Witam kolegów. Opisywane kiedyś (jeszcze na starym forum) zjawisko silnych uderzeń hydraulicznych w przednim zawieszeniu powróciło razem z upałami. Nie wiem, gdzie szukać przyczyny (poza tym, że mój XM to grat) ale objaw jest następujący: po mocnym nagrzaniu układu jezdnego i płynu LHM (temp. powietrza powyzej 26 st. C i co najmniej półgodzinnej jeździe po mieście) przednie zawieszenie wprost łomocze w taki sposób, jakby rozkręcone były sworznie, łączniki stabilizatora itd. Nie ma jednak żadnych luzów mechanicznych i po ostygnięciu auta wszystko wraca do normy.
Kiedyś podejrzewałem, że przyczyną jest wada materiału panewek w sworzniach i/lub łącznikach stabilizatorów: po przekroczeniu określonej temp. panewki gwałtownie miękną. Jest to jednak nie bardzo zgodne z prawami fizyki. Teraz jestem pewien, że stuki te dochodzą z siłowników przednich. Nadmieniam, że LHM jest świeży i w odpowiedniej ilości.
Podejrzewam, że jest to związane z zasysaniem przez pompę lhm fałszywego powietrza, które dostajac sie do siłowników przednich powoduje zjawiska "stukania" zawieszenia? Zanim wymienię pompę 9wszak to tylko hipoteza) chciałbym zrobić eksperyment z płynem hydraulicznym o innej lepkości.
Czy ktoś z was stosował może hydrol zamiast LHM? Głównie chodzi mi o ewentualne zachowanie się hamulców na gęściejszych płynach.
Jeżeli zjawisko owo ustąpi na hydrolu będę miał pewność ze winę ponosi pompa lhm (?)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen XM ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.