wiem, że dużo już o tym napisano, ale za każdym razem przypadek wydaje się inny. Kupiliśmy Citroena c3 2008 rok 1.4 HDi bez FAPa niby i zo jakieś 200km komputer wypisuje antipollution fault i gaśnie samochód.
Czasem jak sobie pyrta w korku, a czaem jadąc 100km/h
zrobiliśmy mały przegląd (olej, filtr paliwa, oleju, pompy wody, filtry powietrza, rozrząd i wszystko co tam się wymienia) problem nie ustąpił. Czasami się odpala i od razu antipollution. czasami jak ręką odjął nic przez tydzień. Silnik chodzi fajnie równo, tylko gaśnie i od razu można go odpalić i jechać dalej...
Problem trochę się zmodyfikował. Mianowicie od poprzedniego postu samochód cały czas jeździ i co się dzieje:
lexia/diagbox nic nie widzą (błędy same się kasują), albo widzą losowe błędy. raz np. odczytał, że nie ma komunikacji z ABSem, innym razem, że zbyt niski poziom oleju O.o
komputer w środku nie wyświetla jednak tylko błędu antipollution faulty, tylko wszystko co ma w zanadrzu. Przykładowo przejedzie 800km i nic się nie wydarzy, a później na 1km zgaśnie dwa razy raz z komunikatem oil pressure too low, innym razem antitheft faulty, albo typowo antipollution faulty
Bardzo podoba nam się ten samochodzik, ale trochę świruje.
informacja dodatkowa:
bity (wymienione drzwi tylne też, wymieniony reflektor i klepane nadkole od kierowcy) czasem świruje migacz tylny kierowcy... (nie świeci)
Dołączył: 07 Maj 2014 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Dolny Śląsk Posiadane auto: Citroen C3, 1,4 HDI, 2009 r
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 07 Maj 2014, 19:41
Temat postu:
Re: ( Citroen C3 ) antipollution faulty, gaśnie
Witam.
Mam ten sam problem.
Auto toC3 1,4 HDI, 2009 r. - dzisiaj ni z tego ni z owego zgasł (po przejechaniu ok 20 km - i pojawił się komunikat "oil pressure too low" i antipollution faulty" i silnik zgasł na środku drogi... za chwilę odpalił (wszystkie kontrolki zgasły prócz kontrolki silnika - ona zgasła do włączeniu silnika). Za ok. 2 km to samo. Ale odpalił po minucie bez problemu... I tak przejechał znowu ok. 1 km - i znowu zgasł...
Po 5 min. odpalił bez problemu i przejechał ok. 30 km bez żadnych problemów - silnik chodzi równo, nie dymi, silnik z zewnątrz czysty...
Nie wiem co jest grane...
Wczoraj na 70 km zrobił tak tylko raz...
A wcześniej przejechał ok. 300 km bez problemu...
Często jeżdżę z dziećmi - i bardzo się denerwują (ja zresztą też).
Może jeszcze ma ktoś jakieś pomysły - proszę o pomoc
wymiana filtra paliwa nie załatwia sprawy... napisałem w pierwszym poście że wszystko było wymienione jak to się pierwszy raz zdarzyło.
dziś byłem na lexii/proxii czy tam czymś i były dwa kody błędy przepalone światło stopu i "ogólny błąd elektroniki" czy jakoś tak nie udało mi się przez ramię spisać kodu tego błędu. Za drugim razem był już tylko błąd światełka stopu...
cytrynka przejechała 600km i dziś mi zgasła znów za jednym zamachem wypluła komunikaty:
antipollution
too low oil pressure
AirBag seatbelts
komplet po prostu
elektronik poradził mi wymianę BSI koszt około 400zł już z robotą (ok 100-200BSI, całość jest pokodowana, przelutować pamięć ze starego, albo ją przepisać na nową kość, samemu ciężko) i mówi, że na 90% pomoże, w przeciwnym razie jakiś brak komunikacji może być wszędzie po prostu i to stanowi pozostałe 10%...
Witam.
Mam ten sam problem.
Auto toC3 1,4 HDI, 2009 r. - dzisiaj ni z tego ni z owego zgasł (po przejechaniu ok 20 km - i pojawił się komunikat "oil pressure too low" i antipollution faulty" i silnik zgasł na środku drogi... za chwilę odpalił (wszystkie kontrolki zgasły prócz kontrolki silnika - ona zgasła do włączeniu silnika). Za ok. 2 km to samo. Ale odpalił po minucie bez problemu... I tak przejechał znowu ok. 1 km - i znowu zgasł...
Po 5 min. odpalił bez problemu i przejechał ok. 30 km bez żadnych problemów - silnik chodzi równo, nie dymi, silnik z zewnątrz czysty...
Nie wiem co jest grane...
Wczoraj na 70 km zrobił tak tylko raz...
A wcześniej przejechał ok. 300 km bez problemu...
Często jeżdżę z dziećmi - i bardzo się denerwują (ja zresztą też).
Może jeszcze ma ktoś jakieś pomysły - proszę o pomoc
chociaż u Ciebie nie pojawiają się inne błędy tylko antipollution, może wymiana filtrów pomoże, nie chcę mówić, że JacekCzewa się myli...
U Ojca we wcześniejszym partnerze tak się stało jak miał za mało paliwa, dolał i przeszło. W warsztacie coś mowili o tym, że było więcej paliwa i wtedy pompa paliwa przepchała ten syf przez filtr czy jakoś tak
Dołączył: 05 Cze 2011 Posty: 285 Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań Posiadane auto: Było Citroen C4, Impress, 1.6 HDI 90 HP, 2008; Citroen C3, Impress Luxe, 1.6 HDI 90HP 2008, Jest Kia Ceed Crdi 128
Piwa: 19/2
Wysłany: Pon 12 Maj 2014, 19:11
Temat postu:
Re: ( Citroen C3 ) antipollution faulty, gaśnie
piciks napisał:
NIE
wymiana filtra paliwa nie załatwia sprawy... napisałem w pierwszym poście że wszystko było wymienione jak to się pierwszy raz zdarzyło.
dziś byłem na lexii/proxii czy tam czymś i były dwa kody błędy przepalone światło stopu i "ogólny błąd elektroniki" czy jakoś tak nie udało mi się przez ramię spisać kodu tego błędu. Za drugim razem był już tylko błąd światełka stopu...
cytrynka przejechała 600km i dziś mi zgasła znów za jednym zamachem wypluła komunikaty:
antipollution
too low oil pressure
AirBag seatbelts
komplet po prostu
elektronik poradził mi wymianę BSI koszt około 400zł już z robotą (ok 100-200BSI, całość jest pokodowana, przelutować pamięć ze starego, albo ją przepisać na nową kość, samemu ciężko) i mówi, że na 90% pomoże, w przeciwnym razie jakiś brak komunikacji może być wszędzie po prostu i to stanowi pozostałe 10%...
Wszystko wskazuje na BSI.. przerabiałem takie objawy w 207 1,4 Hdi.. Identyczne.. BSI wymienione i wszystko wróciło do normy..
Dołączył: 05 Cze 2011 Posty: 285 Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań Posiadane auto: Było Citroen C4, Impress, 1.6 HDI 90 HP, 2008; Citroen C3, Impress Luxe, 1.6 HDI 90HP 2008, Jest Kia Ceed Crdi 128
Piwa: 19/2
Wysłany: Wto 13 Maj 2014, 13:06
Temat postu:
Re: ( Citroen C3 ) antipollution faulty, gaśnie
Mnie koszta nie obchodziły, bo to było robione w ramach GW.. Auto miało 1,5 roku..
U mnie dodatkowo jak zgasł, również zdarzało się na autostradzie przy 140/150.. Nie mogłem odpalić do momentu całkowitego zatrzymania się, wył zapłonu, odczekaniu kilku sekund.. Odpalał..
Sypał błędami, a czami tylko zgaśnięcie.. Ponoć jakieś wiązki były uszkodzone, przerabialiśmy to w kilku sztukach firmowych..
Co do samego BSI, to musi być dobrany idealnie pod dany numer itd.. Bo bywa tak, że używka dopiera któraś z kolei będzie pasować.. Mam nadzieję, że mechanik wie, co robi..
Dla pewności jeszcze popytaj po serwisach, najlepiej ASO, co oni o tym sądzą..
W cytrynie tez się bujałem z elektryką, a dopiero koleś kumaty w ASO wpadł na pomysł od ręki, co jest przyczyną..
Ostatnio zmieniony przez bieluu dnia Wto 13 Maj 2014, 13:10, w całości zmieniany 1 raz
Udało się.
Człowiek z serwisówką prawdziwą podszedł profesjonalnie i drogo do tematu.
1. Błąd ustawienia paska rozrządu. (podobno w tym modelu był czujnik położenia na pompie wody i pomimo, że działała prawidłowo, to nie była ustawiona poprawnie i wyrzucało błąd) ale nadal gasł - wymiana rozrządu, która i tak już mu się należała 700zł
2. błąd EGR - wymieniony na nowy, nie dało się wyczyścić - dalej gasł. Koszt 700zł
3. wymieniony moduł BSM (tak go nazwał, a nie BSI) koszt 250zł już razem z częścią używaną.
SAMOCHÓD JAK NOWY Pan bardzo się kajał, że powymieniał po kolei wszystko, ale z drugiej strony... Może trzeba było.
Robocizna łącznie z 350zł, reszta części.
pozdrawiam i polecam zakład Q-service w Sadach pod Poznaniem
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C3 ) Elektryka/Elektronika/komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.