Witam. Przymierzam sie do kupna cytryny c5 miedzy 2001 a 2004 rokiem. Zastanawiam sie jaki silnik wybrać. Czy 2.0 HDI czy 2.0 w benzynie oczywiście z gazem. Proszę o jakieś informacje co lepiej wybrać. Jeżdzę głównie po mieście. Od czasu do czasu jakaś trasa. I jak sprawuje sie zawieszenie bo słyszałem rózne opinie. I oczywście jak z częściami? Dzięki wielkie za jakies informacje.
Witaj,
Opinie jak zawsze będą podzielone, ale jeżeli chodzi o mnie to wybrałem 2.0 HDI. Wcześniej miałem C5 2.0 benzyna z gazem i nie do końca byłem zadowolony.
Fajnie bo tanio jeździ pod warunkiem, że nie trzeba spłacać włożonych pieniędzy w instalację gazową. W warunkach zimowych wcale tak fajnie to nie wygląda LPG ok12-14L/100km czasem nawet więcej i oczywiście benzyna jeszcze do tego. Niestety byle jaka instalacja i zaczynają być problemy z elektroniką. Chociaż ja miałem LPG stosunkowo nie tanią i tak nie obyło się bez problemów typu: zapalająca się kontrolka Check engine, falowanie obrotów przy rozruchu czy błędy katalizatora itp. No ale jak to mówią coś za coś - mniej płacisz na paliwo więcej na mechanika . Jeszcze jedna nie fajna rzecz zawieszenie z funkcją SPORT 3+, nic za bardzo nie daje, ale za to dodatkowe są dwie gruszki do obsługi - tej przyjemności nie polecam teraz mam bez tej funkcji i wydaje się być korzystniej (miększe zawieszenie).
Ogólnie te mankamenty to i tak nie są jakimiś specjalnymi argumentami przeciw LGP, HDi też posiada trochę rzeczy na nie
Przede wszystkim koszty utrzymania np. FAP, turbo, czy sprzęgło z automatyczną regulacją luzu i kołem dwu-masowym. Na chwilę obecną muszę wymienić sprzęgło i jak sprawdziłem koszty to jednak przewyższają nawet koszty nowej instalacji LPG.
Jak widzisz porównać oba warianty nie jest tak proste zawsze są za i przeciw, moglibyśmy długo o tym pisać, ale żeby nie zanudzać :
LPG - trochę problemów z elektroniką, za to tańsze i łatwiejsze w diagnozowaniu ewentualnych niedomagań,
HDI (wersja najlepiej bez FAP) - jak wszystko działa to poezja jest, ale jak coś wysiada to trzeba naprawdę dobrego mechanika i więcej kasy.
Jeszcze raz podkreślam, że jest to moja własna opinia o tych wersjach silników, można oczywiście się ze mną nie zgodzić.
Aha jeszcze co do części - są wszystkie bez problemu dostępne w serwisie i na online, oczywiście za odpowiednią kasę (można po zalogowaniu sprawdzić ich cenę i zamówić każdą część do twojego samochodu), zamienniki też są lecz trzeba częściej je wymieniać, ale tu akurat Ameryki na odkryłem.
Jak coś dokładnie będziesz chciał się dowiedzieć to pisz może będę w stanie pomóc . _________________ Pozdrawiam Artur
Dołączył: 20 Mar 2013 Posty: 80 Skąd jesteś (miejscowość / region): Górny Śląsk Posiadane auto: Citroen C5 II 1.6HDI FAP
Piwa: 1/1
Wysłany: Sro 05 Cze 2013, 09:59
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Jaki c5.
Jezdze rok 1.6HDI z FAPEM (Uwaga: Fapy montowane byy obowiązkowo od rocznikow 2004!)
Więc raczej nikład możliwość żebyś trafił na 2.0 HDI z FAPEM.
Ja uwielbiam to auto mimo, że czasem mnie wkurza. One są naładowane elektroniką. Zawieszenie Hydractiv - bajka! Mimo, ze w moim już gruszki wymieniałem, nie narzekam. Pojezdze jeszcze jak nic.
Polecam, ale musisz miec sprawdzony egzemplarz. Najlepiej z pewnego źródła, przez tą elektronike ktora tam jest.
Chociaz wszystkiego nie jestes w stanie przewidziec.
Najlepiej przed kupnem podjedz do kogos, kto sie zna na Cytrynach i dodatkowo zrobi Ci analize samochodu nie tylko wizualna ale rowniez za pomoca kompputera z LEXIĄ.
Jeżeli jeździsz głównie po mieście to wybrałbym benzynę na Twoim miejscu, bo nie będziesz miał problemów z FAPem, sprzęgłem, dwumasem, turbiną, wtryskiwaczami i nie będziesz musiał się martwić zimą, czy auto zapali, czy jednak nie. Kupiłem żonie 407mkę 1.8 w benzynie, założyłem do niej sekwencyjną instalację gazową i w ruchu miejskim zadowala się ok. 10 litrami gazu przy dość nieekonomicznej jeździe, tzn przeciąganie na biegach, nierzadko na 2 biegu ponad 60km/h!, ale tak jeżdżą kobiety (oczywście bez obrazy). Ja jak jeździłem, to na trasie poniżej 9 nie zszedłem. Zaletą sekwencyjnej instalacji gazowej jest to, że różnica w spalaniu nie jest aż tak kolosalna, jak w przypadku instalacji mieszalnikowych (na trasie 7, w mieście 12). Wracając do tematu cytrynki, to jednak wszystkie silniki benzynowe z wyjątkiem V6 są zbyt słabe do tej budy aby jeździć dynamicznie, w dieslu jednak turbina swoją robotę wykonuje idealnie. Nie wiem czego oczekujesz od auta, tzn jakiej mocy i dynamiki, ale jeżeli kupisz c5 w benzynie i założysz do niej LPG, to możesz być zaskoczony, bo jednak mimo 135 czy 140 KM, to diesle po liftingu lepiej się zbierają (mowa o 2.0HDi). Ja mam diesla osobiście, robię nim trasy głównie, 80% mojej jazdy to właśnie trasy międzymiastowe i jeżeli będziesz jeździł więcej na trasie niż po mieście, to zdecydowanie diesel. Spalanie realne jakie uzyskuję w każdym miesiącu, to 6.8-7.5 l/100km wiadomo, że na autostradzie przy 140 auto pali więcej niż przy 90 Sąsiad, który mieszka 2 bloki dalej też ma diesla 110KM, ale on jeździ głównie po mieście i mówi, że do miasta wziąłby benzynę z gazem. Raz że silniki benzynowe z racji swojej budowy się szybciej rozgrzewają, dwa że mniej szkodliwa jest jazda na krótszych dystansach, paliwo nie rozrzadza oleju, nie trzeba chłodzić turbiny i wiele innych czynników. Jak będziesz kupował wersję benzynową, szczególnie 2.0, to unikaj wręcz silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny, bo te silniki nie są ani bardziej dynamiczne, ani bardziej oszczędne od "zwykłych" benzynówek na wielopunkcie no i nie da się ich przerobić na gaz, tzn da się, ale wtedy silnik spala i benzynę i gaz w stosunku, bodajże 50/50, więc nie wiem czy to jest aż taka duża oszczędność. Co do silników benzynowych, to regularna wymiana świec i cewek zapłonowych i jeździsz praktycznie bezproblemowo, to wszystko wymienisz sam, nawet jeżeli jesteś totalnym laikiem, więc zaoszczędzisz kolejne kilka stówek na wymianach przez te kilka lat eksploatacji. Sprzęgło do benzyny kosztuje jakieś 1100zł z wymianą. Po 2004roku chyba wszystkie silniki 2.0 HDi mają wtryskiwacze piezoelektryczne, których nie da się regenerować, więc pozostaje zakup tylko i wyłącznie nowych, koszt jednej sztuki to ok. 1400-1600zł Co do zawieszenia, to polecam to bez trybu sport, bo tak na prawdę on nie utwardza auta w takim stopniu żeby dało się jeździć szybko w zakrętach (bo zbyt mocno się przechyla), a te 2 dodatkowe sfery jednak są.
Przede wszystkim będę jeździł po mieście. W trasy od czasu do czasu. Interesuje mnie silnik w miare oszczędny ale również dynamiczny. Lubie sobie czasami przycisnąć I co najważniejsze żeby eksploatacja nie była bardzo kosztowna. Wiadomo nie ma takiego auta żeby tylko lać i jeździć.
No to powiem, że ciężki wybór. Diesel z pełnym ładunkiem (czyt. 4 dorosłe osoby i ich bagaże) ma już co robić, a benzyna ma dużo niższy moment, także przy wyprzedzaniu może trochę brakować mocy. Ja gdybym miał kupować C5 w benzynie, to bez zastanawiania wybrałbym wersję V6. Spalanie niewiele większe niż 2.0, a moc jest. Pogadam jutro z gościem z zaprzyjaźnionej wulkanizacji, on się wozi 406tką V6, więc zapytam co i jak jeżeli chcesz.
Rozmawiałem z tym gościem, powiedział, że autko sprawuje się wyśmienicie. Spalanie na mieście 12-13l gazu i to przy dość ostrej jeździe, a on nogę ma baaaardzo ciężką. Z tym, że to jest auto z rocznika 98 albo 99, czyli jeszcze przed liftem i jest to ten słabszy silnik, 193 konny. Auto ma przebieg 270 tys km i odkąd je ma, czyli od 6 lat nic w nim nie robił prócz rzeczy eksploatacyjnych. Wymiana oleju co 10-12 tys km i z silnikiem nic się nie dzieje. Mówi, że teraz szuka takiego samego auta, z tym że z końcówki produkcji. Co do samego silnika, to w porównaniu z V6 Lancii, czy AR chodzi jak odkurzacz, ale C5 jest dobrze wygłuszone
Oooo borillo nie gniewaj się, ale chyba popłynąłeś z tymi danymi odnośnie małej mocy w 2.0 i ekonomicznego zużycia LPG przez 3.0
Zużycie paliwa wg. danych producenta jak zwykle lekko zaniżone:
Silnik 2.0i 16V - cykl miejski 11.3L co przekłada się na 12-14L LPG/100km
Silnik 3.0 V6/24V - cykl miejski 13.9L co przekłada się na 16-18L LPG/100km
Mniej się nie da.
Używałem LPG przez 9 lat i naprawdę wiem co piszę. Nigdy silnik nie spali mniej LPG niż producent przewidział benzyny.
Poza tym mało kto o tym mówi, ale samochód na LPG także połyka benzynę !!
Ta moc (193 koniki) generuje koszty, przecież to robi 9,2zł (4Litry LPG x 2.4zł) więcej na każde 100km (w cyklu miejskim w porównaniu z 2.0 16V) i do takiego V6/24V trzeba dużo droższą instalację LPG, zazwyczaj na dwa parowniki (3+3cylindry). W moim odczuciu moc silnika 2.0 16v wcale go nie dyskwalifikuje (nie ma nadmiaru mocy, ale da się pojeździć),
a zurek86 pisał, że będzie jeździł po mieście i "żeby eksploatacja nie była bardzo kosztowna".
Oczywiście też mi się podoba 3.0 V6/24V, ale niestety koszty, koszty ... , co do komfortu użytkowania samochodu z takim silnikiem masz 100% rację.
Też o mały włos nie kupiłem peugeota 407 3.0 v6 _________________ Pozdrawiam Artur
Tak, tylko że mi chodziło o spalanie benzyny, a nie gazu, przynajmniej tak mi mówił. Te wersje co mają ponad 200KM są bardziej paliwożerne i potrafią spalić o 2-3 litry paliwa więcej od tych słabszych. Jeździłem 406tką kombi (auto służbowe) 2.0 16V i powiem, że jak jechałem sam, to wystarczało, ale jak 400kg w bagażniku było to już nie było czym fikać i czasem do wyprzedzania ciężarówki trzeba było się zbierać 2 razy, a pamiętajmy, że cytryna jest cięższa, więc trzeba jeszcze do tych 400kg dołożyć różnicę mas, czyli myślę, że spokojnie jakieś 200kg, a wtedy może już nie być tak ciekawie. Jeździłem 2.0 HDi 90 i 110KM i powiem, że tam też nie ma czym jechać. Jeżeli miałbym do wyboru 2.0 HDi 90KM, a 2.0 16v na wielopunkcie, wybrałbym tą drugą opcję, ale ogólnie benzynówki w C5 nie są zbyt dynamiczne (z wyjątkiem V6). W sumie optymalnym wyborem to chyba będzie jednak 2.2 HDi, osiągi zbliżone do V6, spalanie podobne do 2.0, aczkolwiek czy do miasta diesel jest dobrym wyborem?
dokładnie. tez tak myslę./ czy dosel do mista sie nadaje. również sie zastanawiałem nad 406. bo jeżdzilem jakiś czas 406 2.0 hdi. ładnie sie spisywał ten silniczek i autko tez nie byle jakie. tylko żeby znaleźć jakos 406 np. 2001r w rozsądnej cenie i zadbaną
Moja służbowa jest do sprzedania, jeździłem nią od nowości przez 7 lat, produkcja 2004, kupowany i rejestrowany w 2005 2.0 16v, przebieg 470000, silnik po generalce
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Oceń swoje auto - opinie i testy użytkowników oraz porady przed kupnem auta.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.