Dołączył: 21 Lis 2012 Posty: 42 Skąd jesteś (miejscowość / region): okolice Krakowa Posiadane auto: Citroen Xsara II
Piwa: 1/0
Wysłany: Nie 16 Cze 2013, 15:24
Temat postu:
Dymi
Witam
Dziwna sprawa, stało się to tak jakby z dnia na dzień, może max w pare dni.
Zauważyłem ze przy odpalaniu poleci z rury chmura dymu białego, ale po chwili już jest ok i nie kopci.
Silnik to 1,9 Diesel.
Jechałem normalnie drogą i podczas skręcania zauważyłem że świeci mi kontrolka oleju przez chwilkę, aż skończyłem skręcać.
Dziwna sprawa, dojechałem do domu, patrzę a tu susza jeśli chodzi o olej. Zalałem 2 litry, na następny dzień patrzę pod samochód, zero wycieku.
Pojeździłem parę dni (z 1000 km) i znów na zakręcie zaczęło mi świecić, sprawdzam olej i znów nic nie ma. Żadnych stuków, trzasków itp, normalnie jechał nawet bez oleju.
Dodam że auto miało planowaną głowicę rok temu, mechanik przyznał ze spód silnika super stan.
Dziwna sprawa że to tak w miare szybko się stało, śmierdzi olejem czasami z wentylacji.
Dołączył: 30 Wrz 2008 Posty: 3822 Skąd jesteś (miejscowość / region): Starachowice Posiadane auto: Citroen Peugeot Renault
Piwa: 174/25
Wysłany: Nie 16 Cze 2013, 22:12
Temat postu:
Re: ( Citroen Xsara ) Dymi
Wygląd jakby spalał olej, ale powinien mocno kopcić przy pełnym obciążeniu, a ma dawną moc o ile można tak żec przy tym silniku? _________________ Prosze pytać na pw.
Dołączył: 21 Lis 2012 Posty: 42 Skąd jesteś (miejscowość / region): okolice Krakowa Posiadane auto: Citroen Xsara II
Piwa: 1/0
Wysłany: Nie 16 Cze 2013, 23:49
Temat postu:
Re: ( Citroen Xsara ) Dymi
Moc jest ta sama, nic nie zauważyłem żeby było gorzej. Tzn trudno tu wyczuć moc ale nie, raczej wszystko ok.
No np wczoraj nie miałem oleju, kupiłem butlę. Dziś o 12 zalałem go i odpaliłem, zero dymu mimo że stał długo. Ale po paru godzinach już było czuć spaliny w aucie, ale nie kopcił.
Dołączył: 12 Lip 2011 Posty: 267 Skąd jesteś (miejscowość / region): Małopolska Posiadane auto: C4 1.6 HDI VTR 110 KM bez FAP
Piwa: 26/2
Wysłany: Pon 17 Cze 2013, 10:49
Temat postu:
Re: ( Citroen Xsara ) Dymi
Heja,
Ja miałem to samo przez cały maj - wyszło na to że to paliwo (cały czas lałem verve z jednej stacji przez ostatni roki było ok do majowego tankowania).
Żeby było smiejszniej im mniej paliwa było w baku tym bardziej dymił rano (przez ok 10-20 s) potem czysto. Nie dymił tez przy przyśpieszaniu, moc i wszystko ok poza wyższym spalaniem o ok 0,6l.
Pojechałem na inna i zalałem zwykłego diesla i problem znikł po jakims czasie.
Dołączył: 21 Lis 2012 Posty: 42 Skąd jesteś (miejscowość / region): okolice Krakowa Posiadane auto: Citroen Xsara II
Piwa: 1/0
Wysłany: Nie 23 Cze 2013, 11:32
Temat postu:
Re: ( Citroen Xsara ) Dymi
Co racja to racja... bo sam zauważyłem że jak lałem normalną ropę już jakiś czas z paru stacji pewnej sieci to po włączeniu klimy (wiadomo że mam mało koni) nie raz mi poprostu gasł silnik tak był słaby. Ostatnio zatankowałem niby ta lepszą ropę i fakt, jak już dopaliłem resztke starej z węży to zaczął już normalnie jeździć nawet z klimą.
Tak czy inaczej zobaczymy dziś, przejechałem już 800km od ostatniego dolewania oleju, zobaczymy ile go tam zostało, dam znać.
Jeżeli dymi na niebiesko to spala olej i będzie go ubywało.
Tobie ewidentnie ubywa olej, nie stwierdziłeś wycieków, samochód dymi - silnik do remontu.
Jeżeli dymi na biało i ubywa płynu w chłodnicy to UPG. _________________ Google album Xsara Galeria spotów lubelskich
Dołączył: 21 Lis 2012 Posty: 42 Skąd jesteś (miejscowość / region): okolice Krakowa Posiadane auto: Citroen Xsara II
Piwa: 1/0
Wysłany: Sob 03 Sie 2013, 23:34
Temat postu:
Re: ( Citroen Xsara ) Dymi
Dymi ale tylko na początku chwilkę, a i to nawet nie zawsze. Pytanie, czy pod korkiem wlewu oleju, tym odkręcanym ma być uszczelka? bo zauważyłem że plastik ten czarny jest strasznie wilgotny od oleju.
Mój klekocik też się poci i pod korkiem i pod pokrywą zaworów, umyłem silnik i dokładnie widzę miejsca w których się poci i które uszczelki trzeba wymienić.
Skoro nie dymi tak bardzo to musi gdzieś wyciekać.
Umyj silnik jakimś preparatem do tego przeznaczonym i zobacz czy nie ma sporych wycieków.
Zobacz co dzieje się w zbiorniczku wyrównawczym, jaki kolor ma płyn, czy dużo jest syfu.
U ciebie problem jest dość poważny bo ubywa ci bardzo dużo oleju, śmierdzi z nawiewów to może być gdzieś blok pęknięty albo UPG ale teoretycznie powinien spaść na mocy. _________________ Google album Xsara Galeria spotów lubelskich
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen Xsara ) Silnik Diesel -uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.