Dopadł mnie problem gorącego nawiewu po stronie kierowcy. W ostatni weekend zabrałem się do pracy, udało mi się w miarę szybko uporać z wyjęciem motoreduktora.
Postanowiłem sprawdzić jego pracę i o to co zauważyłem przy powolnym zwiększaniu i zmniejszaniu temperatury. Za każdym razem zębatka zatrzymywała się w innym położeniu ( z tego co wyczytałem na forum, dzieje się tak gdyż kąty pracy silniczka są ustawione z zapasem i nawet gdy klapki są już przesterowane ten nadal kręci), ale istotniejsze jest to co działo się przy zmniejszaniu temperatury z maksymalnej silniczek zaczynał się kręcić dopiero po osiągnięciu 18-16 stopni. Wcześniej brak jakiejkolwiek reakcji, podczas gdy przy zwiększaniu temperatury przy każdym stopniu wyżej wykonywał część obrotu.
Czy możliwe jest, iż problem tkwi w sterowaniu, a nie w wytartym gnieździe ?
Gdzie można znaleźć zestaw naprawczy lub motoreduktor z wydłużonym trzpieniem ?
Tak też z góry zakładałem, mam nadzieję, że dłuższy trzpień załatwi sprawę. Gdzie mogę dostać coś takiego? Czy warto bawić się w samoróbkę ?
Kupa roboty? Czy do montażu motoreduktora z dłuższym trzpieniem trzeba demontować całą deskę rozdzielczą? Demontaż zajął mi godzinę czasu (zlokalizowanie właściwego motoreduktora i zabawa z odkręcaniem śrubek).
W wolnej chwili zrobię fotki i wstawię instrukcję demontażu dla potomnych. Jak bym miał zrobić to drugi raz to maks 20 minut i po robocie. Nie wiem jeszcze co z ponownym montażem.
Nie musisz demontować całej deski, wydłużony motoreduktor założysz bez problemu , ja u siebie założyłem i po kłopocie.
Wydłużenie zrobiłem z drugiego motoreduktora z allegro plus trzpień do wewnętrznego przekroju, aby dwa elementy ze sobą skleić. _________________ Pozdrawiam Artur
Witam. Jestem nowy na forum. Citroena C5 posiadam od 10 miesięcy. Zaczął mnie trapić problem taki jak u założyciela postu. Ciągle daje mi po twarzy gorącym powietrzem. Lewa strona działa prawidłowo. Rozebrałem dzisiaj panel centralny aby zobaczyć przyczynę. Jednak nie widzę gdzie może się znajdować ten motoreduktor. Jestem na 100% pewien że to on. Kiedy zmieniam temperaturę nawiewu słychać pyrkotanie zębatek. Czy ktoś obeznany w temacie mógłby mi pokazać jakieś zdjęcia lub schematy jak zabrać sie za demontaż części? I który jest to dokładnie motoreduktor bo czytałem ze są dwa.
Z góry dzięki.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Wnętrze-klimatyzacja-konsola-nawiew
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.