witam
Panowie proszę o pomoc.
C8 2005 2.2 HDI przebieg 160kkm
auto mam od marca
ostatnio przegoniłem autko na trasie z prędkością 160-170
pod domem zaświeciła się kontrolna płynu chłodniczego, otwieram maskę a tu mokro płyn poszedł przez korek cała komora silnika mokra.
Ostudziłem dolałem płynu jest ok
Podczas spokojnej jazdy do 100km/h jest wszytsko w porządku jak tylko dodam gazu i jazdę 130-140km/h wyrzuca płyn przez korek zbiorniczka.
Wymieniłem korek , termostat i nic.
Auto ma normalną moc, spalanie w normie, temperatura silnika cały czas w normie.
Bulgotania w zbiorniczniu nie ma, płyn czysty, na bagnecie oleju nie ma mazi.
Przewody od chłodnicy miękkie, wentylatory sprawdzone .
Pali normalnie.
Czy to UPG ?
Witam, a spróbuj przytrzymać silnik na 3000 obr/min pare minut i sprawdz czy też wyżuca ci płyn, włącz wszystko co sie da, swiatła, klimę, ogrzewanie szyb... _________________ Prosze pytać na pw.
Proponuję :
odkręcić korek wlewu płynu chłodniczego, zapalić silnik, dodać gazu i sprawdzić czy idą bąbelki w zbiorniku płynu chłodniczego,
jak bulgoce to uszczelka pod głowicą
jak jest ok to poczekać aż się zagrzeje sprawdzać czy przewody wodnę robią się gorące - po pewnym czasie jak otworzy się termostat przewody zaczną robić się gorące, po pewnym czasie włączy się wentylator
jak włączy się wetylator zanim się zagotuje płyn to to znaczy ze jego czujnik jest ok, pozostaje termostat wymienić bo może się zacinać lub nie do końca otwierać.
w 2.2 hdi koło egr powinna byc chłodniczka spalin. Czasami ulega uszkodzeniu i spaliny dostają się do obiegu płynu. Powinna tam być także chłodnica/podgrzewacz powietrza na obiegu poza intercoolerem wspomagająca wypalanie fapa. Tam tez czasami robi się przeciek, ale tam nie ma takich ciśnien jak w układzie wyechowym oraz tam jest czyste powietrze ze sprężarki.
Odnośnie chłodnicy to tak miałem w Vetrze 1,7td, że strzelały mi węże od chłodzenia przy szybkiej jeździe a zostało wszystko wymienione (włącznie z uszczelką) i nic to nie dało. Do 100km/h było ok, a potem zaczynała się jazda:) Dopiero wymiana chłodnicy na nową rozwiązała problem. Stara była nie w pełni sprawna i przy większym obciążeniu obieg płynu był zakłócony i w głowicy robiła się poduszka powietrzna i temperatura gwałtownie wzrastała. Podstawa to podjechać do zakładu gdzie naprawiają głowice i sprawdzić czujnikiem płyn chłodzący na obecność gazów spalinowych.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C8 ) Silnik Diesel -uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.