta ryzyka? napewno nie więc zmniejszenie nawiewu moim zdaniem nie wielka operacją i głowa spokojna i kilka zeta w kieszeni i czy to będzie Mk1, Mk2 czy wspomniane nowsze rocznki Mk 3 od 2008 roku :http://pl.tinypic.com/r/16m7v6g/5 _________________ A SIÓDMEGO DNIA WSZECHMOCNY STWORZYŁ "CITROENA"
Ostatnio zmieniony przez kristoph dnia Czw 05 Gru 2013, 10:34, w całości zmieniany 1 raz
Wszystko się (prawie) zgadza.
Ja także mam mk2 i także już ten problem przerabiałem. Jednakże... Twoja wycena jest strasznie zawyżona, chyba że podajesz cenę z ASO..??
Są firmy w PL co oferują wymianę całej nagrzewnicy z nowymi klapkami już wzmocnionymi, cena ok 800 zł. Nowe ori klapki wzmocnione w ASO - 312 zł.
A co do samej wymiany - ja sobie poradziłem bez ściągania deski.... Da się wymienić klapki przez umiejętne wycięcie otworów w obudowie nagrzewnicy.
Koszt:
klapki - 312 zł + dobry klej do sklejenia obudowy - 20-30 zł.
Noo, i jakieś 2; 3 popołudnia
A porada jak najbardziej spoko, choć ja juz na klapkach wzmocnionych jeżdzę na AUTO od roku, i wszystko gra. Auto przeżyło już mrozy po -25st a także upały po ponad 45 st i działało to wszystko jak w nowym aucie.
...
Są firmy w PL co oferują wymianę całej nagrzewnicy z nowymi klapkami już wzmocnionymi, cena ok 800 zł.
...
czy mógłbym prosić o namiary takiej firmy na priv? (pilnie...)
z góry wielkie dzięki _________________ z powodów technicznych nie używam wielkich liter za co z góry przepraszam.
śliczne dzięki, faktycznie trochę daleko, ale wszystko kwestia kalkulacji... _________________ z powodów technicznych nie używam wielkich liter za co z góry przepraszam.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Wnętrze-klimatyzacja-konsola-nawiew
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.