Witam, w C5 I 2.2 HDi 2004r. pociła się praktycznie zawsze uszczelka pod miską ale to nie przeszkadzało, lecz teraz zaczęło lekko ciec w innym miejscu. Zdejmuje osłonę pod maską i mam wąż do intercoolera, który rozdziela się na dwa jakby do dwóch intercoolerów (nie rozumiem) jeden obok chłodnicy wody a drugi za nią taki mniejszy łączący sie z chłodniczką oleju. Pomiędzy silnikiem a wężami są takie hmmm nie wiem jak to nazwać przepływki/przepustnice takie plastikowe gruszeczki z wężykiem. Z jednej tej dolnej cieknie olej, wytarłem do sucha a następnego dnia przejechałem palcem a pod nią olej.. Wie ktoś od czego to może być i co to jest?
Dołączył: 22 Kwi 2012 Posty: 1446 Skąd jesteś (miejscowość / region): Legnica Posiadane auto: obecnie brak było C5 II z 2005 r diesel :-)
Piwa: 84/27
Wysłany: Pią 20 Lut 2015, 21:00
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Olej cieknie ..
Witam foto mile widziane - tak z opisu trudno cokolwiek zdiagnozować na odległość . Moje podejrzenia to olej w dolocie . _________________ diablo2 dla kolegów diabeł
...przepływki/przepustnice takie plastikowe gruszeczki z wężykiem. Z jednej tej dolnej cieknie olej, wytarłem do sucha a następnego dnia przejechałem palcem a pod nią olej.. Wie ktoś od czego to może być i co to jest?
Pozdrawiam
w sumie to już sam je nazwałes. są to klapy sterujące przepływem zimnego i ciepłego powietrza. Olej trafia tam wraz z powietrzem doładowanym przez turbine. dolna klapka jest niefortunnie ustawiona poprzecznie w dół i olej ścieka po ośce, generalnie standard w 2,2 hdi.
trzeba wymienić IC i nie będzie ciekło olej do turbiny dostaje się z odmy i potem roznoszony jest z powietrzem po całym ukladzie dolotowym, jak turbina zaczyna puszczać olej to ubywa od 0,5 do 1L a nawet więcej na 1000km a potem to potrafi wypić caly olej z silnika w 2 minuty jak już całkiem puści a dym jest taki jakby się całe auto paliło....
Jak olej dostaje się z odmy to turbina na wejściu i wąż są w oleju. Jak się chce sprawdzić czy to odma czy turbina to trzeba odłaczyc odmę od dolotu, dać koniec w jakąś butelkę a otwór w dolocie zaslepic. Wyczyscić cały dolot i po ok. 1000km zajrzeć do dolotu. Jeśli jest sucho to odma. Można sprobować montować jakieś catch oil tanki lub dodatkową odmę. Ja u siebie od tygodnia testuję odmę z jumpera 2,2 hdi. Zobaczę czy coś się zmieni. Na pewno powinno być lepiej bo teraz powietrze z odmy nie idzie prosto w dolot tylko przechodzi przez dodatkową puszkę i zmienia kierunek co teoretycznie powinno zatrzymać olej w dodatkowej odmie a potem spłynąć z powrotem do klawiatury.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.