Witam, kilka dni temu wymieniałem wszystkie bezpieczniki w skrzynce po lewej stronie pod kierownicą ponieważ światła w podsufitce nie działały. Miałem nadzieję że to rozwiąże mój problem. Światła nie działają ani z przodu ani z tyłu, co się zmieniło?
1. Gdy wkładam kluczyk i przekręcam na zapłon coś w zegarach terkocze (przez kilka sekund słychać trrrrrrrr) wtedy dopiero zaświecają się kontrolki.
2. Jeżeli najpierw włączę światła, a dopiero później zapłon, nie ma tego dźwięku przypominającego zacinające się plastikowe zębatki.
3. Pilot od zamka centralnego przestał działać, myślałem że się rozkodował więc próbowałem zrobić to sposobami o których czytam już naprawdę długo (zapłon, wciśnięty lock na 3s lub 10s póżniej zgasić odczekać ma działać -nie działa)
4. Jeżeli włączę światła przy pierwszym przekręceniu kluczyka i ręcznie od środka zamykam drzwi od strony kierowcy zamykają się automatycznie wszystkie drzwi, jeżeli światła nie są włączone a kluczyk jest w tej samej pozycji nie ma reakcji zamka na inne drzwi
5. Jeżeli ktoś ma schemat bezpieczników do XSARY II 1.9D 2001rok bez klimy szyby elektryczne tylko z przodu bez szyberdachu, podgrzewanych foteli itd, bardzo prosiłbym o zrobienie zdjęcia schematu pod klapką bezpieczników lub przesłanie tego schematu
Bardzo będę wdzięczny za każdą wskazówkę pozdrawiam serdecznie!
1. U mnie też jest to trrrrrrrryyyytttttt i też nie mam pojęcia co to jest.
Dzieje się tak przeważnie po odłączeniu i ponownym podłączeniu akumulatora.
3. Bateria wymieniona ?
5. Jeśli chodzi o opisy bezpieczników to masz je w instrukcji obsługi, jeśli o schematy elektryczne to posiadam do Xsary I bo nie rozumiem o co dokładnie pytasz.
Dzięki za odpowiedź.
Akumulator nie był odłączany, zastanawiałem się właśnie czy go nie odłączyć - może reakcja byłaby inna. Terkotanie jednak występuje niezależnie od świateł, aczkolwiek jeżeli odpalam zapłon kilka razy pod rząd np.3 to już póżniej odpala bez hałasów. Terkotanie przerywa podświetlenie się zegarów. tzn. do momentu zapalenia się światła pod zegarami terkocze ok.2-3 sek. ale jest to jednak nienaturalne i trochę niepokojące.
Bateria wymieniona, za cholerę nie potrafię tego pilota ustawić. Wczoraj jak był na zapłonie jeszcze przy gaszeniu silnika wcisnąłem z głupa przycisk na pilocie i drzwi się zamknęły ale to było jednorazowe zdarzenie.
W instrukcji obsługi którą znalazłem w internecie opis bezpieczników jednak różni się od skrzynki którą mam w samochodzie. tzn. liczba gniazd i ich ułożenie są takie same jednak funkcje przypisane kolejnym F1, F2... .są zupełnie inne.
Zastanawia mnie też zworka SH HS za co ona odpowiada? szukałem informacji na jej temat ale znalazłem coś pobieżnie na forach peugota.
Centralny działał do momentu kiedy dostałem się do skrzynki z bezpiecznikami i je wymieniłem, wcześniej działał i nic nie terkotało.
Wojtisi1990 jeżeli masz Xsarę 1.9D z 2000r może byłbyś w stanie zobaczyć czy pod klapką od skrzynki z bezpiecznikami w kabinie masz opis ich funkcji?
U mnie trrrrrryyyytttt czasem jest czasem nie - samo z siebie jak przekręcam zapłon.
Nie mam opisanych funkcji na klapce.
Mam kilka programów i poszukam w nich zaraz informacji o twoich bezpiecznikach.
Masz bsi - może lexia pomoże z kluczykiem ?
Ew. spróbuj jak zachowa się zapasowy.
zupełnie inny schemat znalazłem w instrukcji, rano spróbuję zrobić to zgodnie z tym co przesłałeś zobaczymy czy to coś pomoże. Prosiłbym jeszcze tylko o pełną listę funkcji poszczególnych slotów. Ogromne dzięki za zainteresowanie tematem !
Ja miałem xsarę II 1.6 16V na gazie, wskaźnik poziomu paliwa spadał według spalania, a nie według faktycznego stanu w zbiorniku, mimo że jechałem na gazie poziom paliwa w zbiorniku spadał
Już nie pamiętam dokładnie jak to robiłem, ale chyba na wł. zapłonie ją wyciągałem, wył. zapłon wkładałem zworkę i wł. zapłon, następował reset zegarów wszystkie wskazówki uderzały w stan 0/min było słychać to tyrkotanie do 3sek. i poziom paliwa na chwilę obecną pokazywał taki jak w zbiorniku był. ale to tyrkotanie było słychać tylko po tym resecie.
Nie zdziwiłbym się gdyby to trrrrryyyyyyt było spowodowane właśnie słabym akumulatorem ( coś się resetuje ), u mnie przeważnie w takich sytuacjach jest ten dźwięk.
Panowie, żaden schemat nie pasuje. Schemat z instrukcji do Xsary nie pasuje, ten który jest wyżej również. Spróbowałem przełożyć bezpieczniki według schematu powyżej, później wróciłem do starego ustawienia czyli z instrukcji - klakson nie działa, zegarek nie działa, szyby się zasuwają jeżeli odpale je na zapłonie nie włączając jeszcze silnika, nawiew nie działa... może ktoś ma dokładny schemat dokładnie do Xsary 2001 1.9D 51kW proszę jeszcze raz o pomoc bo zwariuje, albo może pomysł gdzie mogę takiego schematu poszukać? co do akumulatora to jest dobrze naładowany.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen Xsara ) Elektronika/Elektryka/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.