Dołączył: 07 Cze 2013 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: VW Passat 3B6
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 07 Cze 2013, 18:42
Temat postu:
C5 2.0HDI 136KM w automacie - warto kupić?
Witam
Mam na oku C5'tki z 2008/2009r z silnikiem 2.0HDI 136KM w automacie z przebiegiem trochę ponad 100000km (tylko z PL). Nigdy nie miałem żadnego citroena no i mam pare pytań
Czy w ogóle warto interesować się automatami citroena? Czy ten w tym modelu jest ok? To są skrzynie Aisin montowane w różnych markach, ale różnią się osprzętem itp. Jak to jest w przypadku C5? Jest git?
Czy w tym silniku FAP sprawia jakieś szczególne problemy, w sensie słynie z szybkiego zapychania się, itp.? Pytam też z ciekawości, bo nigdy nie miałem silnika z tego typu filtrem.
Czy to hydrauliczne zawieszenie jest ok, czy jest awaryjne?
Polecam ci automat, sam się takim poruszam i jestem bardzo zadowolony. W korkach automat jest de best, inni kierowcy wachlują dźwignią biegów a ty sobie spokojnie siedzisz. Co do przyspieszenia to nie ma z tym problemow, autko z silnikiem 2.0 radzi sobie bardzo dobrze.
Mam przejechane 190 tys. i nie mam najmniejszych nawet kłopotów ze skrzynia.
Zawieszenie bezproblemowe (hydroactive 3+),
Fap działa prawidłowo.
Naprawdę polecam ci takie auto.
W silnikach PSA FAP jest praktycznie bezkonfliktowy. Dolewa się płyn eolys, pierwszy raz po 180tys km, później co 80 bodajże. Jak się jeździ w trasie, to nie ma się czym przejmować trwałością filtra, ale w mieście może być gorzej, zwłaszcza z automatem. Nie wiem jak w Mk III, ale w Mk I i Mk II filtr prosto regeneruje się samemu, ale skoro silnik jest ten sam (teoretycznie), to myślę że z FAPem problemu też nie będzie.
Jak C5 to tylko z hydro. Po to jest to auto, aby jeździć nim komfortowo, a w C5 na mechanicznym zawieszeniu komfort jazdy jest jak w peugeocie 407, bo z tego auta jest tamto zawieszenie. Zawieszenie samo w sobie nie jest awaryjne, ale wiadomo jest skomplikowany układ jego sterowania, więc czasami jeden kabelek unieruchamia cały układ. Ogólnie to zawieszenie i tak jest bardziej trwałe niż mechaniczne, ile wytrzymają amorki na polskich drogach? A z hydrauliką nie jedna cytryna ma przebieg ponad 300tys km i to praktycznie bezproblemowa eksploatacja, więc odpowiedz sobie sam, czy zawieszenie jest awaryjne.
Kurde, no właśnie ja ostatnio więcej po mieście jeżdżę, także chyba pozostaje albo kupno czegoś w benzynie (nie C5, bo prawie niemożliwe jest znalezienie kombi benzyny w automacie), albo wycięcie.
Zadzwonię dzisiaj do serwisu, który robi takie zabiegi i popytam.
Bo z jednej strony pozbywam się problemu, a z drugiej, cyt.: "Po demontażu nasze auto nie będzie spełniało normy EURO 5, przestanie więc być zgodne z dokumentami homologacyjnym."
Żadnego wycinania, ani emulatorów. Filtr bardzo łatwo się regeneruje samemu (przynajmniej w Mk II). Wystarczy jazda ze stałą prędkością powyżej 70km/h przez jakieś 5-10 minut i filtr sam się oczyści
Mam właśnie takiego w automacie 2010r i zrobione już 190000km, kiedy go kupiłem też chciałem wyciąć Fapa, ale ponieważ nie mam z min problemów to po co kombinować. przy 150000km dolałem tylko litr eolesu bo zaświecił mi się komunikat o niskim poziomie (było jeszcze 500ml a zbiorniczek ma pojemność 2300ml)więc mam płynu na kolejne 100000km. Fap czyści mi się co ok 500-600km.Co do automatu a miałem kilka ten spisuje się rewelacyjnie, żadnych problemów, biegi zmienia płynnie bez szarpnięć automat dostosowuje się do stylu jazdy oraz do rodzaju drogi(góry)i odpowiednio zmienia biegi.
Mam na oku C5'tki z 2008/2009r z silnikiem 2.0HDI 136KM w automacie z przebiegiem trochę ponad 100000km (tylko z PL). Nigdy nie miałem żadnego citroena no i mam pare pytań
Czy w ogóle warto interesować się automatami citroena? Czy ten w tym modelu jest ok? To są skrzynie Aisin montowane w różnych markach, ale różnią się osprzętem itp. Jak to jest w przypadku C5? Jest git?
Czy w tym silniku FAP sprawia jakieś szczególne problemy, w sensie słynie z szybkiego zapychania się, itp.? Pytam też z ciekawości, bo nigdy nie miałem silnika z tego typu filtrem.
Czy to hydrauliczne zawieszenie jest ok, czy jest awaryjne?
Z góry dzięki za informacje
Czesc
Jeśli tylko znajdziesz taki rocznik i ten przebieg oryginalny i jeszcze bezwypadkowy to jak dziewica studentka haha bierz w ciemno!! fajne autko
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Oceń swoje auto - opinie i testy użytkowników oraz porady przed kupnem auta.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.